Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2009, 23:10
juhapih juhapih ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: ruovesi
Viestit: 139
Perusasetus

No tuo 110 alkaa olla aika lähellä totuutta. Nyt täytyy alkaa mittaushommiin.

Missäs näitä lyhyitä vetareita on käytetty?
Kun näistä Tojoista ei ole mitään tietoa.
Tai nyt sen verran, että aikoinaan osasin ostaa tuon Hiacen lukkoperän yhteen projektiini. Ja nyt se olisi mennossa uuteen keksintöön.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2009, 23:15
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 792
Perusasetus

Mulla on yks ylimääräinen Ljn lyhyt vetari ja tyhjä taka-akseliputki jos tarvetta

Viimeksi muokannut jampeli : 23.11.2009 23:17
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2009, 23:18
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

LJ70


semmonen lyhyenläntä maasturi.Ekat tuli kai-86 ja vikat jotai -91,oma tuonti vehkeit on sit myöhemminki.Veikkaisin et on vaikee löytää kahta apparin puolen vetaria käytettynä.Malliki vaihtuu jossain vaihees et uudemmast ei tietääkseen käy.Taitaa muutenki tulla halvimmaksi ratkasuksi lyhennyttää ne orkkis vetarit esim.karpiolalla.Btw,taitaa joissain hj 60 olla ainaki sama pooritus.Käy jossai romiksel vertailee.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2009, 23:21
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 792
Perusasetus

Käy se uudemmankin vetari sinne, itte joskus vaihtanut ja sopii.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2009, 23:24
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Btw,taitaa joissain hj 60 olla ainaki sama pooritus.Käy jossai romiksel vertailee.
Puolkevennetystä perästä niin hj kun bj:kin käy poorien puolesta. Bj:sä ainakin laakerin sisäkoolina toimii ite vetari. (hj:sä sama juttu?)Hiukan kun sorvia näyttää, niin siihen istuu esim: hiluxin pyöränlaakeri.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2009, 23:35
juhapih juhapih ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: ruovesi
Viestit: 139
Perusasetus

Vastausta tulee kuin apteekin hyllyltä! Pikkuhiljaa alkaa asia valkenemaan. Kiitos tiedoista.

Kun olen tehnyt nuo mittaushommat auton alla ja saanut selville tuon lopullisen akselin leveyden, niin alan mahdollisen vetarin metsästyksen. Tod.näk. täältä palstalta löytyy.

Onkos tuo Hiacen vetari sellaista, että siihen saa uudet poorit laitettua? Riittääkö materiaali, vai onko kavennusta poorin jälkeen? Jos menee kapeemmaksi tuota 110 cm, voi olla lyhennys edessä.

JuhaP
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.11.2009, 23:38
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juhapih Näytä viesti
Onkos tuo Hiacen vetari sellaista, että siihen saa uudet poorit laitettua? Riittääkö materiaali, vai onko kavennusta poorin jälkeen? Jos menee kapeemmaksi tuota 110 cm, voi olla lyhennys edessä.

JuhaP
Hiluxin vetarin on ainakin "tasapaksu" ja muistaakseni hiacen myös, eli sen puolesta voi pooreja jatkaa, kun vaan löytää tekijän. Onhan noita pooreja jatkettu jenkki periin ainakin.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.11.2009, 23:42
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juhapih Näytä viesti

Onkos tuo Hiacen vetari sellaista, että siihen saa uudet poorit laitettua? Riittääkö materiaali, vai onko kavennusta poorin jälkeen? Jos menee kapeemmaksi tuota 110 cm, voi olla lyhennys edessä.

JuhaP
En tiedä, mutta voisko sitä vetaria lyhentää sieltä toisesta päästä, eikä sieltä pooritetusta? Eli sorvaa vearin irti pulttipalipasta ja työntää laipan läpi ja hitsaa pulttilaipan uuteen paikkaan? Vetarista katkoo sitten ylimääräiset pois. Mutta onks toyotan vetarissa sit enään paikkaa laakerille jos noin tekee? Muistaisin kuulleeni jonkun tehneen näin, mutta kyseessä tais olla jotain ameriikan akseleita....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.11.2009, 23:44
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Karkasu?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juhapih Näytä viesti
Vastausta tulee kuin apteekin hyllyltä! Pikkuhiljaa alkaa asia valkenemaan. Kiitos tiedoista.

Kun olen tehnyt nuo mittaushommat auton alla ja saanut selville tuon lopullisen akselin leveyden, niin alan mahdollisen vetarin metsästyksen. Tod.näk. täältä palstalta löytyy.

Onkos tuo Hiacen vetari sellaista, että siihen saa uudet poorit laitettua? Riittääkö materiaali, vai onko kavennusta poorin jälkeen? Jos menee kapeemmaksi tuota 110 cm, voi olla lyhennys edessä.

JuhaP
Muistaakseen käy senku tökkää sorvissa poikki,sit jyrsii uudet poorit.Aika kovaa tavaraa tuntuu olevan ja siin pooris on kai joku karkasu,se karpiola vois tietää siit.JARE!!et kai tosissas oo vetaria hitsaamassa??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.11.2009, 23:49
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Muistaakseen käy senku tökkää sorvissa poikki,sit jyrsii uudet poorit.Aika kovaa tavaraa tuntuu olevan ja siin pooris on kai joku karkasu,se karpiola vois tietää siit.JARE!!et kai tosissas oo vetaria hitsaamassa??
Onhan noita hitsailtu, eihän se nyt mitään raketti tiedettä kuitenkaan ole
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.11.2009, 23:55
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

MILLAI???


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Onhan noita hitsailtu, eihän se nyt mitään raketti tiedettä kuitenkaan ole
Eix se oo valu terästä?karkastaax sitte ja mite?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.11.2009, 23:20
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juhapih Näytä viesti
Tai nyt sen verran, että aikoinaan osasin ostaa tuon Hiacen lukkoperän yhteen projektiini. Ja nyt se olisi mennossa uuteen keksintöön.
Kavennus projektiin kannattaa valita vanhan hiacen tai hiluxin akseliputki, koska ne on tasapaksuja putkia, joten pääsee helpommalla. "Uudemmissa" hiaceissa ainakin on putken päässä "supistus" joka varmaan vaatii enempi kikkailuja kavennusta silmällä pitäen. Ei varmastikaan mahdotonta ole tehdä sellaisestakaan.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
akselin välitys Tekniikka & Jutustelu 4 11.06.2007 22:08
Akselin tuennasta vepele Tekniikka & Jutustelu 5 01.04.2007 13:50
hj:n etu akselin painot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tekniikka & Jutustelu 5 06.07.2005 20:15
70:sen akselin leveys??? Kupla Tekniikka & Jutustelu 21 05.07.2005 04:09
Akselin kestävyys kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 21 06.11.2003 22:21


Sivu luotu: 06:28 (GMT +2).