Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.03.2010, 18:22
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lukon hitsaus vaatii perämurikan pöydälle. Sitten on 2 vaihtoehtoa, äkkiänopeesti juostenkustuna tai hyvin ja kestävästi. Kestävä vaihtoehto purattaa ison lautaspyörän ja poskilaakerit irti. Sitten sopivan kokoiset rautakimpaleet tasauspyörästön niskaan ja kempin liimaa reilusti. Idea olisi se että jos hitsaus murtuu rattaista irti niin mitään ei kuitenkaan tipu välityksen väliin...

Tuossa oma versio.


Viimeksi muokannut Patu925 : 14.03.2010 18:24 Perustelu: typoja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.03.2010, 18:39
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

Kiitos neuvosta. Ja kuvasta.

Viimeksi muokannut Tossavainen : 15.11.2010 09:49
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.03.2010, 18:46
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
Kiitos neuvosta. Ja kuvasta;D
millois meinasit laitella nivean "lukkoa"..? sitten uudestaan reissuun
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.03.2010, 20:14
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anfi Näytä viesti
millois meinasit laitella nivean "lukkoa"..? sitten uudestaan reissuun
Heti kun kotia kerkeän,ja suan yhen primeran korjattua. Tällä viikolla yritän kovasti Renkaat kun jostain sais paremmat.. Sitten lähetään reissuun ja melkeinpä vois koko päiväks,makkarat yms mukaan. ja Poijat myös
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.03.2010, 14:18
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

No nii. Nyt kun olen nivaa vähän tuossa laitellut,huoltanut ja purkanut "ylimääräisiä" osia pois. Niin tuli semmonen ajatus mieleen,että miten korkeaksi nivan saisi sitten korotettua Miten pitkiä kierrejousia siis pisimmillään olette nivaan Laittanut? Kun itse juuri mietin että tästä sais tulla jopa aika korkee,kun tulee vain "mehtäkäyttöön" Se nyt on varmaa että se ainakin jonkun verran korottuu. Mut tuli vain mieleen mikä olis sellanen maximi?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.03.2010, 14:43
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Korotus jää alle kymmeneen senttiin, en muista tarkkaa jousilla aikaansaatua korotusta, mutta paljoa se ei kuitenkaan ole johtuen erillisjousitetusta etupäästä.

Ladafoorumilla on piiiitkä ketju pelkästään nivan modifioinnista. Sieltä löytyy kaikki, mitä nivan korottamisessa tarvitsee tietää.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...hp?f=25&t=4997
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.03.2010, 15:37
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Korotus jää alle kymmeneen senttiin, en muista tarkkaa jousilla aikaansaatua korotusta, mutta paljoa se ei kuitenkaan ole johtuen erillisjousitetusta etupäästä.

Ladafoorumilla on piiiitkä ketju pelkästään nivan modifioinnista. Sieltä löytyy kaikki, mitä nivan korottamisessa tarvitsee tietää.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...hp?f=25&t=4997
Etumurikkaa pystyy laskemaan alemmaksi että pystyy korottamaan enemmän. (en kyllä näe mitä hyötyä siitä olisi)..

Kohta joku kuittaa varmaan että jäykkäakselista voi korottaa metrin Akselin ja maan väli vaan ei kasva...

Nivan maksimi korkeutta on vaikea määrittää kun se riippuu millä osilla on rakennettu

Viimeksi muokannut Punanenä : 20.03.2010 15:45
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.03.2010, 15:50
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

juu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Korotus jää alle kymmeneen senttiin, en muista tarkkaa jousilla aikaansaatua korotusta, mutta paljoa se ei kuitenkaan ole johtuen erillisjousitetusta etupäästä.

Ladafoorumilla on piiiitkä ketju pelkästään nivan modifioinnista. Sieltä löytyy kaikki, mitä nivan korottamisessa tarvitsee tietää.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...hp?f=25&t=4997
Joo,sitä minäkin arvelin että etupää se haraa pahasti korotusta vastaan Kiitos hyvästä linkistä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.04.2010, 15:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Anteeksi Tossavaiselle topicin lainaamisesta mutta kiinnostaa ehkä sinuakin: Tietääkö joku mistä/miten selviää ladan vaihdelaatikon välitykset ? Niitähän on monenlaisilla välityksillä valmistettu ja kiinnostaisi laittaa tiheämpivälitteinen laatikko,
mutta olisi kiva tietää etukäteen välitys ettei turhaan vaihda esim samanlaisia laatikoita keskenään...

KIITOS !

Nyypi Kurikasta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.04.2010, 15:43
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Anteeksi vaan minunkin puolesta kun sotken tätä mutta tuolta löytyy tietoo http://www.ladakerho.fi/info.htm
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.04.2010, 15:50
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Anteeksi vaan minunkin puolesta kun sotken tätä mutta tuolta löytyy tietoo http://www.ladakerho.fi/info.htm
ei mitään taaskaan patu925 on ollut todellinen apu tässä projektissa. Joten saa jatkossakin tietoaan jakaa
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.04.2010, 16:03
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

Voimansiirto info

takavetoiset ja Niva
VAZ-2101-1700005 neljävaihteinen
I 3,75
II 2,30
III 1,49
IV 1,00
P 3,87
Malleissa: 2101, 21011, 2102, 2103 korimallien yhteydessä, sekä malleissa 1500 SL/21061 ja 1200 S/21051.

VAZ-2105-1700005 (Niva 2121-1700005-10) neljä tai viisivaihteinen, neljävaihteisessa samat välitykset ilman viidettä vaihdetta.
I 3,67
II 2,10
III 1,36
IV 1,00
V 0,819
P 3,53
Malleissa: 2104, 2105, 2107 korimallien yhteydessä pois lukien 1200 S/21051, sekä Nivat vuodesta 1984, valmistenumero 336500 alkaen.
Vuodesta 1986 on tehdas käyttänyt kaikissa taka- ja neliveto malleissa 2105 vaihteistoa

VAZ-2106-1700005 (Niva 2121-1700005) neljävaihteinen
I 3,24
II 1,98
III 1,29
IV 1,00
P 3,34
Malleissa: Lada 1600/2106 sekä Nivassa vuoteen 1984 asti.

Eli jos ymmärsin oikein niin tuossa viimeisessä vaihtoehdossa olisi hitain.... ( niinkö? ) Minkälainen vaikutus tuolla laatikon vaihtamisella sitten olisi? hidastuuko paljonki? eli kannattaako vaihtaa? itsellä niva vuosmallia "84" . Saattais nimittäin ehkä löytyä laatikko naapurilta... Edit: siis ensimmäinen vaihtoehto on se hitain.

Viimeksi muokannut Tossavainen : 15.11.2010 10:00
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.04.2010, 16:22
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Välityksissä mitä suurempi lukema niin sitä tiheämpi tai hitaampi välitys. eli 2101 tai tutummin pyöreelamppuisen ladan laatikkoa etsimään. Takakannake on erilainen takavedossa ja nivassa eli laatikoitten taaimmainen lohko on vaihdettava tai sitten kannake muokattava. Siinä kun jakolaatikon ja vaihdeaskin linjaus on hyvä olla just eikä melkein, muuten saattaa olla vapinaa havaittavissa...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.04.2010, 15:47
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Anteeksi Tossavaiselle topicin lainaamisesta mutta kiinnostaa ehkä sinuakin: Tietääkö joku mistä/miten selviää ladan vaihdelaatikon välitykset ? Niitähän on monenlaisilla välityksillä valmistettu ja kiinnostaisi laittaa tiheämpivälitteinen laatikko,
mutta olisi kiva tietää etukäteen välitys ettei turhaan vaihda esim samanlaisia laatikoita keskenään...

KIITOS !

Nyypi Kurikasta
Ei mitään tätä varten oikeastaan myös topicin teinkin,että itse saan tietoa rakentamiseen ja niva miehet voivat jakaa yhdessä tietojaan nivasta ei oikeastaan liikaa juttua/tietoa ole.. ja joo, itseänikin kiinnostaa tuo vaihdelaatikonvälitykset. Jos tietoa löytyy niin kertokaa toki jotain oli tuossa aiemmin jo että 1200 henkilömallin ladan vaihdelaatikko ois tiheämpi.. onko näin? mikä muuten olisi ns,hitain ladan laatikko?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lada nivan jakolaatikko ? Artzi_ip Tekniikka & Jutustelu 18 07.11.2020 20:56
Ostetaan Lada nivan jakkis La tuskaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.08.2008 20:41
Ostettu o/ lada nivan perän gtkossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.05.2008 18:40
Ostettu o/ 5j-15 lada nivan vanteet gtkossu O/M/V Renkaat ja vanteet 1 04.02.2007 18:26
LADA NIVAN LEVIKESARJA sakari65 O/M/V Muut 1 24.11.2005 07:07


Sivu luotu: 21:51 (GMT +2).