Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.08.2010, 14:32
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Onks pumpun ajoitus VARMAsti oikein, saattais olla myöhäsellä oireista päätellen... Possautteleeko sinisiä tuprahduksia silloin kun rykii ?
Niin tähän piti vielä sanoa, että ei tupruttele sinistä. Ehkä aivan hiukkasen harmaata utua, kun oikein kenkii mutta se johtuu varmaan tuosta reilusta syötön määrästä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2010, 22:16
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tässä kohtaa tarkkana:

"Käytin tämän jälkeen vielä remiin irti ja laitoin takaisin. Tässä yhteydessä jouduin hiukan pyörittämään moottoria, että pumpun merkki meni aivan kohdalleen. En nyt tiedä johtuiko tuo siitä,ettei se ollut aivan kohdallaan, kun hihnan irroitin vai siitä että joku siirtyi irroitusvaiheessa."

Rattaillahan on merkit muistaaksein I ja II ja pisteet * ja ** tjsp... Näitä EI VOI(NE) laittaa väärin ... ???
Jos pumpun merkki tällöin ei osu kohdilleen, olet lähellä ongelmaa,,,

Olenpa paininut vastaavan ongelman kanssa MB merkissä liki 200 tkm, käyttänyt pumppua yhellä ja toisella pajalla, epäillyt ilmavikaa, vaihdellut tiivistetä, o-renkaita, kannen tiivistettä, venttiilinohjureita, hehkuja, yms yms. ja loppujenlopuks löytänyt ongelman liian myöshäisestä ajoituksesta

Eli: jos sulla on syöttöä runsaasti, ja ajoitus myöhäisen kintaalla, oire vois olla hyvinkin juuri kuvatunlainen, jaksaa sitten kierroksilla palaa kyllä, ennakonsäädin auttanee tässä (MB ssä ei ole), mutta välikierroksilla röpeltää, eli kamaa "tulee liikaa väärään aikaan"

Onks pumpun remmi uusittu ? Kiristin myös ? Alkup. vai tarvike ?


= tarkista ajoitus
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2010, 22:53
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Tässä kohtaa tarkkana:

"Käytin tämän jälkeen vielä remiin irti ja laitoin takaisin. Tässä yhteydessä jouduin hiukan pyörittämään moottoria, että pumpun merkki meni aivan kohdalleen. En nyt tiedä johtuiko tuo siitä,ettei se ollut aivan kohdallaan, kun hihnan irroitin vai siitä että joku siirtyi irroitusvaiheessa."

Rattaillahan on merkit muistaaksein I ja II ja pisteet * ja ** tjsp... Näitä EI VOI(NE) laittaa väärin ... ???
Jos pumpun merkki tällöin ei osu kohdilleen, olet lähellä ongelmaa,,,

Olenpa paininut vastaavan ongelman kanssa MB merkissä liki 200 tkm, käyttänyt pumppua yhellä ja toisella pajalla, epäillyt ilmavikaa, vaihdellut tiivistetä, o-renkaita, kannen tiivistettä, venttiilinohjureita, hehkuja, yms yms. ja loppujenlopuks löytänyt ongelman liian myöshäisestä ajoituksesta

Eli: jos sulla on syöttöä runsaasti, ja ajoitus myöhäisen kintaalla, oire vois olla hyvinkin juuri kuvatunlainen, jaksaa sitten kierroksilla palaa kyllä, ennakonsäädin auttanee tässä (MB ssä ei ole), mutta välikierroksilla röpeltää, eli kamaa "tulee liikaa väärään aikaan"

Onks pumpun remmi uusittu ? Kiristin myös ? Alkup. vai tarvike ?



= tarkista ajoitus
No saahan ne rattaat laitettua väärin, tarkoitin sitä, että kun tuo pumppu pyörii ratasvälityksellä kampuralta niin ne ovat "yhtä puuta" eikä näin ollen pumpun ja kampuran merkit voisi osua kohdalleen. Molemmissa ykk merkki. Kyllä kasausvaiheessa tuli tarkistettua monta kertaa, että ne numerot osuivat kohdalleen. Kun käytin hihnaa irti, niin pyöritin moottorin ensin 1 sylinterin akk. toyotan manuaalin ohjeiden mukaisesti. Remmin ollessa irti moottoria pyöritettäessä muuttuu moottorin ja pumpun ajoituksen suhde nokka-akseliin. Tuolle akk. on merkit vain pumpussa ja nokkapyörässä.

Remmi on käytännössä uusi. Tosi sitä on jo käytetty monta kertaa irti, mutta kilometrejä sillä on varmaan n. 500km.
Tuon kiristimen jousen uusin (alkp. toyota), kun ajattelin tuon hihnan tärinän johtuvan siitä, samalla herkistelin sen kiristimen.
Kyllä tämä kieltämättä vaikuttaa siltä, että voisi johtua ruiskutusennakoista. Vika on tosin aivan samanlainen, kuin ennen pumppuremontteja ja noissa huolloissa todettiin ennakonsäätimen männän olevan jumissa.

Viimeisen pumppuremontin jälkeen, jossa uusittiin koko pumpun runko ja ajoittimen mäntä annoin paikallisen dieselpajan asentaa pumpun ja pistää ennakon kohdilleen, kun aloin epäilemään omia kykyjä.

Kyllähän tuon ennakon voisi vielä tarkistaa ja kokeilla aikaistaa pumppua hiukan. Tässä on jo ties kuinka mones kierros menossa muillakin tarkistuksilla .
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.08.2010, 22:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Jep

Eihän vaan ollut pääkaupungin naapurikaupungissa, kehä III tuntumassa oleva diesel"paja" ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2010, 20:40
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Daniel Näytä viesti
No saahan ne rattaat laitettua väärin, tarkoitin sitä, että kun tuo pumppu pyörii ratasvälityksellä kampuralta niin ne ovat "yhtä puuta" eikä näin ollen pumpun ja kampuran merkit voisi osua kohdalleen. Molemmissa ykk merkki. Kyllä kasausvaiheessa tuli tarkistettua monta kertaa, että ne numerot osuivat kohdalleen. Kun käytin hihnaa irti, niin pyöritin moottorin ensin 1 sylinterin akk. toyotan manuaalin ohjeiden mukaisesti. Remmin ollessa irti moottoria pyöritettäessä muuttuu moottorin ja pumpun ajoituksen suhde nokka-akseliin. Tuolle akk. on merkit vain pumpussa ja nokkapyörässä.

Remmi on käytännössä uusi. Tosi sitä on jo käytetty monta kertaa irti, mutta kilometrejä sillä on varmaan n. 500km.
Tuon kiristimen jousen uusin (alkp. toyota), kun ajattelin tuon hihnan tärinän johtuvan siitä, samalla herkistelin sen kiristimen.
Kyllä tämä kieltämättä vaikuttaa siltä, että voisi johtua ruiskutusennakoista. Vika on tosin aivan samanlainen, kuin ennen pumppuremontteja ja noissa huolloissa todettiin ennakonsäätimen männän olevan jumissa.

Viimeisen pumppuremontin jälkeen, jossa uusittiin koko pumpun runko ja ajoittimen mäntä annoin paikallisen dieselpajan asentaa pumpun ja pistää ennakon kohdilleen, kun aloin epäilemään omia kykyjä.

Kyllähän tuon ennakon voisi vielä tarkistaa ja kokeilla aikaistaa pumppua hiukan. Tässä on jo ties kuinka mones kierros menossa muillakin tarkistuksilla .


Jep,jep.Videosta kuunneltuna aikas karkea on käynti kun kierroksia nostaa,jossain on jotain...??

Jos olet varma et perus-ajoitus merkit on kohdallaan.Kampiakselin suhde nokka-akseliin ja pumppu myös lovi merkissä katsottuna 10cm päästä vaaka-suoraan. 3 merkkiä vain.

jos näin on niin perus-ajoitus on OK.Mut sit on pumpun ennakko.

Kun pumppu on tullut pajalta niin oletko tarkastanut mitta-kellolla pumpun perästä ennakon mm Tehdas arvo on JAKK 1.29mm-1.35mm
jos pumppu on moottorista otettu irti niin kellolla on ennakko ajoitettava takaisin laitettaessa.. Voihan tietysti omia merkkejä missä se on ennen ollu mutta se on miten sen ottaa.

Pumpun päässä oleva säätö pakka kannattaa tarkistaa ettei ajoitus muutu itsestään jos lukitus ruuvit ei toimikaan niin kuin pitäisi..

PS nää on vaan vinkkejä. Toivottavasti jotain jelppiä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj60 käyntiongelma ToyotaHj60 Tekniikka & Jutustelu 23 15.02.2012 19:33
HJ:n Käyntiongelma. välijäähdytin Tekniikka & Jutustelu 2 19.02.2010 17:40
SJ-413:n käyntiongelma JC Tekniikka & Jutustelu 3 15.11.2008 23:44
XJ:n käyntiongelma Killman Tekniikka & Jutustelu 0 25.11.2005 00:55
Uaz käyntiongelma -MAKE- Tekniikka & Jutustelu 18 01.06.2005 20:49


Sivu luotu: 22:10 (GMT +2).