![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kysymys vielä että saako tuota jousitusta leimattua autoon? Ja onko nuo sylinterit normaaleja 2-toimisia hydraulikkasylintereitä? Missä hintaluokassa pyörii tuo paketti?
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan Viimeksi muokannut Jopo_ : 09.04.2010 09:43 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Toimiiko näin:
Paljon maavaraa=jäykkä jousitus? Mukavan löysä jousitus=matala maavara? Vai pysyykö "joustavuus" /joustot maastokykyisenä, riippumatta auton lento korkeudesta? Jos toimis: matalana=jäykempi ja korkeana=löysempi, niin tollaista sarjaa vois aatellakkin! (jos sopivaa löytyy?) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Leimauksesta en ole vielä 100%:n varma koska systeemi ei ole alla ja en ole konttorilla näyttänyt. Oma arvioni on että ei ole ongelmia konttorilla, koska orkkis jouset ovat olemassa, vaikka niitä olisikin kevennetty/säädetty. Alkuperäinen pyöräntuenta ei siis muutu. Kovalla jousituksella kuormaa toki ohjautuu erikin kautta kuin orkkis jouset, mutta se ei liene merkitsevä, sillä minkä tahansa sylinterikin pettäessäkin auto on silti omilla jousillaan ja tuennoillaan. Normaaleja 2-toimisiä sylintereitä, jotka on vaan teetetty mittojen mukaan. Mitään hintoja en julkista vielä, tiedot tulee kun homma on paketissa.
Jeeppimiehelle: Peruskytkennällä jousitus on periaatteessa hyvin lähelle tasajäykkä joka korkeudessa, mutta käytännössä kuitenkin jäykkenee yläasentoa kohti. Tämä ei itselleni sopinut, vaan halusin samaa kuin sinäkin aattelit ja siksi tulee ainakin kaksi paineakkua/akseli. Näihin akkuihin ajetaan eri esitäyttö. Maastossa kun auto on nostettu ylös ajetaan löysällä akulla ja kun tullaan tielle, niin kytketään hana kiinni löysältä akulta niin käyttöön tulee jäykkä/jäykät akut (eli suuremmalla esitäyttö paineella olevat) ja alusta on ala-asennossa jämäkkä. Tämä pelkästään paineakuilla, lisäksi voidaan säätä paluuvaimennukset esim. maastossa vapaasti virtaaviksi ja tienpäällä kuristaa. No kaikkihan tapahtuu nykymaailmassa sähköllä, joten säädöt on parin sekunnin juttuja. Edit: Cros4wd.commin kaverin kanssa on asiasta puhuttu ja kun homma on testattu minun osaltani, niin voimme rakennella/tarjota näitä mihin vaan autoon. Omassani pyrin testaamaan mahdollisimman monta eri kytkentä variaatiota ja niiden toimintaa / toiminta mahdollisuuksia.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! Viimeksi muokannut Sutsu : 09.04.2010 11:17 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Onko kuvia autosta vielä uusilla 20" vanteilla?
Mites tuossa etupäässä kun korkeutta muuttelee, niin vaikuttaako mitään pyörän kulmiin ja auraukseen? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tarkasti en ole tutkinut, mutta kyllä varmaan vaikuttaa pyörän kulmiin. Nosto vaikuttanee enemmän koska kääntää jyrkempään kulmaa tukivarsia. Yläasento jos jatkuvasti käyttää, niin kulmien säätö on paikallaan. Laskeminen vaikuttanee vähemmän, koska tukivarsien kulma muuttuu vain vähän. Katsotaan sitten myöhemmin onko tarpeellsita säädättää vai löytyykö toimiva kompromissi.
En saanut Incubusseja ollenkaan. Odotin kaks kuukautta ja aina vaan oli toimitusaika avoin. Vaihdoin ne Dotz Terra SE Blackkeihin http://www.myranes.com/images/Falgar...0ET43+ET48.jpg Koko edelleen 20x9. Pitäs tulla nyt 1-2 viikossa, mutta saa nähä. Hinta oli sama joten ei väliä. Ilmeisesti Dotz kuitenkin on raskaampi kuin Incubus olisi ollut. Offsettikin tulee 12 lisää ulos ja todennäköisesti ei sovi lokasuojan sisään kokonaan. Ulkonäkö melko paljon samaa luokkaa. Kuva alla tulee kun saan nuo kotiin, kumet on odotellut jo viikko tolkulla.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuohon sähköllä ohjattuun alustaan on aika helppo lisiä toimintoja, kuten 4Lo kytkettäessä +50mm, ja 60km/h -50mm.
Leimaamisen kanssa ei pitäisi olla ongelmaa, onhan kuorma-autoissakin säädettävä ilmajousitus.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs muuten oli rengaskoko joka tuohon on tulossa? Paljon tuo paketti kustansi renkaiden kanssa?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajero tuuninkia (44" kumit) | -MaTTi- | Chit-Chat | 10 | 09.07.2009 19:28 |
blazer tuuninkia! | kävikökipiäää | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.09.2007 19:50 |
Tuuninkia | Uazmies | Chit-Chat | 7 | 02.12.2006 00:58 |
Tuuninkia ?? tai jotain.. | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.08.2005 06:38 |
Onneksi ei paljoa tuuninkia näy | JF | Chit-Chat | 5 | 07.01.2005 16:40 |