![]() |
B2200 perän vaihto.
Mites saako tuohon mazda b2200 kuinka helposti hiacen lukkoperän istumaan paikoilleen? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Onko mahdollisesti yleensäkään suhtkoht nätisti ja helposti käyviä lukkoperiä tuohon mazdaan?
|
Raideleveys saa muuttua 100mm alkuperäiseen nähden, ja välitys olis hyvä olla sama ku vanhassa. Muuten taitaa mennä pienellä pajottamisella, lähinnä jousisatuloiden paikat akseliputkessa saattaa vaatia siirtämistä.
|
No mazdassa oli muistaakseen perävälitykset 4,777. Onko kellään tietoa hiacen välityksistä? Ja, eli siis kun raideleveys muuttuu yli 100mm, niin eikö sitä saa käyttää ollenkaan, vai voiko sen muutos-katsastaa?
|
Sehän pitäis muutoskatsastaa jos/kun sen akselin vaihtaa. Ja muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä akselistosta johtuva maksimissaan 100mm raideleveyden muutos. Ohi tuon menee poikkeusluvalle. Ja sit tietty akselimassan pitää olla vähintään sama kuin alkuperäisessä.
|
Sanokaas joku hyvä lukkoperä, jossa ois samat / tai edes lähelle samat vältykset kun mazdassa. Eli mazdassahan oli 4,777. Ja raideleveys pitäs olla 1410mm + - 100mm.
|
Lainaus:
|
No toisessa mazdassa, eli B2600 mallissa on kitkalukko perässä ja voi välitykset sun muut passata melko hyvin. Tarkkaa tietoa välityksistä ei ole.
Lainaus:
|
itsellä on -89 b2200 mazerati,ja siinä on lukkoperä.että kai siihen jostain lukollinen orkkis peräkin luulisi löytyvän.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Juu kyllä on omassa b2200:ssa kans lukkoperä , eiköhän noissa ole kaikissa ?
|
:eek:
Lainaus:
|
Puhuvatkos ihmiset nyt samasta lukosta? Mazdan perissä oli kyllä limited slip "lukko" enemmän tai vähemmän vakiona mutta nyt taidetaan hakea jotain kytkettävää versiota??? Vai onko toiotan perän vakio "lukko" toiminnaltaan toisenlainen??
Noi limited slipit on saattanu kulua vuosien saatossa toimintakyvyttömiks joko kovassa käytössä tai huollon puutteessa. Mazdan ja Rangerin perään pitäis saada ARB:in lukkoa Danan valmistamaan akseliin joka on shimmi säätöistä tyyppiä. Jos autossa on Salisbury tyypin akseli (pitäis löytyä vain 6 koneisista) niin ei löydy apua tuolta. Linkki: http://www.arb.com.au/resources/pdf/...tion_chart.pdf |
Kyllä kai tässä kitkalukkoa tarkoitetaan, koska puhutaan ensin hiacen lukkoperästä. Ei kai hiacessa ole ollut kytkettäviä lukkoja. B2200 kaltaiseen autoon en kyllä kytkettävää lukkoa laittais, kun ei se kuitenkaan ole maasturi ja apua haetaan lähinnä tieliikenteeseen. 100 % tönkkö perä lukko päällä tai täysin vapari ei kuulosta hyvältä maantiellä. Parempi tuohon hommaan on luistonrajoitin, eli kitkalukko. Se on totta että kitkalukko ei välttämättä toimi vaikka olisikin olemassa. Toisaalta tiukassa paikassa ne ei toimi juuri koskaan, eli kitkaa ei ole riittävästi. Sitten kun vähän säätää ja pistää väärää öljyä, niin alkaa toppaamaan, tosin alkaa takarattaatkin kulumaan.
|
Lainaus:
|
No sitten sinun on laitettava kytkettävä lukko, koska se on lukko. Kitkalukko ei ole lukko, vaan luistonrajoitin jossa ehkä toinen puoli vähän auttaa, ehkä ei. Helpommin saisit mökkitie apua ketjuilla. Yksi rengas ketju päällä vetää paremmin kuin kaks ilman ketjua ja perus katurenkain. Ketjut päälle ja pikkusen painoa taka-akselin takapuolelle niin jo mennee..
|
Lainaus:
|
No, B2600 oli kerran ja siinä luistonrajoitin perässä. Kuivalla asvaltilla kun käänsi niin jähnäsi pirusti vastaan, kun oli "väärät" öljyt sisällä. Toimi jotenkin juuri oikein hitaissa pyörimisnopeuksissa, eli avusti liikkeelle lähtöä liukkaalla. Kun pyörimisnopeus kasvoi, esim nopealla ykkösellä puoli kaasulle, niin luistonrajoitin alkoi luovuttaan. Myöskin jos oli oikeasti kiinni, niin takana veti vain yks rengas. Tämän auton kokemuksella väitän, että ketjut päälle ja hieman painoa ihan lavan perään, niin menee paremmin kuin luistonrajoittimella ja ehkä paremmin kuin 100 %:n lukollakaan, jos ei ole ketjuja. Toki paras on jos on 100%:n lukko ja vielä ketjutkin ja aina paranee jos keulakin vetää..:D
Seisoo pihassa E2000 pick-up maksalaatikkokin ja en ole ikinä tutkinut, mutta veikkaan vapari perää. Sillä ei pääse yhtään mihinkään talvella pelkillä renkailla, meno muuttuu kummasti kun laittaa ketjut päälle. Toki silti pitää olla painoa lavalla, mutta painokaan ei auta paljoa jos rengas ei toppaa, eli on perus katukumet alla. |
Kiitokset Sutsu!! Selvensit asiaa :)
|
Sivu luotu: 02:59 (GMT +2). |