Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2009, 00:27
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
(Paavola ei ole enää AKE:ssa töissä):
OT: Siinä menetettiin tuosta puljusta aimo annos "maalaisjärkeä" lahden taakse.

__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2009, 00:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
OT: Siinä menetettiin tuosta puljusta aimo annos "maalaisjärkeä" lahden taakse.
Joo, sanos muuta. Nykyään tuntuu että siinä laitoksessa ei kukaan tykkää autojen rakentelusta, mieluiten kieltäisivät kaiken muuttelun. Paavolan aikaan poikkeusluvatkin heltisivät paljon helpommin/järkevämmin perustein.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2009, 01:08
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, sanos muuta. Nykyään tuntuu että siinä laitoksessa ei kukaan tykkää autojen rakentelusta, mieluiten kieltäisivät kaiken muuttelun. Paavolan aikaan poikkeusluvatkin heltisivät paljon helpommin/järkevämmin perustein.
Suomessa auton rakentelia on sen verran kovan luokan kriminaali, että kyllähän sellanen toiminta pitää saada kitkettyä pois.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2009, 14:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Sinänsä uskomatonta että asia voi olla niinkin paljon yhdestä ainoasta ihmisestä kiinni. Täten siis ilmoittaudun vapaaehtoisesti tuohon pestiin. Mitä koulutuksia tarvitsen?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2009, 14:56
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Eniten ihmetyttää se, että muualla EU:n alueella rakennetut ja muutoskatsastetut autot
eivät enää kelpaakkaan Suomen viranomaisille.

Joku auton tekniikasta enemmän ymmärtävä (ja harrastava) olisi
hyvä saada tuonne kynänpyörittäjien joukkoon puhumaan järkeviä.

Kyllähän lisäisi osaltaan tuloja lisääntyneiden muutoskatsastusten ja poikkeuslupien anomisien muodossa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2009, 15:17
Hemi:n Avatar
Hemi Hemi ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.05
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Eniten ihmetyttää se, että muualla EU:n alueella rakennetut ja muutoskatsastetut autot
eivät enää kelpaakkaan Suomen viranomaisille.

Joku auton tekniikasta enemmän ymmärtävä (ja harrastava) olisi
hyvä saada tuonne kynänpyörittäjien joukkoon puhumaan järkeviä.

Kyllähän lisäisi osaltaan tuloja lisääntyneiden muutoskatsastusten ja poikkeuslupien anomisien muodossa...
Niin pitäisi saada jokaiselle asemalle yksi harrastajankin näkemystä ymmärtävä insinööris-immeinen,...Vaan saattaapi olla melkoista tuulimyllyjä vastaan taistelua sekin ammatti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2009, 17:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

..kuten voidaan Matinkin kohdalta todeta? Ihminen joka tietää näistä asioista paljon ja kiinnostaa oikeasti jeesata harrastajia, mutta jos ei AKE:lta lupia tiettyihin asioihin heru niin minkäs voit

Olen kyllä täysin samaa mieltä siitä että AKE:en tulisi saada sopiviin virkoihin sellaisia henkilöitä jotka oikeasti ajattelisi jotain, eikä vain hankaloittaisi asioita. En voi mitenkään ymmärtää sitä, että miksi Suomessa ei voida hyväksyä järkevästi ja hyvin toteutettuja muutoksia (on se sitten moottori, alusta, rengas, akselisto), jotka eivät millään muotoa vaaranna liikenneturvallisuutta. Useimmissa länsimaissa se on täysin normaalia toimintaa eikä aiheuta muuta kuin tuloja valitolle/ katsastuslaitoksille. Ymmärrän täysin että päin persettä tehdyt muutokset ei kelpaa, mutta jos esim. rengaskokoa kasvatettaessa vaihdetaan parempiin jarruihin yms., niin ei luulisi olevan ongelmia.

Tosin rengassäännökset on ainakin joissain Euroopan maissa ja USA:n osavaltioissa jopa Suomeakin tiukemmat, eikä periaatteessa mitään rengasmuutoksia alkuperäiskokoihinn sallita. Se kuinka tarkkaan sitä sitten valvotaan käytännössä on asia josta en tiedä mitään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Soan leimaus BJ:hin Setä Tekniikka & Jutustelu 21 04.09.2009 12:33
Turbon leimaus BJ:hin? Setä Tekniikka & Jutustelu 6 19.08.2009 20:13
SOA hj60 leimaus? nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 26.12.2006 22:41
suzukin soa:n leimaus Poor Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2006 22:48


Sivu luotu: 22:08 (GMT +2).