![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ettei nyt olisi ollut männärenkaat jumissa ja puhaltaneet sylinteriputken öljyn pois TAI männän (öljy)jäähdytyssuutin rikki/tukossa/vinossa ja männän jäähdytys/voitelu ei pelaa JOS VAIN yksi mäntä menee rikki??? Öljyhän vaikuttaa joka sylinteriin, joten JOKAISESSA pytyssä pitää silloin olla ko. ongelma... ![]() ![]() ![]() Lainaus:
Toivottavasti ei nyt sekoita ihan hirveästi lisää... ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Samaa minäkin kysäisin, kun konetta tuijoteltiin että mikäs tuon vaurion on aiheuttanut...
Voitelun puute selvästi, mutta miksi vain sinne yhdelle ei ole öljyä tullut? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin, ja tuota Diamond Dieseliä kannattaa ostaa vaikka Tarjoustalosta, oliko n. 63€/10 litraa. Motonetissa selvästi kalliimpaa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Super HPD täyssynteettinen versio (5w-40) taitaisi olla vielä hivenen halvempaa,miinuksena ainoastaan 20/200 astiakoot.Laadullisesti jopa parempaa,tai ainakin kovemmat luokitukset.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() MOTOX
Juu motoksi tai mikä se mätänetin oma dieselsyn öljy ny olikaa. Aukasin 2L-T koneen aj.450tkm ja hyvältä näytti paitsi että männänrenkaat niin loppu et yhest pytyst korkannu. Muistakin männistä lähti ravistamalla eli ei oikeestaan voi sanoo et olis epätasasesti kulunu. Edellinen omistaja oli käyttäny jotain agri-rattori öljyy kai kun oli paskaa täynnä. Nyt synteettisen öljyn jälkeen oli puhdistunut suuresti. Oma näkemys olis et ei tojotan koneet yleensäkään oo kovin kranttuja öljyn suhteen,synteettistä kun käyttää ni silloin varmasti on niin hyvälaatusta et ei jää siitä kiinni. Ja ku katot sieltä ohjekirjasta sitä viskositeetti taulukkoo ni erittäin harva öljy nykyään ei käy näihin vehkeisiin. Yleensä ku puhutaan öljyn ominaisuuksista ni kokeneemmankin objektiivisuus hämärtyy.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Itselläni
Teboilin shpd kaikissa dieseleissä, lukuunottamatta traktoria, ja ainut mikä vähän jännittää on tuo
Öljyn "säilyminen": veneessä puoli vuotta käyttämättä. Noista säilytysominaisuuksista en saanut aikanaan tietoa, epäilys että ovat tarkoitettu vaihdettavaksi vähintään 1/2 vuosittain, koska shpd tarkoitettu ensisijaisesti ammattikäytössä olevaan raskaaseen kalustoon. tuota shbd:ta löytyy useita eri viskositeetteja, 10w-40 vois olla hyvä yleisöljy, toki tuo synteettinen 5w-40 varmaan parempaa; itsellä kesällä 15w-40 ja talvella joko 10w30 tai 5w40. Ja aina kun vaihdan uuteen koneeseen niin seuraan öljyn mustumista tosi tarkkaa ensimmäiset ajokerrat: jos edellinen öjly jotain halpaa paskaa, niin shpd muuttuu tosi mustaksi jo ensimmäisen 100 km aikana, jolloin olen vaihtanut suodattimen viimmeistään 1000 km jälkeen, ja taasen 5000 kohdalla. Tuo yhden männänhelman vaurio voisi johtua nimenomaan öljysuihku viasta, nimittäin se vauriomäntä omaa ehyen paineventtiilin, muut vois olla paskana (Jos sama rakenne kuin vanhemmissa L-sarjan koneissa) toinen on nimenomaan ohivuoto männänrenkaista ja kolmas: Mikä sylinteri kyseessä? eihän jäähdyttäjän kylmä vesitulo ole juuri tuossa kohdassa? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mopilin ykkostä (5W 50) ympäri vuoden.
Ei oo karkaillu tai muutakaan häikkää tuon suhteen. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
juu konetta on koeponnistettu noin 400km maasto ajossa ymm.ja tuntus toimivan , ykkös pytyssä on nyt ehjä mäntä ja kiertokangenlaakerit on uusittu koneeseen. laakerit kasasin stp:llä ja koneeseen tuli noi gastrollin TWS öljyt, hyvin tuntus toimivan noilla öljyillä jos nyt pers tuntumalla eroja huomaa. mutta kone käy tosi tasasesti verrattuna ennen remottia .
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
omissa työautoissa ja koneissa käytän ainoastaan TB:n Super HPD 15W-40.
aluksi kokeilin muiitakin merkkejä. uudet koneet pelas suht hyvin mutta vanhemmassa alko huomaamaan eroa. öljyn vaihtoväli on noin 250-300h. Tb öljyä pitää lisätä 1-2litraa tuona aikana. Nesteen ja Shellin vastaavaan öljyä kokeiltiin pariinkiin otteseen ja huomas jo kaataessa että notkeampia ovat. ja vastaavassa tuntimäärässä lisättiin n.5litraa. kone huohotti huomattavasti enemmän. tietysti voihan se olla että johonki muuhun moottoriin se ei ehkä käy mutta omissa vehkeissä ainaki on pelannu pirun hyvin. koneissa ovat turbolliset moottorit ja työ on erittäin raskasta. jos yli 300h ajaa niin TB:n öljylläkin alkaa huohottamaan. ja 10w-30 Tb:n öljy ei pysynyt koneessa sisällä kokeiltaessa, sai lisätä kans jonku 5litraa. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
jospa käy vaikka paikalliselta valtralta hakemassa moottori öljyt makso jotain 52 ekee 20 litraa ja jos se toimii 300 000 euron rattorissa ni varmaan näissä halvemmissa autoissakin. toden näköisästi otettu huomioon suunnittelussa pitkä kestoiset rasitukset huonoissa olosuhteissa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä olisi helppo piirustus ohjelma? | sisua45 | Chit-Chat | 22 | 20.07.2013 00:35 |
turbo rangen dieseliin?? | ADHD | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.01.2009 21:16 |
Mikä olisi paras alustasarja BJ40? | HojoAna | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 31.07.2008 21:38 |
Mikä olisi hyvä moottorin pesuaine? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 23.04.2007 20:16 |
Mikä olisi hyvä rengas? | illu2 | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 08.01.2007 05:17 |