![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
mä tiedän ainaski yhen paikan ![]() yhtään väheksymättä noita saunailtoja ja bailabaila reissuja ![]() ![]()
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ei ole jeeppiä eikä ole tulossakaan, ehkä. Mutta mun mielestä on kohtuutonta toi miten toi kaarisääntö muuttui. Tai siis tuli voimaan. On minusta aika kohtuutonta että viikkoa kahta ennen ekaa kisaa ilmoitetaan että enään ei jeeppien kaaret kelpaa. Tähän asti ne on kuitenkin kelvannut. Se varmaan tässä montaa jurppii?
Säännöt on sääntöjä ja niiden mukaan mennään. Mutta silloin kun ekat ko. jeepit ilmestyi kisoihin sanottiin että niiden kaaret on ok, vaikkei ihan täysin olekkaan j-liitteen mukaiset. Nyt muutos ilmoitettiin jo kisakutsun ilmestyttyä. Näin mä tämän asian olen ymmärtänyt. Jos ja kun varmaan taas olen väärässä, niin pyydetään jo valmiiksi anteeksi. -sami- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä ottas pattiin aika ankarasti itelläkin jos näin on.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikä tämä minullekkaan kuulu mutta yritän ymmärtää noita trial sääntöjä
Eurotrial säännöissä: 3.2.11.1 Vähintään yksi pääkaari vaaditaan ryhmän O ja S avoautoissa. Kaadettavalla tuulilasilla olevat autot on varustettava turvakaarikehikolla kuten määrätty luokille M, PM ja P. Tehdastekoisia kaaria ei saa muuttaa. Suzuki SJ:n ja Samurain B-kaari ei hyväksytä turvakaareksi. Alkuperäiset putket saa vaihtaa, ulkoiset mitat tulee kuitenkin säilyttää (katso kohta 3.2.11.3). Autot joissa ei ole tehdastekoista pääkaarta tulee sellaisella jälkikäteen varustaa. Tuossa 3.2.11.3 näyttää 100cm2 laput piisaavan. Ehkä suunnistus on sen verran rajumpaa että tarvitsee 120 cm2 laput. Koko Eurotrial tekniset säännöt tuossa http://www.autourheilu.fi/attachemen...6-15-29262.pdf Jos ymmärrän oikein niin Eurotrial kaaret ei kelpaa suunistukseen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
En ole alkuperäisestä tekstistä (englanti) katsonut mutta käännös taitaa hiukka "ontua". Olisko kuitenkin niin, että tuossa tarkoitetaan Orkkis ja Stanu luokan autoissa olevia tehdästekoisia kaaria.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Turvakaarista on annettu suositus: Kaaret tulisivat olla yhdestä putkesta, koska näistä on tarkoitus kehittää sääntöihin määräykset. [Suomalainen lisäys] Turvakaarimääräykset AKK sääntökirjan mukaan. Eli nuo ovat eurotrial-säännöt, mutta täällä kilpa-autojen turvallisuus määritellään / määrätään liite J mukaan... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Wranglerin kaaret
Haluan oikaista täällä vääristeltyjä juttuja. Tämän jälkeen en näihin kaarijuttuihin puutu. Keskustelut menevät henkilökohtaisiin syytöksiin. Minulle on ihan sama miten kaarijutut jatkossa menee, mutta välttämättä muiden Wranglereiden omistajille ei.
1. Jotkut opiskelevat ja tekevät ahkerasti töitä. Sitten tienaa sen verran ettei tarvitse ostaa mätäpaiseita. Tämähän on maa jossa kateus voittaa kiimankin. 2. Valheellisesti väitetään, että minulla sääntöjen kiertäminen on pääasia ja muutenkin vääristellään, mitä olin jo tehnyt kaaria vahvistaakseni ja sääntöjenmukaiseksi tekemiseksi. 3. Mitään valmiskaariratkaisua ei hyväksytty. Sitä yritettiin kovasti. Siis rahallakaan ei saa hyväksyttyja kaaria. 4. Juttuun sekoitellaan targakaaria ym asiaan kuulumatonta. Perustelu miksi jeepin rikkominen kaarien takia ei minulle käy. Pääkaari on tuettu vahvasti alapäästään ja neljällä pultilla kiinni. Mutta alla ei ole sitä "lappua". Rakenne on sellainen, että b-pilarin ulkopuoli pitäisi poistaa ja kaaren alla oleva koripalkki poistaa, jotta sen sinne saisi. Sitten saisi lapun alle, mutta rakenne olisi alkuperäistä heikompi. Tässä ei ole mitään järkeä. En hajota ruosteetonta hyväkuntoista autoa. Toinen mahdollisuus olisi hitsata lappu lattiaan ja siihen suoraan kaari kiinni. Tämän jälkeen alkuperäiskaarta ei saisi enää takaisin ja auto kilvittäminen ei enää myöhemmin onnistuisi. Kolmas mahdollisuus olisi rakentaa kokonaan uudet ulkopuoliset kaaret, jolloin autossa olisi kahdet kaaret. Järjetön ratkaisu tämäkin. Lisäys: Pelkät ulkoiset kaaret ei käy, koska turvavöiden kiinnitys tarvitaan. Siis pultattavaa ratkaisua orginaalikaarien tilalle ei rikkomatta voi tehdä ja tuplakaaret ovat minulle liikaa. Näköjään kuitenkin muissa maissa alkuperäiskaaretkin kelpaavat ja säännöissä voidaan mainita yksittäisiä automerkkejä. Lopuksi pyydän ettei minua enää henkilönä sekoiteta tähän asiaan. Keskitytään tekniikka juttuihin.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 25.03.2010 07:46 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Puhutaan tekniikkaa. Onko tuo Wranglerin alkuperäiskaari pakollinen varustus vuosi-/ maahantuontikatsastuksessa eli omatekemä ei kelpaa?. Onko vuosimallilla jotain tekemistä asian kanssa. Ns. törmäyskokeet jne. Kiinnostaa vaan tietää. Ei muuta. Enkä jaksa plärätä koko viestikaaosta läpi jos asiasta on joskus keskuskeltu. Ainakin Bj4X sarjalaisissa kelpaa omatekoiset kaaret, mutta kulkineet onkin ajalta aatami ja sen ajan kulkineilla taitaa olla omanlaisensa katsastusmetodit.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() En kyllä aatellu ajaa kisoja, mutta oikea syy taitaa olla se että hinauspiste ei enää kelpaa ja oon sen kuitenki rahalla ostanu ja aina ennenki on kelvannu paitsi nyt taas ei kelpaa..
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Luokat |
suunnistus |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 | RJCOBRA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.12.2008 19:43 |
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |