Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 25.02.2010, 21:24
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Aikanan tuli tehtyä diplomityö TKK:n moottorilabrassa ja on se tosi tarkkaa, kun eri systeemejä/vaihtoehtoja/polttoaineita vertaillaan. Pitää olla todella tarkkaan samat olosuhteet käytössä ja kaikki testausmuuttujat hallinnassa. Ei kukaan tavallinen autoilija voi sellaisia testejä tehdä tosielämässä, eri muuttujia on ihan liikaa eikä niitä voi kontrolloida.
Et sä mitään ymmärrä... (tai puhut asiaa)

Kyllä tosi automies sen tuntee perseessä, onko naftassa vetoja vai ei... Ei siihen tarvita mitään 2 M€ labroja ja vakoituja olosuhteita... kun huomaa vetääkö vanha lousku itäauto (siis kaukoitä) Teboililla hyvin ja se toinen on PASKAA...

j.h

Itse luotan dynoon ja vakioituihin mittaolosuhteisiin enempi ja vähempi TOSI AUTOMIEHIIN....

Vastaa lainaten
Vanha 26.02.2010, 08:24
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti
Et sä mitään ymmärrä... (tai puhut asiaa)

Kyllä tosi automies sen tuntee perseessä, onko naftassa vetoja vai ei... Ei siihen tarvita mitään 2 M€ labroja ja vakoituja olosuhteita... kun huomaa vetääkö vanha lousku itäauto (siis kaukoitä) Teboililla hyvin ja se toinen on PASKAA...

j.h

Itse luotan dynoon ja vakioituihin mittaolosuhteisiin enempi ja vähempi TOSI AUTOMIEHIIN....
Siis sehän on selvää, että Esson baarin ikkunapöydästä löytyy se paras tietämys tästäkin asiasta. Sääli vaan, kun Essoja ei enää ole. Mutta jokainen saa tankata ihan mitä lystää, pääasia että kuski on tyytyväinen.
Vanha 26.02.2010, 09:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

No tosi automiehet on asia erikseen,nehän vaihtaa autoakin kaksi kertaa vuodessa, mutta edelleen olen ajanut samalla bertalla vuodesta 95`/n.300000 km,ja ensimmäisen kerran huomasin kyseisen asian joskus vuonna 97 kun rupesin tankkaamaan venäjällä.

Meni pitkät ajat ettei suomen aineella tullut ajettua lainkaan.Kerran piti sitten tankata Suomesta(nesteeltä)
parikymmentä litraa että pääsi töihin,ja efekti oli jo silloin sama eli tuntui kuin suodatin olisi menossa tukkoon.

No töiden jälkeen itärajan taakse tankille,ja jonottamaan,ja kun sitten rättijärven mäki aukesi eteen niin alkoi taas koneessa ärinä lisääntymään ja puhti palautumaan.Ja tämä oli ennen turboa.

Jos ajelee jollain tdi skodalla tms.missä on tietokone ohjattua ruiskutusta ym.ja kulutus on jo valmiiksi jossain 5 litran huittella,ei liene väliä millä ajaa kunhan se on "länsi laatuista" eli toimii noissa korkeapaine vehkeissä.

Ja tämä kulutus ero on taatusti jossain määrin moottori/moottorityyppi (etukammio/suoraruiskutus) erosta johtuvaa.

Mutta kuten jo aikaisemmin mainitsin niin Bertassa kuluu tuota Nesteen dieseliä niin paljon enemmän että työmatkalla kannattaa ajaa pieni lenkki ja jättää se kaikista halvin aine tankkaamatta.Ja aurautessa jossa kulutus on jossain n.70-80 l/100km ero sen kuin suurenee.

Ja mitä noihin essonbaari juttuihin tulee niin siellähän ei kukaan usko tuohon eli ainut oikea on neste,ja venäjällä myydään ihan samaa bensaa kuin Suomessa mutta halvemmalla vain.
Vastaa lainaten
Vanha 26.02.2010, 22:23
pattis:n Avatar
pattis pattis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 18.06.08
Sijainti: turenki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No tosi automiehet on asia erikseen,nehän vaihtaa autoakin kaksi kertaa vuodessa, mutta edelleen olen ajanut samalla bertalla vuodesta 95`/n.300000 km,ja ensimmäisen kerran huomasin kyseisen asian joskus vuonna 97 kun rupesin tankkaamaan venäjällä.

Meni pitkät ajat ettei suomen aineella tullut ajettua lainkaan.Kerran piti sitten tankata Suomesta(nesteeltä)
parikymmentä litraa että pääsi töihin,ja efekti oli jo silloin sama eli tuntui kuin suodatin olisi menossa tukkoon.

No töiden jälkeen itärajan taakse tankille,ja jonottamaan,ja kun sitten rättijärven mäki aukesi eteen niin alkoi taas koneessa ärinä lisääntymään ja puhti palautumaan.Ja tämä oli ennen turboa.

Jos ajelee jollain tdi skodalla tms.missä on tietokone ohjattua ruiskutusta ym.ja kulutus on jo valmiiksi jossain 5 litran huittella,ei liene väliä millä ajaa kunhan se on "länsi laatuista" eli toimii noissa korkeapaine vehkeissä.

Ja tämä kulutus ero on taatusti jossain määrin moottori/moottorityyppi (etukammio/suoraruiskutus) erosta johtuvaa.

Mutta kuten jo aikaisemmin mainitsin niin Bertassa kuluu tuota Nesteen dieseliä niin paljon enemmän että työmatkalla kannattaa ajaa pieni lenkki ja jättää se kaikista halvin aine tankkaamatta.Ja aurautessa jossa kulutus on jossain n.70-80 l/100km ero sen kuin suurenee.

Ja mitä noihin essonbaari juttuihin tulee niin siellähän ei kukaan usko tuohon eli ainut oikea on neste,ja venäjällä myydään ihan samaa bensaa kuin Suomessa mutta halvemmalla vain.
sitähän nyt kukaan on väittänykään ettäkö neste olis ainut ja oikea?? mut oudoltahan tuo tuntuu että se vain vaikuttaa joillain... ihme juttu sekin...
noh kai se sitten vaan vaikuttaa toisilla eritavalla
Vastaa lainaten
Vanha 01.03.2010, 22:11
Partajeesus Partajeesus ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 27.06.08
Sijainti: Oulu
Perusasetus

No tuota....
Itse olen kaikkiin pensa vehkeisiin laittanut 98 ainetta. Hintaero jotain 3 senttiä ja tuntuu kestävän säilytystä pidempään.
Nyky autoissa löytyy "nakutus tunnistin" joka osaa säätää sytytyksen ennakon juuri siihen että ei nakuta, tarkoittaa että, 98 enemmän tehoa. Olen huomannyt että 98:lla syö 2.2 opel noin 0.5-1 L vähemmän soppaa.
Taas diisselistä ei muuta kokemusta kuin että, saksassa näytti olevan kahta soppaa "regular" ja "suber" kai noissa jotain eroa sitten oli.... jos ei muussa niin hinnassa...
Vastaa lainaten
Vanha 01.03.2010, 23:33
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Partajeesus Näytä viesti
No tuota....
Itse olen kaikkiin pensa vehkeisiin laittanut 98 ainetta.:
Nakutustunnistin ei takaa, että moottorinohjausjärjestelmä osaa hyödyntää parempi oktaanisen polttoaineen edun, tosin se mahdollistaa sen varmemmin. Samoin kuin esim oktaanin valintapistoke (Opel monissa -80 luvun lopun malleissa).

98E on moni saanut kulutussäästöjä ja teholisäystä ja itsekkin uskon siihen, varsinkin turboahdetulla bensiinimoottorilla, miksei korkeapuristeisella vaparilla.

j.h

Ostin aggregaattiin Nesteen dieseliä, nyt kyllä valotkin palavat kirkkaammin, käyntiäänikin on linnunlaulua, eikä siinä vielä kaikki....
Vastaa lainaten
Vanha 04.03.2010, 00:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Jokaisella(lähes) on vapaus valita

Ja jokaisella on omat mielipiteet:

Ja minun mielestä noissa dieseleissä on eroja, itse käytän teboilia.
ja perustelut ovat seuraavat: aikanaan tutkin hyvinkin tarkkaa noita eri valmistajien dieseleitä, ja silloin teboili oli ainut joka antoi tarkempaa tietoa tuotteistaan, esim energiasisällön.

Juuri noita persetuntumalla tehtyjä testejä tehtiin seuraavan kaavan mukaan:
2 kpl samanlaisia 2,3 td mitsuja, ja toiseen tb:n aineet tankkiin ja toiseen nesteen citydiesel, ja kiihdyttämään tienpäälle vitosella 60 km/h ylöspäin.
vaihdettiin tankkauspaikkoja pariin kertaan ristiin, ja aina se mitsu, missä oli tb:n diesel pärjäsi selvästi.
johtopäätös-> teboililta ei saanut happea tankkiin, vaan se otettiin ilmasta (niinhän neste aikanaan mainostikin, että diesel on "hapetettu" ja sen seurauksena niitä pitkäketjuisia hiilivetyjä ei mahdu sekaan niin paljon).
TB:n dieselissä on mielenkiintoisia laatuvaihteluja: viimme kesänä? oli neon vihreää dsl yksi laivalasti, ja väri nimenomaan pisti silmään, mutta toimi aivan normaalisti.

Joskus kun nuo dieselin savutukset meinaa olla reilut katsastukseen mennessä, olen tankannut yhden tankillisen nesteeltä, ja ainakin persetuntumalta ja peilistä katsomalla savutusta nesteen dsl on
"puhtaampaa" ts. ei savua, mutta eipä kyllä vedäkkään.

jos pitäs alkaa arvailla kulutuserojen suuruutta eri dsl välillä, niin kyse on prosenteista, ei kymmenistä.

Ja dieselin lisäaineistuksena olen käyttänyt tuhkaantumatonta 2-T öljyä. Resepti on seuraava:
ajetaan tankki lähes tyhjäksi (n.15 litraa jäljellä) ja sekaan n.2 litraa 2-t öljyä ja reilulla kaasulla 90km ja tankki täyteen!
Yleensä olen tehnyt k.o coktailin kevättalvella, ja uskomatonta kuinka paljon käynti pehmenee alle tunnin ajolla!
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus gikseri Maasturiprojektit 25 19.08.2011 09:34
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
Euroopan karttoja Oziin? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2007 21:51
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
C5 euroopan malli C5 1 28.05.2003 06:22

Sivu luotu: 02:46 (GMT +2).