Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2010, 16:09
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Samantapainen omatekemä on minulla Rangessa, yksi vetopistemalli,



yksi maastokärryä varten (korkea)



ja yksi matala tavallisille kärryille (tästä puuttuu vielä pultattavat vaakatuet runkoon)



Vain vetonuppi tarvii olla tehdastekoinen (tarvikeliikkeistä saa)

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 15.08.2010 19:04 Perustelu: kuvia
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2010, 07:13
Ossi_p Ossi_p ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: Puurunen
Viestit: 137
Perusasetus

näyttää olevan noissa ameriikan vehkeissä se sisempi umpitankoa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.08.2010, 07:25
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.783
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ossi_p Näytä viesti
näyttää olevan noissa ameriikan vehkeissä se sisempi umpitankoa
Mulla ainakin on kaksi koukku juttua ameriikan ja austraalian poikien tekeleet molemmat 50x50x4 putkesta tehtynä. Se umpi putkesta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.08.2010, 07:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.459
Perusasetus

Jenkkivehkeissä on ainakin Class I, II ja III versiota tuosta kiinnityksestä ja varsinaisesta koukkuosasta. Eli ihan niin kuin täällä on koukkuja luokiteltu eri vetokyvyille ja sen mukaan on koukun rakenne, sama sielläkin. Jenkkikoukkujahan löytyy itse asiassa melkoisen järeillekin vetopainoille.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.08.2010, 13:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.102
Perusasetus

Ko. mallinen jenkkikoukku kelpaa 1.4.2000 asti henkilö- ja pakettiautoissa ilman dokumenttia, kuorma-autoissa 1.8.1997 asti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.10.2020, 23:28
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ko. mallinen jenkkikoukku kelpaa 1.4.2000 asti henkilö- ja pakettiautoissa ilman dokumenttia, kuorma-autoissa 1.8.1997 asti.
Sorry offtopic mutta ammattilaiselta täytyy kysyä...

Minkälainen paperi tarvitaan 1998 käyttöönotetun N2G luokan ajoneuvon vetokoukusta? Ja siis nimenomaan 50mm kuulasta kyse.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.10.2020, 12:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Sorry offtopic mutta ammattilaiselta täytyy kysyä...

Minkälainen paperi tarvitaan 1998 käyttöönotetun N2G luokan ajoneuvon vetokoukusta? Ja siis nimenomaan 50mm kuulasta kyse.
Ei tuon ikäisestä mitään papereita kysellä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.08.2010, 13:34
Daddy's Toy:n Avatar
Daddy's Toy Daddy's Toy ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 816
Perusasetus

Itelle pitäis kanssa väsätä samanlainen korkeus säädettävä.

Vanha oli pikairroitettava malli. Nyt yhtä rautaa
__________________
DADDY´S TOY
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.08.2010, 16:11
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Jees, kiitän vastauksista, pitää täs syksyn mittaan uus koukkusysteemi väsäillä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.08.2010, 20:02
paikkatakki paikkatakki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Samantapainen omatekemä on minulla Rangessa, yksi vetopistemalli,

yksi maastokärryä varten (korkea)

ja yksi matala tavallisille kärryille (tästä puuttuu vielä pultattavat vaakatuet runkoon)

Vain vetonuppi tarvii olla tehdastekoinen (tarvikeliikkeistä saa)
Tuon tyylinen on mullakin Blazerissa. Ihmetyttää vaan nuo vetopainot: jarruton 450kg ja jarrullinen 1500kg. Onkohan koukku se rajoittava, vai mitä muilla on Blazerien (K5) vetopainot? Ilmeisesti jos koukku on nuo painot tuollasiksi rajoittanut, niin koukkua vaihtamalla kai olis mahollista saaha noita painoja nostettua, vai?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.08.2010, 20:49
escorvet escorvet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.08
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paikkatakki Näytä viesti
Tuon tyylinen on mullakin Blazerissa. Ihmetyttää vaan nuo vetopainot: jarruton 450kg ja jarrullinen 1500kg. Onkohan koukku se rajoittava, vai mitä muilla on Blazerien (K5) vetopainot? Ilmeisesti jos koukku on nuo painot tuollasiksi rajoittanut, niin koukkua vaihtamalla kai olis mahollista saaha noita painoja nostettua, vai?
Tuohon joku vois kertoa vielä vastauksen ennen kuin alan itelle moista väsätä.
HJ:ssa kun on tuo 3500kg koukku nyt.
__________________
Focus RS -03
HJ 61 -88
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.08.2010, 21:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paikkatakki Näytä viesti
Tuon tyylinen on mullakin Blazerissa. Ihmetyttää vaan nuo vetopainot: jarruton 450kg ja jarrullinen 1500kg. Onkohan koukku se rajoittava, vai mitä muilla on Blazerien (K5) vetopainot? Ilmeisesti jos koukku on nuo painot tuollasiksi rajoittanut, niin koukkua vaihtamalla kai olis mahollista saaha noita painoja nostettua, vai?
Muiden vetopainot ei tässä paljon jeesaa. Ennen vanhaanhan tehtiin ristiinkytkentäkatsastuksia jolloin saatiin nelivetoautoon 1,5 x kokonaismassa jarrullisen vetopainoiksi, sallipa valmistaja mitä tahansa.

Jenkkiautoissa on pienet vetomassat, todnäk valmistajan sallimia nuo. Jos otteella on tyyppikoodissa 10 merkkiä, silloin pitänee ainakin paikkaansa. Vähemmillä merkeillä vähemmän varmaa.

HJ:ssa on 3500 kg vetomassa valmistajan sallima.

Eikä näitä koukkuja pitäis ihan omasta päästä väsäillä, omatekoisista on mahdollista pyytää lujuustodistusta katsastuksessa jos herättää epäilystä tai ei ole minkään tunnetun mallin näköinen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.08.2010, 21:55
paikkatakki paikkatakki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jenkkiautoissa on pienet vetomassat, todnäk valmistajan sallimia nuo. Jos otteella on tyyppikoodissa 10 merkkiä, silloin pitänee ainakin paikkaansa. Vähemmillä merkeillä vähemmän varmaa.
Otteessa ei oo tyypin kohdalla mitään. Erikoisehdot ja huomautukset kohdassa lukee "LTJ tyyppikoodi: 4" Eli yksi merkki...

Näyttäs ainakin tuolla Jari Mäki Oy:llä olevan noita tehdastekoisia jenkkikoukkuja. Jos sellaisen vaihtamalla sais edes sen jarruttoman 750 kiloon ja jarrullisen johonkin 2000kilon hujakoille, niin kiinnostais... Sais sitten laillisesti hinata hirvenruhot pois metsästä. Pitänee kysellä asiaa konttorilta.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.08.2010, 22:12
susiraja2:n Avatar
susiraja2 susiraja2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.07
Sijainti: sivakka
Viestit: 304
Perusasetus

mulla on tossa rc tollanen koukku ja sillä on veto massan kohalla tyhjää konttorilla sanovat että saa vetää jarrutonta 750 kiloa ja jarrullista 3500 kiloa

blazerin kohalla oli sama juttu
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.08.2010, 07:24
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja susiraja2 Näytä viesti
mulla on tossa rc tollanen koukku ja sillä on veto massan kohalla tyhjää konttorilla sanovat että saa vetää jarrutonta 750 kiloa ja jarrullista 3500 kiloa

blazerin kohalla oli sama juttu

niinhän ne sanoo, eri asia on se, että kannattaako kaikkea uskoa...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.07.2020, 22:51
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaanpa vanhaa topikkia kun koukun vaihto on mielessä...
Olenko käsittänyt oikein, että yleinen jenkkikoukku on 2"x2" rungolla? Onkohan noihin rungon puoleista osaa myynnissä, jonka vois hitsata autoon. Vai minkälaisilla toleransseilla nuo on, käykö esimerkiksi 60x60x5 neliöputki?
Laki on ilmeisesti edelleen sama, eli -91 autoon tuollaisen voi tehdä? Muut osat ostan kyllä tehdastekoisina, mutta Geehen sopivaa runkoa ei taida saada mistään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron (-88) vetokoukun pultit Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 13.08.2010 07:37
Ostettu SA vetokoukun tai vastaavan juba O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.03.2010 20:28
Vetokoukun irrotus MattiH Tekniikka & Jutustelu 3 10.11.2008 19:33
O: Ostan Uaz:n vetokoukun ( SA-malli) IsoA O/M/V Muut 9 27.07.2005 07:54
Vetokoukun "painoista" pee Tekniikka & Jutustelu 16 13.05.2005 22:24


Sivu luotu: 01:11 (GMT +2).