Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2010, 20:41
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

aikansa kun kattelee ja pyörii tekeleen ympärillä ja joskus kyselee ja jopa kuuntelee muidenkin neuvoja niin rakenne järkevöityy, jos vain itsekseen kattelee niin vähäinenkin ymmärrys jumittuu. tän illan rälläköinnin ja heppailujen jälkeen takarunko alkoi vaikuttaa järkevämmältä. täytyy käydä yhdellä verstaalla ajamassa lisää putkea sopivalla säteellä lokarin kaaria varten niin saa nekin muotoiltua uudella tavalla järkevämmin







Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.06.2010, 17:35
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

kamerapuhelin hajosi keväällä ja ei tule oikeeta kameraa raahattua mukana pajalla joten ei ole kuvallista päivitystä... on tätä silti tehty pikkuhiljaa....

tänään aamulla kun pari tuntia makoilin pajan lattialla kuvitellen olevani kanto, kivi tai ajouran keskipatti niin tulin siihen tulokseen ettei tähän tule y-linkkiä eteenkään. sinällään ihan toimiva juttu ja sellainen on jo heppailtuna auton alla, talliolosuhteissa ainakin toimii ja joustaa. mutta mutta, kun en halua nostaa alustaa kuuhun asti niin kolmio jää liian alas ja olisi varmaan kiinni yhtenään. ajokorkeudessa kolmio olisi hyvin lievästi yläviistoon kohti jakolaatikkoa siten että maavaraa jäisi 39,5" renkailla n.470-500mm. onhän tuossakin tietysti ilmaa jonkun verran mutta kun se on tavallaan niin isolla alalla että se varmasti vaikeuttaa ajolinjojen valintaa. yksi "parannus" vaihtoehto olisi kone/vaihteistopaketin nostaminen sopivasti mutta sitten takakardaanin kulmat ei enää miellytä.

eli nyt on sitten vaihtoehtoina nelilinkki, rangen takapään yläkolmio ja suorat alatukivarret tyyppinen ratkaisu, kolmilinkki panhardin kera. kaikki mahtuu rakenteellisesti tekemään, vaan mikä olisi toimivin 14" ilmatikkujen kanssa?

spiderissä käytetään edessä rangetyyppistä ja oletettavasti ihan toimiva ratkaisu, itseä kiinnostaa nelilinkin kanssa lähinnä nämä kaksi vaihtoehtoa. heittäkäähän ajatuksia jos sellaisia on esittää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.06.2010, 20:54
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Trail-Link


Elikkäs kolme pitkittäisvartta kaks alhaalla ja yks ylhäällä repsikan puoleisella sivulla sekä panhardi. Kaikki varret unipaali tyyppisillä päillä ja pitkittäisvarret jotakuinkin suoraan eteenpäin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.06.2010, 21:30
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Jos kerran tilaa riittää, ni ite ainakin kallistuisin nelilinkin puolelle.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.06.2010, 22:27
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Kolmelinkki + panhard on hyvä jos on mekaaninen ohjaus, mutta hydrauliohjauksella panhardista on vain haittaa. Jos saat nelilinkin mahtumaan niin laita sellainen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.06.2010, 22:36
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- Näytä viesti
Elikkäs kolme pitkittäisvartta kaks alhaalla ja yks ylhäällä repsikan puoleisella sivulla sekä panhardi. Kaikki varret unipaali tyyppisillä päillä ja pitkittäisvarret jotakuinkin suoraan eteenpäin.
Tällaisen tekisin itsekin. Ja kalkulaattorikin löytyy mm. Piratesista (parallel 3-link).
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.06.2010, 09:25
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

ei ole mekaanista yhteyttä tulosssa ohjaukseen. pahhardtanko kyllä näillä liikeradoilla siirtelee akselia jonkun verran, vaan kyllä siellä sellanenkin tarvittaessa mahtuu olemaan kuten tälläkin hetkellä on y-linkin kanssa.

mites tossa kolmilinkissä pitää panhard olla suhteessa ylätukivarteen? siis jos ylätukivarsi on vaikka kuskin puolella kiinni niin pitääkö panhardin kiinnike olla akselissa myös samalla puolella? näin ainakin näyttäis olevan esim. TG:n setissä.

mikäs jottei rangetyyppistä yläkolmiota ei "kelpuutettu", onko siinä jotakin sellaista huonoa jota kolmilinkissä ja nelilinkissä ei ole?


tuli tuubasta vastaa tällanen http://www.youtube.com/watch?v=fEhlM...ext=1&index=31

kuinkahan tällasessa pysyy akseli sivusuunnassa paikallaan kun tukivarret aika samansuuntaisesti ?

Viimeksi muokannut lepoantti : 21.06.2010 11:57
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.06.2010, 22:13
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
mites tossa kolmilinkissä pitää panhard olla suhteessa ylätukivarteen? siis jos ylätukivarsi on vaikka kuskin puolella kiinni niin pitääkö panhardin kiinnike olla akselissa myös samalla puolella? näin ainakin näyttäis olevan esim. TG:n setissä.
Sinne ylemmän tukivarren puolelle se sikäli menee kätevästi että ei tarvitse korkeaa kiinnitysjalkaa tehdä erikseen panhardille. Kiinnitys about siihen ylemmän varren eteen.
Jos on hydrauliohjaus, niin sillähän ei ole väliä että kummin päin se panhardi on.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
tuli tuubasta vastaa tällanen http://www.youtube.com/watch?v=fEhlM...ext=1&index=31

kuinkahan tällasessa pysyy akseli sivusuunnassa paikallaan kun tukivarret aika samansuuntaisesti ?
Kyllähän tuossa näyttää nuo punaiset varret olevan rungon puolella kapeammalla verrattuna akselin puoleen. Näyttää olevan kuitenkin sen verran mieto kulma, että miten hyvin sitten oikeasti tukee sivuttain?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.06.2010, 07:21
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Kyllähän tuossa näyttää nuo punaiset varret olevan rungon puolella kapeammalla verrattuna akselin puoleen. Näyttää olevan kuitenkin sen verran mieto kulma, että miten hyvin sitten oikeasti tukee sivuttain?
juu, niin on ylävarret kapeemalla mutta kuten mainitsin niin melkoinen yhdensuuntaisuus epäilyttää. sitähän ei tiedä että onko tää tuubapätkä vaan jonkun virtuaaliheebon mallinnus joka on tehty piirto-ohjelmalla? sinällään ihan mielenkiintoinen versio jos olisi oikeesti toimiva, koska tällaisena sen saisi parhaiten mahtumaan mun tapauksessa.

no, täytyy tehdä muita juttuja ja unohtaa etuakseli toviksi. sittenkun unipallilähetys saapuu niin pitää tehdä korvakkeita repullinen ja alkaa "livenä" kokeilemaan erilaisia versioita ja ravistella akselia että millaiset liikeradat mikäkin malli sallii.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 5 vuotiaalle pojalle laskettelukamat landy O/M/V Muut 0 14.01.2009 14:53
highluxsus rosessi lepoantti Maasturiprojektit 61 11.07.2008 18:47
OT: hommasin sitten mikroauton pojalle!!! wannabee Chit-Chat 2 24.03.2007 20:26
Onko McLarenin uusi MP4-19B auto voittaja-auto? SoksalItok Formula 1 2 30.05.2004 19:48
Onko McLarenin uusi auto voittaja-auto? Laskos Formula 1 11 28.11.2003 14:45


Sivu luotu: 00:28 (GMT +2).