Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.03.2010, 16:07
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

Anteeksi topikin varastus! aiheeseen liittyen mikä olisi (halpa) helppo ratkasu siirtää kardaani apparin puolelle??? autohan on 89 chero 4.0 manuaali ja 242. jeepperi officrossissa anto vinkkejä siihen tahtiin et puoletkaan ei rekisteröityny !

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2010, 19:58
Valko-bandiitti Valko-bandiitti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.09.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 342
Perusasetus

vaihteiston vaihtamisesta


Varaudu pikkuaskareisiin kun vaihdat T-15 askin T-18:sta. T-18 on jonkin verran pitempi, jolloin jakolaatikko siirtyy taakse. Tämän vuoksi tarvitset luovuttaja-autosta myös kardaanit. Myös painelaakeri on erimittainen, ainakin niissä joita olen itse vaihdellet. Välitykset kyllä paranevat. Hyvällä tuurilla 1:n välitys on yli kuuden.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2010, 22:06
Lätty-ode Lätty-ode ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: Badassriver/Padasjoki
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valko-bandiitti Näytä viesti
Varaudu pikkuaskareisiin kun vaihdat T-15 askin T-18:sta. T-18 on jonkin verran pitempi, jolloin jakolaatikko siirtyy taakse. Tämän vuoksi tarvitset luovuttaja-autosta myös kardaanit. Myös painelaakeri on erimittainen, ainakin niissä joita olen itse vaihdellet. Välitykset kyllä paranevat. Hyvällä tuurilla 1:n välitys on yli kuuden.
Sehän on hyvä vaan että on askaretta
minkäkokosilla pyörillä oot ite ajellut??
Juu ja äskö varmistu että laatikko on rautakuorinen eli siis T-18.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2010, 19:03
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
Anteeksi topikin varastus! aiheeseen liittyen mikä olisi (halpa) helppo ratkasu siirtää kardaani apparin puolelle??? autohan on 89 chero 4.0 manuaali ja 242. jeepperi officrossissa anto vinkkejä siihen tahtiin et puoletkaan ei rekisteröityny !
En edes muista mitä tuli selitettyä silloin

Miten olis Chevyn np-241 johon vaihtaa Jeepin 242:sesta 23 boorisen input shaftin?
241:sia sentään löytyy helpommin kuin Dana 300:sia.......
Lattiaahan tuossa joutuu aikalailla muokkaamaan uusiksi kun jakiksen kätisyyttä vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.03.2010, 19:21
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

käykö sisäänmeno akseli suoraan? muutenkin bolt on? välitykset? koko ero? 3 rälläkkää löytyy
15 vaihtoehtoa tuli 5 min. putosin noin 37 sek kohdalla
palaan asiaan jos sopii. heti kun tää krooninen pers aukisuus helpottaa


edit. helpompi vaihtaa jakis kun perästä putket? ja saa tilaa pakoputkelle joka osuu etukardaaniin.

Viimeksi muokannut niko69 : 03.03.2010 19:25
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.03.2010, 20:32
Lätty-ode Lätty-ode ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: Badassriver/Padasjoki
Viestit: 118
Perusasetus

Nooh, tänään kävin katsastamassa laatikon renkaiden hakureissulla ja siinähän ei sitten ollutkaan kuin kolme vaihdetta. Nyt ottaa sit päähän oikein huolella... Nyt tuossa miettinyt sitte vaihtoehtoja että mitä tehä. Tossa mietiskelly että jos laittais toisen vaihelootan kaveriks kun tilaakin näyttäs olevan...

Ja jos jollain sattuis olemaan semmoin T-18 loota niin olisin kiinnostunut...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.04.2010, 00:51
Lätty-ode Lätty-ode ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: Badassriver/Padasjoki
Viestit: 118
Perusasetus

Noh tänään tuli nyt sitten käytyä hakemassa toinen kolmelovinen loota ja jakolaatikko. Suunnitelmana laittaa kaksi kolmelovista peräkkäin. jos sitä sitten olis riitävän hitaat välitykset kokonaisvälitystä en ole jaksanu laskea. Jos sitä huomena alkais turaamaan välikappaletta laatikoille. Katotaan ny mitä tästä tulee, jos sitä vaikka vappuna pääsis jo kokeilemaan...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.04.2010, 06:19
Lätty-ode Lätty-ode ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: Badassriver/Padasjoki
Viestit: 118
Perusasetus

Tommonen siitä paketista sit tuli. Ja painaa ihan kivasti....


Ja paikallaan. Jakolaatikon keppiä jo vähän muokkailin ettei ota apparin penkkiin kiinni ja takimmaist keppiä tarvis kääntää vähä eteenpäin ja etummaist keppiä vähä lyhentää
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.04.2010, 21:04
Lätty-ode Lätty-ode ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: Badassriver/Padasjoki
Viestit: 118
Perusasetus

Koeajo suoritettu, pelkällä takakartaanilla tosin. Vauhti varmaan aika sopiva. Etukartaani ja iskarit ja pääsis mettään kokeilemaan.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Videot/2...5+kumeilla.mp4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Jeep Wagoneer -78 Viipo O/M/V Ajoneuvot 2 11.11.2006 15:54
Jeep Wagoneer -77 osmos Tekniikka & Jutustelu 3 24.11.2005 20:26
M: Jeep Wagoneer -78 julli O/M/V Muut 5 24.10.2005 08:04
M: Jeep Wagoneer V8 O/M/V Muut 8 12.09.2005 17:56
M: Jeep Wagoneer -75 O/M/V Muut 2 28.09.2004 09:40


Sivu luotu: 00:15 (GMT +2).