![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() just näin jos 4 kuvan punttia kiskotaan edelleen alkup momentilla, niin viimeisessä pisteessä kuormitus on 4 kertainen eli, jos koukku on auton puskurissa, niin hyväkin naru voi napsahtaa...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
siis kuvan mallin mukaan on naru kovilla
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jep - MUTTA: kun kiskojan teho on edelleen vakio, ja täysillä vedetään, loppupäässä voima on 4 kertainen ehkä just tän takia pylpyrä sanoo: call me voimankertojarulla !
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 29.10.2009 20:42 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56193 <--ja tuollakin jo väiteltiin aika tinkaan noista voimista...
![]() Äkkiä kauppaan hakemaan lisää popcornia... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
no ku ei jos käytät yhtä pylpyrää joka on puussa siihen kohdistuu täysi voima mut vinssiin puolet voimasta va toinen puoli narun päähän joka on kiinni sun puskurissa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jus noin että tonne pylpyrään se kovin voima kohdistuu mikä on noissa kuvissa kiinni katossa.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Laitoin piruuttani pentujen pihakiikkuun mönkkäreihin tarkoitettua dyneeman blueta muutaman metrin niin se on kyllä kestäny pirun hyvin parivuotta taivasalla "pyhää arkea" ja nartza on vieläki niinku uutta..
edittiä sen verran että niinku noiden narujen kestävyydestä vaan... fysiikka menee jo liian vaikeeksi ![]() Viimeksi muokannut MakeO : 29.10.2009 21:32 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
ok - no ny mä tajusin miks mul aina palaa vinssit, käytän mä pylpyrää tai en
puunsuojaliina eikä sakkeli ole vielä syttyneet.,.,. mä luovutan ja paan vinssit ja pylpyrät roskiin - ugh ! kukin tulkoon uskossaan onnelliseksi ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tuohon alkuperäiseen kysymykseen, mistäpä se köysi tietää mitä virkaa on hoitamassa. Kunhan kilopondit vastaa kuormitusta.
Veneköysillä on muitakin kuin kuormitukseen liittyviä vaatimuksia jotka saatavat vaikuttaa hintaan, kuten värit ja ulkonäkö, käteen mukava ja vaikkapa plokin säde. UV sieto merellä on myös vakavammin otettava kuin metsässä. Eli jos kestävyys ja hinta kohtaavat ostajan vaatimukset niin kai se on silloin hintansa väärtti. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
En kai vahingossa avannu pandoran lipasta...
Tuossa rotta-racingin esimerkissä näkyy, että joka kerta punnus on noussut saman verran ja painaa saman verran. Kuvassa oleva ylimmän pylpyrän voi kuvitella vinssin rummuksi. Esimerkki ykkösessä Fz (vinssi) vetää 100N ja kelaa vaijeria 10cm. Esimerkki nelosessa Fz (vinssi) vetää 25N ja kelaa vaijeria 40cm. Ykkösessä vaatii enemmän voimaa,mut on nopea. Nelosessa hidas, mut vaatii vähemmän voimaa. Nii joo, menee vähän OT, mut onko kukaan kokeillu veneköysiä vinsseissä? ![]() Edittiä: Voi sialu, kun tulikin viestejä sinä aikana, kun kirjoittelin vastausta!!
__________________
RASOR Viimeksi muokannut Mutis : 29.10.2009 21:44 Perustelu: hidas... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta se nelinkertainen voima kohdistuukin pylpyräin ja painon yhdistävään rakenteeseen eikä köyteen. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
tai puskuri antautuu.siltanosturissakin on jos nosto teho 20T niin ylikuormasuoja on 5T(4 köytisessä nostimessa)
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Narua vinssiin. | Ticru | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.06.2008 18:45 |
O: vinssille rullaohjain | PitBull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.08.2007 12:36 |
Narua kaul.. eiku keulaa | tomikoo | Chit-Chat | 20 | 27.01.2007 19:39 |
Vinssiin narua | pikkumusta | O/M/V Muut | 3 | 26.08.2004 16:11 |
Sähköä vinssille! | Jörmelö | Linkit | 0 | 30.01.2004 19:27 |