![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Merkki:N Valmistenumero:WV2ZZZ70 Maakoodi:FIN Vuosimalli:1999 Selitys:Transporter Kombilw75 TDI aut Myyntimalli:7DJ1K3 Alue:205JM-nro:31000 Valmistuspäivä:1998-09-10Luovutuspäivä:2000-04-14 Moott.tunn.:ACV Vaiht.tunn.:DXS ulkopuoli (kori/katto)N7/N7 --> LB6N sisäpuoli BX flanel gray/Mistral Noi löytyy tehtaan koneelta suht nopeesti....
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 21.04.2010 16:58 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Isot kiitokset Mikki:lle
![]()
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Meidän omassa offiporukassa sattuu muuten olemaan Laakkosen VW huoltomies..... ihan vaan vinkkinä!!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
No niin kun täällä noita portteri tietäjiä muummuassa pyöriskelee niin kertokaa mulle mistä ja mihin hintaa saa sellaisen peltikuorisen ns. rättinivelen 4veto portteriin. Kysymyksessä mötikkä laatikon ja kardaanin välissä. Kiitos
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siis vissiin T4 Portteri???
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Paha kyllä sanoa saako muualta (epäilen että tuskin saa) kuin merkkiliikkeen marmoritiskiltä tai purkaamolta. Mutta hinta oli kuulemma ainakin aika suolaanen ku meillä viimeksi vaihdettiin yhteen moinen aparaatti. Ja itselle ei ole vielä osunut ko. työtä kohdalle joten paha sanoa mitään varmasti.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pikkuserkku osti viime talvena sellaisen vm 2000 2.5TDI Caravellen, Automaattilaatikolla ja vielä linja-autoksi rekisteröitynä.
Autoa on huollettu säntillisesti uudesta alkaen, mutta siitä huolimatta siihen jouduttiin vaihtamaan Uusi automaattilaatikko n. 80tkm. paikkeilla. Nyt autolla oli ajettu hippasen yli 300 tkm, kun laatikko alkoi lyömään "jumiin". No, eihän siinä auttanut kuin pistää traileri Sprintterin perään ja hakea Folkkari pois Pyhäsalmesta (Savosta) Tampereelle. Puolisen päivää purin autoa, jotta saatiin kone & laatikko yhtenäisenä pakettina tallin lattialle. Pelkkä laatikko ei mahtunut sitten millään konstilla taipumaan, kun aina otti joku paikka vastaan. 4-sylinterisissä koneissa varmaan toi laatikko lähtee ihan issekseen irti. Parolan ExPertillä oli kalenteri täynnä seuraavaksi 2 vkoksi, mutta hän epäili "takimmaista Planeettaa" vaivan aiheuttajaksi. Ennen kuin otin laatikon alas, niin otin vartavasten laatikosta öljyt pois pohjaropun kautta. Sieltä tuli kokolailla tasan 1L mustaa kuraa, joka sitten kaadettiin näytteeksi limpparipulloon. Tuossa kun olen omaa projektiautoa rassaillut, niin siinä on suunnilleen samankokoinen laatikko kuin tämä Folkkarin laatikko on (Audi 200 Turbo 2.2L 5 syl. -90, joka syö öljyä reilut 3L). Jostain ulkomaanelävien foorumeilta löysin tietoa, että toi Folkkarin laatikko pitää täyttää piripintaan, sitten käyttää lämpimäksi n. 35-45*C, vatkata vaihteita eri asentoihin aina 10 sekunnin välein ja sitä mukaa täyttää laatikkoon lisää öljyä. Sitten kun ei enää mene enempää öljyä looraan, niin kone edelleen käynnissä laitetaan täyttöproppu kiinni ja vasta sitten sammutetaan auto. Eli Folkkarinkin automaattilaatikkoon pitää saada sopimaan se n. 3L uutta öljyä öljypohjan aukaisun jälkeen. Jos loora on ollut ihan kuivana remontin jäljiltä, niin silloinhan sinne menee se n. 6,5 - 7L tavaraa. Todennäköisesti tämäkin laatikko on pilattu asiantuntevissa Tamperelaisissa merkkiliikkeissä, kun ei olla osattu laittaa oikeata öljymäärää sinne laatikkoon... ![]() Tapaus on vielä kesken, mutta joku onnekas voi tälläkin tarinalla välttyä oman laatikkonsa täysremontilta. Keski-Suomalainen merkkiliike määräsi uuden laatikon hinnaksi 4.000€ + työn osuus 1.000€= 5.000€... ![]() Siihen rahaan jo vähän itsekin ruuvailee ja vaihtelee öljyjä "ennaltaehkäisevästi"... ![]() Edit: Tuossakin koneessa oli imusarjassa merkintä "ACV", mutta lohkon yläreunassa, suunnilleen keskellä konetta (alipainepumpun alapuolelta) löytyi merkintä "AUF"... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 03.09.2010 14:51 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Just tuli tietoa laatikon vaurioista:
Jotain laakeria oli mennyt rikki & samalla särkenyt laatikon sisältä valuosia. Tästä laatikosta ei enää saa kunnostettua toimivaa vaihteistoa... ![]() Todennäköisesti toi liian pieni öljymäärä on ensin pilannut laakerin, joka on sitten leikannut kiinni ja murskannut osia ympäriltään. Jos jollain on viallinen laatikko, tai ainakin pelkät kuoret, niin saa vinkata... ![]() Edit: Vähän ajettu tehtaan vaihtolaatikko löytyi purkurilta ja hyvin lähti toimimaan. Hintaa laatikolle, öljyille, ym. nesteille ja tarvikkeille kertyi n. 2000€. Autokaan ei ollut pukkien päällä kuin kuukauden... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 03.09.2010 21:07 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo eipä saanu ei...siis tarvikkeena. pyöreät 180e tuli maksaan kyseinen rättinivel. Eikä siinä kaikki. Viimein ku sain sen paikalleen niin ajoin 80m ja laatikko meni tupajumiin. Mitä v*ttua??? Onko kellään sattunu vastaavaa? Onko laatikko totaalisen sökö vai voiko vika olla kytkimen puolella? Kertokaa toki jos on tietäjiä paikalla??? Laatikko lähti sit pyöriin. Mut autoa ei voi edes käyttää ilman että on kytkin pohjassa...jos niin tekee niin hetkessä alkaa kuulua kaameaa meteliä ja auto sammuu...eli laatikko menee omia aikojaan jumiin. Mutta kuiten laatikko pelaa jokseenkin kun sillä pystyy liikuttaan kuiten autoa. Laatikko siis menee jumiin vapaalla ollessa...en muista oliko vapaa vai vaihde päällä kun se meni ajossa jumiin, eli olinko juuri vaihtamassa vaihdetta... Ps. Olis 99% varmuudella käyttöä EHJÄLLE vm. 1993 vw t4 syncro transportterin laatikolle... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Niin...vielä kytkimestä. Voiko olla että kytkimen puolella jokin olis silppoutunu ja nakkais jotain jumiin?? Ärsyttää aivan saatanasti! Ostin auton vajaa kuukausi sitten ja sen verran oon sillä ajanu että tampereelta ivaloon ja sit n. 2.5km siirtymä ja rättinivel paskaksi ja sit 80m ja jotain todella hirveän kuulosta tapahtui...mutta mitä???
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lj:n tietäjät hox | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.11.2009 20:15 |
V8 tietäjät | JP80 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 15.06.2009 21:30 |
G MB tietäjät hoi | pee | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.08.2005 19:00 |
Hi-Lux tietäjät | A45 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 08.06.2005 15:42 |
LJ:tietäjät? | Kentsu | Chit-Chat | 6 | 08.04.2005 06:31 |