![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Mielestäni tähän on yksi hyvä syy, miksi rekkojen on mielestäni OK liikkua esim. 85-88km/h. Nimittäin suomen teillä esiintyy korkeusvaihteluita, joita myös ylämäiksi/alamäiksi on kutsuttu. Vastamäkeen on aina hyvä saada isolla kulkineella hieman vauhtia, ettei sitä jonoa kertyisi haitariksi asti. Itse rajoitinta vasten ajaminen pelkässä matkanteossa ei mielestäni ole perusteltua tai järkevää, jo pelkästään polttoaineen kulutuksen vuoksi. Poliisitutkan virhemarginaalihan on + - 3km/h, joten myönnän itse suhaavani hieman yli 80km/h. Miksemme sitten ajaisi niin kaikki? Viime aikoina liikenteessä ajellessa luvattoman paljon henkilöautojen kuljettajat ajavat alle sallitun. Itseä ainakin vituttaa jonottaa letkan perässä, kun rekat painaa monesti menojaan kaukana edellä. Liikennevirran nopeuteen poliisi ei puutu, vaikka vauhtia olisikin hieman yli sallitun. Alinopeudesta aiheutuu liikenteessä haitari-ilmiö, koska kaikki ihmiset eivät ymmärrä turvavälin merkitystä ja hyötyä esim. ohitustilanteessa. Tientukot ottaa aina silmään, samalla tavalla kuin se väärin valittu prisman kassajono.
|
|||
|
|||
![]()
Poliisi on kerran antanut sakot ja kerran pelastanut hengen....tiedä sitten ovatko huonoja vai hyviä mutta tarpeellisia kuitenkin.
|
||||
|
||||
![]()
joskus hyviäkin kokemuksia vaikka sakon sain
eilein pysäyttivät liikkuvat lepopaikalle... kaivelivat vaakat esille ja käytiin puntaroimaan.. 66120kg saivat mitatuksi.. oma vikahan se oli kun itsepähän mätin tukkia kyytiin. 260e sakkoa ajo ajoista eivät valittaneet joitain pieniä minuutti rikkeitä.. sanovat vaan et ei tämä mitään minuuttipeliä kuulukaan olla ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tuli tässä mieleen vielä, että anoppikokelas kehotti aina kusemaan ennen ajamaan lähtemistä, koska täysinäinen rakko repeää jo niissä turvallisiksi kehutuissa kaupunkinopeuksissa, ja sen jälkeen ei tartte haaveilla pissivänsä perinteisellä metodilla enää koskaan. Sairaanhoitopuolen kokemuksella tämän ohjeisti. Olen noudattanut.
|
|||
|
|||
![]()
Pakko se kai on heittää kommentti tähänki, vaikka hyvin olen itseni hillinnyt tähän asti..pitänee muistaa kuiteskii se, että se poliisi setä tai täti, on ihan tavallinen ihminen, ihan kuten sie tai mie.. ja meistä jokainen tekee välillä virheitä, mie ainakii.. Ja poliiseja on eritasoisia, eritavalla koulutettuja.. Vrt järjestys polliisit, liikkuva poliisi, huumepoliisit jne.. ja kaikilla niillä on omat metodinsa ja tapansa toimia..
Kyllä se jakso ennen huvittaa kun mut HJ:N kanssa aina poimittiin jonosta, puhallutettiin jne. enkä toisaalta ihmettele.. Ruma vinossa kulkeva tojota ja ruma parta ukko sisällä.. kyllä minäkin kattosin kieroon ![]() muutaman kerran vuodessa joutuu noitten poliisien kanssa olemaan tekemisissä ( olen siis n.s. poliisin vanha tuttu) työn puoleen. Ja pääsääntöisesti ovat minun mielestä ihan fiksua porukkaa. Ja liikenteessä ei toistaiseksi ole kanssa ollut suurempaa ongelmaa. Kyllä ihminen käyttää järkeään, jos sitä on.. eikä poliisi kouluun ihan helppo ole päästä, et kai sitä sit on poliisillakin, sitä järkeä. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja se Prisman kassajono pitää valita kauneimman kassahenkilön perusteella, jos kulkeekin hitaasti niin on jotain katseltavaa eikä tule valittua väärin Maltti on valttia, vakkarilla matkatessa eri nopeuksilla menevät aina toki harmittavat mutta kaikilla on oikeus valita turvalliseksi katsomansa ajonopeus. Aiheettoman hitaasti ei saa ajaa, sen kieltää tieliikenneasetus. t. Eri nyybi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
OLKILUOTO 3 - hyvä pojat, hyvä Suomi! | Urbancityboy | Chit-Chat | 32 | 21.05.2010 23:23 |
O/M/V osastoiden uudistus hyvä vai huono? | samisami2 | Chit-Chat | 28 | 12.07.2007 00:26 |
Nylon Beat takaisin yhteen, hyvä eli huono juttu? | Kelaperse | Chit-Chat | 15 | 19.03.2007 23:29 |
hyvä suomen poliisi | tjl | Chit-Chat | 6 | 17.03.2007 12:01 |
v***n huono | mdzz | Jokes | 11 | 10.09.2003 08:04 |