![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mitä mahtoi maksaa suomeen?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on tollanen Truck Avengeri uudemman pikkulohkon LM7 (LSX sarjaa) päällä (2004) ja on kyllä suoraan sanottuna aika kauhee kapine....
En voi suositella ainakaan omien kokemusten pohjalta kenellekään. Hirveen modaamisen jälkeen sen saa toimimaan välttävästi, sittenkin kylmäkäynnistys ym. on ollut aika kikkailua ja pöpeltämistä. Mikä tahansa kuukunanmuna tbi on parempi ratkaisu ja kun on ostanut suutinsarjat ja muutamat erilaiset kiihdytyspumpun nokat yms. + käyttänyt 15h modaamiseen ja säätelyyn, olis ruisku tullu jo halvemmaks. Vaikka Pro-jection tms. Just my 2 cents.
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mulla TA blazessa, kiihdytyspumpun "käyttönokan" olen vaihtanyt jyrkempään ja pääsuuttimet pari numeroo pienempiin sekä kylmäkäyntikierokset pudottanut, muuten ollu kyllä ihan ok hommeli
![]() jos sitä kovasti yrittää heijata ja päästää äkisti kaasun pois niin joskus ei ole jäänyt käymään tyhjäkäyntiä vaan sammunut, etenkin kylmänä, johtuen ehkä tosta pudotetusta kylmäkäynnistä, blaze vain ei rumputakajarruilla pysynyt paikallaan vaihde päällä liukkaalla alustalla kovemilla kierroksilla, mutta lähtee kyllä heti uudestaa tulille, lämpösenä jos epähuomiossa menee polkeen kaasua niin joutuu väliin 4-5 sekkaa starttaan että lähtee, muuten yleensä avaimen näyttäminen riittää... bensa maistuu, siitä ruisku olis 10x parempi... mutte ei liene tulevan yllärinä kun lukee sen H:lla alkavan tekstin siitä kyljestä ja katsoo mihin sitä on ruuvaamassa. Viimeksi muokannut Rytari : 31.03.2010 20:19 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kokeilu tämä on siinä kuin ne muutkin. Toimiva ratkaisu odottaa vieläkin. Voihan se olla vaikka tämä.
Kaikkihan nämä riippuu siitä osaamisesta. Neuvojia on ja tulee olemaan. Hinta 379,99 dollaria ja toimituskulut huolintakuluineen 120,00 dollaria. Nyt vain laskin esiin ja muuntamaan euroiksi. Alv maksetaan suomeen ja se on tuttu 22 % tuotteen hinnasta. Niin ja mitä tulee bensan kulutukseen..... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Osittain toki tuo ongelma johtunee siitä, että tuolle uudemmalle pikkulohkolle ei tahdo kaikki ruoka maistua mitä TA lykkää, vaikka onkin pienennetty suuttimia yms säätöö tehty. Mahdollisesti SBC:n päällä kuten Rytarilla toimii paremmin.
Vaikka kaasarin mitotus on periaatteessa kohdallaan, niin primäärit on liian ison tuntuiset JA toi tyhjäkäynnin rikkaalle meno on myös yksi ongelma jo mainituissa tilanteissa. Mutta, kokeilemallahan kaikki selviää ja lopulta voi sitten siirtyä offihommissa siihen ainoaan oikeaan ---> EFI:in ![]()
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kaasarit kannattais nykypäivänä jo unohtaa, ruisku toimii kaikki kallistukset tai vaikka katollaan ja äkkinäiset kaasun avaamiset ja sulkemiset yms.tilanteet ja perusmoottoriin riittää tommonen tbi ruisku jonka saa purkaamolta mistä vaan uudemmasta bensavanista yms. ja halvalla. Jos moottori on kovin virimallia, silloin pitäis laittaa joku virimallin monipisteruisku. Lisäks ruisku pelaa kylmäs ja kuumas eikä sammuile eikä temppuile muutenkaan.
Ja toi ylikuumenemishomma ei kyllä liity mitenkään onko kaasari vai ruisku ja letukan pikkulohko on ehkä maailman yksinkertaisin motti (siks mä niiden kanssa leikinkin!) eikä niissä ole mitään kuumenemisongelmia. syylärit flektit ja vespumput pitää toki olla kunnossa, niinkuin missätahansa muussakin motissa. Mutta kyllä se motti varmasti truck avengerilla pelaa paremmin offihommissa kuin muilla kaasareilla. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin ja mulla palaa sitä bensaa Carterillakin kyllä jo ihan määrissä, joten ei toi TA ainakaan tilannetta voisi huonontaa ![]() Ruiskuilla tuppaa olemaan hintaa reilunlaisesti... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tarkennan hieman tallimme touhuiluja. Noin vuosi sitten rakennettiin ensimmäinen bensa häksätin,
JMC nimeä kantanut projekti. Ossi hankki siihen täydellisesti kunnostetun letukan 350 varustettuna uudella Demon kaasarilla. Kaasari osoittautui jo alkuunsa huonoksi vaihtoehdoksi, joten tiukkojen hintavertailujen jälkeen Ossi päätyi vähän käytettyyn Holleyn 8 pisteruiskuun. Asennusvaiheessa paljastui, että ruiskupaketti olikin puutteellinen. Siitä seurasi korvaavia ratkaisuja ja virityksiä. Helppo sanoa että hiukan isommalla hinnalla olisi saanut uuden täydellisen paketin. Koeajot paljasti että jotain vikaa on. Siinä vaiheessa Ossi totesi että hyvät neuvot olisi paikoillaan. Niitä tulikin ja paljon, mutta mitkään niistä ei ratkaissut tätä ongelmaa. Genobi teki ison työn ja saikin moottorin toimimaan joten kuten. Kunnes sitten eräänä päivänä ihan vaan nätisti ajelin tuku tuku tyyliini ja se oli siinä! Tyhmempikin tajusi että työehtosopimus sanottiin irti ja vauhdikkaasti. Lopulta Turun suunnalta löytyi kaveri joka lupasi ottaa tästä projektin. Aikansa tutkittuaan hän totesi alkuperäiseksi syyksi sen, että moottori oli kyllä kunnostettu täydellisesti mutta kaiken halvimmilla kiina osilla. Ottaen huomioon että moottoria oli myös piristetty ja mitä ruiskua siihen oli sovitettu, lopputulos oli odotettavissa. Motti ei ollut vielä leikannut kiinni, mutta sisikalut olivat riittävän sökönä. Nyt hän on vaihtanut uudet osat ja tällä hetkällä ilmeisesti on ruiskun säätö menossa. Nyt vaan odotetaan koska saa hakea ja sitä että mitä tämä alkuunsa sudeksi osoittautunut projekti tuli tällä kertaa maksamaan. Tämä "kunnostettu" mottikin maksoi aikoinaan riittävästi ja kaikki muu. Joten tässä opetustarinaa siitä miten käy kun luottaa liikaa myyjään ja opetus siinäkin mielessä että toisinaan olisi paras ostaa se valmis uusi paketti kuin vähän halvempi käytetty viritys. Joten on perin selvää, että Ossi halusi tähän väliin kokeilla jotain sellaista, missä budjetti ei tule hipomaan taivaita. Kuitenkin suunnitelmia tulevaisuudelle on ja tämä projekti saattaa vaikuttaa niihin sitten aikanaan. Vielä "motto": kyllä se letukan 350 on yksinkertainen moottori. Mutta kun sitä aletaan virittämään on hankalaa löytää yhteensopivat osat laakista. Mutta jokainen virhe kyllä opettaa. Kun JMC on kotona, voin raportoida siitäkin. Poikkeaa kuitenkin huomattavasti tästä nyt tehtävästä projektista. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Perin samanlaisia tarinoita löytyy netistä muitakin. Moni on taistellu ruiskujen kanssa ittensä kipeeksi. Vakio ruiskun sovittaminen virimoottorin kanssa ei taida kovin monelta onnistua.
Siksipä itekin hommasin suoraan täydellisen paketin, jossa oli moottori ja ruiskupaketti samassa kasassa. Siinäkin meni vituiksi, kun suostuin ottamaan valmiiksi puretun johtosarja, joka osoittautui puutteelliseksi. Toisen johtosatsin verran tuli takkiin. Hiukan olen harkinnut tehokkaamman myllyn hommaamista, mutta en usko, että vakio TBI:tä saa toimimaan sellaisen kanssa riittävän luotettavasti. Ja termin "riittävän luotettavasti" kohdalla on sitten vaikka minkälaisia näkemyseroja. Jonkun mielestä toimii helvetin hyvin, vaikkakin joka ajoreissulla ruiskun kanssa säädetään ainakin kaksi kertaa. Myönnetään, että omakin auto räkii tyhjällä tankilla surgetankin puutetta, mutta aika pieni ongelma muuhun toimivuuteen nähden. EI ole liikaa tehoa, mutta siitä on tingitty toimivuuden nimissä. Oikein tai väärin, mutta samalla linjalla mennään tästä eteenpäinkin. Jos nyt sattuisi moottoripäivitys tulemaan, niin täydellinen paketti itse purkaen toimivasta autosta ja edelleen luotettavuus menee huipputehon edelle. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Holley 750vac | lasse228 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.05.2009 06:22 |
v: holley 650 tuplapumppu | KG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.05.2006 23:04 |
750 carter vai 600 holley? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 19.04.2006 22:22 |
Jeep 360 V8 + Holley? | Make66 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.11.2005 12:15 |