![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Samantapainen omatekemä on minulla Rangessa, yksi vetopistemalli, yksi maastokärryä varten (korkea) ja yksi matala tavallisille kärryille (tästä puuttuu vielä pultattavat vaakatuet runkoon) Vain vetonuppi tarvii olla tehdastekoinen (tarvikeliikkeistä saa)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 15.08.2010 19:04 Perustelu: kuvia |
|
#2
|
|||
|
|||
|
näyttää olevan noissa ameriikan vehkeissä se sisempi umpitankoa
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jenkkivehkeissä on ainakin Class I, II ja III versiota tuosta kiinnityksestä ja varsinaisesta koukkuosasta. Eli ihan niin kuin täällä on koukkuja luokiteltu eri vetokyvyille ja sen mukaan on koukun rakenne, sama sielläkin. Jenkkikoukkujahan löytyy itse asiassa melkoisen järeillekin vetopainoille.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ko. mallinen jenkkikoukku kelpaa 1.4.2000 asti henkilö- ja pakettiautoissa ilman dokumenttia, kuorma-autoissa 1.8.1997 asti.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Minkälainen paperi tarvitaan 1998 käyttöönotetun N2G luokan ajoneuvon vetokoukusta? Ja siis nimenomaan 50mm kuulasta kyse.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ei tuon ikäisestä mitään papereita kysellä.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Itelle pitäis kanssa väsätä samanlainen korkeus säädettävä.
Vanha oli pikairroitettava malli. Nyt yhtä rautaa
__________________
DADDY´S TOY |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Jees, kiitän vastauksista, pitää täs syksyn mittaan uus koukkusysteemi väsäillä.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Tuon tyylinen on mullakin Blazerissa. Ihmetyttää vaan nuo vetopainot: jarruton 450kg ja jarrullinen 1500kg. Onkohan koukku se rajoittava, vai mitä muilla on Blazerien (K5) vetopainot? Ilmeisesti jos koukku on nuo painot tuollasiksi rajoittanut, niin koukkua vaihtamalla kai olis mahollista saaha noita painoja nostettua, vai?
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
HJ:ssa kun on tuo 3500kg koukku nyt.
__________________
Focus RS -03 HJ 61 -88 |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jenkkiautoissa on pienet vetomassat, todnäk valmistajan sallimia nuo. Jos otteella on tyyppikoodissa 10 merkkiä, silloin pitänee ainakin paikkaansa. Vähemmillä merkeillä vähemmän varmaa. HJ:ssa on 3500 kg vetomassa valmistajan sallima. Eikä näitä koukkuja pitäis ihan omasta päästä väsäillä, omatekoisista on mahdollista pyytää lujuustodistusta katsastuksessa jos herättää epäilystä tai ei ole minkään tunnetun mallin näköinen. |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Näyttäs ainakin tuolla Jari Mäki Oy:llä olevan noita tehdastekoisia jenkkikoukkuja. Jos sellaisen vaihtamalla sais edes sen jarruttoman 750 kiloon ja jarrullisen johonkin 2000kilon hujakoille, niin kiinnostais... Sais sitten laillisesti hinata hirvenruhot pois metsästä. Pitänee kysellä asiaa konttorilta. |
|
#14
|
||||
|
||||
|
mulla on tossa rc tollanen koukku ja sillä on veto massan kohalla tyhjää konttorilla sanovat että saa vetää jarrutonta 750 kiloa ja jarrullista 3500 kiloa
blazerin kohalla oli sama juttu
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
niinhän ne sanoo, eri asia on se, että kannattaako kaikkea uskoa...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Lainaanpa vanhaa topikkia kun koukun vaihto on mielessä...
Olenko käsittänyt oikein, että yleinen jenkkikoukku on 2"x2" rungolla? Onkohan noihin rungon puoleista osaa myynnissä, jonka vois hitsata autoon. Vai minkälaisilla toleransseilla nuo on, käykö esimerkiksi 60x60x5 neliöputki? Laki on ilmeisesti edelleen sama, eli -91 autoon tuollaisen voi tehdä? Muut osat ostan kyllä tehdastekoisina, mutta Geehen sopivaa runkoa ei taida saada mistään. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Pajeron (-88) vetokoukun pultit | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.08.2010 07:37 |
| Ostettu SA vetokoukun tai vastaavan | juba | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.03.2010 20:28 |
| Vetokoukun irrotus | MattiH | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.11.2008 19:33 |
| O: Ostan Uaz:n vetokoukun ( SA-malli) | IsoA | O/M/V Muut | 9 | 27.07.2005 07:54 |
| Vetokoukun "painoista" | pee | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 13.05.2005 22:24 |