Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2010, 08:14
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Lyhyeltä vaikuttaa noin mutu tuntumalla ainakin orkkis paikoille, takana varsinkin kun on niin leveällä alunperin, ja nimenomaan
takaset on hengettomät.
Riittääkö tossa isku? en muista volvon orkkisten mittoja, enkä nyt pysty mittailemaan kun on sormenpäässä pipi.


Laittakaas asijantuntijat mietteitä kehiin näistä.
http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999274/
No en oo a-siantuntija, mutta eiks kannata samantien ottaa pitempää kun samaan hintaan saapi. tos linkin iskarissa oli n.250mm iskua ja jos paulin 210mm isku tuntu lyhyeltä... Vai oliko tuo vaan esimerkki ton mallisesta iskarista? Sittehän se on hyvä koska Gislikin tykittelee perus ranchoilla. 15" iskulla ni luulis riittävän. :-)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.07.2010, 10:35
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
No en oo a-siantuntija, mutta eiks kannata samantien ottaa pitempää kun samaan hintaan saapi. tos linkin iskarissa oli n.250mm iskua ja jos paulin 210mm isku tuntu lyhyeltä... Vai oliko tuo vaan esimerkki ton mallisesta iskarista? Sittehän se on hyvä koska Gislikin tykittelee perus ranchoilla. 15" iskulla ni luulis riittävän. :-)
Pitää olla aika ukki kun laittaa 15" iskulla iskarit volvoon eteen ilman että ne raapii maahan tai up in your ass.

Mulla ainakin semmonen fiilis että rs5000 raimo on hellänä jo siirtymällä jos ajatellaan vaikka venäjän reissuja missä lonkerot läikkyy aamusta iltaan.

Toi raimo oli vaan esimerkki, eli 2.75 hylsy ja oliko raimon mukaan 18mm varsi ja säätökin vielä.
Paljon hyvän tuntusia ominaisuuksia. Esim 2500 duramaxin takaiskarin luulis olevan painojenkin
puolesta aika lähellä totuutta ja sieltä löytyy 0-8" korotuksille tota 9000xl raimoo.

Toinen varteen otetta vaihtoehto Pro compin mx-6 srj.

Noilla pysyy kuitenki ympäriauton kustannukset melkeen järkevänä alle 500 rundi. Toki joku kotona korjattava olis kiva mutta näyttää hinta tuplaantuvan.Tonnilla saa jo koneenkin kuntoon

Viimeksi muokannut hpotteri : 16.07.2010 10:40
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.07.2010, 11:06
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Pitää olla aika ukki kun laittaa 15" iskulla iskarit volvoon eteen ilman että ne raapii maahan tai up in your ass.

Mulla ainakin semmonen fiilis että rs5000 raimo on hellänä jo siirtymällä jos ajatellaan vaikka venäjän reissuja missä lonkerot läikkyy aamusta iltaan.

Toi raimo oli vaan esimerkki, eli 2.75 hylsy ja oliko raimon mukaan 18mm varsi ja säätökin vielä.
Paljon hyvän tuntusia ominaisuuksia. Esim 2500 duramaxin takaiskarin luulis olevan painojenkin
puolesta aika lähellä totuutta ja sieltä löytyy 0-8" korotuksille tota 9000xl raimoo.

Toinen varteen otetta vaihtoehto Pro compin mx-6 srj.

Noilla pysyy kuitenki ympäriauton kustannukset melkeen järkevänä alle 500 rundi. Toki joku kotona korjattava olis kiva mutta näyttää hinta tuplaantuvan.Tonnilla saa jo koneenkin kuntoon
ne 15" iskulla tuleekin mulle! :-) Eikös ne volvon etusikarin yläpäät sijaitse sitäpaitti sivusuunnassa penkin ja konekopan välissä eikä kuskin hanurin alla? siihen joku putkihässäkkä- kaari mihin yläpää kiinni ja ompahan käteävä käännellä säätöjä kun iskarin yläpäät on käden ulottuvilla!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.07.2010, 11:31
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
ne 15" iskulla tuleekin mulle! :-) Eikös ne volvon etusikarin yläpäät sijaitse sitäpaitti sivusuunnassa penkin ja konekopan välissä eikä kuskin hanurin alla? siihen joku putkihässäkkä- kaari mihin yläpää kiinni ja ompahan käteävä käännellä säätöjä kun iskarin yläpäät on käden ulottuvilla!
Ne on aika suoraan oik pakarin alla, noin 100mm päässä. :/

Kyl volvoo riittää se 10" korkeintaan 12" se pitää mittaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.07.2010, 18:22
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Noi mun SV:t voi tosiaan olla hieman liiankin tömäkät tollaseen pikkuautoon.

Itellä on Rambo RS 99012 ympäriinsä ja sisäsäädöllä tietysti, niin saa tarpeen mukaan pehmentää/jäykentää vaimennusta, en nyt liikaa halua niitä kehua, mutta tyytyväinen olen ollut.
Tumpilla on RS 999012 XL:t sen trial-kikottimessa ja foffi-suzukissa myös ja on myös ollut tyytyväinen niihin.

Oot varmaan jo tutustunu spekseihin, mutta laitan linkin kuitenkin, niin muutkin voivat katsella valikoimaa: http://gorancho.com/assets/catalog/Specifications.pdf
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.07.2010, 23:21
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Noi mun SV:t voi tosiaan olla hieman liiankin tömäkät tollaseen pikkuautoon.

Itellä on Rambo RS 99012 ympäriinsä ja sisäsäädöllä tietysti, niin saa tarpeen mukaan pehmentää/jäykentää vaimennusta, en nyt liikaa halua niitä kehua, mutta tyytyväinen olen ollut.
Tumpilla on RS 999012 XL:t sen trial-kikottimessa ja foffi-suzukissa myös ja on myös ollut tyytyväinen niihin.

Oot varmaan jo tutustunu spekseihin, mutta laitan linkin kuitenkin, niin muutkin voivat katsella valikoimaa: http://gorancho.com/assets/catalog/Specifications.pdf

Töissä lueskelin usapartsin txt hinnastoa ja sieltä osu silmään jonkun raimon kohdalla "Tumppi special". Ei varmaankaan sattumaa?
Osaatko Pauli kertoa vaikuttaako säätö kahteen suuntaan vai vaan ulosvaimennukseen?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.07.2010, 00:06
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Töissä lueskelin usapartsin txt hinnastoa ja sieltä osu silmään jonkun raimon kohdalla "Tumppi special". Ei varmaankaan sattumaa?
Osaatko Pauli kertoa vaikuttaako säätö kahteen suuntaan vai vaan ulosvaimennukseen?
Joo, Tumppi special löytyy tiedoista.

Säätö vaikuttaa samalla molempiin suuntiin, mun mielestä olis parempi jos voisi säätää erikseen, vaikka aika hyvät ne on noinkin kun löytää vaan oikean asennon tilanteen/tarpeen mukaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tyhjäkäynti ongelma volvossa! zampy Chit-Chat 7 30.01.2010 14:28
Säksättävä ääni volvossa käsijarrun rummun paikkeilla Heering80 Tekniikka & Jutustelu 11 18.10.2009 07:57
iskarit Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 20.08.2008 18:19
Jarru vika c304 volvossa PIRSSI Tekniikka & Jutustelu 7 25.11.2005 10:21
M iskarit O/M/V Muut 0 05.11.2004 23:15


Sivu luotu: 08:56 (GMT +2).