![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
RJ woblaa nyt sulalla ja kuivalla asfaltilla niin maan perkeleesti siinä 70-90km/h, alaspäin ei asetu kuin vasta alle 40km/h vauhissa, ylöspäin pitää nostaa yli sataseen. Esiin ilmiö tuli tuossa viime viikolla, kun vittuunnuin tuohon ainaiseen nykivään ohjaukseen ja käänsin reippaasti lisää casteria (vastaa orkkiskulmaa vielä 20cm jousikorotuksellakin, eli likimain 14 astetta lisää) Samalla piti vähän vääntää olkavarsia ylemmäksi, ettei raidetanko ota kiinni jakareihin ja säätää auraukset nolliin. Eteen tuli myös uudet iskarit ja etuperään paineilmamurikka. Kasaillessa shimmasin olkalaakerit ja tarkastin pyöränlaakerit ja raidepäät. Nyt on ihan mukava ajella maantiellä, ei nyi, eikä tartte kokoajan ohjata. Kulkee likimain ajatuksella. Mutta: tilalle ilmestyi kammowoblaus, josta pääsee tosiaan eroon vasta yli 100km/h (varsin hankala ruuhka-aikaan) Ohjausliikkeet vain pahentavat asiaa (HJ:ssa niillä loppui) , ja jarruttaminenkaan ei auta (sekin toimi HJ:ssa) Mikä olisi ensimmäinen liike? Alla on "loppuunajetut" 33" Mudzillat, alustassa orikinaalipuslat, paikoillaan alkuperänen ohjausiskari. 1) Rengaskauppaan? 2) Puslakauppaan? 3) Iskarikauppaan? 4) Hydraulisylinterikauppaan?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
__________________
Sika ajaa Possulla |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Panhardin puslia kiristin 10 ruplan verran, ei vaikutusta.
Varsi/mäntä/isku 16/30/200 hytikkasylinteri 95e 20/40/200 hytikkasylinteri 109e Renkaat on vissiin loppuneet koko euroopasta. Useammasta firmasta kyselly 35x13,5/15 mudzilloja ja kaikki myi eijjoota. Sama vika 35x12,5/15 kumhon KL-71:illä... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Panhardi murtu jo irti rungosta. Mielenkiintoinen kokemus 80km/h vaihdissa...
Simpukkaankin on hakkautunut jo välystä ja sen akseli vuotaa alapäästä. Renkaita vaihtelin tänään ristiin ja kokeilin kammoharituksia, ei vaikutusta. Panhardin kiinnikkeitä korjaillessa tunnustelin puslia ja ne vaikutti vielä suht timmeiltä. Edelleenkään ei löydy mistään välyksiä :/ Pitää laittaa Milneriltä uudet puslat tilaukseen ja ensi viikolla tilata se hytikkasylinteri. Vittumaista ajella tuolla, kun ei pysty ollenkaan ajamaan kuivalla asfaltilla... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Paljonko on rengaspaineet? Itellä ei pysy kuivalla tiellä 35" mudzilloilla jos ei ole paineet 2bar. Hakee ja heitteelee ihan vitusti. On kokeiltu 0,3bar ylös päin ja tuolla 2 alkoi pysymään tiellä. Ylös alas jumputusta ei itellä ole ollut (kop,kop) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Jaa, alustan puslat olikin jo vaihtorajassa, kun sisäosat tipahteli jakareista iteksiään.
Nyt on alustassa uudet uretaanipuslat, jos tuohon vehkeeseen vaikka ilmestyisi jonkunlaisia joustoja... Milneriltä jäi puslasarja maksamaan kaikkineen jonkun 182e + postikulut 18e, mut samalla tuli kaikkea muutakin roinaa, joka tahtoo olla suomessa kiven alla/kallista... Mutta woblaus ei hävinnyt, vaikkakin nopeusalue hieman rajaantui 70-80km/h välille. Jollakin tapaa pieneni kyllä, kun pumppasin 3,5 bar etutennareihin, jotta auto kulki pelkän renkaan keskiharjanteen varassa. Seuraavaksi pitää vähä katella alle uutta rengasta ja sitä hydroassistenttia, kuhan on jaksamusta lisää... Viimeksi muokannut Viipo : 17.01.2010 03:34 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Rungon puoleinen banhardin kiinnitys "väsynyt" murtumia ei ehkä näy, mut alkaa väpättämään juuri 50 km/h paikkeilla... Pieni lisä tukirauta sähköliimalla kii
![]() jokkopa sit loppuis??? |