Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.03.2010, 21:48
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jantteri Näytä viesti
Hei!

Olen tuossa nettiautossa katsellut tuollaista Nissan King -avolavaa (siinä -90 lukuisia, eli ei mitään hirmu uusia), eli onko tuollainen mistään kotoisin? Ja hakua kun käytin niin Toyotaa suurinosa suosisi. Ja ainiin bensa vaiko dieseli? Ja näiden kulutuksia hieman? Ja tekeekö tuollaisella perus Kingillä missä on 2.4 litrainen bensakone mitään? Tarpeet mihin tarviisi, että pääsisi eteen ja tarvittaessa taaksekkinpäin ja joskus käyttää nelivetoakin
Bensaa kuluu aika reilusti noissa nissaneissa. Itselläni olleissa oli kulutus jotain 10-20l/100km. Ja ruostuminen on varsinkin rungon takapäässä ja lavassa aika yleistä. Automaattiset napalukot kummassakin oli toimimattomat, hitsillä kiinni ja johan toimii...

Oma mielipiteeni on että ihan jees vehkeitä jos ei tarvitse umpimehtään ja suohon mennä

__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.03.2010, 09:10
kumhan:n Avatar
kumhan kumhan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: kiuruvesi, Finland.
Viestit: 31
Perusasetus

Hilux tai se king, dieselinä. polttoaine näille maistuu kohtuu hyvin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.03.2010, 09:15
jantteri jantteri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.03.10
Sijainti: Hammaslahti
Viestit: 3
Perusasetus

Kiitos kaikille vastanneille! Paljonka on muuten tuollaisessa avolava dieselissä käyttövoimavero? Ja vaikuttaako tämä uusi autovero uudistus miten myös näihinkin nousevalla tavalla?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.03.2010, 10:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Käyttövoimavero on siinä satasen nurkilla, ja Co2 vero menee kokonaismassan mukaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2011, 12:10
Qulle Qulle ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Salo, Suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Uusi naama ilmoittautuu
Haulla löysin tämän ketjun ja se on aika lähellä omaa ongelmaani... Eli pitäisi tässä kevään aikana alkaa katselemaan seuraavaa projektia. Voi olla että menee muiden hommien takia tämän vuodella eteenpäin mutta kuitenkin.

Eli joku neliveto avolava olisi hakusessa, johon tulisi ehkä kevyt korotus ja kunnon läskit alle. Tämä tulisi lähinnä metsästyskäyttöön mutta kuitenkin tieliikenteeseen. Kulutuksella ei suoranaisesti niin kamalasti väliä, kunhan vakuutus yms. pakolliset maksut pysyisi jossain järkevässä mittakaavassa.

Diisseli tai bensa - aika sama kunhan on kestävä.

Pitäisi löytyä alennusvaihteisto, neliveto, varmatoiminen moottori + vaihteisto sekä mielellään ainakin toiselle akselille jonkinlainen lukko.

Yllä mainittiinkin että Hiluxi olisi paras vaihtoehto... näin varmaan onkin mutta ovat aika kalliita. Tässä tosiaan ollaan hakemassa pientä projektia, joten hitsaaminen ei ole mikään ongelma. Kattelin myös nissaneita ja mazdoja... mitäs muita vastaavia on vielä olemassa?
Tietäisi vähän mitä kaikkia merkkejä/malleja tässä kevään mittaan alkaisi seuraamaan nettiautosta. Luonnollisesti se Hiluxi on ykkösenä jos vain sattuisi sopiva löytymään (lue edes tekniikaltaan ehjä ja halpa).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2011, 14:05
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Itellä on tommonen mitsun L200 ja vuosmalli -91. Hyvin on auto toimininut eikä tunnu ruostuvan niin kovin ku hiluxit. Tosin sekin on paljon käytöstä kiinni. Ja hiluxiin verrattuna mun mielestä paremmat penkit ja muutenkaan penkit ei oo niin lattian tasossa, kuten hiluxissa.

Huonona puolena taas osia ei niin paljoa löydy, kuten esimerkiksi hiluxiin. Varsinkin jos enemmän aikoo metsä käyttöön jalostaa niin taitaa hiluxi olla se paras vaihtoehto.

Mutta kyl tol l200:sellaki pääsee yllättävän pahoihin paikkoihin, ja vielä jotenkuten ominvoimin poiskin

Ja sitte vielä toi vanhan l200:sen kabiini on kyllä aika pieni verrattuna ln110 hiluxin kabiiniin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2011, 17:45
maurichia:n Avatar
maurichia maurichia ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.10
Sijainti: lahti
Viestit: 197
Perusasetus

itellä oli vuos sitte kasiseiska vuoden 2,4diesel hiluxi ja oli kyllä varma peli, ikinä ei jättäny tien päälle ja lähti laakista käymään yli kahenkympin pakkasilla, eikä vienyt soppaakaan älyttömiä. mulla oli siinä 75mm korinkorotus ja 31'' renkulat. pirun mopohan se oli mutta niinpä nuo taitaa olla kaikki vanhat vaparidiisselit. itse ostasin sellasen hiluxin kyl jos tulis viel lava-autolle tarvetta, on hyvän näkönen pikkumodeilla ja varma peli kyllä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan AsuntoVaunu VM:90-05 Kaiken Merkkiset ja kokoiset huomioidaan ranto3 O/M/V Ajoneuvot 0 12.11.2009 11:23
Vertailua:Toyotan omat vai ARB:in lukot? Racingrabbit Tekniikka & Jutustelu 24 29.10.2007 14:53
Dieselit: hj ja patrol vertailua tikpe Tekniikka & Jutustelu 5 18.07.2007 00:16
160:n Patrollin korkeus!Vertailua tarvittaisiin.. makkus Tekniikka & Jutustelu 0 16.08.2006 11:44
"O" GAZ merkkiset iskarit hakusessa! Kimple O/M/V Muut 0 05.01.2004 13:01


Sivu luotu: 18:17 (GMT +2).