Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2010, 10:35
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anfi Näytä viesti
riippuu miten paljon korottaa, jousi sarjoja on myynnissä
No korotusta tulis varmaa joku 5-10cm. Ja onko tuo patrol yksinkertainen käyttää, huoltaa ja korjata, ettei tarttee olla mikää ammattimies? Ja onko tässä lukkoja? Kitkat?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2010, 10:39
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smos Näytä viesti
No korotusta tulis varmaa joku 5-10cm. Ja onko tuo patrol yksinkertainen käyttää, huoltaa ja korjata, ettei tarttee olla mikää ammattimies? Ja onko tässä lukkoja? Kitkat?
Kyllä noista varmaan Patrol on yksinkertaisin laitos. Ainakin mitä Parilla eri tutulla noita on ollut. niin ei vielä yhtään remonttia jäänyt tekemättä. Toisaalta voi olla työkonemaisin ajaa tiellä. Toki en tiedä millanen GR patrol on tiellä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2010, 21:28
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Jeeppi


Minä suosittelisin Jeeppiä. Cherokee (kierrejouset edessä ja lehdet takana) on halvasta päästä. Korotuksia ja kaikkea kamaa löytyy. Sitten on V8 Crand Cherokee (kierrejouset) ja tietenkin TJ Wrangleri (kierrejouset). Se menee kuitenkin tuosta hintaluokasta yli. Noihin saa hyvät joustot kun on irroitettavat koiranluut etu kallistuksenvakaimessa.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2010, 21:39
anssi80 anssi80 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 04.01.08
Sijainti: Oulunsalo, Finland.
Viestit: 639
Perusasetus

Ootkos miettinyt range roveria. menee vakiona mettässä ja lumella, on hyvä ajaa tiellä ja jos nuo bensa-automaatit hirvittää kulutuksen puolesta niin ottaapi tuommosen pykälää vanhemman tiisselinä... vaikkapa joku tämmönen, http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=2339.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2010, 22:10
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja anssi80 Näytä viesti
Ootkos miettinyt range roveria. menee vakiona mettässä ja lumella, on hyvä ajaa tiellä ja jos nuo bensa-automaatit hirvittää kulutuksen puolesta niin ottaapi tuommosen pykälää vanhemman tiisselinä... vaikkapa joku tämmönen, http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=2339.
Jep diisseli pitäs kyl olla ja turbotettukin mielellään. En tiiä tuosta range roverista. Olen saanut sellaisen käsitykset että siinä olisi alumiini kori, eli sehä ei sitte pitäs ruostuukaan? Vai? Ja mites muute tuo range rover vogue, et millane mahtaa olla näihin aasialaisiin merkkeihin verrattuna? Kalliimmilta ainakin vaikuttaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2010, 02:30
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Viestit: 100
Perusasetus

Jos päätien auraaja ei ole tehnyt alkua mökkitiellesi joudut puskemaan muutaman metrin yli puolimetristä hyvinpantattua ja jäätynyttä kinosta ennenkuin pääset pehmeään nelikytsenttiseen umpihankeen. Jos olet aulis lapiomies niin OK, mutta jos taas et turhia viitsi lapioida niin ko kolmen tonnin hintaluokkaan voit löytää vain vanhan takaveto massikan (60-luvun traktorin), jossa on lumiketjut ja jolla pääset tuon penkan ja kinoksen läpi jalka suorana kaartelematta sankan savun saattelemana.

Muuten nuo antamasi vaihtoehdot ovat kaikki mainioita ensi pelejä maastoautoharrastajalle. Opit niiden kautta etsimään apua ongelmiisi netin kautta, saat monta kehotusta käyttää search-toimintoa, jota et saa toimimaan kuin käyttämällä search-toimintoa.

Lähtökohtasi on kuitenkin hyvä. Jos saat heräteltyä tällä sivustolla torkkuvat entit, saat tietoa mistä maastureihin liittyvästä asiasta tahansa. Jotkut tosi tietäjät saattavat kyllä olla erittäin syvässä horroksessa mutta heräävät oikeilla hakusanoilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2010, 10:19
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Skaleton Näytä viesti
Jos päätien auraaja ei ole tehnyt alkua mökkitiellesi joudut puskemaan muutaman metrin yli puolimetristä hyvinpantattua ja jäätynyttä kinosta ennenkuin pääset pehmeään nelikytsenttiseen umpihankeen. Jos olet aulis lapiomies niin OK, mutta jos taas et turhia viitsi lapioida niin ko kolmen tonnin hintaluokkaan voit löytää vain vanhan takaveto massikan (60-luvun traktorin), jossa on lumiketjut ja jolla pääset tuon penkan ja kinoksen läpi jalka suorana kaartelematta sankan savun saattelemana.

Muuten nuo antamasi vaihtoehdot ovat kaikki mainioita ensi pelejä maastoautoharrastajalle. Opit niiden kautta etsimään apua ongelmiisi netin kautta, saat monta kehotusta käyttää search-toimintoa, jota et saa toimimaan kuin käyttämällä search-toimintoa.

Lähtökohtasi on kuitenkin hyvä. Jos saat heräteltyä tällä sivustolla torkkuvat entit, saat tietoa mistä maastureihin liittyvästä asiasta tahansa. Jotkut tosi tietäjät saattavat kyllä olla erittäin syvässä horroksessa mutta heräävät oikeilla hakusanoilla.
Jaa no voi olla että tää lössähtää taas kerra tähä, ku ain vaa pitäs olla rahaa mut sellasta se elämä on. Mut en kyl massikkaa hanki se o yks mikä on varma, näät pitäs se auto saaha ja aattelin et jos vaa ois ollu nelivetone viel, mut en sit tiiä...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.01.2010, 15:27
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Itse laittasin pajeron jos ei tarkotuksena isommin offailla. On pirun mieleinen auto ajaa maantiellä eikä mikään kauheen isoruokanenkaan.. Muistaa vain että ei osta kansivikasta mikä noissa on tyyppivika.
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2010, 11:50
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

ei sillä ehkä suuremmin väliä ole millä maasturoinnin aloittaa, kaikissa on tyyppivikoja, kaikkiin saa varmasti tehtyä lommoja, oppii korjaamaan ja hitsaamaan...

tuommoseen hankeen min.33-35" pyörät ja auto mikä jotenkin kestää nipussa kyseisillä pyörillä ja tiellä liikkumista ajatellen kohtuu kulutus ja ajo-ominaisuudet... antaisin äänen GR:lle

Ainakaan pajeron ja troopperin murrokset ja napalukot ei minulla kestänyt kasassa edes 31" pyörillä, mutta sehän voi kertoa myös "väärästä käytöstä"
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.01.2010, 11:50
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smos Näytä viesti
No korotusta tulis varmaa joku 5-10cm. Ja onko tuo patrol yksinkertainen käyttää, huoltaa ja korjata, ettei tarttee olla mikää ammattimies? Ja onko tässä lukkoja? Kitkat?
kitkahan on takana. helppo on huoltaa. tuollaisen korotuksen saa riippuja muuttamalla, ryhtiä korin korotuksella.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.01.2010, 13:04
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Jeeppi on ainoo ja oikea maastoauto
Osia saa niin paljon valmiina kun kukkarossa on varaa antaa myöten
Moottori ja laatikko vaihto ehtoja löytyy tarpeen mukaan
Vakio XJ ja TJ:llä pystyy menee tosi pahoihin paikkoihin kokemusta sit ON ja pääsee vielä pois
Kyllä ne orggis akselit kestää 35" renkaita hyvin
Osat on helppo tilata netin kautta jenkeistä eikä toimitus kestä kauaan
TJ:ssä kierrejouset ympäriinsä eli ISO+, pieni kokoinen mut akseliväli 239, suorat pellit niin helppo korjata
YJ:ssä lehtijouset ympäriinsä, akseliväli 239, suorat pellit helppo korjata kolhut pois
XJ:ssä kierrejouset edessä ja lehdet takana, akseliväli 260
kannattaa katella tuolta you tubesta noita Jeeppi videoita niin näät miten ne menee
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.01.2010, 13:19
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

kyllä 86-88 hiluksi olis kaikista valmiimpi metsään pelkällä rengastuksella 33-35 etenee jo mukavasti. ei tartte muita muutoksia jos haluu hifistella niin pidemmät iskarit.
sping over vakiona eli maavaraa löytyy
kevyt paino noin 1500kg
pieni diesel vero
jäykät akselit edessä ja takana ,takana kitkalukko
ohjaustehostin
orkkis akseleilla ajellaa jopa 39 renkailla
ylleensä hieman muita merkkeja kalliimpi ,mutta säilyttää arvonsa vuodesta toiseen.

http://www.youtube.com/watch?v=OXLuY...D4989&index=10

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 03.01.2010 13:31
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.01.2010, 14:37
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Jeeppi on ainoo ja oikea maastoauto
Osia saa niin paljon valmiina kun kukkarossa on varaa antaa myöten
Moottori ja laatikko vaihto ehtoja löytyy tarpeen mukaan
Vakio XJ ja TJ:llä pystyy menee tosi pahoihin paikkoihin kokemusta sit ON ja pääsee vielä pois
Kyllä ne orggis akselit kestää 35" renkaita hyvin
Osat on helppo tilata netin kautta jenkeistä eikä toimitus kestä kauaan
TJ:ssä kierrejouset ympäriinsä eli ISO+, pieni kokoinen mut akseliväli 239, suorat pellit niin helppo korjata
YJ:ssä lehtijouset ympäriinsä, akseliväli 239, suorat pellit helppo korjata kolhut pois
XJ:ssä kierrejouset edessä ja lehdet takana, akseliväli 260
kannattaa katella tuolta you tubesta noita Jeeppi videoita niin näät miten ne menee
Jeepin ostaisin jos olisi rahaa, mutta kuten edellä mainitsinkin budjetti on 3000e.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.01.2010, 15:12
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

joo, kyllä ehdottomasti hiluxi!! luotettava, halpa ylläpitää, saa osia helposti suomestakin, myös hevijuuseri hipo osia, etenee vakionakin hyvin, riittävä akseliväli, tavarankuljetus kapasiteettia sopivasti. kuten muuan harrastaja joskus sanoi niin hiluxit on kehitetty muiden autojen hinausta varten. tämä taas kristallisoitui eilen kun piti hinata varikolle -20 pakkasessa lämpöongelmainen v-8 porttaali mersu!!!!.....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ensimmäinen nisäkäs? bullshit! VonLeka Chit-Chat 5 09.08.2008 17:18
Jee, ensimmäinen bannaus LaaLaa Chit-Chat 8 13.04.2005 06:46
Ensimmäinen ajokerta? jv Tekniikka & Jutustelu 21 13.05.2004 11:20
Ensimmäinen ps.com uneni Hippiäinen Rakas Päiväkirja 2 30.11.2003 10:55


Sivu luotu: 12:39 (GMT +2).