![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() aikansa kun kattelee ja pyörii tekeleen ympärillä ja joskus kyselee ja jopa kuuntelee muidenkin neuvoja niin rakenne järkevöityy, jos vain itsekseen kattelee niin vähäinenkin ymmärrys jumittuu. tän illan rälläköinnin ja heppailujen jälkeen takarunko alkoi vaikuttaa järkevämmältä. täytyy käydä yhdellä verstaalla ajamassa lisää putkea sopivalla säteellä lokarin kaaria varten niin saa nekin muotoiltua uudella tavalla järkevämmin
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
kamerapuhelin hajosi keväällä ja ei tule oikeeta kameraa raahattua mukana pajalla joten ei ole kuvallista päivitystä... on tätä silti tehty pikkuhiljaa....
tänään aamulla kun pari tuntia makoilin pajan lattialla kuvitellen olevani kanto, kivi tai ajouran keskipatti niin tulin siihen tulokseen ettei tähän tule y-linkkiä eteenkään. sinällään ihan toimiva juttu ja sellainen on jo heppailtuna auton alla, talliolosuhteissa ainakin toimii ja joustaa. mutta mutta, kun en halua nostaa alustaa kuuhun asti niin kolmio jää liian alas ja olisi varmaan kiinni yhtenään. ajokorkeudessa kolmio olisi hyvin lievästi yläviistoon kohti jakolaatikkoa siten että maavaraa jäisi 39,5" renkailla n.470-500mm. onhän tuossakin tietysti ilmaa jonkun verran mutta kun se on tavallaan niin isolla alalla että se varmasti vaikeuttaa ajolinjojen valintaa. yksi "parannus" vaihtoehto olisi kone/vaihteistopaketin nostaminen sopivasti mutta sitten takakardaanin kulmat ei enää miellytä. eli nyt on sitten vaihtoehtoina nelilinkki, rangen takapään yläkolmio ja suorat alatukivarret tyyppinen ratkaisu, kolmilinkki panhardin kera. kaikki mahtuu rakenteellisesti tekemään, vaan mikä olisi toimivin 14" ilmatikkujen kanssa? spiderissä käytetään edessä rangetyyppistä ja oletettavasti ihan toimiva ratkaisu, itseä kiinnostaa nelilinkin kanssa lähinnä nämä kaksi vaihtoehtoa. heittäkäähän ajatuksia jos sellaisia on esittää. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Trail-Link
Elikkäs kolme pitkittäisvartta kaks alhaalla ja yks ylhäällä repsikan puoleisella sivulla sekä panhardi. Kaikki varret unipaali tyyppisillä päillä ja pitkittäisvarret jotakuinkin suoraan eteenpäin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos kerran tilaa riittää, ni ite ainakin kallistuisin nelilinkin puolelle.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kolmelinkki + panhard on hyvä jos on mekaaninen ohjaus, mutta hydrauliohjauksella panhardista on vain haittaa. Jos saat nelilinkin mahtumaan niin laita sellainen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tällaisen tekisin itsekin. Ja kalkulaattorikin löytyy mm. Piratesista (parallel 3-link).
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
ei ole mekaanista yhteyttä tulosssa ohjaukseen. pahhardtanko kyllä näillä liikeradoilla siirtelee akselia jonkun verran, vaan kyllä siellä sellanenkin tarvittaessa mahtuu olemaan kuten tälläkin hetkellä on y-linkin kanssa.
mites tossa kolmilinkissä pitää panhard olla suhteessa ylätukivarteen? siis jos ylätukivarsi on vaikka kuskin puolella kiinni niin pitääkö panhardin kiinnike olla akselissa myös samalla puolella? näin ainakin näyttäis olevan esim. TG:n setissä. mikäs jottei rangetyyppistä yläkolmiota ei "kelpuutettu", onko siinä jotakin sellaista huonoa jota kolmilinkissä ja nelilinkissä ei ole? tuli tuubasta vastaa tällanen http://www.youtube.com/watch?v=fEhlM...ext=1&index=31 kuinkahan tällasessa pysyy akseli sivusuunnassa paikallaan kun tukivarret aika samansuuntaisesti ? Viimeksi muokannut lepoantti : 21.06.2010 11:57 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos on hydrauliohjaus, niin sillähän ei ole väliä että kummin päin se panhardi on. Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
no, täytyy tehdä muita juttuja ja unohtaa etuakseli toviksi. sittenkun unipallilähetys saapuu niin pitää tehdä korvakkeita repullinen ja alkaa "livenä" kokeilemaan erilaisia versioita ja ravistella akselia että millaiset liikeradat mikäkin malli sallii. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 5 vuotiaalle pojalle laskettelukamat | landy | O/M/V Muut | 0 | 14.01.2009 14:53 |
highluxsus rosessi | lepoantti | Maasturiprojektit | 61 | 11.07.2008 18:47 |
OT: hommasin sitten mikroauton pojalle!!! | wannabee | Chit-Chat | 2 | 24.03.2007 20:26 |
Onko McLarenin uusi MP4-19B auto voittaja-auto? | SoksalItok | Formula 1 | 2 | 30.05.2004 19:48 |
Onko McLarenin uusi auto voittaja-auto? | Laskos | Formula 1 | 11 | 28.11.2003 14:45 |