![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tällaiset asiat pitäisi olla selviö jokaisella järjestetyllä ajotapahtumalla.
|
||||
|
||||
![]()
Rikoslain mukaan moottoriajoneuvon kuljettajalla pitää olla veren alkoholipitoisuus alle 0.5 promillea! Vaikka istut kännissä ratin takana autotallissa auton käydessä olet lain mukaan rattijuoppo!
Laki ei tässä suhteessa erittele tieliikennettä muusta ajamisesta!
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) |
|
||||
|
||||
![]()
Kertooko kuva enemmän kuin tuhat sanaa, vai valehteleeko...
![]() ![]() ![]() Mielestäni kilpailuissa koko tiimin pitää olla ajokuntoisia. Säännöissähän tähän ei ole otettu kantaa, joten se siitä. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tätä minä olen ihmetellyt, että mikä tässä on niin vaikea sisäistää.. Aikamiehet. |
|
||||
|
||||
![]()
Eihän tähän ole yksiselitteistä ratkaisua.
Toisille pari olutta tai useampikin on ok ja tietää rajansa ja tarvittaessa homma jää siihen. (kuskit tietty erikseen) Toisille se ei koskaan jää pariin oluseen, vaan lähtee lapasesta jne.. Näin se vaan on, fiksusti tuolla on porukka ollut mitä on kisoja kierrelty. Samanlaista näkee muissa autourheilupiireissä, mihin tämä yleistys offareita kohtaan taas perustuu.. ? |
|
||||
|
||||
![]()
oishan se mielenkiintoisen näköistä kattoa f cuppia ku huolto tauolla apparit vetäs kaljaa ja sanos että tässä lounaan kanssa otan vaan pari.mut ite olen sitä mieltä et kisat ilman kaljaa siis myös apparit ja safarit kuskin osalta ilman kaljaa ehkäse 2-3sallittakoon ja muut suht tolkku kunnossa
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
|||
|
|||
![]()
Samaa olen minäki ihmetellyt, et mikä siinä on niin vaikea käsittää. Jos juot alkoholipitoista juomaa, sillon ei ajeta. Se on ihan turha koittaa vedota johonki 0,5 rajaan. Se raja pitäs olla nolla, ja jos nolla ylittyy niin kortti ja auto valtiolle, josta saat ne sit kun olet suorittanut rangaistuksesi. Alkoholi ja auto ei kuulu samaan lauseeseen, kuin siinä tilanteessa et olet autotallissa autoa korjaamassa, ilman et auton avaimet on rattilukossa. Ei luulis olevan vaikeaa?
|
|||
|
|||
![]() Nollatoleranssi
asiapuhetta KHONKONEN, samaa mieltä, en ole koskaan ottanut kantaa kun sivustaseurannut noita alkotouhuja mutta jos kuski sammuu metässä rattiin SIIS SAMMUU RATTIIN!! niin eikai sellaista voi hyväksyä. Ihme vain ettei ole vahinkoja sattunut!
|
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Ei sitä voi kuskina ottaa kahta kaljaa enempää päivän aikana, kun täytyy se kuormurikin ajaa kotia. Kerran kun jäätiin yöksi taisi tulla juotua joku viitisen kaljaa todella pitkän päivän aikana. Kepu palaa 2 h/pullo, joten sillonkin olisin puhaltanut alle 0,5 promillea.
Selvät apparit on kyllä harvinaisempia kuin Lj:n ehjät välitykset. Eipä tuosta ole mitään haittaa ollut, kun ovat aina päässeet kävellen kotiovelle. Toisaalta, enpä sitä itekään ihan selvinpäin uskaltais toisten kyytiin mennä. |
|
||||
|
||||
![]()
Tätä koitti sekin rekkakuski selittää joka Helsingistä Sodankylään ajaessaan tempaisi kymmenen gebardia. Yksi kahden tunnin välein...
![]() Edit: Se sankari itseasiassa sanoi että yksi kepu palaa tunnissa, joten 10h ajon aika voi vetää kymmenen kaljaa.. Ko henkilöllä ei muistaakseni ole ollut korttia enään vuosiin.. Viimeksi muokannut Pete : 01.03.2010 19:06 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Jos se olut tai pari on sitten pakko saada juoda sen makkaran kyytipojaksi, niin niitä löytyy alkoholittomana versionakin, vink vink.
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
||||
|
||||
![]()
Itse en kyllä nähnyt viikonloppuna yhtään kuljettajaa tai apukuljettajaa lipikoimassa drinksuja?
|
|
|||
|
|||
![]()
miten porukka suhtautuu kirkkaisiin viinoihin, se sammunut joi jäägermeisteriä
|
|
||||
|
||||
![]()
Eiks jäägermaister oo tummaa eikä kirkasta?
|
|
|||
|
|||
![]()
Aihe taitaa olla offailu ja alkoholin käyttö, eikös tuossa jekussa lie jonkun verran alkoholia jos siitä joku sammuu?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Eli onko ihan OK että kuljettaja on kännissä kun vastuu kysymys on epäselvä ? miten tällaisesta asiasta pitää edes väitellä.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Erimieltä, kyllä se vastuu on myös sillä uteliaalla henkilöllä joka ei tajua pysyä kaukana. Kuski keskittyy eteenpäinpääsemiseen, ei uteliaan katsojan varomiseen. Edit. Menee vähän off-topic mutta toisaalta minusta ihan asiaa tämäkin. Viimeksi muokannut tratok : 01.03.2010 11:05 |
|
||||
|
||||
![]()
Kolmosolut makkaranuotiolla ei varmasti haittaa ajokuntoa, mutta kilpailussa koko joukkueen pitäisi olla kunnossa, ei pelkästään kuskin. Vahinko voi sattua muutenkin kun ajamalla.
Eikä kyse ole pelkästään turvallisuudesta, vaikka tärkeintä on ettei vahinkoja satu, satunainen katsoja saa helposti mielikuvan "juoppoporukasta joka rikkoo puita ja roskaa metsän". Satunnainen katsoja saattaa myös samaistaa muut auton ympärillä pyörivät kaverit joukkueeseen kuuluviksi, vaikka kyse on ihan muusta. Safaritilanne (jossa yleisöä ei ole) voi olla vapaampi, mutta silloinkin turvallisuuden rajoissa. Enkä ikinä ole nähnyt kaatokännistä kuskia metsässä (edes peilistä). Pidetään laji turvallisena ja katsojille mukavana.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Yksi selitteinen vastaus, Sekä että ! Eikä toivottavasta tarvitse perusteluja .
|
|
||||
|
||||
![]()
Itse olen sitä mieltä, että kyllä aikuinen mies voi pari (2) III-olutta juoda ajopäivän aikana kun ajaa, MUTTA EI ENEMPÄÄ. Henkilökohtaisesti mua vituttaa kattoa änkyrässä olevia appareitakin ja mulla ei siinä kunnossa edes apparoida.
Alkkoholia käytän itsekkin ja pidän oluesta turhankin paljon, mutta niinku muutkin on sanoneet ei se juopottelu ja autoilu sovi samaan aikaa harjoitettavaksi. Tästä katsojan vastuusta olen ollut itse sillä linjalla että, aikuisia katsojia varoitan muutaman kerran ja kehotan olemaan kauempana tms. Jos ei mene jakeluun lakkaan sanomasta, jos on pököpää olkoon sitte siellä auton alla. Lapsia tietysti varotaan ja varoitetaan viimeiseen asti.
|
||||
|
||||
![]()
Ratin ja selkänojan välissä on vastuu.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Alkoholin veronkorotuksesta | vepele | Chit-Chat | 8 | 02.01.2009 00:24 |
Offailu normaalia venäjällä | kole | Linkit | 2 | 04.10.2006 16:17 |
citymaasturilla offailu.... | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 17.02.2006 16:47 | |
4-veto traktorilla offailu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.01.2005 13:24 | |
Nuorten alkoholin käyttö ja tupakointi laskussa | KariSalmelainen | Health | 11 | 13.07.2003 23:32 |