Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.11.2009, 01:30
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Kävin säätelemässä TPS:än 0,8V (oli 0,48V) ja lisäilmaventtiili säätää hienosti, mutta edelleen kierrokset huutaa kuumana 1500r/min.


Onko tuossa vielä joku juttu, joka "herää eloon" vasta kun kone on saavuttanut tietyn käyntilämpötilan ja heittää väärää informaatiota ruiskulle? Kylmänä & puolilämpöisenä kaikki on ok, mutta het kun lämpömittari kiipaisee sinne jonnekkin yli 80C° alkaa "kiekumaan"?

Itse itselleni vastaten-> Yksi voi olla, mikä tuli VASTA NYT mieleen, että se perhanan edellinen kuljettaja on mennyt ropaamaan kaasuvivuston säätöjä ja kaasuläppä ei olekkaan ihan 100% kiinni tyhjäkäynnillä ja hotii senverran ilmaa välistä että nostaa kierrokset, koska eikös tuon tyhjäkäynti-ilman pitäisi mennä kokonaisuudessa sen sähköisen venttiilin kautta!? (tuohan olisi pitänyt tietenkin tarkastaa heti ensimmäisenä, mutta minkäs sille mahtaa kun on niin "kätevä" ) Eli oire tuli heti kun olin saanut puhdistettua todella paskaisen kaasuläpän kaikenmaailman karstasta & HIEKASTA ja ilmeisesti paskan tiivistävästä ominaisuudesta johtuen ei ollut oireillut aiemmin....vai olenko ajatuksineni aivan hakoteillä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.11.2009, 09:13
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Joo, jos kaasuläpät on viritetty auki, varmasti käy kierroksilla siinä vaiheessa kun kone lämpiää ja PCM menee closed looppiin ja ottaa siis tietoa happitunnistimelta, joka kertoo koneen käyvän laihalla (= imuvuoto) ja PCM lisää polttoainetta = kierrokset nousee!! Läpän pitää olla ihan kiinni, mutta ei kuitenkaan niin, että läppä koskettaa/nojaa runkoon!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.11.2009, 19:45
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Päivityksiä....

Kaasuläppää säädetty ja alkaa olemaan kohillaan. Tosin nyt kuumana kierrokset 1000r/min, kun ekalla säädöllä jäi jonnekkin 500-600 tietämiin (joka oli minun korvalle liian vähän) ja tonni tuntuu taas liialta Että "vielä kerran pojat!" Paljonko se tyhjäkäynti muuten pitäis olla...tehtaan mukaan?


Ja toinen pähkäilyn aihe: Mistä löytyy pakkivalon kytkin? Onko se jossain vaihdekepin juuressa, vai laatikossa sisällä...kun ei vaan syty, vaikka muu näyttäis olevan ok?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.11.2009, 20:00
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

No mulla käy tyhjäkäyntiä semmoiset 600 rpm!!

Olikos toi automaatti, neutral safety switch on laatikon oikealla puolella ja se hoitaa peruutusvalot myös!! Mutta veikkaan että kontaktivika on konehuoneen puolella, koskaan en ole risaa katkaisijaa AW-4:ssä nähnyt ja uusi katkaisija on kallis ( tuo: http://www.jamant.fi/katkaisija-xjmj...12-p-2662.html )!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.11.2009, 21:46
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Jälleen Kiitokset Jamantille!!!

Automaattihan tämä ja pitää vilkaista/mittailla johtoja hieman tarkemmin....lienee liitin jossain rintapellin tienoilla (kuvassa olevan johdon pituudesta päätellen) ja eiköhän se sieltä löydy johtoja seuraamalla, nyt kun tietää mitä on etsimässä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.11.2009, 23:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Päivityksiä....

Kaasuläppää säädetty ja alkaa olemaan kohillaan. Tosin nyt kuumana kierrokset 1000r/min, kun ekalla säädöllä jäi jonnekkin 500-600 tietämiin (joka oli minun korvalle liian vähän) ja tonni tuntuu taas liialta Että "vielä kerran pojat!" Paljonko se tyhjäkäynti muuten pitäis olla...tehtaan mukaan?


Ja toinen pähkäilyn aihe: Mistä löytyy pakkivalon kytkin? Onko se jossain vaihdekepin juuressa, vai laatikossa sisällä...kun ei vaan syty, vaikka muu näyttäis olevan ok?
Juu, siinä NSS:ssä on pakkivalojen ohjaus kans. Kuten Jamant sanoin aika vittumaisessa paikassa lootan kyljellä/ päällä. Tosin olen eri mieltä tuosta kontaktiviasta, AW4:n NSS- viat on aika yleisiä, lähinnä siten että se on paskainen sisältä. Putsaamalla kontaktit toimii yleensä kuin uusi, eikä maksa kuin vaivan ja vähän sopivaa vaseliinia.

Tässä ohje:

http://jeepin.com/features/nss/index.asp

edit: tässä toinen kaupanpäälle http://www.jpmagazine.com/techarticl...tch/index.html


Tyhjäkäynnistä, tehtaan ohje taitaa olla jossain 800 tietämillä, mutta oikeastaan mitä vain 500-900 välillä on ihan ok (900 tosin aika korkea mun mielestä). Välillä on mulla molemmissa käynyt vain jotain 200-400rpm luokkaa, hyvin pysyy käynnissä ja on rouheet soundit



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Olikos toi automaatti, neutral safety switch on laatikon oikealla puolella ja se hoitaa peruutusvalot myös!! Mutta veikkaan että kontaktivika on konehuoneen puolella, koskaan en ole risaa katkaisijaa AW-4:ssä nähnyt
No ei ehkä varsinaisesti risoja, mutta kuluneita ja paskaisia kylläkin. Sanoisin itse että NSS:n likaisuus ja toimimattomuus on melkein tyyppivika AW4:ssä. Aiheuttaa enemmän kuin tarpeeksi pakkivalo- ja käynnistysongelmia.

Viimeksi muokannut Timo_L : 25.11.2009 23:51
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.11.2009, 09:07
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Timo_L: ikinä en ole nähnyt risaa, paskaista tai viallista tommosta katkaisijaa, aina on vika ollut jossain liittimessä matkalla!! Mun tiedot perustuu kokemukseen, ei nettikeskusteluihin!!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.11.2009, 11:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No mulla on ollut molemmissa XJ:ssä paskaiset, ja ei siksi meinannut startata kunnolla ja pakkivaloissa oli satunnaista häikkää. Että ei nää mun kommentit nyt ihan pelkkään nettikeskusteluun perustu. Eihän noi varsinaisesti olekaan viallisia yleensä, mutta paskaisia kyllä toisinaan. Ja tietysti voi se kontaktihäikkä olla liittimissäkin, helpompi se on siitä ensin aloittaa.


Mutta ihan oikeasti, jos koko Suomessa huolletaan korjaamoilla vuosittain ehkä maksimissaan muutamaa sataa XJ:tä, ja Jenkeissä niitä on satojatuhansia, niin kummastakohan saa pidemmän päälle tarkempia tietoja asiasta? Muistaa vain aina pitää pienen filtterin päällä kun juttuja lukee netistä - on se sitten mistä päin maailmaa tahansa.

Se nyt vain on niin, että kun on isot volyymit ja paljon käyttäjiä niin sitä tietotaitoa löytyy väkisinkin enemmän kuin Suomesta. Se ei ole mitenkään tämän maan korjaamoiden ja harrastajien väheksymistä, mutta pitää muistaa realiteetit. Kyllä noi isommat ja tunnetut jenkkifoorumit on vähintään yhtä hyviä tietolähteitä kuin korjaamot ja nettisivut Suomessa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2009, 12:29
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No mulla on ollut molemmissa XJ:ssä paskaiset, ja ei siksi meinannut startata kunnolla ja pakkivaloissa oli satunnaista häikkää. Että ei nää mun kommentit nyt ihan pelkkään nettikeskusteluun perustu. Eihän noi varsinaisesti olekaan viallisia yleensä, mutta paskaisia kyllä toisinaan. Ja tietysti voi se kontaktihäikkä olla liittimissäkin, helpompi se on siitä ensin aloittaa.


Mutta ihan oikeasti, jos koko Suomessa huolletaan korjaamoilla vuosittain ehkä maksimissaan muutamaa sataa XJ:tä, ja Jenkeissä niitä on satojatuhansia, niin kummastakohan saa pidemmän päälle tarkempia tietoja asiasta? Muistaa vain aina pitää pienen filtterin päällä kun juttuja lukee netistä - on se sitten mistä päin maailmaa tahansa.

Se nyt vain on niin, että kun on isot volyymit ja paljon käyttäjiä niin sitä tietotaitoa löytyy väkisinkin enemmän kuin Suomesta. Se ei ole mitenkään tämän maan korjaamoiden ja harrastajien väheksymistä, mutta pitää muistaa realiteetit. Kyllä noi isommat ja tunnetut jenkkifoorumit on vähintään yhtä hyviä tietolähteitä kuin korjaamot ja nettisivut Suomessa.
Luitko mun edellisen viestin?? Kerroin omista kokemuksista!! Kyllä varmaan on muitakin vaihtoehtoja viaksi, paras mitä on näkynyt, oli se että ilmastoinnin sulake oli irti, koska kompura oli rikki ja peruutusvalot yllättäen samassa sulakkeessa ja se ei käy ilmi mistään kaaviosta!!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 19:56 (GMT +2).