Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.03.2010, 13:54
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti

KERHOJEN PITÄISI TILATA NIITÄ PUTKENTAIVUTTIMIA JÄSENTENSÄ KÄYTTÖÖN !!!!!!!!

Muttei oo pakko Jäsenmaksuilla voi esimerkiksi kustantaa osittain jotain saunailtaa tai makkaroita/ safarimaksuja reissuilla.......son kivempaa..... hetken...
tai vois ihan kysästä vaikka tekniikka osiossa, että ketä taivuttelis putkia oikeilla putkentaivuttimilla

mä tiedän ainaski yhen paikan


yhtään väheksymättä noita saunailtoja ja bailabaila reissuja

__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
  #2  
Vanha 22.03.2010, 14:43
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Mulla ei ole jeeppiä eikä ole tulossakaan, ehkä. Mutta mun mielestä on kohtuutonta toi miten toi kaarisääntö muuttui. Tai siis tuli voimaan. On minusta aika kohtuutonta että viikkoa kahta ennen ekaa kisaa ilmoitetaan että enään ei jeeppien kaaret kelpaa. Tähän asti ne on kuitenkin kelvannut. Se varmaan tässä montaa jurppii?

Säännöt on sääntöjä ja niiden mukaan mennään. Mutta silloin kun ekat ko. jeepit ilmestyi kisoihin sanottiin että niiden kaaret on ok, vaikkei ihan täysin olekkaan j-liitteen mukaiset. Nyt muutos ilmoitettiin jo kisakutsun ilmestyttyä.

Näin mä tämän asian olen ymmärtänyt. Jos ja kun varmaan taas olen väärässä, niin pyydetään jo valmiiksi anteeksi.

-sami-
  #3  
Vanha 22.03.2010, 17:25
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
On minusta aika kohtuutonta että viikkoa kahta ennen ekaa kisaa ilmoitetaan että enään ei jeeppien kaaret kelpaa. Tähän asti ne on kuitenkin kelvannut. Se varmaan tässä montaa jurppii?

-sami-
Kyllä ottas pattiin aika ankarasti itelläkin jos näin on.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari
  #4  
Vanha 22.03.2010, 20:33
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Eikä tämä minullekkaan kuulu mutta yritän ymmärtää noita trial sääntöjä

Eurotrial säännöissä:

3.2.11.1
Vähintään yksi pääkaari vaaditaan ryhmän O ja S avoautoissa. Kaadettavalla tuulilasilla olevat autot on varustettava turvakaarikehikolla kuten määrätty luokille M, PM ja P. Tehdastekoisia kaaria ei saa muuttaa. Suzuki SJ:n ja Samurain B-kaari ei hyväksytä turvakaareksi. Alkuperäiset putket saa vaihtaa, ulkoiset mitat tulee kuitenkin säilyttää (katso kohta 3.2.11.3). Autot joissa ei ole tehdastekoista pääkaarta tulee sellaisella jälkikäteen varustaa.

Tuossa 3.2.11.3 näyttää 100cm2 laput piisaavan. Ehkä suunnistus on sen verran rajumpaa että tarvitsee 120 cm2 laput.
Koko Eurotrial tekniset säännöt tuossa

http://www.autourheilu.fi/attachemen...6-15-29262.pdf

Jos ymmärrän oikein niin Eurotrial kaaret ei kelpaa suunistukseen.
  #5  
Vanha 23.03.2010, 12:54
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Eikä tämä minullekkaan kuulu mutta yritän ymmärtää noita trial sääntöjä

Eurotrial säännöissä:

3.2.11.1
Vähintään yksi pääkaari vaaditaan ryhmän O ja S avoautoissa. Kaadettavalla tuulilasilla olevat autot on varustettava turvakaarikehikolla kuten määrätty luokille M, PM ja P. Tehdastekoisia kaaria ei saa muuttaa. Suzuki SJ:n ja Samurain B-kaari ei hyväksytä turvakaareksi. Alkuperäiset putket saa vaihtaa, ulkoiset mitat tulee kuitenkin säilyttää (katso kohta 3.2.11.3). Autot joissa ei ole tehdastekoista pääkaarta tulee sellaisella jälkikäteen varustaa.

Tuossa 3.2.11.3 näyttää 100cm2 laput piisaavan. Ehkä suunnistus on sen verran rajumpaa että tarvitsee 120 cm2 laput.
Koko Eurotrial tekniset säännöt tuossa

http://www.autourheilu.fi/attachemen...6-15-29262.pdf

Jos ymmärrän oikein niin Eurotrial kaaret ei kelpaa suunistukseen.
Ja tässä oikein kielletään alkuperäisten kaarien muuttaminen...?
  #6  
Vanha 23.03.2010, 13:58
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
Ja tässä oikein kielletään alkuperäisten kaarien muuttaminen...?
En ole alkuperäisestä tekstistä (englanti) katsonut mutta käännös taitaa hiukka "ontua". Olisko kuitenkin niin, että tuossa tarkoitetaan Orkkis ja Stanu luokan autoissa olevia tehdästekoisia kaaria.
  #7  
Vanha 23.03.2010, 15:31
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Viestit: 776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Eikä tämä minullekkaan kuulu mutta yritän ymmärtää noita trial sääntöjä

Eurotrial säännöissä:

3.2.11.1
Vähintään yksi pääkaari vaaditaan ryhmän O ja S avoautoissa. Kaadettavalla tuulilasilla olevat autot on varustettava turvakaarikehikolla kuten määrätty luokille M, PM ja P. Tehdastekoisia kaaria ei saa muuttaa. Suzuki SJ:n ja Samurain B-kaari ei hyväksytä turvakaareksi. Alkuperäiset putket saa vaihtaa, ulkoiset mitat tulee kuitenkin säilyttää (katso kohta 3.2.11.3). Autot joissa ei ole tehdastekoista pääkaarta tulee sellaisella jälkikäteen varustaa.

Tuossa 3.2.11.3 näyttää 100cm2 laput piisaavan. Ehkä suunnistus on sen verran rajumpaa että tarvitsee 120 cm2 laput.
Koko Eurotrial tekniset säännöt tuossa

http://www.autourheilu.fi/attachemen...6-15-29262.pdf

Jos ymmärrän oikein niin Eurotrial kaaret ei kelpaa suunistukseen.
3.2.11 Turvakaari
Turvakaarista on annettu suositus: Kaaret tulisivat olla yhdestä putkesta, koska näistä on tarkoitus kehittää sääntöihin määräykset.
[Suomalainen lisäys]
Turvakaarimääräykset AKK sääntökirjan mukaan.

Eli nuo ovat eurotrial-säännöt, mutta täällä kilpa-autojen turvallisuus määritellään / määrätään liite J mukaan...
  #8  
Vanha 24.03.2010, 08:46
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Wranglerin kaaret


Haluan oikaista täällä vääristeltyjä juttuja. Tämän jälkeen en näihin kaarijuttuihin puutu. Keskustelut menevät henkilökohtaisiin syytöksiin. Minulle on ihan sama miten kaarijutut jatkossa menee, mutta välttämättä muiden Wranglereiden omistajille ei.

1. Jotkut opiskelevat ja tekevät ahkerasti töitä. Sitten tienaa sen verran ettei tarvitse ostaa mätäpaiseita. Tämähän on maa jossa kateus voittaa kiimankin.

2. Valheellisesti väitetään, että minulla sääntöjen kiertäminen on pääasia ja muutenkin vääristellään, mitä olin jo tehnyt kaaria vahvistaakseni ja sääntöjenmukaiseksi tekemiseksi.

3. Mitään valmiskaariratkaisua ei hyväksytty. Sitä yritettiin kovasti. Siis rahallakaan ei saa hyväksyttyja kaaria.

4. Juttuun sekoitellaan targakaaria ym asiaan kuulumatonta.

Perustelu miksi jeepin rikkominen kaarien takia ei minulle käy.

Pääkaari on tuettu vahvasti alapäästään ja neljällä pultilla kiinni. Mutta alla ei ole sitä "lappua". Rakenne on sellainen, että b-pilarin ulkopuoli pitäisi poistaa ja kaaren alla oleva koripalkki poistaa, jotta sen sinne saisi. Sitten saisi lapun alle, mutta rakenne olisi alkuperäistä heikompi. Tässä ei ole mitään järkeä. En hajota ruosteetonta hyväkuntoista autoa.

Toinen mahdollisuus olisi hitsata lappu lattiaan ja siihen suoraan kaari kiinni. Tämän jälkeen alkuperäiskaarta ei saisi enää takaisin ja auto kilvittäminen ei enää myöhemmin onnistuisi.

Kolmas mahdollisuus olisi rakentaa kokonaan uudet ulkopuoliset kaaret, jolloin autossa olisi kahdet kaaret. Järjetön ratkaisu tämäkin.

Lisäys: Pelkät ulkoiset kaaret ei käy, koska turvavöiden kiinnitys tarvitaan.

Siis pultattavaa ratkaisua orginaalikaarien tilalle ei rikkomatta voi tehdä ja tuplakaaret ovat minulle liikaa.

Näköjään kuitenkin muissa maissa alkuperäiskaaretkin kelpaavat ja säännöissä voidaan mainita yksittäisiä automerkkejä.

Lopuksi pyydän ettei minua enää henkilönä sekoiteta tähän asiaan. Keskitytään tekniikka juttuihin.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 25.03.2010 07:46
  #9  
Vanha 24.03.2010, 17:18
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti

Toinen mahdollisuus olisi hitsata lappu lattiaan ja siihen suoraan kaari kiinni. Tämän jälkeen alkuperäiskaarta ei saisi enää takaisin ja auto kilvittäminen ei enää myöhemmin onnistuisi.

Puhutaan tekniikkaa. Onko tuo Wranglerin alkuperäiskaari pakollinen varustus vuosi-/ maahantuontikatsastuksessa eli omatekemä ei kelpaa?. Onko vuosimallilla jotain tekemistä asian kanssa. Ns. törmäyskokeet jne.

Kiinnostaa vaan tietää. Ei muuta. Enkä jaksa plärätä koko viestikaaosta läpi jos asiasta on joskus keskuskeltu.

Ainakin Bj4X sarjalaisissa kelpaa omatekoiset kaaret, mutta kulkineet onkin ajalta aatami ja sen ajan kulkineilla taitaa olla omanlaisensa katsastusmetodit.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari
  #10  
Vanha 23.03.2010, 00:00
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
tai vois ihan kysästä vaikka tekniikka osiossa, että ketä taivuttelis putkia oikeilla putkentaivuttimilla

mä tiedän ainaski yhen paikan
Sopiiko siellä yhdessä paikassa että ensin mallinnetaan solidilla kaaret päin **ttua ja sen jälkeen väännetään ne putket päin **ttua?

En kyllä aatellu ajaa kisoja, mutta oikea syy taitaa olla se että hinauspiste ei enää kelpaa ja oon sen kuitenki rahalla ostanu ja aina ennenki on kelvannu paitsi nyt taas ei kelpaa..
__________________
Harbor Cruisers
Viestiketju on lukittu

Luokat
suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 22 11.01.2009 23:48
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 RJCOBRA Tekniikka & Jutustelu 2 02.12.2008 19:43
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt tikpe Chit-Chat 1 12.06.2008 08:58
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? SauliS Tekniikka & Jutustelu 9 10.02.2005 09:25


Sivu luotu: 04:41 (GMT +2).