![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() ISOEi voi pitää paikkaansa. Diesel laadutkin on ISO stardardin mukaisia (myös saksassa) joten laatuerot samaa luokkaa kuin suomessa. Voi olla että on imetty mutta olisko oma tankki ollu tyhjä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Standardit nimenomaan sallii poikkeavuudet toleranssien rajoissa. Nämä toleranssit kun ovat aikas suuria, nimenomaisesta syysta esim öljypurkkien kylkeen lyödyllä viskositeettiluvulla ei ole suurempia merkityksia koska standardi sallii turinan verran tolerointia..
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämä talvi on pitänyt ajaa ilman edicin öp valvontaa koska tulin ostaneeksi motonetin 15-40 öljyä. Aikaisemmin Tb,neste,shell, öljyillä ei ongelmia öljynpaineen nousun kanssa. Mutta tämä meni nyt hieman OT. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tosi hyvin palaa kaikki liemet Hiasen ja Hj:n koneissa. Ei mitään eroo mitä niihin tankkaa. Taitaa johtua ongelmat noista hienoista sähködynaamisista ohjaushärppeistä, joita uudemmissa vehkeissä on. On lastut ja [sorry ot)itsekiihdyttävät automatiikat. Koneet ei käynnisty silloinkun pitäis eivätkä sammu kun villiintyvät valloilleen. On varmistusjärjestelmää toinen toistaan vahtimassa ja säätämässä ja mitä siitä seuraa. Harmia ja korjaamolla käyntiä, ekspertit sekaantuvat piuhoihinsa ja varoitusvaloja teipataan pimeiksi.
Kyllä se on niin, että pensakoneen pitää haista pensalle (sorry ot] ja riisselin savuttaa mustaa kuonaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oikeastaan juuri toisinpäin. Uudet pelaa kaikilla ja vanhat ei, vai onko BJ 2010 mallia?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuo polttoöljy on vielä selkeästi huonompaa laadultaan ja sitähän ei saa tieliikenteessä edes käyttää. Teknisesti kuitenkin sen käyttö on mahdotonta vasta uusissa hienostelluissa malleissa. Eli nuo vanhat maamoottorista seuraavat varsinkin rivipumpulliset koneet pelaa varmemmin huonommallakin kuralla kuin nämä uudemmat korkeapaineiset automaattisesti-itseäänsotkevat järjestelmät Siksi varmaan en ole huomannutkaan eroa polttoainelaaduissa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kettudieseliä tankkiin niin loppuu käyntihäiriöt pakkasilla.
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
noilla ISO standarteilla voi pyyhkiä per...Itse olen ISOSSA teollisuus yrityksessä töissä johon tuli käyttöön muutamavuosi sitten noita hel... standarteja käyttöön (iso plaa plaa laatu/ympäristö)sun muuta pelleilyä käyttöön ja voin sanoa kokemuksesta et noil ei oo mitään virkaa.Noilla ei kuseteta ku tyhmiä kuluttajia.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jees. Nesteen laatukamaa tankissa ja auto seisonut kohta viikon... ja seisoo koko talven jos ei lauhdu. Paikalliseen kylmäasemaan ei oltu vaivauduttu vaihtamaan talvilaatua niin nyt on 3/4 tankillista kesäräkää jäljellä kele!
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
eipä se kuorma-auto pisteitten "talvilaatu"paljon sen kummempaa oo
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kerrohan tästä lisää ... ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
![]()
"välilaatu" ainakin jumppas valmetin suodattimeen -10 asteessa ja löpö minkä pakkasen kestoksi ilmotetaan -29 jumppas kylmäkoneen suodattimeen.... (molemmissa uudet suodattimet) että semmosta talvilaatua
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Perinteistä nesteen kuraa aina pakkasten alkaessa viimiseen asti kesä laatua tilataan ja hätä päissään sitten talvilaatua päälle niin tätä siitä seuraa ei kestä pakkasta paljon enempää kuitenkaan tuttua hommaa rahtivehkeistä joka vuosi melkein käynnyt .
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuli kyllä tosiaan omituisen myöhään talvidiiselit myyntiin. Mökillä osattiin varautua ja ostettiin traktoriin talvilaatuista polttoöljä, jota jostain syystä sai aikaisemmin, vaikkemme ihan tiedä näitä sen käytön sääntöjä. (tiedämme kyllä mahdollisista sakoista kiinnijäädessä jne...) |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eipä oo ollu enää filtteri tukossa. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se ISO tosiaankin ole vain mappi tai mappeja hyllyssä missä kerrotaan miten laatua teoriassa valvotaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |