Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.07.2010, 10:22
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Cool

Ettei kesälomalla olis aika tullut pitkäksi niin otin polttopillin käteen ja poistin bertan etujousituksen.

Uusi putkentaivutinkin oli vihdoin käytössä ja velpoika taivutteli tämmöset hoopit.


Käyttötarkoitus tämä


Foxin 14" pro 2.0 coilover tolpat asennettiin. Nää on hankittu jo aikaisemmin joltain norjalaiselta foff kuskilta jonka autossa ne on ollut.


Siinä kait max ulosjousto. Kardaanista loppuu kulma tohon. Nyt laitettiin vaan yks rajotinnaru keskelle tosta 10mm dynexistä.


Että nää kaikki sai mahtumaan keulalle niin välijäähdytintä ja putkisto piti muokata, samoin vinssin releboxi piti siirtää. Velpoika hitsaili välijäähdyttimen tigilla kasaan. Ongelma oli kun muuntaja oli joku sellanen päältä kammella veivattava kemppi varmaan 60-luvulta ja se poltti 3 kertaa pääsulakkeet tallista. Samassa hötäkässä sit palo kompuran moottori kun kävi hetken kahella vaiheella ja mitään suojia ei ollu. Kuvassa näkyy myös hooppien välissä oleva jäykisteputki.


Kotipihan rti rampissa tsekattiin ettei mikään ota mihkään kii. Tässä autoa nostettu 5cm mutta se laskettiin takasin normikorkeuteen kun tuli suuria ongelmia takapään kanssa. Jakari malliset tukivarret takana aiheuttaa todella levotonta takapään ohjautumista kallistuksissa ja se vaan korostuu mitä korkeamman autosta tekee. Nyt kyllä tekis mieli ottaa ne polttopillit käteen ja käydä takajousituksen kimppuun.



Jousten täyttöön velpoika teki argon pulloon vermeet.


200 psi ruutattiin painetta tikkuun


Tolppien shimmaus tarkastettiin ja se oli vakio 60/40.


Öljy 5w 19,90€ litra.


Jouset oli 200/300 14" mutta kun autoa madallettiin niin ylimmät jouset vaihdettiin 12" pitkiin. Tikkuun jää nyt löysää tilaa ja tilasinkin jo tender coilit noihin. Samalla tulee FOAn 2.5 2" bumpstopit.

Ensitestit olivat oikein palkitsevia sillä keula toimii huomattavasti paremmin kuin ennen ja säätömahdollisuudet ovat nyt lähes rajattomat. Hieman hankala vaan testailla kun takapää vielä vakio eikä oikeen pysy vauhdissa mukana.


Ihan eka testiajo takapihalla, tässä vielä 5cm korkeempi kuin normaalisti ja kun takapään saa kuntoon niin ehkä tämä korkeus on ok.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2010, 17:58
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Kova katto toi sen verran ahdistusta että oli pakko asentaa yksi varauloskäytävä lisää. Kivasti muuttaa tunnelmaa kabiinissa.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2010, 18:02
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

BJ-40 pumpun ennakon säätöä?


Säädin vähän ennakkoa kun joku sanoi että se voisi auttaa koneen lämpenemiseen. Onko järkeä säätää tuo niin kun kaverit neuvoo eli siitä vähän takas kun alkaa kilistämään. Mitä hyötyä ja mitä haittaa?

ennen


jälkeen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2010, 19:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Kai tuota enemmänkin uskaltais tönästä, tossa ei ole ehkä kuin aste jos sitäkään. Kulku kevenee. Mitenkähänpäin nuo kuvat on, onko tuo nyt varmasti aikaisemmalla päin...?

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.09.2010, 19:47
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kai tuota enemmänkin uskaltais tönästä, tossa ei ole ehkä kuin aste jos sitäkään. Kulku kevenee. Mitenkähänpäin nuo kuvat on, onko tuo nyt varmasti aikaisemmalla päin...?

Vahva käsitys on että lohkoo päin menee aikasemmalle. No täytyypä vaikka huomenna taas kääntää pari millii lisää ja testaa mitä vaikuttaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2010, 20:46
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Vinkki: säädä ihan siihen tarkoitetulla mittalaitteella.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2010, 22:22
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Vinkki: säädä ihan siihen tarkoitetulla mittalaitteella.
Se nyt olis ihan liian hitekkiä jos näitä oikeesti ruvettaisiin mittareilla säätämään
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.09.2010, 19:30
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Kova katto toi sen verran ahdistusta että oli pakko asentaa yksi varauloskäytävä lisää. Kivasti muuttaa tunnelmaa kabiinissa.
Onks toi legendaarinen Finlandia 2k vai näänkö mie vaan harhoja?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.09.2010, 19:46
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tratok Näytä viesti
Onks toi legendaarinen Finlandia 2k vai näänkö mie vaan harhoja?
Kuvittelin itsekkin että finlandiaa asentelin mutta kahvassa lukee jotain muuta (nordlamex?). Olis ollut yks finlantia 2k mikä mulla oli -74 taunuksessa joskus mut se oli jemmattu yhden hyllyn ja seinän väliin enkä jaksanut sen takia purkaa koko sydeemiä.

Viimeksi muokannut mikjus : 08.09.2010 20:41
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.01.2011, 16:38
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Ettei kesälomalla olis aika tullut pitkäksi niin otin polttopillin käteen ja poistin bertan etujousituksen.

Uusi putkentaivutinkin oli vihdoin käytössä ja velpoika taivutteli tämmöset hoopit.


Käyttötarkoitus tämä


Foxin 14" pro 2.0 coilover tolpat asennettiin. Nää on hankittu jo aikaisemmin joltain norjalaiselta foff kuskilta jonka autossa ne on ollut.


Siinä kait max ulosjousto. Kardaanista loppuu kulma tohon. Nyt laitettiin vaan yks rajotinnaru keskelle tosta 10mm dynexistä.


Että nää kaikki sai mahtumaan keulalle niin välijäähdytintä ja putkisto piti muokata, samoin vinssin releboxi piti siirtää. Velpoika hitsaili välijäähdyttimen tigilla kasaan. Ongelma oli kun muuntaja oli joku sellanen päältä kammella veivattava kemppi varmaan 60-luvulta ja se poltti 3 kertaa pääsulakkeet tallista. Samassa hötäkässä sit palo kompuran moottori kun kävi hetken kahella vaiheella ja mitään suojia ei ollu. Kuvassa näkyy myös hooppien välissä oleva jäykisteputki.


Kotipihan rti rampissa tsekattiin ettei mikään ota mihkään kii. Tässä autoa nostettu 5cm mutta se laskettiin takasin normikorkeuteen kun tuli suuria ongelmia takapään kanssa. Jakari malliset tukivarret takana aiheuttaa todella levotonta takapään ohjautumista kallistuksissa ja se vaan korostuu mitä korkeamman autosta tekee. Nyt kyllä tekis mieli ottaa ne polttopillit käteen ja käydä takajousituksen kimppuun.



Jousten täyttöön velpoika teki argon pulloon vermeet.


200 psi ruutattiin painetta tikkuun


Tolppien shimmaus tarkastettiin ja se oli vakio 60/40.


Öljy 5w 19,90€ litra.


Jouset oli 200/300 14" mutta kun autoa madallettiin niin ylimmät jouset vaihdettiin 12" pitkiin. Tikkuun jää nyt löysää tilaa ja tilasinkin jo tender coilit noihin. Samalla tulee FOAn 2.5 2" bumpstopit.

Ensitestit olivat oikein palkitsevia sillä keula toimii huomattavasti paremmin kuin ennen ja säätömahdollisuudet ovat nyt lähes rajattomat. Hieman hankala vaan testailla kun takapää vielä vakio eikä oikeen pysy vauhdissa mukana.


Ihan eka testiajo takapihalla, tässä vielä 5cm korkeempi kuin normaalisti ja kun takapään saa kuntoon niin ehkä tämä korkeus on ok.


Miten nuo Foxin tikut on toimineet safareilla ja muilla pidemmillä siirtymillä? Miksi laitoit coilover mallit, vai löytyikö sopivasti käytettynä? Jätitkö ton 60/40 shimmauksen ja miten kallistelee sillä? Millaisia dokumentteja leimalla vaadittiin?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.01.2011, 23:09
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miten nuo Foxin tikut on toimineet safareilla ja muilla pidemmillä siirtymillä? Miksi laitoit coilover mallit, vai löytyikö sopivasti käytettynä? Jätitkö ton 60/40 shimmauksen ja miten kallistelee sillä? Millaisia dokumentteja leimalla vaadittiin?
Hyvin noi on toiminut ja ajettu yks pitkä venäjän safari ja sen päälle normi suomi ajot. Vakio simmaus noissa on vielä. Ei kallistelun kanssa ole ongelmia mutta kyllä sen huomaa että kun on pehmeempi keula niin se hieman vaikuttaa esim. tohon ikävään takapään ohjaamis efektiin. Ulospäin jouston vaimennusta sais varmaa olla enemmän kun tosi jyrkissä mäissä nousee helposti ulosjoustoon. Ei noita viitti vielä viritellä kun pitää ekana toi takapää rakennella uusiks. Noi coiloverit kyllä löyty tavallaan sattumalta käytettyinä vaikka ne norjasta asti tulikin. Alkuperin etupää oli kyllä rakennettu sitä silmälläpitäen että coilit tulee. Leima on vasta edessä mutta en noista aio mitään mainita kun auto jo kerran kierrejousille leimattu.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.03.2011, 17:52
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Hmm kun nyt tämän auton 1/10 kori tuli mulle niin missä mennään nyt tällähetkellä Että pysyy samannäköisenä toki jos 1/1 omistaja antaa luvan tehdä mini replican
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.03.2011, 19:02
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Hmm kun nyt tämän auton 1/10 kori tuli mulle niin missä mennään nyt tällähetkellä Että pysyy samannäköisenä toki jos 1/1 omistaja antaa luvan tehdä mini replican
Saa toki replican tehdä ja saa laittaa tähän topikkiin kuvia siitä.

Auton kunto on kuten kuvassa ja varmaan pysyy päällisin puoli aika lailla tämmmösenä. Kesällä toki avona bikini topilla ja puoliovilla. Mätä korjauksia ja uutta maalia voisi harkita kesällä jos on aikaa. Samoin keulaan punaiset lieskat kunhan jostain saa hommattua piirtoheittimen jolla vois mallin heijastaa konepeltiin. Jossain jenkki kilpurissa näin teeman jossa keltaisessa autossa punaset lieskat ja oli hiano.


Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.03.2011, 22:16
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Juu kuvat tulevat kunhan saan rungon suolasumutuksesta niin saadaan vähän autenttista näköä teräsrunkoon Aika liki tällä hetkellä tuota onkin joten oikealla linjalla mennään.

ohessa kopan melkein nykyinen tila tosin nykyään pikkusen elämää nähnyt.



Lisää kuvatuksia kun alkaa menemään taas nippuunpäin....Nyt auto osina tuolla keittiön pöydällä
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 29.03.2011 22:21
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.03.2011, 13:24
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Tässä olis taas leimaremontti menossa että pääsisi venäjälle pääsiäisenä. No kovasti vaan enemmän kiinnostaa nää kaikki muut näpräykset kuin varsinainen leima remppa. Sain vihdoin bow 2 moottorin allbright boksilla keulalle. Bow 1 moottori siirty taakse superwinchiin ja sille tuli myöskin allbrightin rele.

Uusi heawy dutu takaiskareiden palkki odottaa kiinnittämistä ja pitäs takalattia takoa suoraksi kun iskaripalkki revetessään hakkasi officrossissa aika moisen klommon siiihen.

Jakolaatikko oli myös crossissa sen verran pomppinut että sen päällä oleva huohotin nippa oli revenny irti ja öljyt roiskunut pitkin laatikoita ja panssaria.

Kardaanikäsijarru pitäisi kanssa taas laittaa paikoilleen leimalle. Toyotalta kävin tilaamassa uuden mittarivaijerin ja kaasuvaijeria ei sitten berttaan enään saakkaan mistää joten se on nyt sitten rakennettava jostain metritavaravaijerista. Vanha kun on enään kolmella säikeellä kasassa.

Tuulilasi on kanssa niin paskana että soittelin just ja tilasin uuden, siitäkin joutuu jo 130e pulittamaan. Liekkö missä hinnoissa olis joku naarmuutumaton "pleksi" ja miten sitten sen naarmuutumattomuuden kanssa olis kun koko ajan hiekkaa ja kuraa siihen hierois. Sitten pitäs takajarruihin vaihtaa uudet männät ja tiivistesarjat. jne. jne. eli olishan tässä taas tekemistä.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 03:28 (GMT +2).