![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
![]() Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Puhuvatkos ihmiset nyt samasta lukosta? Mazdan perissä oli kyllä limited slip "lukko" enemmän tai vähemmän vakiona mutta nyt taidetaan hakea jotain kytkettävää versiota??? Vai onko toiotan perän vakio "lukko" toiminnaltaan toisenlainen??
Noi limited slipit on saattanu kulua vuosien saatossa toimintakyvyttömiks joko kovassa käytössä tai huollon puutteessa. Mazdan ja Rangerin perään pitäis saada ARB:in lukkoa Danan valmistamaan akseliin joka on shimmi säätöistä tyyppiä. Jos autossa on Salisbury tyypin akseli (pitäis löytyä vain 6 koneisista) niin ei löydy apua tuolta. Linkki: http://www.arb.com.au/resources/pdf/...tion_chart.pdf |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä kai tässä kitkalukkoa tarkoitetaan, koska puhutaan ensin hiacen lukkoperästä. Ei kai hiacessa ole ollut kytkettäviä lukkoja. B2200 kaltaiseen autoon en kyllä kytkettävää lukkoa laittais, kun ei se kuitenkaan ole maasturi ja apua haetaan lähinnä tieliikenteeseen. 100 % tönkkö perä lukko päällä tai täysin vapari ei kuulosta hyvältä maantiellä. Parempi tuohon hommaan on luistonrajoitin, eli kitkalukko. Se on totta että kitkalukko ei välttämättä toimi vaikka olisikin olemassa. Toisaalta tiukassa paikassa ne ei toimi juuri koskaan, eli kitkaa ei ole riittävästi. Sitten kun vähän säätää ja pistää väärää öljyä, niin alkaa toppaamaan, tosin alkaa takarattaatkin kulumaan.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
No sitten sinun on laitettava kytkettävä lukko, koska se on lukko. Kitkalukko ei ole lukko, vaan luistonrajoitin jossa ehkä toinen puoli vähän auttaa, ehkä ei. Helpommin saisit mökkitie apua ketjuilla. Yksi rengas ketju päällä vetää paremmin kuin kaks ilman ketjua ja perus katurenkain. Ketjut päälle ja pikkusen painoa taka-akselin takapuolelle niin jo mennee..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No, B2600 oli kerran ja siinä luistonrajoitin perässä. Kuivalla asvaltilla kun käänsi niin jähnäsi pirusti vastaan, kun oli "väärät" öljyt sisällä. Toimi jotenkin juuri oikein hitaissa pyörimisnopeuksissa, eli avusti liikkeelle lähtöä liukkaalla. Kun pyörimisnopeus kasvoi, esim nopealla ykkösellä puoli kaasulle, niin luistonrajoitin alkoi luovuttaan. Myöskin jos oli oikeasti kiinni, niin takana veti vain yks rengas. Tämän auton kokemuksella väitän, että ketjut päälle ja hieman painoa ihan lavan perään, niin menee paremmin kuin luistonrajoittimella ja ehkä paremmin kuin 100 %:n lukollakaan, jos ei ole ketjuja. Toki paras on jos on 100%:n lukko ja vielä ketjutkin ja aina paranee jos keulakin vetää..
![]() Seisoo pihassa E2000 pick-up maksalaatikkokin ja en ole ikinä tutkinut, mutta veikkaan vapari perää. Sillä ei pääse yhtään mihinkään talvella pelkillä renkailla, meno muuttuu kummasti kun laittaa ketjut päälle. Toki silti pitää olla painoa lavalla, mutta painokaan ei auta paljoa jos rengas ei toppaa, eli on perus katukumet alla.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mazda b2200 -89 | vertti | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 14.03.2010 21:15 |
Myydään Mazda B2200 vaihdelaatikko | asentaja73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.07.2009 22:13 |
Myyty myydään mazda B2200 | ADHD | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 26.04.2009 20:31 |
Toyota Perän välitysten vaihto ? | SL | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.01.2006 20:40 |
Cherokeen perän stefan vaihto | Jyri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.08.2004 08:29 |