![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
mutta mutta....tätä pykälää tulkitaan ihan miten sattuu vaikka tossa ihan selvästi lukee että saa poistaa ja saa lisätä säätöventtiilin jos se ei ole ajon aikana säädettävissä!!!
itse olen muutamaan kertaan vääntänyt tästä kohdasta konttorilla kohtalaisen ankarasti, näyttänyt kyseisen asetuksen ja yhdessä katsureitten kanssa sitä on luettu. tulkinta on ollut se että kun auton suunnittelija on sinne laittanut kuorman mukaan säätyvän venttiilin niin sitä ei saa poistaa, jarrujärjestelmän syvin olemus kuulemma muuttuu jos esim. hiluxista poistaa em. osan!!!! ja vaikka asetuksessa lukee että saa poistaa niin siitä huolimatta siinä lukee että ei saa poistaa!!!! vaikka kuinka koitin selittää ja näytin takajarrupiirissä olevaa säädettävää venttiiliä niin orkkista ei saa poistaa. eli ennenkuin poistat niin varmista asia. |
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Ja mulle käskivät konttorilla laittaa säätimen kun oli jarrut niin takapainoiset. Uusintanäytoöllä käskivät sitten hakemaan muutosluvat kun oli säädim lisätty autoon missä sitä ei alunperin ole ollut..
|
#29
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
siksi laitoin tähän mikjussin topicciin tapauksen esimeksiksi että vaikka kuinka asetuksia lukee ja koittaa ymmärtää niin lopullinen tulkinta tehdään konttorilla, ja vaikka se olisi aivan eri kuin itse asetus niin silti se on paikallinen "laki". ylenmääräinen vastaanväittäminen tuottaa sitten lisää vikoja ja korjauskehoituksia!! |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Oisko ollu jotain 300-350e kaikkineen mut toi meni jotenkin tullin ohi ja tuli suoraan postiin.
|
#31
|
||||
|
||||
![]()
Siinä se paluulinjan haaroitus. Kaippa tää sitten toimii.
|
#32
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on BJ:ssä 12ht ja PA linja haaroitettu samalla tavalla, hyvin pelaa. mites käsijarrun toteutus?
__________________
WWW.RASKAS.FI |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Levykässäri jakolaatikon perään. Nyt houkuttas tehdä jollain vahvemmalla mekaanisella satulalla kuin wilwood mutta mikä olis tarpeeks pieni. Hitto kun näitä pitäs tehdä vielä kaksi kun berttaankin on uus laatikkopaketti tulossa tulevaisuudessa.
|
#34
|
||||
|
||||
![]()
Hienoa!
Sun pitunen ukko joutuu olemaan 60:sen peräloosissa kaksinkerroin niillä nukkumalavereilla. 160 cm tyypillä on ihan lokosat olot. son niin lyhy se peräloossi takalunkasta etupenkeille asti. ![]()
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#35
|
|||
|
|||
![]()
Häh?Kyllä useamman yön kokemuksella voin kertoa sopivani hyvinkin suorana pötköttämään vaikka olenkin metri ja kahdeksankymmentä tasan. Takapenkkikippurassa ei koko ruoto sovi oikenemaan, mutta oikein jos nukuttaa, niin...
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Miten ootte onnistunu kutistamaan hj:nne? Itte olen pari senttiä vajaa 190 hyvin mahtunu nukkuun suorassa kun pistäny takapenkin kasaan ja etupenkin selkänojan pystyyn.
Joka juhannus testattu ![]() |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä mullakin on tasan 200cm tuo takaosan lattian pituus eikä tartte vielä polvet suussa ajaa.
|
#38
|
||||
|
||||
![]()
Sähköt on perkele ihan hukassa. Kaikki pitäs muka olla paikallaan paitsi taakse menevät johtosarjat. Ainoa mitä toimii on töötti, valot, mittarin valot, oven katkaisin(vinkuu jos ovi auki ja valot päällä) ja hätävilkulla vilkkuu vaan apparin puolen vilkku ja merkkivalo mittaristossa. Avaimesta ei tapahdu mitään eikä siihen mihinkään nastaan tule sähköä. Sulakerasian vieressä on kaksi circuit breakeria? joissa toisessa lukee power? no siihen ei tuu kun pari volttia. Ei ymmärrä??? Tarvii jostain hj-61 sähkökaaviota mut tuskin siitäkään mitään tajuu. Mitä esim. ne solenoidit on apparin etulokarin päällä? Kapusin auton alle ja annoin herätteelle virtaa niin pamahti heti kone tulille mut onneks sammu parin sekan päästä ei nimittäin ois ollu mitään hajua miten ton ois saanu sammutettua?
|
#39
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta mun profiilista löytyy muutama kaavio. Ne vaan ikävästi pienenee tänne laitettaessa...
Kokonainen korjauskäsikirja löytyy kyllä a.o. linkistä, sieltä nämä munkin kaaviot on kotoisin. http://forums.bauchan.org/portal/downloads.php |
#40
|
||||
|
||||
![]()
onko laturin ja akun väliset piuhat kiinni? aika monessa vekottimessa virta virtalukolle tulee laturilta.....
|
#41
|
||||
|
||||
![]()
Joo ainakin olin mittaavinani että laturille menevällä piuhalla oli jännite. Huomenna jatkuu mittailut ja ihmettely.
|
#42
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#43
|
||||
|
||||
![]()
sammuu siitä imusarjan läpästä tai pumpussa sellanen vipu.
|
#44
|
||||
|
||||
![]()
Jeps taas testailtu mut ei oikeen mitään tolkkua tullut. En ymmärrä mikä olisi niin kriittinen komponentti ettei virtalukolle tulisi virtaa. No taidan luovuttaa ja ruveta näpertelemään muita juttuja autosta.
|
#45
|
||||
|
||||
![]()
Oletko kattonut ne akun plusnavalta lähtevät ohuemmat piuhat olikos niissä muistaakseni jonkunmoiset sulakkeet.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Akun ja virtalukon välillä ei ole muuta kuin noita johtosulakkeita (Fusible link).
Jos ne on ehjät, niin sit ei auta kuin tutkia liitos kerrallaan. Neula on hyvä apuväline painaa johdon eristeen läpi tai liittimen sisään ja mitata mittarilla neulan ja maan väliltä. |
#47
|
||||
|
||||
![]()
Jeps noi fusible linkit on kunnossa mittasin jännitteen niiden jälkeen. Kuvan mukaan siis akulta menisi suora piuha virtalukolle mutta silti ei vaan ole jännitettä siellä. Mielestäni ja kuvankin mukaan johtosarja on yhtenäinen aina tonne mittaritaulun taakse josta sitten haarautuu virtalukolle. Täytyy tosiaan käydä joka liitin läpi vielä erikoishuolella sillä jossain on pakko olla joku todella outo ongelma. Kerran kun irrotin mittariston ja kasasin niin nyt kun hätävilkut laittaa päälle niin toimii kumpaankin suuntaan ja jopa mittariston hätävilkku ja normi vilkku valot palaa.
|
#48
|
|||
|
|||
![]()
Konehuoneen puolella johdot ja liittimet hapettuu herkemmin, kuin siellä kuivan hytin puolella.
Usein on löytynyt sellaisia vikoja, että liittimen vierestä on päässyt kosteutta johtimen eristeen sisään ja siellä eristeen sisällä on tapahtunut se varsinainen tuho. Katso liittimien vierestä johtimien kunto. Jos eriste pullottelee paksummin, niin tod. näköisesti eristeen sisällä on enää möykky sinisenvihreää tomua... ![]() Myös tuota neulasysteemiä kannattaa käyttää siten, että painaa neulan eristeen läpi pari senttiä liittimen jälkeen, niin silloin pääsee varmasti toteamaan, että myös se johdin on kunnossa liittimen juuresta. Pitkään seisoneen auton liittimet kannattaa muutenkin nyppiä auki, suihkaista vähän CRC:tä liittiiin ja sitten painaa takaisin kiinni. Löysät naarasliittimet kannattaa puristella pihdeillä tiukemmiksi, niin ei tule jatkossa lämpenemis- ja johtamisongelmia löysien liitosten takia. Japsiautoista (mm. Pajero) on myös löytynyt sellaisia haaroituskytkentöjä teippausten alta (tehtaan jäljiltä), että johto on vaan kuorittu n. sentin matkalta ja siihen on "liitetty" pellinsoirolla oksa kylkeen. Tällaiset liitokset on hankala löytää sieltä ison johtosarjan sisältä. Siinä ei auta kuin vetää koukkupäisellä mattopuukolla teippaukset auki ja tutkia koko johtosarja... ![]() |
#49
|
|||
|
|||
![]()
Tyhmiä arvauksia: onko siis kuuskymppisen liittimiin kytketty suoraan kuusykkösen koneen sähköt? Aikanaan törmäsin omassa(hj60-82) ongelmiin uutta mittaristoa(hj 60 noin 85) vaihtaessani. Liittimet sopi hienosti, mutta karvat perhanat ei ollut kohdakkain.
|
#50
|
||||
|
||||
![]()
Velpoika just soitteli että vika löytyi. Aika monta päivää siihen meni ja aika lohduttoman näköstä johtosarjaa on näkyvillä kun piuhoja kuorittu esiin.
Alusta asti pelkäsin että tässä on nyt joku todellä tyhmä vika jota nauretaan jälkikäteen. No ongelma oli se että Toyota insinöörit suuressa viisaudessaan ovat laittaneet samanlaisia liitimiä vierekkäin ja nyt oli käynyt niin että virtalukolle menevä liitin olikin menny jollekkin releelle(punanen loota) ja releen liitin virtalukolle ![]() Juu ja ongelmat kyllä vaan jatkuu sillä nytkin on sitten paljon samananlaisia liittimiä joita pystyy kytkemään aivan päin vittua. Onneks sain tänään printattua sähkökuvat jotka toivottavasti pitävät paikkansa. Ja voin kertoa että sitten joutuu varmasti joka helvatun piuhan vaihtamaan 61 raadosta tohon et saa esim. takavalot ja muut heebelit kytkettyä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas | toyota4x4 | Chit-Chat | 4 | 02.03.2010 17:37 |
Ostetaan 35/14,5/15 Bogger (yksi KPL) | Morjenz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 28.05.2009 13:40 |
taas yksi HJ projekti | limppuHJ61 | Maasturiprojektit | 18 | 02.08.2008 10:04 |
O: yksi 295/75/16 | uretaani | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 05.08.2007 22:52 |
toimisko yksi tukivarsi? | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 29.07.2005 11:15 |