Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.03.2010, 12:25
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Viestit: 1.900
Perusasetus

Huoltoauton saa henkilöautoksi kun maksaa autoveron.

__________________
RASOR
Rauman Seudun OffRoad ry
Vain kääpiöt madaltavat autojaan...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.03.2010, 12:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olkku Näytä viesti
Huoltoauton saa henkilöautoksi kun maksaa autoveron.
Jep. 1.11.1983 vanhemmista ei veroa mene, mutta 1.11.1983-1.8.1990 vero oli 30% ja 1.8.1990-3.5.1993 50%. Tämän jälkeen täydet.

Eli jos vaikka vm. -86 uutena Suomeen tuodun HooJiin muuttaa takaisin henkilöautoksi, veroa tulee maksuun 30% uuden auton verotusarvosta vuonna 1986. Eli tuhansia €uroja.

Vastaavasti esim. 2007 maahantuodun huoltoauton muuttamisesta takaisin henkilöautoksi, tulee maksuun erotus mitä olisi vuonna 2007 ollut huoltoauton ja henkilöauton veroissa. Joissain tapauksissa voi selvitä siis satasillakin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2010, 13:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Äkkiseltään mietittynä tuo 34 centtiä kuulostaa aika rajulta ja sitä se kyllä onkin.

Ja miksi?

No tällä hetkellä jokainen sora-auto,työmatka huoltoauto hj,ja humppakuutio mersu paku,maksaa veroa 24/7 eli senkin suurimman osan ajasta jolloin se huilaa,ja jolloin sillä ei ajeta.

Tuon potin kun jakaa tällä hetkellä myytävän dieselin määrällä niin siitähän se sitten muodostuu.

Ja mikä parasta niin todennäköisesti dieselin kulutus tulee laskemaan koska hinta nousee,ja sellainen kulutus joka on kiikunkaakun että kannattaako ajaa bensalla vai diisselillä siirtyy bensaan.

Ja tästä aiheutuu lisää korotus painetta koska se veropotti tulee pienentymään.

Jos nyt jonkinlainen muutos pitää,ja pitää tehdä,niin se olisi kai sellainen että henkilöautotkin verotettaisiin käyttövoiman osalta samoin kuin pakettiautot.

Ja sitten se "pieni" korotus siihen dieselin valmisteveroon.
Silloin se kokonaispotti pysyisi helposti samana.

No mitä sitten kuorma-autoille?

Koska niissä kulutus on suurta,niin oikein mitoitetulla valmisteveron korotuksella voisi sen käyttövoimaveron poistaa niiltä kokonaan.Tällöin myös kustannukset olisi helpommin laskettavissa.

Ugh.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2010, 13:30
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

minä ajan niinkauvan diiselillä kun sitä riittää ja ei oo oiva peliä suomi on paskamaa... tietääkö kukaan mitä tulee olee nää päästödiiselpolttoainekäyttömaksulapinlisä verot hj:ssa 60 vm83 ?

seuraavaks varmaan kuormaautot tulee muotiin mutta nää on jo senkin suunnitellu valmiiks kun korottivat noita kuormaautokorttien hintoja ja lisäs tunteja eikä saa ajaa samantien vaan ensin pitää olla henkilöautokortti taskussa ym...

mitäs jos kaikki rupeis ajaa löpöllä ja jätettettäs verot maksamatta ulkomaalaisillehan ne kaikki menee
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2010, 21:02
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Voiko ton huoltoauto homman jotenkin ryssiä konttorilla??
kaverilla on 87 lc, o0sti huoltoautona sen ja muutti henkilöbiiliksi ilman veroseuraamuksia. Olin valmis lyömään kaljakorin vetoa että ei onnistu.
niin vaan näytti vanhan reikisteri otteen todisteeksi, missä luki että ajoneuvo on huoltoauto. joskus 2v sitten muutoskatsasti sen ha<.ksi siis ilman veroja.


Editoitu 22=2 eli 2 vuotta sitten muutoskatsastettu, ei 22v!!!

Viimeksi muokannut Heikki L : 24.03.2010 14:54
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2010, 22:08
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
joskus 22v sitten muutoskatsasti sen ha<.ksi siis ilman veroja.
Onhan nuo pykälät muuttunu muutaman kerran tona aikana, ehkä silloin olikin mahdollista.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.03.2010, 14:52
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Onhan nuo pykälät muuttunu muutaman kerran tona aikana, ehkä silloin olikin mahdollista.
Perkele näppäsin yhden kakkosen liikaa eli 2v sitten muutettu
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.03.2010, 23:40
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Vastaavasti esim. 2007 maahantuodun huoltoauton muuttamisesta takaisin henkilöautoksi, tulee maksuun erotus mitä olisi vuonna 2007 ollut huoltoauton ja henkilöauton veroissa. Joissain tapauksissa voi selvitä siis satasillakin.
Kenelle mahtaa maksuerotus kuulua Tulli vai Trafi ?
Jos tämmöinen uudistus tosiaan on tulossa niin täytyy tosiaan ruveta miettimään huoltoauton muuttamista.
Auto on LC j9 00 tullattu maaliskuu 09 verotusarvo silloin n.16500€
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.03.2010, 23:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BENJAMIN Näytä viesti
Kenelle mahtaa maksuerotus kuulua Tulli vai Trafi ?
Jos tämmöinen uudistus tosiaan on tulossa niin täytyy tosiaan ruveta miettimään huoltoauton muuttamista.
Auto on LC j9 00 tullattu maaliskuu 09 verotusarvo silloin n.16500€
Tulli. Mutta autoverotusta ollaan puuhaamassa jollakin hämärällä aikataululla ja tyylillä TraFille.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.12.2010, 14:09
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jep. 1.11.1983 vanhemmista ei veroa mene, mutta 1.11.1983-1.8.1990 vero oli 30% ja 1.8.1990-3.5.1993 50%. Tämän jälkeen täydet.

Eli jos vaikka vm. -86 uutena Suomeen tuodun HooJiin muuttaa takaisin henkilöautoksi, veroa tulee maksuun 30% uuden auton verotusarvosta vuonna 1986. Eli tuhansia €uroja.

Vastaavasti esim. 2007 maahantuodun huoltoauton muuttamisesta takaisin henkilöautoksi, tulee maksuun erotus mitä olisi vuonna 2007 ollut huoltoauton ja henkilöauton veroissa. Joissain tapauksissa voi selvitä siis satasillakin.
Mites MaTTi noi armeijan vanhat autot, kun esim. omassa BJ75 vm. 89 lukee rekkariotteessa vielä AUTOVEROVAPAA, eli tuollaiset voi ilmeisesti muuttaa tulevaisuudessa ilman veroseuraamuksia huoltoautosta takaisin henkilöautoksi ja penkkejä laittaa sitten haluamansa määrän konttiin, kun alunperin taitaa olla 10hlön malli???
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.12.2010, 19:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

Jack täsä


No niin, nyt se iso 34sentin korotus ei vielä toteudu vaan dieselin hintaa näin aluksi nostetaan 8sent mitä perustellaan dieselveron laskulla 2012 h-autoille ja kuorkeille mutta pakut, huoltoautot ja asuntoautot eivät saa alennusta ollenkaan eli verokertymä pysyy samana tai ellei jopa nouse 2012 mutta seuraavina vuosina kyllä voidaan lähestyä hyviä lukuja kun nostetaan dieselin hintaa lisää koska vanhat hyvät autot pitäisi poistaa EU:n mukaan liikeenteestä kun ilmastonmuutos sitä vaatii :-)

Tähän hetkeen en nyt muista koska se 8sent korotus räpsähtää varmaankin samoihin aikoihin.

http://www.trafi.fi/uutiset/uutinen/519

Ajoneuvoveron käyttövoimaveroa kannetaan henkilö-, paketti- ja kuorma-autoista, jotka käyttävät polttoaineena muuta kuin moottoribensiiniä. Vuoden 2009 lopussa ajoneuvoliikennerekisterissä oli käyttövoimaveron alaisia, liikennekäytössä olevia henkilöautoja noin 460 000, pakettiautoja 270 000 ja kuorma-autoja noin 90 000. Noin 20 prosenttia kaikista henkilöautoista on dieselkäyttöisiä.

Vuonna 2009 käyttövoimaverosta kertyi valtiolle 357 miljoonaa euroa. Henkilöautojen osuus verokertymästä oli 234 miljoonaa euroa, kuorma-autojen 92 miljoonaa euroa ja pakettiautojen 30 miljoonaa euroa.

Jack
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.12.2010, 20:23
silimat:n Avatar
silimat silimat ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.10
Sijainti: Pieksämäki
Viestit: 65
Perusasetus

Voi tulla aika kallista leipää jos tuon verra nousee dieselin hinta. Voi joku rueta laskee, jos rekka vie 60l sataselle, niin paljonko lisää 34 sentin korotus polttoaineessa kustannuksia.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.01.2011, 02:38
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Exclamation

Taijan ottaa Thaimaasta riksha-kuskin vetään meikäläistä... Siis niinku siin kärryssä, tai sit alan oikein pröystäileen, ja otan koko Tuk-Tuk:in...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.01.2011, 16:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja silimat Näytä viesti
Voi tulla aika kallista leipää jos tuon verra nousee dieselin hinta. Voi joku rueta laskee, jos rekka vie 60l sataselle, niin paljonko lisää 34 sentin korotus polttoaineessa kustannuksia.
Niimpä.

Periaatteessahan käyttövoimaveron poistuminen tarkoittaa henkilöautoksi rekisteröidylle maasturille vajaan tonnin pienempää käyttövoimaveroa vuodessa. Polttoaineesta sitten vain joutuu maksamaan enempi, eli ero tulee siitä paljonko ajat. Jos ajat vähän tai jos autosi kuluttaa vähän, voit päästä jopa voitolle. Jos ajat paljon, tulet luultavimmin häviämään tässä.

Päättäjäthän ajavat kovasti sitä, että tavaraa siirrettäisiin kumipyörien päältä mahdollisimman paljon raiteille. Mutta, toki ei se paikallisliikenteessä toimi, eikä raiteet mene lähellekkään joka paikkaan.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.01.2011, 17:03
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja silimat Näytä viesti
Voi tulla aika kallista leipää jos tuon verra nousee dieselin hinta. Voi joku rueta laskee, jos rekka vie 60l sataselle, niin paljonko lisää 34 sentin korotus polttoaineessa kustannuksia.
puuautot vie nykysi ton verra ku tulee mettäajoa pienillä vaihteilla mut maantieautot menee nykysi alle 40l sataselle, jotkut kappaletavara-autot mitkä ajaa kevyemmil painoil voi päästä 30 lukemille..

tietty jos ajaa tosi vanhal kalustol ni sit voi viedä mut meillä menee puuautotki alle 60 kulutuksel
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.01.2011, 18:43
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Mites MaTTi noi armeijan vanhat autot, kun esim. omassa BJ75 vm. 89 lukee rekkariotteessa vielä AUTOVEROVAPAA, eli tuollaiset voi ilmeisesti muuttaa tulevaisuudessa ilman veroseuraamuksia huoltoautosta takaisin henkilöautoksi ja penkkejä laittaa sitten haluamansa määrän konttiin, kun alunperin taitaa olla 10hlön malli???
Onkos MaTTi tai joku muu tietäjä halukas kommentoimaan?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.01.2011, 19:14
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Onkos MaTTi tai joku muu tietäjä halukas kommentoimaan?
En oo ihan sata varma mutta taitaa verot paukkua, olis pitäny muuttaa täyden veron pakettiautoksi, tuon takia itte toivoisin hiukka harkintaa tuohon huoltoauto villitykseen. Elio tuo intin vanha olis pitäny ensin rekisteröidä henkilö/ pakettiautoksi vaikka yhdellä penkillä ja sen jälkeen ottaa penkit pois ja rekisteröidä pakettiautoksi joka EI täytä autoverolain 23 ja 24 pykäliä.

Viimeksi muokannut Calmari : 01.01.2011 19:17
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.01.2011, 19:20
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Kukas se osaa sanoa miksi ihmeessä noita huoltoautoja ei voi enää muuttaa takaisin henkilöautoiksi ilman verojen maksamista "toiseen kertaa"?

On kai noista ajoneuvoverot maksettu normaalisti kun tuollainen on uutena henkilöautoksi ostettu?
Kai se tuonkin on joku vitun "rahat pois köyhiltä" ministerien päähänpistos
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.01.2011, 19:26
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kukas se osaa sanoa miksi ihmeessä noita huoltoautoja ei voi enää muuttaa takaisin henkilöautoiksi ilman verojen maksamista "toiseen kertaa"?

On kai noista ajoneuvoverot maksettu normaalisti kun tuollainen on uutena henkilöautoksi ostettu?
Kai se tuonkin on joku vitun "rahat pois köyhiltä" ministerien päähänpistos
Kaiken jären mukaan ei pitäis tulla maksua kun ei ole veroa palautettu mutta ainakin Aken sivujen mukaan vaan menee, voihan tuon tulkinnan käydä vaikka KHO:ssa varmistamassa jos perse kestää kielteisen päätöksen, teoriassa jos perustas sähkö/vesiyhtiön niin vois rekisteröidä sen M1G huoltoautoksi, teoriassa, saattaa taas vaatia sen KHO keikan. Lisäksi laki vaatii maksamaan kyseisestä autosta aikoinaan maksamatta jääneen vero, Tullilla varmaan on tallessa kaikki 20 vuotta vanhat veropäätökset ??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:n korin nostoa Urbancityboy Maasturiprojektit 4 16.06.2007 05:48
Dieselveron palautus? Hammer__ Chit-Chat 3 26.04.2006 19:46
Helmojen nostoa ??!! SoSo Tekniikka & Jutustelu 2 08.09.2004 23:13


Sivu luotu: 09:09 (GMT +2).