Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2010, 19:16
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alajarvi84 Näytä viesti
Ok, eli shifterin lattiaan saa ilman boksin vaihtoa. Tämä selvä.
No enhän minä nyt niin kierroksilla käy kuitenkaan..vielä
Itse asiassa koko ajan lukenut erinäisillä foorumeilla asiaa akseleista.
Olen saanut sen käsityksen että Dana70 tai Dana80 olis likempänä totuutta kestävyyden suhteen ?
Toki eri auto kyseessä mutta kun akseleista puhutaan tässäkin.
Tossa olis linkkiä, voiko joku vähän tulkata kun englanti muuten hyvä mutta ammatti sanasto vähän hakusessa

http://forums.fourwheeler.com/70/652...olt/index.html
Tossa linkissä puhutaan taka-akselin valinnasta. Taka-akseliksi D60 on kovassa käytössä vähän pieni ja D70 tai D80 varmasti vahvempia, mutta hinta / kestävyys suhteeltaan ylivoimainen on gm14bolt FullFloater jossa 10,5" lautaspyörä. (14pulttisia on myös pienempinä semifloatterina, mitä tulee välttää).

Etuakseliksi D60 on järein mikä sopii suoraan ja se kestää vahvistettuna mitä vaan, vakionakin riittää todella pitkälle ja takaisin.

Eli D60 eteen ja 14B FF taakse on mun suositus. En usko että sun kannatta ruveta asentamaan tai teettämään portaaliakseli muutosta, voi olla turhan laaja työmaa. Ja koita tehdä kaikki muutokset vain yhden kerran, kaikista kalleinta rakentamista on tehä hommat vaiheittain, tyyliin vahvemmat vetoakselit > isommat akselit > niihin vahvemmat vetarit > portaalit > niihin ralliosia. tai renkaiksi 35", sitte 39" sitte 44" jne.jne. Eli malta miettiä valmiiks ja tee kerralla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.04.2010, 19:25
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Tossa linkissä puhutaan taka-akselin valinnasta. Taka-akseliksi D60 on kovassa käytössä vähän pieni ja D70 tai D80 varmasti vahvempia, mutta hinta / kestävyys suhteeltaan ylivoimainen on gm14bolt FullFloater jossa 10,5" lautaspyörä. (14pulttisia on myös pienempinä semifloatterina, mitä tulee välttää).

Etuakseliksi D60 on järein mikä sopii suoraan ja se kestää vahvistettuna mitä vaan, vakionakin riittää todella pitkälle ja takaisin.

Eli D60 eteen ja 14B FF taakse on mun suositus. En usko että sun kannatta ruveta asentamaan tai teettämään portaaliakseli muutosta, voi olla turhan laaja työmaa. Ja koita tehdä kaikki muutokset vain yhden kerran, kaikista kalleinta rakentamista on tehä hommat vaiheittain, tyyliin vahvemmat vetoakselit > isommat akselit > niihin vahvemmat vetarit > portaalit > niihin ralliosia. tai renkaiksi 35", sitte 39" sitte 44" jne.jne. Eli malta miettiä valmiiks ja tee kerralla.
Ok. Tarkoitus on juuri selvittää mitkä palikat kannattaa laittaa ja laittaa ne sitten kerralla. Tähän asti siis selvillä se että Dana60 eteen ja Gm 14bolt FullFloater taakse. Tuli kyllä sellasta sanastoa taas että huh huh, pitää piettää kahavi+tupakki tauko että pysyy perässä

No niin, tossa löyty juttua turbotuksesta. Yli 170 kaakkia ravitty 6.2 dieselistä, ei paha sanoisinko kun ottaa huomioon kuinka mopo vakiona on. http://www.fourwheeler.com/projectbu...kit/index.html
Mitähän kittiä tuossa on käytetty ? Joku sidewinder niminen ilmeisesti.. 0.7bar ahtoja kestää vakiona ;D

Pistin viestiä banksin porukalle turbo kitistä. Katotaan mitä vastaavat, pyysin mahdollisimman rajua turbo pakettia eli maximum hp + torque gain ;D

Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 20:20
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.04.2010, 22:38
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Jep, akseleiksi nuo D60 ja 14FF, tuolla on ollu markkinapuolella myynnissäkin niitä. Sellainen pari tonnia menee niihin. Välitykset yleensä olleet 4.56, lukkoa ei ole D60:sä, ja 14FF:ssä saattaa olla Gov-Lok. Eteen ARB:n ilmalukko, tonnilla, ja taakse vaikkapa Detroit Locker ~600€. Etuakseliin vois tietty vaihtaa 35-rihlaiset ulommat vetarit ja korvata napalukot vetolevyillä. Siinä paukkuu taas euroja... Niin, ja ohjaus pitää luonnollisesti olla cross-overi että toimii ja ohjautuu haluttuun suuntaan myös kun ollaan ristiriipunnassa. Moottorin alla oleva palkki pitää vaihtaa että cross-overi onnistuu. Kardaaneiksi 1410-ristikkoiset, vaikkapa High Angle Drivelinesta. Akseleiden joukit pitää vaihtaa isomiksi näille, samaten jakikseen. Ja jos halutaan pomminvarma jakis, niin Atlas jos rahasta ei ole pulaa, tai sitten 3:1 välitteinen NP205 (ei halpa sekään). Noihin on jo menny kymppi helposti, ja renkaatkin puuttuu.

6.2 diesel kestää vakiona noin 0.5-0.6 bar ahdot, ja yhdellä turbolla. Kahdesta ei ole vastaavaa hyötyä. Turboksi voi laittaa 6.5 litraisen paketin, mutta se ei ihan sovi jos on ilmastointi, ottaa kiinni koteloon. Lohko näissä on heikko, jos kampuran dampperi on paskana, lohkoon tulee halkeamia jotka lopulta katkaisevat kampuran. Runkolaakeripukeille kannattaa laittaa tukiraudat jotka estävät värinöitä aiheuttamasta vaurioita. Itse korvaisin myös jakoketjun Pete Jacksonin ratassarjalla, sekä kansipultit pinnapulteilla (samalla vaivalla vaihtaa myös laadukkaat turbon kestävät kannentiivisteet)

Jos päätyy vaihtamaan koneen, niin 6.2 litraisista sellainen minkä valunumero loppuu numeroon 599. Tai sit on vaihtoehtoina 6.5 litrainen Optimizer tai P400.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 04.04.2010 22:40
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.04.2010, 00:59
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

6.2:n turbottamisesta löytyy kotimaassakin overdriven puolelta... sieltä hakua käyttämällä löytyy kyllä, lueskele vaikka Mudracer nimimerkillä huutelevan hepun kommentteja aluksi, siellä on aika hyvin vinkkejä siiihen mitä tehon kanssa tarvii tehdä...

d60+14bff yhdistelmä löytyy helpoiten k30 pick-upin alta, niissä on monesti 4.56 välitykset ja takana lukko valmiiksi, säästyy plajo rahaa, silloin tällöin on niitä palstallakin kaupan, saksasta niitä saa myös vanhoista nato pick-upeista ja ruotsista on jotkut ostaneet... hetkinen, joo, joku kauppas kanssa...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70113 tämän auton rakentelija saattais tietää sulle akselit...

jos suolla täytyy ajaa niin kuituetulokarit, nokkapelti ja takaluukku, kiinalaiset tarvike ovet laittaa ja alkuperäiset puskurit vaihtoon, saat siitä autosta vähä edes kevyemmän kun isot akselit lisää painoa.. ja jokainen tuuma renkaan leveyttä tarkoittaa aina muutamaa pehmeää paikkaa enemmän ajamalla läpi..

laatikkoa on helppo vähän vahvistaa jos sitä tuntuu, mutta sen jäähdytys on homma numero 1, sitä on parannettava tarpeeksi isolla jäähdyttimellä.

vinssi. iso...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2010, 08:29
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Kiitoksia kaikille paljon vinkeistä. Nyt on sen verran pohja tietoa, että vetäydyn suunnittelemaan / rakentelemaan kiesiä. Moottorin viritys asioissa kyselin nimenomaan Overdrive.fi kautta. Pistän kuvaa tulemaan kunhan alkuun pääsen.

Lisäys; voisko joku sen verran vielä auttaa että kertois mikä liike myy kyseisiä Dana60 ja GM 14 bolt full floater akseleita ? Siis uusia.. Ja saako niitä lukoilla uutena ?

Vielä; Tää näyttäis aika hyvältä. Tekstin mukaan olis just Dana60 + GM 14 pulttinen, vai ? Mikähän nakkien koko ja paljonkohan korotus? Tämmöseksi kun saa niin hyvä tulee ;D http://www.youtube.com/watch?v=tme2a...eature=related

Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 05.04.2010 11:12
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2010, 16:37
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

http://www.wfoconcepts.com/Default.aspx sieltä saat uudet akselit...mutta en mä tie miks kannattaa osta uudet?

d60+14bff on vaikea löytää vaikka ne on käytetty, ja ne maksaa paljon...1500-2000€ mutta e-baystä saat vaikka mitä sitten kannattaa vahvistaa vaihdelaatikko ja kardaanit. kardaanit saat vaikka täältä: http://www.highangledriveline.com/

tämä kertoo jotain kuinka paljon sun pitäs korottaa auto: http://coloradok5.com/tirefitmenttable.shtml

sitten kannattaa lukea paljon ennen kun tehdät jotain, muuten menee rahaat nopeasti...

turbonasennus riittää varmasti yks turbo, ja se kannattaa tehdä itse. banks turbokit (käytetty) maksaa noin 1000€ ja antaa +60hp/150Nm. mulla on täällä hetkellä 0.9bar mutta se ei vielä pelaa kunnollisesti, olen löytänyt vikaa mutta en oo vielä kerkenyt tehdä siellä jotain...olis laittanut pensakone alusta alkaen

elikkä, se kymppitonni voi olla aika lähellä jos teet sen kunnolla heti alusta alkaen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.04.2010, 22:11
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alajarvi84 Näytä viesti
Vielä; Tää näyttäis aika hyvältä. Tekstin mukaan olis just Dana60 + GM 14 pulttinen, vai ? Mikähän nakkien koko ja paljonkohan korotus? Tämmöseksi kun saa niin hyvä tulee ;D http://www.youtube.com/watch?v=tme2a...eature=related
Siellähän ne speksit lukee, 44x19.5x15 ja korotusta 12" jousissa + 3" korin ja rungon välissä, akselit on edessä Fordin HP Dana 60 5.38 välläreillä ja Detroitilla, ja takana tuo 14FF myöskin Detroitilla.

Ihan liian korkea, eikä kannata edes haaveilla tollasen saamista kilpiin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2010, 22:30
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Siellähän ne speksit lukee, 44x19.5x15 ja korotusta 12" jousissa + 3" korin ja rungon välissä, akselit on edessä Fordin HP Dana 60 5.38 välläreillä ja Detroitilla, ja takana tuo 14FF myöskin Detroitilla.

Ihan liian korkea, eikä kannata edes haaveilla tollasen saamista kilpiin.
Ja todella napakan kuuloiseksi viritetty 7.4L bensakasi. 6.2l dieselistä ei kannata kuvitella mitään samantyylistä suorituskykyä millään ahtopaineilla. Ikinä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Blazer-projekti (-83 diesel) 83K5 Maasturiprojektit 66 28.04.2019 13:31
blazer k5 projekti Nutti Maasturiprojektit 286 15.01.2013 18:24
Myyty Blazer K5 -83 projekti jp64 O/M/V Ajoneuvot 1 12.01.2010 13:37
Myydään M: Chevrolet Blazer K5 diesel savlari O/M/V Ajoneuvot 5 25.10.2008 20:35
Myydään M:Blazer 6.2D -83 2+3 paku projekti Suburban95 O/M/V Ajoneuvot 10 16.07.2008 18:54


Sivu luotu: 18:26 (GMT +2).