Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.03.2010, 20:10
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No sitten sinun on laitettava kytkettävä lukko, koska se on lukko. Kitkalukko ei ole lukko, vaan luistonrajoitin jossa ehkä toinen puoli vähän auttaa, ehkä ei. Helpommin saisit mökkitie apua ketjuilla. Yksi rengas ketju päällä vetää paremmin kuin kaks ilman ketjua ja perus katurenkain. Ketjut päälle ja pikkusen painoa taka-akselin takapuolelle niin jo mennee..

__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.03.2010, 21:01
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
No sitten sinun on laitettava kytkettävä lukko, koska se on lukko. Kitkalukko ei ole lukko, vaan luistonrajoitin jossa ehkä toinen puoli vähän auttaa, ehkä ei. Helpommin saisit mökkitie apua ketjuilla. Yksi rengas ketju päällä vetää paremmin kuin kaks ilman ketjua ja perus katurenkain. Ketjut päälle ja pikkusen painoa taka-akselin takapuolelle niin jo mennee..
Eli siis meinaat, että tuo mazda menee omalla tasauspyörästöllään ketjujen kanssa lähes samalla tavalla kuin tuolla kitkalukollakaan menis? Itellä kun ei ole oikein tietopuoli vielä karttunut, niin saattaa tulla välillä tyhmiä kysymyksiä... Renkaathan tietysti pitää myös olla hyvät
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.03.2010, 21:18
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No, B2600 oli kerran ja siinä luistonrajoitin perässä. Kuivalla asvaltilla kun käänsi niin jähnäsi pirusti vastaan, kun oli "väärät" öljyt sisällä. Toimi jotenkin juuri oikein hitaissa pyörimisnopeuksissa, eli avusti liikkeelle lähtöä liukkaalla. Kun pyörimisnopeus kasvoi, esim nopealla ykkösellä puoli kaasulle, niin luistonrajoitin alkoi luovuttaan. Myöskin jos oli oikeasti kiinni, niin takana veti vain yks rengas. Tämän auton kokemuksella väitän, että ketjut päälle ja hieman painoa ihan lavan perään, niin menee paremmin kuin luistonrajoittimella ja ehkä paremmin kuin 100 %:n lukollakaan, jos ei ole ketjuja. Toki paras on jos on 100%:n lukko ja vielä ketjutkin ja aina paranee jos keulakin vetää..

Seisoo pihassa E2000 pick-up maksalaatikkokin ja en ole ikinä tutkinut, mutta veikkaan vapari perää. Sillä ei pääse yhtään mihinkään talvella pelkillä renkailla, meno muuttuu kummasti kun laittaa ketjut päälle. Toki silti pitää olla painoa lavalla, mutta painokaan ei auta paljoa jos rengas ei toppaa, eli on perus katukumet alla.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.03.2010, 22:46
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Kiitokset Sutsu!! Selvensit asiaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mazda b2200 -89 vertti O/M/V Ajoneuvot 4 14.03.2010 21:15
Myydään Mazda B2200 vaihdelaatikko asentaja73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.07.2009 22:13
Myyty myydään mazda B2200 ADHD O/M/V Ajoneuvot 0 26.04.2009 20:31
Toyota Perän välitysten vaihto ? SL Tekniikka & Jutustelu 5 28.01.2006 20:40
Cherokeen perän stefan vaihto Jyri Tekniikka & Jutustelu 4 17.08.2004 08:29


Sivu luotu: 08:13 (GMT +2).