![]() |
Jeep wagoneer tuplalaatikon turaus
Mulla tommonen -76 vm wagoneeri joka 4.2 suora kutoin ja kolmivaihtein manuaali. Mul ois tiedos nyt nelilovinen manuaali ilman jakolaatikkoa. Joten siis onko tuossa nelilovisessa ykkönen kuinka paljon lyhyempi ja mikä jakis oslis käypänen tuohon nelilovisen jatkeeks? käykö tuo vanha? Ja onko jotain fiksumpia ratkaisuja kuin tuo nelilovinen, jotta välitykset pysyisi inhimillisinä esim 35":silla pyörillä? Kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä...
No nelilovinen unohtu kun ei semmosta löytyny ja tuli kaks kolmelovista. |
kumpi se nelilovinen on, T-18 vai T-176?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
En ole nähnyt laatikkoa, puhelimessa tehny kauppaa. Auto mista se on oli -78, jos se mitään auttaa. Tuo kasi ja tomaatti olis kyl hyvä vaihtoehto, mut pysyn nyt täs kutoses ja manuaalis. Täytyy huomenissa soitella myyjälle ja kysyä...
Mitäs tuo sitten käytännössä tarkoittaa, oli sitten kumpi hyvänsä... |
Lainaus:
|
Niin eiks ne vaihtanut DANAsta NEW Process jakolaatikkoihin -80... mun eka Cherokee oli -80 mut NP valitykset on DANAa paremmat!
|
Lainaus:
|
En saanut vielä myyjää kiinni mutta tod. näk toi on nyt sit se T-18(vuosimallin perusteella). Noh seuraava kysymys kuuluukin että mitkä on ykkösen välitykset tuossa kolme ja nelilovisessa. Eli saavutanko mitään käytännön hyötyä sillä jos laatikon vaihdan vai tarviiko alkaa suunnitella joitain toisia vaihtoehtoja....
Kiitos vastauksista tähän saakka... |
Anteeksi topikin varastus! aiheeseen liittyen mikä olisi (halpa) helppo ratkasu siirtää kardaani apparin puolelle??? autohan on 89 chero 4.0 manuaali ja 242. jeepperi officrossissa anto vinkkejä siihen tahtiin et puoletkaan ei rekisteröityny :)!
|
vaihteiston vaihtamisesta
Varaudu pikkuaskareisiin kun vaihdat T-15 askin T-18:sta. T-18 on jonkin verran pitempi, jolloin jakolaatikko siirtyy taakse. Tämän vuoksi tarvitset luovuttaja-autosta myös kardaanit. Myös painelaakeri on erimittainen, ainakin niissä joita olen itse vaihdellet. Välitykset kyllä paranevat. Hyvällä tuurilla 1:n välitys on yli kuuden.
|
Lainaus:
minkäkokosilla pyörillä oot ite ajellut?? Juu ja äskö varmistu että laatikko on rautakuorinen eli siis T-18. |
Lainaus:
T-18 on kestävä aski ja ykkönen joka tapauksessa hitaampi. Hieman kankeampi vaihtaa (vaatii Truck-asennetta, ehkä hieman välikaasua), mutta kestävä ja jopa keräilykamaa nykyään. Kytkin kannattaa samalla päivittää suurimpaan saatavilla olevaan. Asetelmia todennäköisesti tähänkin eri kokoisia. Uudemmassa T-176 askissa 11":n on ainoa järkevä, joka elää pidempään. Ainakin vakio perävälläreillä ajeltaessa maastossa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Miten olis Chevyn np-241 johon vaihtaa Jeepin 242:sesta 23 boorisen input shaftin? 241:sia sentään löytyy helpommin kuin Dana 300:sia....... Lattiaahan tuossa joutuu aikalailla muokkaamaan uusiksi kun jakiksen kätisyyttä vaihtaa. |
käykö sisäänmeno akseli suoraan? muutenkin bolt on? välitykset? koko ero? 3 rälläkkää löytyy :)
15 vaihtoehtoa tuli 5 min. putosin noin 37 sek kohdalla ;) palaan asiaan jos sopii. heti kun tää krooninen pers aukisuus helpottaa :( edit. helpompi vaihtaa jakis kun perästä putket? ja saa tilaa pakoputkelle joka osuu etukardaaniin. |
Nooh, tänään kävin katsastamassa laatikon renkaiden hakureissulla ja siinähän ei sitten ollutkaan kuin kolme vaihdetta. Nyt ottaa sit päähän oikein huolella... Nyt tuossa miettinyt sitte vaihtoehtoja että mitä tehä. Tossa mietiskelly että jos laittais toisen vaihelootan kaveriks kun tilaakin näyttäs olevan...
Ja jos jollain sattuis olemaan semmoin T-18 loota niin olisin kiinnostunut... |
Noh tänään tuli nyt sitten käytyä hakemassa toinen kolmelovinen loota ja jakolaatikko. Suunnitelmana laittaa kaksi kolmelovista peräkkäin. jos sitä sitten olis riitävän hitaat välitykset :D kokonaisvälitystä en ole jaksanu laskea. Jos sitä huomena alkais turaamaan välikappaletta laatikoille. Katotaan ny mitä tästä tulee, jos sitä vaikka vappuna pääsis jo kokeilemaan...
|
Tommonen siitä paketista sit tuli. Ja painaa ihan kivasti....
http://img522.imageshack.us/img522/6200/pien1.jpg Ja paikallaan. Jakolaatikon keppiä jo vähän muokkailin ettei ota apparin penkkiin kiinni ja takimmaist keppiä tarvis kääntää vähä eteenpäin ja etummaist keppiä vähä lyhentää http://img708.imageshack.us/img708/9264/pien2.jpg |
Koeajo suoritettu, pelkällä takakartaanilla tosin. Vauhti varmaan aika sopiva. Etukartaani ja iskarit ja pääsis mettään kokeilemaan.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Videot/2...5+kumeilla.mp4 |
oikeinkin uljaasti mönkii. Ja vappuna ettimään sulakkeita voimansiirrosta:)
|
Saas ny nähä mitä hajoo:D. Pikkuhiljaa alkaa oleen vappukunnossa. Jos se sit siitä...
|
Tuolla enempi tarinaa
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71458 |
Ole varovainen noiden vaihteiden suhteen
Normi ajohan tapahtuu etulaatikko isollapuolella ja suurimmaalla vaihteella.
ja vasta sitten kun takimmainen jakolaatikko on hitaalla ja 1:llä, aletaan puottamaan etummaisesta laatikosta pienempiä pykäliä. jos takimmainen laatikko unohtuu esim. isollepuolelle ja toiseksi suurimmaalle vaihteelle (2:lle) ja etummaisesta laatikosta annetaan voimaa esim. pikkupuolellla ja 1:llä, niin takimmaisesta laatikosta hajoaa hammaspyörät jo kohtuu vedättämisellä. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 20:40 (GMT +2). |