![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No tuota.... Itse olen kaikkiin pensa vehkeisiin laittanut 98 ainetta. Hintaero jotain 3 senttiä ja tuntuu kestävän säilytystä pidempään. Nyky autoissa löytyy "nakutus tunnistin" joka osaa säätää sytytyksen ennakon juuri siihen että ei nakuta, tarkoittaa että, 98 enemmän tehoa. Olen huomannyt että 98:lla syö 2.2 opel noin 0.5-1 L vähemmän soppaa. Taas diisselistä ei muuta kokemusta kuin että, saksassa näytti olevan kahta soppaa "regular" ja "suber" kai noissa jotain eroa sitten oli.... jos ei muussa niin hinnassa... ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
98E on moni saanut kulutussäästöjä ja teholisäystä ja itsekkin uskon siihen, varsinkin turboahdetulla bensiinimoottorilla, miksei korkeapuristeisella vaparilla. j.h Ostin aggregaattiin Nesteen dieseliä, nyt kyllä valotkin palavat kirkkaammin, käyntiäänikin on linnunlaulua, eikä siinä vielä kaikki.... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Jokaisella(lähes) on vapaus valita
Ja jokaisella on omat mielipiteet:
Ja minun mielestä noissa dieseleissä on eroja, itse käytän teboilia. ja perustelut ovat seuraavat: aikanaan tutkin hyvinkin tarkkaa noita eri valmistajien dieseleitä, ja silloin teboili oli ainut joka antoi tarkempaa tietoa tuotteistaan, esim energiasisällön. Juuri noita persetuntumalla tehtyjä testejä tehtiin seuraavan kaavan mukaan: 2 kpl samanlaisia 2,3 td mitsuja, ja toiseen tb:n aineet tankkiin ja toiseen nesteen citydiesel, ja kiihdyttämään tienpäälle vitosella 60 km/h ylöspäin. vaihdettiin tankkauspaikkoja pariin kertaan ristiin, ja aina se mitsu, missä oli tb:n diesel pärjäsi selvästi. johtopäätös-> teboililta ei saanut happea tankkiin, vaan se otettiin ilmasta (niinhän neste aikanaan mainostikin, että diesel on "hapetettu" ja sen seurauksena niitä pitkäketjuisia hiilivetyjä ei mahdu sekaan niin paljon). TB:n dieselissä on mielenkiintoisia laatuvaihteluja: viimme kesänä? oli neon vihreää dsl yksi laivalasti, ja väri nimenomaan pisti silmään, mutta toimi aivan normaalisti. Joskus kun nuo dieselin savutukset meinaa olla reilut katsastukseen mennessä, olen tankannut yhden tankillisen nesteeltä, ja ainakin persetuntumalta ja peilistä katsomalla savutusta nesteen dsl on "puhtaampaa" ts. ei savua, mutta eipä kyllä vedäkkään. jos pitäs alkaa arvailla kulutuserojen suuruutta eri dsl välillä, niin kyse on prosenteista, ei kymmenistä. Ja dieselin lisäaineistuksena olen käyttänyt tuhkaantumatonta 2-T öljyä. Resepti on seuraava: ajetaan tankki lähes tyhjäksi (n.15 litraa jäljellä) ja sekaan n.2 litraa 2-t öljyä ja reilulla kaasulla 90km ja tankki täyteen! Yleensä olen tehnyt k.o coktailin kevättalvella, ja uskomatonta kuinka paljon käynti pehmenee alle tunnin ajolla! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Öljyseoksien käyyttö on mielestäni tarpeellista vain jos ajelee lämmitysöljyllä, toki varmaan pehmentää käyntiä mutta onko järkee vai ei? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten jos riittääl uotettavasti, niin paikkoja löytyy paljon, siis tehodynoja on Suomessa pilvin pimein joissa toistettavuus on hyvä. Siis polttoaineissa on eroja ja myös testaustavoissa ja määritelmissä hyvinkin tarkkaa... j.h Nesteen tuotteista olen aina ongelmitta löytynyt ilmoitetun energiasisällön (tosin viimeaikoina ei ole ollut tarvis moiselle). |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Uudesta TM:stä:
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitten sitä empiiristä tutkimusta...
Eli työmatka kierros st1 aineella 17.5 l/ työssäkäynti kierros. Ja nesteen aineella 18.8l/ kierros Eli vuositasolla n.200 egee eroa kummalla ajan. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kumma kun VTT ja tekniikan maailma tietää paremmin kuin esim auton valmistaja voiko lisätä bensaa, esim vm 2000 Volvo V70 ohjekirja neuvoo lisäämään tarvittaessa bensaa
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |