Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2010, 20:31
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Bemari?

__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2010, 21:20
UAZtatu:n Avatar
UAZtatu UAZtatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.09
Sijainti: Kellokoski
Viestit: 85
Perusasetus

Miksi ei Volvon D24TD (tosin VAG tuokin on) ?
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB
"Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2010, 00:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Bemari?
Esim 324/524td moottori. 115 hv, ja 210 Nm. Tai sitten uudempi 325/525/725tds/range rover/opel omega. Siinä on 143 hv, ja 260 Nm. Vimeksi mainitusta on jolu 115 hv/222 Nm "neekerimalli", mutta en tiedä missä sitä on käytetty.

Bemarin koneesta saa väärällä käytöllä kannen yhtä hyvin halki kuin volvo/vw:n kuutosesta. Maltti on valttia näissä. Ei kovaa käskyä kylmälle koneelle, ja hetki tyhjäkäyntiä kuumalle koneelle ennen sammutusta. Onhan näillä, vw ja bmw, kummallakin ajettu puoli miljoonaa avaamatta. Täytyy vaan ymmärtää pitkän alumiinikannen tarpeet.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2010, 00:58
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Jos Rangen laatikkoon ja jakolaatikkoon sovittaa Wv:n koneen, niin olikos niissä nyt miten kivasti vaihdettavissa kaavelit? Molemmathan on zf4hp22 lootia.

Mikä MoggiRangen laatikko/jakis yhdistelmä oli? Laatikko Volvon moottorin orkkis ja jatkeena alkup. jakis?

Meinasin ajatella Pajeron diiseliä ja automaattia jakiksineen, muttei se toimis. Liian pitkä yms.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2010, 05:03
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Jos Rangen laatikkoon ja jakolaatikkoon sovittaa Wv:n koneen, niin olikos niissä nyt miten kivasti vaihdettavissa kaavelit? Molemmathan on zf4hp22 lootia.

Mikä MoggiRangen laatikko/jakis yhdistelmä oli? Laatikko Volvon moottorin orkkis ja jatkeena alkup. jakis?

Meinasin ajatella Pajeron diiseliä ja automaattia jakiksineen, muttei se toimis. Liian pitkä yms.
740 Volvosta kone+zf aut. alkuperäiseen jakikseen. Tuo diesel-mallin automaattiloota on välityksiltään parempi kuin rangen vastaava (1- ja 2 vaihde on pienemmät).

Ei se pajeron kone lootineen ole liian pitkä? Pitempihän tuo D24T+ZF on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2010, 19:39
Rune:n Avatar
Rune Rune ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.11.06
Sijainti: Posio
Viestit: 324
Perusasetus

Tuossa mittailin tallissamoottori vaihtoehtoja mitä itseltä löytyy niin omegan 2.5td(bmw) oli tomaatin kans 153cm pitkä. Pelkkä motti 72cm. sd33 oli bemun konetta 15cm pitempi. Nämä noin mittoja.

Eikös haisulissa ollut sd33t+volvon omat lootat patukan kytkinakselilla?

Miten tuon volvon oman kytkimen(6x6) kans menee kun laittais dieselin eteen jossa mukavasti vääntöä?

sd33 voi jäädä ulos vaihtoehdoista kun turboton vanhempi lohko.

bemun motti vois olla keveempi kilon kaks
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.08.2010, 21:04
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rune Näytä viesti

sd33 voi jäädä ulos vaihtoehdoista kun turboton vanhempi lohko.
Juuri kesällä otin -82 vai -83 pätkä-Patrollista koneen palasille.

Koneesta löytyi ne perinteiset 5 männänrengasta, mutta myöskin öljysuihkut oli männille ihan samanlaiset kuin -88 SD33T -koneessa.
Turbollisen 3-renkaiset männät on samankokoisia.
Toki tuosta 5-renkaisesta männästä voi ottaa pois ne alimmat öljyrenkaat sieltä männän helmasta (ei leikkaa mäntä kiinni jos rääkkää liikaa).

Isku ja poraus & kaikki kampiakselin kaulat ovat samanlaisia.
Jakopään rattaissa, öljynsuodattimessa ja -lauhduttimessa & kytkimessä on vähän eroja, mutta kyllä tuon SD33:n kärsii turbottaa.

Haittana on suuri paino (kuivana n. 300kg) ja kampiakselilla vain 4 runkolaakeria.
Toki laakerit kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, ennenkuin tuon malmikasan sinne autoonsa tunkee,
ettei taas käy niin, että 500tkm ajettu kone isketään avaamatta autoon ja sitten huudatetaan surutta jossain jorpakossa...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.08.2010, 15:52
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Onko noissa Omege/BMW koneissa manuaali vai sähkökaasu? Onko sulla ilmasointi siinä koneessa? Laitakko kuvaa ja mittoja siitä keulasta apulaitteiden sijoittelusta? Minkä mallinen öljypohja, kuvaa? Onko tietoa automaattilootan välityksistä? Onko se loota zf4hp24?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mäyrikseen ovia? misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.12.2009 22:19
Ostetaan Mäyrikseen kahluusarja! misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.09.2009 20:27
Mistä mäyrikseen osia? misku Tekniikka & Jutustelu 15 25.09.2009 07:15
Myyty toyota 2l-t moottori turbo -diesel+ varosa moottori 2l-t toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 29.06.2009 19:53
Vinssin sovittelu mäyrikseen pyyvama Tekniikka & Jutustelu 0 08.03.2009 19:47


Sivu luotu: 12:01 (GMT +2).