![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jahtiauto=ei mikään offroad suunnistus kilpailuauto. Lisävarusteena etuvinssi, korotusta kohtuullisesti, ettei maantieominaisuudet kärsi liikaa ja järkevän kokoiset renkaat n.35x12.5 max. Onko kyseinen auto 2000-luvulta niin varmaankin on vielä hyvässä alkuperäiskunnossa, niin kuka hullu lähtee raiskaamaan hienoa klassikko/kulttiautoa peruuttamattomilla rakennemuutoksilla? Nahkaiset sähköpenkit hittoon ja TML vesipestävätkö tilalle? ![]() Kyllä sillä pääsee hirvijahtiin ja sieltä hirven kanssa poiskin, yllä mainituilla muutoksilla. Jos auto on siisti ja suorapeltinen, niin eihän sillä mennä ryskäämään ja tahallaan hakkoittamaan paskaksi kiviä ja puita vasten, eihän? Eri asia sitten vanhat W460:set.. Että kyllä tuo G500 on minun mielestä ehdottoman hyvä J A H T I auto!
__________________
KYM |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jees, hyvin vastattu! Eihän se jahtiauto mikään pelkkä offiauto ole - tuo unohtuu iteltäkin välillä miettiessä.
Vm on 2000, eli ei 100% ryskähommiin. Oma käyttöni nykyautolla on lähinnä lumiset mettäautotiet. Talvi aikana tulee ajeltua kaikki mettätiet ja rattorinurat ja päästävä on vaikka lunta ois paljonkin - ja toistaiseksi on päästy. Nyky kiesikin on aika uus (vm 08), niin ei sillä halua ryskäämään lähteä ja toisaalta ei ole ollut tarviskaan. Jos iso-G ois jahtiautona, niin tulis ehkä ajeltua kuitenkin enemmän mettässä sulan maan aikana. Ehkä sen käyttö olis kuitenkin lähempänä ryskää, ehkä ei. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jep. Mites jos laittais ilmajousituksen, jos ei sellaista alunperin ole. Vois säädellä korkeuden tarpeen mukaan, vinssi , panssarit ja vahvemmat ohjaus-/raide-tangot, automaatin lisä jäähyn, kestäis loota ja turbaani paremmin isoja renkaita.
TEMÄHIK |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei ilmaa vaan hydrauliikkaa, se on paljon parempi.. Mitään mettäautoa ei pitäs tehhä ilman hydrauliikkaa.
![]() Loovan jäähdytyksestä ei ole tietoa, voi olla että ei tartte lisäjäähyä, voi olla että ois hyä olla. Meinaan että kyllä loovan jäähyn pitää pelata alunperinkin kun kahtasataa työntää lusikka pohjassa. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onnea matkaan! TEMÄHIK |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida jäähdytysilmaa virrata samalla tavalla spoorijumissa kuin 200km/h vauhdissa baanalla. Eli ainakin mittari kiinni ja tarpeen mukaan lisäjäähyä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Niin, kaiken voi ymmärtää oikein tai sitten väärin teki sen tahallaan tai tahattomasti. Lämpöjen mittaus hyvä ajatus, sillähän se selviää. Tikkarin syöminen muovi päällä ei taija asiassa auttaa.
Ei ole ollut koskaan G-mersua, eikä ees muuta mersua, ei myöskään automaattilootaista autoa. Silti monen vehkeen kanssa on räplätty ja tekniikkaa nekin on sisältänyt. Meneehän sieltä suuri vääntömomentti läpi hitaassa ajossa ja ajoviima on minimaalinen, mutta toisaalta lujaa ajossa menee myös melko suuri vääntömomentti läpi loovasta pyörimisnopeudet on huipussaan. Jäähdyttimen ajoviima toki luulis tavoittavan, mutta tavoittaako se itse lootaa, en usko. Normaalisti testaan vehkeen kaasu pohjassa ja jos se kestää ja toimii huutaa täysin kierroksin, niin se on kestänyt pienemmänkin voiman ulosoton. Kaikesta kirjoittelusta päätellen en taija G-merssuun lähteä. Tämä on liika uusi ja sitä kautta kallis, turhan paljon sähköllä toimivaa hilavitkutinta ja kuitenkaan en saa maasto-ominaisuuksiin isoa askelta parannusta. Renkaiksi pystyi laittaan ongelmitta vaan 33", kun nykyseen menee jo 32". Tässä vaiheessa muistan käyttötarkoituksen ja huomaan että paremmin ei tartte juuri päästäkkään. Jatkan siis nykyauton tuunaamista. |