Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Iskarit Volvossa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=73749)

hpotteri 14.07.2010 10:17

Iskarit Volvossa
 
Kertokaahan Volvokurkot käyttökokemuksia Iskareista volvon alla, siis joistain muista kun orkkiksista.

Dobinssonia patrollista tyrkytetty, mutta sillä hinnalla on amerikan rallikaupoissakin varteen otettavia vaihtoehtoja.

tapsa4x4 14.07.2010 10:23

oliskohan boge jolta löytyy volvoon iskareita käy suoraan orgisten tilalle ja on samanmittaisia,muistaakseni on vielä kaasuja.

hpotteri 14.07.2010 10:46

Et Tapsa muista osanumeroa.
Olis kiva selvitellä mistä, tai lähinnä minkäpainosesta autosta. Toki hintaki kiinnostaa.

tapsa4x4 14.07.2010 11:45

jos en väärin muista niin löytyy samalla numerolla kun mitä volvon orgiksissa on koska ne on kanssa boge.

Kilpeläisellä oli 2009 ladogassa jotkut ameriikan iskarit(trail countryt?)niin noita meni aika monta rikki silloin kisassa.

hpotteri 14.07.2010 12:10

No noi raimot ja muut mexicon outback tössärit on unohdettu jo alkuunsa.
Toi boge kuulostaa hyvältä. Aikasemmin oon käyttäny 406 jne pakettimersujen koneja mutta niiden valmistus on lopetettu.

Pahoin vaan pelkään että boge tulee maksaan pitkälti toistasataa kpl, jolloin esim bilsteinin 6100 srj tulee samoihin hintoihin.

työnyymi 14.07.2010 12:55

...kotimaisia...
 
Olikohan jokin valkea volvo C303 tällä palstalla missä oli kotimaiset vaimentimet alla. Mielenkiintoista olisi kuulla niiden käyttökokemuksista.....

JPK 14.07.2010 23:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 681751)
oliskohan boge jolta löytyy volvoon iskareita käy suoraan orgisten tilalle ja on samanmittaisia,muistaakseni on vielä kaasuja.

On joo, Boget, tai jotain sinnepäin. Ja aivan paskat. Kestävät noin sadasosan siitä mitä 30 vuotta vanhat volvon orkkis iskarit.

JPK 14.07.2010 23:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 681768)
Kilpeläisellä oli 2009 ladogassa jotkut ameriikan iskarit(trail countryt?)niin noita meni aika monta rikki silloin kisassa.

Taisivat vääntyä nämä amerikan ihmeet aika pahasti, koska iskarin alapään kiinnitys petti. Muutenhan ne olivat jotakuinkin siedettävät ensimmäisen tunnin ajan kunnes lämpenivät liikaa.

hpotteri 15.07.2010 10:35

Oliko sulla Jukka pro compit tänä vuonna laatokalla, vai muistanko ihan väärin.
Mimmoset ne oli?

veijon-esso 15.07.2010 12:06

Iskarit on turhii, joillain on 3kpl / pyörä ja joillain 3kpl/ auto ja samal taval vehkeet pomppii ja rytkii.
Tee ennemmin jotain sille motorille!

hpotteri 15.07.2010 12:24

Raimoilla sitä ei varmaan huomaakkaan onko niitä 12 vai kolme.
Esso on vaan pahana kun sen lahna jenkki ei veny pokemon vauhteihin metässä.

veijon-esso 15.07.2010 12:59

Tai sit vaan kuski ei veny niihin nopeuksiin..! :-)
Laita ne bilsteinit vaan tilaukseen niin tuleepahan niistäkin kokemuksia.

hpotteri 15.07.2010 15:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 681953)
Tai sit vaan kuski ei veny niihin nopeuksiin..! :-)
Laita ne bilsteinit vaan tilaukseen niin tuleepahan niistäkin kokemuksia.

Eipähän hättäillä. Mulla on 2kk aikaa pohtia tätä hommaa, kun sä et kuitenkaan asenna niitä mun autoon.

Pauli 15.07.2010 20:55

Kompastuin tallilla tollasiin, 2 kpl jäljellä: http://forums.offipalsta.com/showthr...omen+vaimennin

hpotteri 15.07.2010 23:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 682044)
Kompastuin tallilla tollasiin, 2 kpl jäljellä: http://forums.offipalsta.com/showthr...omen+vaimennin

Lyhyeltä vaikuttaa noin mutu tuntumalla ainakin orkkis paikoille, takana varsinkin kun on niin leveällä alunperin, ja nimenomaan
takaset on hengettomät.
Riittääkö tossa isku? en muista volvon orkkisten mittoja, enkä nyt pysty mittailemaan kun on sormenpäässä pipi.


Laittakaas asijantuntijat mietteitä kehiin näistä.
http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999274/

veijon-esso 16.07.2010 08:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri (Viesti 682083)
Lyhyeltä vaikuttaa noin mutu tuntumalla ainakin orkkis paikoille, takana varsinkin kun on niin leveällä alunperin, ja nimenomaan
takaset on hengettomät.
Riittääkö tossa isku? en muista volvon orkkisten mittoja, enkä nyt pysty mittailemaan kun on sormenpäässä pipi.


Laittakaas asijantuntijat mietteitä kehiin näistä.
http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999274/

No en oo a-siantuntija, mutta eiks kannata samantien ottaa pitempää kun samaan hintaan saapi. tos linkin iskarissa oli n.250mm iskua ja jos paulin 210mm isku tuntu lyhyeltä... Vai oliko tuo vaan esimerkki ton mallisesta iskarista? Sittehän se on hyvä koska Gislikin tykittelee perus ranchoilla. 15" iskulla ni luulis riittävän. :-)

Rekisteröimätön 16.07.2010 08:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri (Viesti 682083)
Lyhyeltä vaikuttaa noin mutu tuntumalla ainakin orkkis paikoille, takana varsinkin kun on niin leveällä alunperin, ja nimenomaan
takaset on hengettomät.
Riittääkö tossa isku? en muista volvon orkkisten mittoja, enkä nyt pysty mittailemaan kun on sormenpäässä pipi.


Mutta nuohan voi laittaa vähän keskemmälle, niin vielä riittää vaimennusteho ja isku riittää. Paulihan saattaisi samalla katsoa niistä numeron kun niihin kompastuu että mikä malli on kyseessä....

hpotteri 16.07.2010 10:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 682135)
No en oo a-siantuntija, mutta eiks kannata samantien ottaa pitempää kun samaan hintaan saapi. tos linkin iskarissa oli n.250mm iskua ja jos paulin 210mm isku tuntu lyhyeltä... Vai oliko tuo vaan esimerkki ton mallisesta iskarista? Sittehän se on hyvä koska Gislikin tykittelee perus ranchoilla. 15" iskulla ni luulis riittävän. :-)

Pitää olla aika ukki kun laittaa 15" iskulla iskarit volvoon eteen ilman että ne raapii maahan tai up in your ass.

Mulla ainakin semmonen fiilis että rs5000 raimo on hellänä jo siirtymällä jos ajatellaan vaikka venäjän reissuja missä lonkerot läikkyy aamusta iltaan.

Toi raimo oli vaan esimerkki, eli 2.75 hylsy ja oliko raimon mukaan 18mm varsi ja säätökin vielä.
Paljon hyvän tuntusia ominaisuuksia. Esim 2500 duramaxin takaiskarin luulis olevan painojenkin
puolesta aika lähellä totuutta ja sieltä löytyy 0-8" korotuksille tota 9000xl raimoo.

Toinen varteen otetta vaihtoehto Pro compin mx-6 srj.

Noilla pysyy kuitenki ympäriauton kustannukset melkeen järkevänä alle 500 rundi. Toki joku kotona korjattava olis kiva mutta näyttää hinta tuplaantuvan.Tonnilla saa jo koneenkin kuntoon :D

hpotteri 16.07.2010 10:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 682139)
Mutta nuohan voi laittaa vähän keskemmälle, niin vielä riittää vaimennusteho ja isku riittää. Paulihan saattaisi samalla katsoa niistä numeron kun niihin kompastuu että mikä malli on kyseessä....

Kyllä mä yritän löytää iskarit jotka on tarkoitettu suurinpiirtein samalle akselimassalle kun volvossa nyt on.
Kun taitaa sisäänvaimennusteho kasvaa samassa suhteessa akselimassan kanssa, ei siitä trialissa on välttämättä kohtuutonta kiusaa ole mutta nopeammassa ajossa saattaa rytkiä turhaa.

veijon-esso 16.07.2010 11:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri (Viesti 682155)
Pitää olla aika ukki kun laittaa 15" iskulla iskarit volvoon eteen ilman että ne raapii maahan tai up in your ass.

Mulla ainakin semmonen fiilis että rs5000 raimo on hellänä jo siirtymällä jos ajatellaan vaikka venäjän reissuja missä lonkerot läikkyy aamusta iltaan.

Toi raimo oli vaan esimerkki, eli 2.75 hylsy ja oliko raimon mukaan 18mm varsi ja säätökin vielä.
Paljon hyvän tuntusia ominaisuuksia. Esim 2500 duramaxin takaiskarin luulis olevan painojenkin
puolesta aika lähellä totuutta ja sieltä löytyy 0-8" korotuksille tota 9000xl raimoo.

Toinen varteen otetta vaihtoehto Pro compin mx-6 srj.

Noilla pysyy kuitenki ympäriauton kustannukset melkeen järkevänä alle 500 rundi. Toki joku kotona korjattava olis kiva mutta näyttää hinta tuplaantuvan.Tonnilla saa jo koneenkin kuntoon :D

ne 15" iskulla tuleekin mulle! :-) Eikös ne volvon etusikarin yläpäät sijaitse sitäpaitti sivusuunnassa penkin ja konekopan välissä eikä kuskin hanurin alla? siihen joku putkihässäkkä- kaari mihin yläpää kiinni ja ompahan käteävä käännellä säätöjä kun iskarin yläpäät on käden ulottuvilla!

hpotteri 16.07.2010 11:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 682161)
ne 15" iskulla tuleekin mulle! :-) Eikös ne volvon etusikarin yläpäät sijaitse sitäpaitti sivusuunnassa penkin ja konekopan välissä eikä kuskin hanurin alla? siihen joku putkihässäkkä- kaari mihin yläpää kiinni ja ompahan käteävä käännellä säätöjä kun iskarin yläpäät on käden ulottuvilla!

Ne on aika suoraan oik pakarin alla, noin 100mm päässä. :/

Kyl volvoo riittää se 10" korkeintaan 12" se pitää mittaa.

Pauli 16.07.2010 18:22

Noi mun SV:t voi tosiaan olla hieman liiankin tömäkät tollaseen pikkuautoon.

Itellä on Rambo RS 99012 ympäriinsä ja sisäsäädöllä tietysti, niin saa tarpeen mukaan pehmentää/jäykentää vaimennusta, en nyt liikaa halua niitä kehua, mutta tyytyväinen olen ollut.
Tumpilla on RS 999012 XL:t sen trial-kikottimessa ja foffi-suzukissa myös ja on myös ollut tyytyväinen niihin.

Oot varmaan jo tutustunu spekseihin, mutta laitan linkin kuitenkin, niin muutkin voivat katsella valikoimaa: http://gorancho.com/assets/catalog/Specifications.pdf

hpotteri 16.07.2010 23:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 682246)
Noi mun SV:t voi tosiaan olla hieman liiankin tömäkät tollaseen pikkuautoon.

Itellä on Rambo RS 99012 ympäriinsä ja sisäsäädöllä tietysti, niin saa tarpeen mukaan pehmentää/jäykentää vaimennusta, en nyt liikaa halua niitä kehua, mutta tyytyväinen olen ollut.
Tumpilla on RS 999012 XL:t sen trial-kikottimessa ja foffi-suzukissa myös ja on myös ollut tyytyväinen niihin.

Oot varmaan jo tutustunu spekseihin, mutta laitan linkin kuitenkin, niin muutkin voivat katsella valikoimaa: http://gorancho.com/assets/catalog/Specifications.pdf


Töissä lueskelin usapartsin txt hinnastoa ja sieltä osu silmään jonkun raimon kohdalla "Tumppi special". Ei varmaankaan sattumaa?
Osaatko Pauli kertoa vaikuttaako säätö kahteen suuntaan vai vaan ulosvaimennukseen?

Pauli 17.07.2010 00:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri (Viesti 682281)
Töissä lueskelin usapartsin txt hinnastoa ja sieltä osu silmään jonkun raimon kohdalla "Tumppi special". Ei varmaankaan sattumaa?
Osaatko Pauli kertoa vaikuttaako säätö kahteen suuntaan vai vaan ulosvaimennukseen?

Joo, Tumppi special löytyy tiedoista.

Säätö vaikuttaa samalla molempiin suuntiin, mun mielestä olis parempi jos voisi säätää erikseen, vaikka aika hyvät ne on noinkin kun löytää vaan oikean asennon tilanteen/tarpeen mukaan.

hpotteri 18.07.2010 22:53

Onko ne säätönupit sen oloset että ne ei oo jumissa kovin helposti, vai pitääkö ne suojata vassella / kortsulla jotta toimii.


Sivu luotu: 23:02 (GMT +2).