Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2010, 10:28
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Itsellä oli ideana laittaa Nivaan Pajeron etuakselirakenne.. Siinähän vissiin olis etumurikka kuskinpuolella. Samaan syssyyn pungettais sitten alle myös Pajeron taka-akseli..

Lukkojen saanti helpottuis, perien kestävyys hyppäis melkoisen harppauksen ja yllätysyllätys, jousitustyyppi ei muuttuis kummassakaan päässä, joten laite olisi lisäksi leimattavissa.

Lisäksi, lukkojen saatavuus paranisi vaikka kuinka hyväksi.. Miltäpä kuulostais Niva ARBeilla ja pomminlujilla akseleilla.

Tietty, jos koneen ja laatikon repis vaikkapa takaveto Carinasta, jakolaatikon Suzukista ja perät vaikka retkukeula Hilusta, niin päivittyis tekniikkakin samalla, mutta sitten vois jo prosenteissa tulla korville.. Noh, voishan moottorin ja päävaihteiston pitää Ladana ja muuttais pelkän jakolootan ja akselit..

Mutta tuo Pajeron tekniikka vois toimia, eikä asentamisenkaan luulis olevan paha nakki... Ainakaan, jos vertaa tuon mun rojektin peltihommiin, jotka meinaavat jälleen kerran viedä Nalle-paran järjen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.06.2010, 15:37
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

ideaa tuossakin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Itsellä oli ideana laittaa Nivaan Pajeron etuakselirakenne.. Siinähän vissiin olis etumurikka kuskinpuolella. Samaan syssyyn pungettais sitten alle myös Pajeron taka-akseli..

Lukkojen saanti helpottuis, perien kestävyys hyppäis melkoisen harppauksen ja yllätysyllätys, jousitustyyppi ei muuttuis kummassakaan päässä, joten laite olisi lisäksi leimattavissa.

Lisäksi, lukkojen saatavuus paranisi vaikka kuinka hyväksi.. Miltäpä kuulostais Niva ARBeilla ja pomminlujilla akseleilla.

Tietty, jos koneen ja laatikon repis vaikkapa takaveto Carinasta, jakolaatikon Suzukista ja perät vaikka retkukeula Hilusta, niin päivittyis tekniikkakin samalla, mutta sitten vois jo prosenteissa tulla korville.. Noh, voishan moottorin ja päävaihteiston pitää Ladana ja muuttais pelkän jakolootan ja akselit..

Mutta tuo Pajeron tekniikka vois toimia, eikä asentamisenkaan luulis olevan paha nakki... Ainakaan, jos vertaa tuon mun rojektin peltihommiin, jotka meinaavat jälleen kerran viedä Nalle-paran järjen.
Kylhän sitä tuossakin olisi ihan ideaakin, kestävyys paranisi varmasti. Tosin itseäni ei tuo lukkojen saanti juuri tällä hetkellä auta, ei riitä budjetti. Eli kempillä mennään

Tosin joustot eivät ehkäpä juuri paranisi, joka minulla olisi hieman ideana. peräpäänhän Nivassakin saa joustamaan melko mukavasti, mutta keula on kyllä sitten todella huono. Joustot todella vähäisiä.

vaikka minullakin jo laitettu mersun jouset noin 35cm pitkinä,sisäänjoustokumit heitetty kokonaan pois. ulosjousto kumista noin puolet otettu +yläpallon/kiinnikkeen välissä n: 6cm holkit. Tosin nuo mersun jouset ovat todella jäykät. sekin tietysti vaikuttaa asiaan. Niin ja kallistuksen vakajaahan tässä ei ole ollut sen jälkeen kun se minulle tuli

Mutta Jos laittaisi nyt jonkin vehkeen suorat akselit. + vaikka mersun jouset vois saada vähän joustoakin ja kestävyys paranisi samalla.

ja mersun kone minulla ideana vain oikeastaan sen automaatti laatikon takia. saisi välityksiä vähän paremmaksi "metsä" käyttöä ajatellen. nivaan koneeseen kun ei taida automaattia saada.. Ja itsellä ei ole varaa ruveta laatikoita aivan uudelleen välittämään
Välityksien puolestahan minulla on jo 4.3 perät mutta kyllähän se saisi hiljempaakin mennä

Viimeksi muokannut Tossavainen : 09.06.2010 16:11
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.06.2010, 17:07
Land Cruiser:n Avatar
Land Cruiser Land Cruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 174
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
nivaan koneeseen kun ei taida automaattia saada.
Venäjällä eräs paja tekee Nivaan autom.laatikoita, tosin hinta voi olla jotain ihan muuta... Mites olis Jenkki takaveto Ladoissa ollut TH-180(tarkemmin vissiin thm-180c )Autom.laatikko???
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"-

Viimeksi muokannut Land Cruiser : 09.06.2010 17:11
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.06.2010, 17:32
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Land Cruiser Näytä viesti
Venäjällä eräs paja tekee Nivaan autom.laatikoita, tosin hinta voi olla jotain ihan muuta... Mites olis Jenkki takaveto Ladoissa ollut TH-180(tarkemmin vissiin thm-180c )Autom.laatikko???
Enpä tiedä, vois mennä vähän vaikeeksi hommata nuo laatikot. Eivätkä kummatkaan ehkä meikäläisen budjettiin sopivia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.06.2010, 13:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Kylhän sitä tuossakin olisi ihan ideaakin, kestävyys paranisi varmasti. Tosin itseäni ei tuo lukkojen saanti juuri tällä hetkellä auta, ei riitä budjetti. Eli kempillä mennään

Tosin joustot eivät ehkäpä juuri paranisi, joka minulla olisi hieman ideana. peräpäänhän Nivassakin saa joustamaan melko mukavasti, mutta keula on kyllä sitten todella huono. Joustot todella vähäisiä.

vaikka minullakin jo laitettu mersun jouset noin 35cm pitkinä,sisäänjoustokumit heitetty kokonaan pois. ulosjousto kumista noin puolet otettu +yläpallon/kiinnikkeen välissä n: 6cm holkit. Tosin nuo mersun jouset ovat todella jäykät. sekin tietysti vaikuttaa asiaan. Niin ja kallistuksen vakajaahan tässä ei ole ollut sen jälkeen kun se minulle tuli

Mutta Jos laittaisi nyt jonkin vehkeen suorat akselit. + vaikka mersun jouset vois saada vähän joustoakin ja kestävyys paranisi samalla.

ja mersun kone minulla ideana vain oikeastaan sen automaatti laatikon takia. saisi välityksiä vähän paremmaksi "metsä" käyttöä ajatellen. nivaan koneeseen kun ei taida automaattia saada.. Ja itsellä ei ole varaa ruveta laatikoita aivan uudelleen välittämään
Välityksien puolestahan minulla on jo 4.3 perät mutta kyllähän se saisi hiljempaakin mennä
Kuulostaa äkkiseltään hyvältä pajeron akselisto mutta eikö se ole kohtuu hankala toteuttaa? Nivan pomminvarmaa jakista ei kannata vaihtaa mutta sen kiinnitystä on syytä parantaa koska se on alumperin hutera.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.06.2010, 17:48
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

jakiksen kiinnityksen vahvistusta juu.


Nivan pomminvarmaa jakista ei kannata vaihtaa mutta sen kiinnitystä on syytä parantaa koska se on alumperin hutera.[/QUOTE]

Huomattu on tänään Ilomantsin safarilla eka "röpökön" ylitys ja jakolaatikon korvakkeen pultti poikki ja toiselta kohdin korvakko halki. Noh korjattiin se siinä, niin ajo jatkui Muuten tuo niva eteni ihan kohtuullisesti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.06.2010, 18:23
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti

...jakolaatikon Suzukista...
Miksi Suzukin jakoaski? Sehän on kivikautista tekniikkaa verrattuna Ladan jakolootaan... Meinaan lukittava keskitasauspyörästö on yleensäkin harvinaisempaa herkkua maastoautoissa.

Kokeileppas kääntyvyyttä lukko päällä vs. lukko pois. Olis Niva aika rautakanki sillä suikin laatikolla tai pitäisi ajella pelkällä takavedolla...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.06.2010, 22:46
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Miksi Suzukin jakoaski? Sehän on kivikautista tekniikkaa verrattuna Ladan jakolootaan... Meinaan lukittava keskitasauspyörästö on yleensäkin harvinaisempaa herkkua maastoautoissa.

Kokeileppas kääntyvyyttä lukko päällä vs. lukko pois. Olis Niva aika rautakanki sillä suikin laatikolla tai pitäisi ajella pelkällä takavedolla...
No Sussun jakoaski siksi, että mikäli joku haluais tunkea Niveaan Toyotan retkukeulan, niin Nivan omalla jakolaatikolla etuperä on väärässä kohdassa... Ainakin semmoisenaan.

Lisäksi Suzukin jakolootaan on saatavissa jos jonkinmoista välityssatsia, että oksat pois.

Mutta meikän Niva tulee olemaan omalla tekniikalla niin orggiksena, kun se vain Nallen pajassa rävitylle värkille on mahdollista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.07.2010, 11:42
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

Nivaan pitäisi saada vinssi jostain. Mistä olette omanne hommanneet?? pitäs olla halpa... kun näin työttömänä eteinpäin mennään. Ja toinen henkilöauto rojekti tahtoo myös viedä hieman aikaa ja rahaa.. Joku kiinan vinssi kävis mielestäni aivan mainiosti kun nyt jostain löytäisi järkihintaisen:O mutta mistä??

Jos joltain löytyy käytettyä 12v vinssiä halvalla niin tarjotkaa!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.07.2010, 20:26
samid samid ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 1.454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Nivaan pitäisi saada vinssi jostain. Mistä olette omanne hommanneet?? pitäs olla halpa... kun näin työttömänä eteinpäin mennään. Ja toinen henkilöauto rojekti tahtoo myös viedä hieman aikaa ja rahaa.. Joku kiinan vinssi kävis mielestäni aivan mainiosti kun nyt jostain löytäisi järkihintaisen:O mutta mistä??

Jos joltain löytyy käytettyä 12v vinssiä halvalla niin tarjotkaa!
Ebay.de saa 200-250e uutta 5440kg/12000lbs vinssiä kotiin tuotuna
__________________
LADA Niva 1989 (In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983 (In Memoriam)
Lada Niva 1978 (In Memoriam)
Suzuki SJ410 1984 (In Memoriam)
Toyota Hilux 1989
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.07.2010, 00:10
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

vinsejä


http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69449 <<<<tuollakin olis
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.07.2010, 11:44
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

vinssistä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anfi Näytä viesti
Joo,Näyttäshän tuolla olevan mutta kun tuntuu niin kalliilta.... Ehkä myöhemmin tuolta jos ei muualta saa
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.07.2010, 07:22
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samid Näytä viesti
Ebay.de saa 200-250e uutta 5440kg/12000lbs vinssiä kotiin tuotuna
Mä löydän ruudun täydeltä vaan noita 200-250e laitteita joissa lukee Keine Angaben zum Versand taas mun ja google translatorin mielestä tarkottaa et postikuluja ei oo määritelty.

Kostenloser versand ois sitte että ei postikuluja mut sellasia vinssejä ei satu mun silmään ainakaan tossa hintaluokassa.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.07.2010, 13:58
samid samid ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 1.454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Mä löydän ruudun täydeltä vaan noita 200-250e laitteita joissa lukee Keine Angaben zum Versand taas mun ja google translatorin mielestä tarkottaa et postikuluja ei oo määritelty.

Kostenloser versand ois sitte että ei postikuluja mut sellasia vinssejä ei satu mun silmään ainakaan tossa hintaluokassa.
Tuossa esim. yksi jossa kun hieman selaat tuotteen kuvausta löytyy Suomen lippu ja postikulut perässä 59.90e ja lopullinen hintahan riippuu siitä mihin hintaan huutokauppa päättyy joskus saa alle kahteen sataan, mutta vaatii tiukkaa päivystämistä

http://cgi.ebay.de/ELEKTRISCHE-MARKE...item5adaa18be0
__________________
LADA Niva 1989 (In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983 (In Memoriam)
Lada Niva 1978 (In Memoriam)
Suzuki SJ410 1984 (In Memoriam)
Toyota Hilux 1989
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lada nivan jakolaatikko ? Artzi_ip Tekniikka & Jutustelu 18 07.11.2020 20:56
Ostetaan Lada nivan jakkis La tuskaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.08.2008 20:41
Ostettu o/ lada nivan perän gtkossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.05.2008 18:40
Ostettu o/ 5j-15 lada nivan vanteet gtkossu O/M/V Renkaat ja vanteet 1 04.02.2007 18:26
LADA NIVAN LEVIKESARJA sakari65 O/M/V Muut 1 24.11.2005 07:07


Sivu luotu: 04:51 (GMT +2).