![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Voishan sitä kyllä.. mutta toisaalta ei se tuolla haittaakkaan kun ei ole tiellä. Tarttis tehdä kokonaan uusi tankki, eikä nyt jaksa väkertää. Kunhan sais ensin edes auton ajoon ![]() Nelilinkkisuunnitelmat on kohtalaisen hyvällä mallilla, mutta toteutus jäänee ensi talvelle. Varmasti kyllä pitää vielä hienosäätää linkkien pituutta ja sijaintia, kunhan näkee millaiseksi tuo auto nyt ensin muotoutuu ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Syöhän toi tankki ainakin takavinssin tilan. Meinaatko koteloida sen jotenkin erilleen ohjaamosta, jolloin tulee taas painoa lisää? Kaaret näyttää kyllä vahvoilta, mutta samalla aivan hemmetin painavilta. Tosta ei kohta puutu enää muuta kuin panssarilasit ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Koppa tulee ~1mm pellistä tai 2mm köykämiinistä. Pakko siihen se on tehdä jos/ kun leimata olisi vielä tarkoitus. Ei pitäisi montaa kiloa painaa. Tankkia on vielä mahdollista siirtää hieman eteenpäin (ilman että haittaa taka-akselin joustoja), jolloin takavinssille jää tilaa.
Putki painaa hedelmävaa'an mukaan vajaa 3,5kg/ metri, laskeskelin aika tarkkaan putken määrät ja painoa koko häkkyrälle tullee ~120kg. Eli eihän se tosiaankaan ihan kevyt ole, muttei järkyttäväkään. Kovasti paljon himotti tehdä nuo kaaret cromosta, mutta ei lompakon syvyys riittänyt siihen ![]() Takapenkeistä lähti pois toistakymmentä kiloa, edessä sähköpenkkien poistosta toiset saman verran, ja kunhan jostain löydän kohtuuhinnalla käsitoimiset ovet (eli ei sähkölaseja/ k- lukkoa) niin siitä pitäisi hävitä ainakin 10kg verrattuna nykyisiin sähköoviin. Onhan toki helmapalkeista tullut lisää, mutta sitten taas nykyinen etu- ja takapuskurin rakenne on selkeästi vanhoja kevyempi. Vanha takapuskuri painoi melkein 35kg, nykyinen ~10kg; vanha etupuskuri oli ~25kg, nykyisen pitäisi olla hooppi mukaanlukien ~15kg. ..ainiin, ja metsässähän voi ajaa kokonaan ilman ovia tai puoliovilla ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuli ostettua tällainen kikotin vetoautoksi.. '98 Grand CHerokee 5.9 LX. Mehevän oloinen laite, ei voinut olla ostamatta kun täräytti edellinen omistaja auton käyntiin
![]() ..tämä taas tarkoittanee sitä, että Mall Crawler #2 jää näillä kilvettömäksi peliksi, joten rakentelu on varsin vapaata. Vielä hieman mietinnän alla että tekeekö tuosta astetta karumman pelin (mm. osa takakattoa pois ja katkaisee korista peräylityksen veks, ems.), mutta helpottaisi oleellisesti rakentamista jos ei tartte ajatella auton leimaamista ollenkaan. Katotaan nyt.. Osien piti tulla Saksasta jo tällä viikolla, mutta jostain syystä ei ole lähtenyt. Täytyy muistuttaa kauppiasta asiasta. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Noh, ehkä siihen täytyy pari tuumaa korotusta laittaa ja vähän isontaa pyöränkaaria että mahtuu paremmat renkaat alle
![]() Mitäs tommoset maakaasuvehkeet maksaa, ja miten vaikuttaa auton kulkupuoleen? Tankkausasemiakin taitaa olla vähän harvassa, ei paljon parane lähteä reissuun kauemmaksi? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuota, noi kaaret on siis tehty vaan omaan käyttöön, eikä offi kilpailuihin? Miks? Kunhan kyselen
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolta kun kysäsee, niin luulis selviävän: http://www.gaspower.fi/ |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mukavan oloinen heppu tuota firmaa pyörittämässä, kerran olen herran tavannut kun Hummeriin kaasuvermeitä katsasteltiin. http://www.oragas.fi/index.php?optio...mid=32&lang=fi Onhan näitä sarjoja näköjään halvempiakin, en vaan tiedä tuleeko kaikki mukana ja kaasuasennuksen tarkastus on ilmeisesti kallis ja näyttelee isoa osaa kokonaishinnassa. http://www.cnghouse.fi/kauppa/product_details.php?p=62 Vai meinaa se valtio laittaa maakaasun 500% verolle. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Just oli tänään uutisissa että maakaasun veroa ollaan suunnittelemassa viisinkertaiseksi nykyisestä. En ehkä lähtisi päivittämään kaasuversioksi ainakaan ilman huolellista selvittämistä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
No, tuohan on sitten toinen seikka mikä ei oikein tee hommasta kannustavaa.
Ekan vajaan tankillisen kun ajoin, niin ~15-17l/100km sekalaisessa (50/50 kaupunki & maantie) ajossa sain kulutukseksi. Eli ei nyt niin järkyttävän paha kuin olisi voinut luulla. Puhtaassa kapunkiajossa varmasti vie 20l/100km ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |