![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
onhan näistä akseleiden painoista ollut puhetta ennenkin mutta olis hienoa jos olis vaikka joku data-topicci jossa löytyis mitä mikin akseli painaa "täydellisenä". kun nyt on puheissa D60 ja volvolaiset niin mitä nää oikeesti painaa, kai joku on punninnut joskus??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei olisi kyllä yhtään pahitteeksi listaus akseleiden painoista ja leveykistä.. Mutta toisaalta, noita D44/D60 akseleitakin etu- ja takakäyttöön niin iso kasa eri versioita eri merkeille ja leveyksille yms. että vaikea on kaikkia listata. Ja onhan nuita 14b periäkin ollut yhdessä jos toisessa vermeessä. Puhumattakaan kaikista muista akseleista
![]() Ihan jos lähtee vaikka D44 etu + D60 taka-akseleista Fordeissa vaikkapa liikkeelle, niin sieltä ei loppujen lopuksi montaa vuosimallia löydy missä on juuri sopivat akselit mitä on järkevä käyttää. Sama on monissa muissakin aksuloissa. Ja vielä mitkä sopii mihinkin autoon, pitäisi tietää murikan paikka (vas. / oik., tarkempi sijainti), onko valettuja osia mihin ei saa hitsattua kiinnikkeitä, yms.. ..tästä sitten taas päästään siihen, että olikos se niin että Volvolaisissa on murikka jokseenkin keskellä myös etuakselissa? Se meinaan tekee akselin asentamisesta Jeepin alle astetta vaikeamman ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Volvon etuakseli alkuperäisin jarruin muistaakseni 175kg ja taka-akseli 150kg Muistaakseni 70 lukuisen Wagoneerin etuakseli 145kg ja HJ-60 etuakseli 135kg......näin muistaisin joskus niitä mittailleen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No, hyvä niin. Painojen puolesta Volvon akselit siis ei ole ollenkaan pahimmasta päästä, ja jos on vielä helpohko vaihtaa murikan puolta niin aina parempi. Mitäs muuten on vakiokuntoisen Volvon akselin vanteiden kiinnityspintojen välinen etäisyys? Osaisi vähän laskea että leveneekö raideväli niillä sopivasti..
Taitaa esim. "normaali" D60/ 14b- yhdistelmä painaa yhteensä ~400-450kg. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hitsuuttelin takarungon kaikki saumat kunnolla kiinni, ja tein 6mm levystä päätypalan/ vahvikkeen takanurkkaukseen. Tässä taka-askeli on lopullisela paikallaan, peräylitys ei 35" renkaillakaan ole paha. Takana akselia siirretty reilu 20cm taaemmas. Etuakselia on siirretty ~4cm edemmäs. Eli akseliväli on kasvanut sopivaksi
![]() Huomenna ja/tai viikonlopun aikana sitten takapään muiden putkien taivuttamista edessä, ja kiinnihitsaamista. Katotaan mitä tuosta muotoutuu ![]() Yleiskuvaa takapäästä: Suoraan yläältä, tuon verran tulee 12.50" leveä rengas ulos. Sopiva ![]() Kestääköhän tällaisella saumalla? Itse ainakin olen tyytyväinen ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tai vaihda jakis 241seen 242sen sisäänmeno akselilla ni kardaani oikealla ja saa pakoputkellekin tilaa?
Kauheeta booger veldiä ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kerro mulle mistä saan tässä maassa kohtuuhintaan 241:n tai miten sen tänne saa vaikkapa jenkeistä kohtuuhintaan niin ostan heti pois!
![]() Luultavasti vaihtuu jakoaski 242:sta 231:een, super short HD SYE:llä, ja joku 4:1 välityssarja.. Jos ei sitten osu D300:a sopivasti kohdalle. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nuo saumat on vedetty täydellä virralla mitä toi Kempin 170A valovirtamiggi irti antaa - eikä varsinaisesti yksittäisiä pieniä pisteitä hitsaten, vaan ~1-2sek. poltolla per "suomu"..ja pienellä raolla putken ja levyn välissä. En missään nimessä anna sauman jäähtyä tuolla systeemillä hitsatessa, vaan hitsisauma pysyy hehkuvan punaisena koko ajan, ja hitsaan osittain ensin "pakilla" edellisen suomun päälle ja sitten hieman eteenpäin.
Putkien saumat esim. kaarissa olen hitsannut lähes poikkeuksetta täydellä saumalla, samoin kuin useimmiten muutenkin. Ei tartte ihan yhtä kovalla virralla ajaa saumaa että polttaa läpi noissa 1-3mm levyissä verrattuna suomuhitsaukseen (mikä sen nimi sitten virallisesti onkaan). Se mitä olen tutkaillut joitain omista saumoistani, niin on polttanut molemmilla tyyleillä vielä 3mm levystä (tai putkesta) hyvin kyllä läpi. 5-6mm levyä hitsatessa valovirtamigillä on turha kuvitella että saisi läpi poltettua vaikka mitä tekisi, eli siinä mielessä parempaakin saumaa voisi joissain tilanteissa aikaiseksi saada. Tarttisi vain ruudikkaamman koneen, ja paremman hitsarin ![]() Eli kumpaakin tyyliä tulee käytettyä, hieman käyttökohteesta ja hitsausasennosta riippuen. Molemmissahan on omat hyvät ja huonot puolensa.. Täytyy lukaista tuo Piraten keskustelu läpi, voi varmaan sisältää ihan hyvääkin infoa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |