![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tässä kohtaa tarkkana:
"Käytin tämän jälkeen vielä remiin irti ja laitoin takaisin. Tässä yhteydessä jouduin hiukan pyörittämään moottoria, että pumpun merkki meni aivan kohdalleen. En nyt tiedä johtuiko tuo siitä,ettei se ollut aivan kohdallaan, kun hihnan irroitin vai siitä että joku siirtyi irroitusvaiheessa." Rattaillahan on merkit muistaaksein I ja II ja pisteet * ja ** tjsp... Näitä EI VOI(NE) laittaa väärin ... ??? Jos pumpun merkki tällöin ei osu kohdilleen, olet lähellä ongelmaa,,, Olenpa paininut vastaavan ongelman kanssa MB merkissä liki 200 tkm, käyttänyt pumppua yhellä ja toisella pajalla, epäillyt ilmavikaa, vaihdellut tiivistetä, o-renkaita, kannen tiivistettä, venttiilinohjureita, hehkuja, yms yms. ja loppujenlopuks löytänyt ongelman liian myöshäisestä ajoituksesta Eli: jos sulla on syöttöä runsaasti, ja ajoitus myöhäisen kintaalla, oire vois olla hyvinkin juuri kuvatunlainen, jaksaa sitten kierroksilla palaa kyllä, ennakonsäädin auttanee tässä (MB ssä ei ole), mutta välikierroksilla röpeltää, eli kamaa "tulee liikaa väärään aikaan" Onks pumpun remmi uusittu ? Kiristin myös ? Alkup. vai tarvike ? = tarkista ajoitus
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Remmi on käytännössä uusi. Tosi sitä on jo käytetty monta kertaa irti, mutta kilometrejä sillä on varmaan n. 500km. Tuon kiristimen jousen uusin (alkp. toyota), kun ajattelin tuon hihnan tärinän johtuvan siitä, samalla herkistelin sen kiristimen. Kyllä tämä kieltämättä vaikuttaa siltä, että voisi johtua ruiskutusennakoista. Vika on tosin aivan samanlainen, kuin ennen pumppuremontteja ja noissa huolloissa todettiin ennakonsäätimen männän olevan jumissa. Viimeisen pumppuremontin jälkeen, jossa uusittiin koko pumpun runko ja ajoittimen mäntä annoin paikallisen dieselpajan asentaa pumpun ja pistää ennakon kohdilleen, kun aloin epäilemään omia kykyjä. Kyllähän tuon ennakon voisi vielä tarkistaa ja kokeilla aikaistaa pumppua hiukan. Tässä on jo ties kuinka mones kierros menossa muillakin tarkistuksilla . ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jep
Eihän vaan ollut pääkaupungin naapurikaupungissa, kehä III tuntumassa oleva diesel"paja" ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jep,jep.Videosta kuunneltuna aikas karkea on käynti kun kierroksia nostaa,jossain on jotain...?? Jos olet varma et perus-ajoitus merkit on kohdallaan.Kampiakselin suhde nokka-akseliin ja pumppu myös lovi merkissä katsottuna 10cm päästä vaaka-suoraan. 3 merkkiä vain. jos näin on niin perus-ajoitus on OK.Mut sit on pumpun ennakko. Kun pumppu on tullut pajalta niin oletko tarkastanut mitta-kellolla pumpun perästä ennakon mm Tehdas arvo on JAKK 1.29mm-1.35mm jos pumppu on moottorista otettu irti niin kellolla on ennakko ajoitettava takaisin laitettaessa.. Voihan tietysti omia merkkejä missä se on ennen ollu mutta se on miten sen ottaa. Pumpun päässä oleva säätö pakka kannattaa tarkistaa ettei ajoitus muutu itsestään jos lukitus ruuvit ei toimikaan niin kuin pitäisi.. PS nää on vaan vinkkejä. Toivottavasti jotain jelppiä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj60 käyntiongelma | ToyotaHj60 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 15.02.2012 19:33 |
HJ:n Käyntiongelma. | välijäähdytin | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.02.2010 17:40 |
SJ-413:n käyntiongelma | JC | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.11.2008 23:44 |
XJ:n käyntiongelma | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.11.2005 00:55 |
Uaz käyntiongelma | -MAKE- | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 01.06.2005 20:49 |