![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Etuakseliksi D60 on järein mikä sopii suoraan ja se kestää vahvistettuna mitä vaan, vakionakin riittää todella pitkälle ja takaisin. Eli D60 eteen ja 14B FF taakse on mun suositus. En usko että sun kannatta ruveta asentamaan tai teettämään portaaliakseli muutosta, voi olla turhan laaja työmaa. Ja koita tehdä kaikki muutokset vain yhden kerran, kaikista kalleinta rakentamista on tehä hommat vaiheittain, tyyliin vahvemmat vetoakselit > isommat akselit > niihin vahvemmat vetarit > portaalit > niihin ralliosia. tai renkaiksi 35", sitte 39" sitte 44" jne.jne. Eli malta miettiä valmiiks ja tee kerralla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() No niin, tossa löyty juttua turbotuksesta. Yli 170 kaakkia ravitty 6.2 dieselistä, ei paha sanoisinko kun ottaa huomioon kuinka mopo vakiona on. http://www.fourwheeler.com/projectbu...kit/index.html Mitähän kittiä tuossa on käytetty ? Joku sidewinder niminen ilmeisesti.. 0.7bar ahtoja kestää vakiona ;D Pistin viestiä banksin porukalle turbo kitistä. Katotaan mitä vastaavat, pyysin mahdollisimman rajua turbo pakettia eli maximum hp + torque gain ;D Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 20:20 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jep, akseleiksi nuo D60 ja 14FF, tuolla on ollu markkinapuolella myynnissäkin niitä. Sellainen pari tonnia menee niihin. Välitykset yleensä olleet 4.56, lukkoa ei ole D60:sä, ja 14FF:ssä saattaa olla Gov-Lok. Eteen ARB:n ilmalukko, tonnilla, ja taakse vaikkapa Detroit Locker ~600€. Etuakseliin vois tietty vaihtaa 35-rihlaiset ulommat vetarit ja korvata napalukot vetolevyillä. Siinä paukkuu taas euroja... Niin, ja ohjaus pitää luonnollisesti olla cross-overi että toimii ja ohjautuu haluttuun suuntaan myös kun ollaan ristiriipunnassa. Moottorin alla oleva palkki pitää vaihtaa että cross-overi onnistuu. Kardaaneiksi 1410-ristikkoiset, vaikkapa High Angle Drivelinesta. Akseleiden joukit pitää vaihtaa isomiksi näille, samaten jakikseen. Ja jos halutaan pomminvarma jakis, niin Atlas jos rahasta ei ole pulaa, tai sitten 3:1 välitteinen NP205 (ei halpa sekään). Noihin on jo menny kymppi helposti, ja renkaatkin puuttuu.
6.2 diesel kestää vakiona noin 0.5-0.6 bar ahdot, ja yhdellä turbolla. Kahdesta ei ole vastaavaa hyötyä. Turboksi voi laittaa 6.5 litraisen paketin, mutta se ei ihan sovi jos on ilmastointi, ottaa kiinni koteloon. Lohko näissä on heikko, jos kampuran dampperi on paskana, lohkoon tulee halkeamia jotka lopulta katkaisevat kampuran. Runkolaakeripukeille kannattaa laittaa tukiraudat jotka estävät värinöitä aiheuttamasta vaurioita. Itse korvaisin myös jakoketjun Pete Jacksonin ratassarjalla, sekä kansipultit pinnapulteilla (samalla vaivalla vaihtaa myös laadukkaat turbon kestävät kannentiivisteet) Jos päätyy vaihtamaan koneen, niin 6.2 litraisista sellainen minkä valunumero loppuu numeroon 599. Tai sit on vaihtoehtoina 6.5 litrainen Optimizer tai P400.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 04.04.2010 22:40 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
6.2:n turbottamisesta löytyy kotimaassakin overdriven puolelta... sieltä hakua käyttämällä löytyy kyllä, lueskele vaikka Mudracer nimimerkillä huutelevan hepun kommentteja aluksi, siellä on aika hyvin vinkkejä siiihen mitä tehon kanssa tarvii tehdä...
d60+14bff yhdistelmä löytyy helpoiten k30 pick-upin alta, niissä on monesti 4.56 välitykset ja takana lukko valmiiksi, säästyy plajo rahaa, silloin tällöin on niitä palstallakin kaupan, saksasta niitä saa myös vanhoista nato pick-upeista ja ruotsista on jotkut ostaneet... hetkinen, joo, joku kauppas kanssa... http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70113 tämän auton rakentelija saattais tietää sulle akselit... jos suolla täytyy ajaa niin kuituetulokarit, nokkapelti ja takaluukku, kiinalaiset tarvike ovet laittaa ja alkuperäiset puskurit vaihtoon, saat siitä autosta vähä edes kevyemmän kun isot akselit lisää painoa.. ja jokainen tuuma renkaan leveyttä tarkoittaa aina muutamaa pehmeää paikkaa enemmän ajamalla läpi.. laatikkoa on helppo vähän vahvistaa jos sitä tuntuu, mutta sen jäähdytys on homma numero 1, sitä on parannettava tarpeeksi isolla jäähdyttimellä. vinssi. iso... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia kaikille paljon vinkeistä. Nyt on sen verran pohja tietoa, että vetäydyn suunnittelemaan / rakentelemaan kiesiä. Moottorin viritys asioissa kyselin nimenomaan Overdrive.fi kautta. Pistän kuvaa tulemaan kunhan alkuun pääsen.
Lisäys; voisko joku sen verran vielä auttaa että kertois mikä liike myy kyseisiä Dana60 ja GM 14 bolt full floater akseleita ? Siis uusia.. Ja saako niitä lukoilla uutena ? Vielä; Tää näyttäis aika hyvältä. Tekstin mukaan olis just Dana60 + GM 14 pulttinen, vai ? Mikähän nakkien koko ja paljonkohan korotus? Tämmöseksi kun saa niin hyvä tulee ;D http://www.youtube.com/watch?v=tme2a...eature=related Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 05.04.2010 11:12 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
http://www.wfoconcepts.com/Default.aspx sieltä saat uudet akselit...mutta en mä tie miks kannattaa osta uudet?
d60+14bff on vaikea löytää vaikka ne on käytetty, ja ne maksaa paljon...1500-2000€ mutta e-baystä saat vaikka mitä ![]() tämä kertoo jotain kuinka paljon sun pitäs korottaa auto: http://coloradok5.com/tirefitmenttable.shtml sitten kannattaa lukea paljon ennen kun tehdät jotain, muuten menee rahaat nopeasti... turbonasennus riittää varmasti yks turbo, ja se kannattaa tehdä itse. banks turbokit (käytetty) maksaa noin 1000€ ja antaa +60hp/150Nm. mulla on täällä hetkellä 0.9bar mutta se ei vielä pelaa kunnollisesti, olen löytänyt vikaa mutta en oo vielä kerkenyt tehdä siellä jotain...olis laittanut pensakone alusta alkaen ![]() elikkä, se kymppitonni voi olla aika lähellä jos teet sen kunnolla heti alusta alkaen |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan liian korkea, eikä kannata edes haaveilla tollasen saamista kilpiin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Blazer-projekti (-83 diesel) | 83K5 | Maasturiprojektit | 66 | 28.04.2019 13:31 |
blazer k5 projekti | Nutti | Maasturiprojektit | 286 | 15.01.2013 18:24 |
Myyty Blazer K5 -83 projekti | jp64 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 12.01.2010 13:37 |
Myydään M: Chevrolet Blazer K5 diesel | savlari | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 25.10.2008 20:35 |
Myydään M:Blazer 6.2D -83 2+3 paku projekti | Suburban95 | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 16.07.2008 18:54 |