![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Aika yleinen vaiva on myös tuo tankin huohotuksen tukkeentuminen. Eli tankkiin ei tule ilmaa sitämukaa kun kone sitä horii. Yön aikana tankki jäähtyy ja neste menee enemmän "kasaan", jolloin tankkiin syntyy vielä enemmän alipainetta. (Esim. Säiliöautoihinhan tankataan jäähdytettyä polttoainetta, että sitä saadaan mahtumaan enemmän kyytiin). Tuo on helppo todeta, kun ottaa ensimmäiseksi varovaisesti tankin korkin pois ja kuuntelee tuleeko suhausta. Jos tankki suhahtaa, niin huohotus ei toimi normaalisti ja käynnistystilanteessa polttoaineen siirtopumppu joutuu koville.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
PA-suodatin uusittu ja otettu käyttöön mekaaninen pa-pumppu.
Ei vaikutusta käynnistymiseen. Ja kaiken lisäks kaksviikkoo vanhoista lucasin hehkuista kolme tuli tiensä päähän aamulla ![]() Sellaisen nyt huomasin jotta askelmoottori ei käänny missään vaiheessa pakkosyön puolelle. Kokeilin kahtakin eri moottoria ja molemmat ajavat pakkosyöttökohdasta ohi? Testattu myös toisella lämpötila-anturilla. Pittää huomenna irroittaa moottorin vipu ja kokeilla kytkeä pakkosyöttö käsin päälle ja käynnistellä onko vaikutusta. Toisaalta koneet mistä tuo askelmoottori irroitettu ei pakkosyöttökään voi päälle mennä. ??
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mulla ei ole ihan yhtä paha mutta melkein.. minuutin verran röpöttää ja kohii sitten savutus loppuu...
Kun laitoin imusarjan hehkun toimintaan niin vähän parani. Sammutin on pois käytöstä eli ei pakkosyöttöä, vanha hehkujärjestelmä ei jälkihehkua... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
no tuo video kyllä selvensi asiaa paljon.
aivan ilma vaivalta vaikuttaa. onko pumpun tulossa ja paluussa läpinäkyvä letku? jos ei niin laita ja katso meneekö ilmaa. voisin veikata että menee. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei toimi ei.
-Toinen alakerta rengastettu/laakeroitu,syöttöpumppu vaihdettu jälleen ja eri suuttimetkin. -Polttoineen tulo ja paluu kirkkaasta letkusta eikä näy liikkuvan kuplan kuplaa ilmoja. -Nyt naftaa liikuttaa fasetin sähköinen ja koneen oma mekaaninen yhteisvoimin joten luulis sen ainakin ruokaa saavan kun kaksi pumppua peräkkäin. -Uudet berulaiset hehkut -Kansi ja imu/pakosarja enää kokeilematta. ![]() Tuo versio käy kyllä paljon nätimmin ja lämpimänä toimii ihan hyvin myös. Tuli mieleen jotta kun kansi keväällä oli koneistajalla niin seetirenkaista ja varsinkin venttiileistä oli jouduttu hiomaan melko paljon pois kun olivat kuopalla niin paljonkohan vaikutti palotilan kokoon. Siis voiko merkittävästi suurentua. Venttiilit olivat koneistuksen jäljiltä oikein reilusti kannolla joten lautaset noussut ehkä parikin milliä. Kaikkea sitä kaaliin juolahtaa kun pipoa pyöritellyt.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#6
|
||||
|
||||
![]()
-Tarkoitus seuraavaksi kokeilla tehdä 12v jälkihehkutus josko se auttais.
-Onko missään tullut vastaan säädettävää aikarelettä? Esim 1-5min säädöllä. -Meinasin kokeilla seuraavanlaista kytköstä. Ensin ihan normihehku (virrat päälle) ja startin herätteestä heräte releelle (jos aikarele löytyy) joka ohjaa 12voltin relettä hehkuille. Alkuperäinen hehkuhan katkaisee virrat heti kun starttaa niin silloin ei pitäisi tulla 24voltin syöttöä sinne 12voltin puolelle tai sitten varmuudeksi laittaa diodin (mitenköhän ison vaatii?) Tuo olisi tietysti helpompi tehdä ihan erillisellä palauttavalla katkaisialla mutta voi ahdistus tulla kun roikkuu katkaisijassa parikin minuuttia pakkaskelissä ja kintaat tuvassa. Miten iso virta kulkee hehkun syötössä? 20ampeerii vaiko enempi?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itelle rakensin ihan nappihehkun tuon normaalin hehkun rinnalle.
Ongelmana on startti, joka ei aina räppää päälle, ennenkuin kolmannella starttauksella. Hehkutus tosiaan katkeaa starttauksen yhteydessä ja jos startti ei nappaa heti kiinni, niin hehkut ehtii jäähtyä ennen seuraavaa yritystä. Eli hehkutan normaalisti sen 20sek, sitten painan käsihehkun nappia ja alan starttaamaan. Kone käynnistyy viimeistään kolmannella yrityksellä kun startti nappaa kiinni. Pidän nappia pohjassa vielä n. 10 sek, kunnes kone käy nätisti. Tämä systeemi kelpaa minulle ja tuo startti menee vaihtoon, kunhan saan huollettua tuon turbollisen, alennusvaihteella varustetun startin & isomman laturin, niin vaihdan ne sit samalla kertaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Patrollin osia mm turbon syöttöpumppu. Kuvia! | jiggi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 18.09.2007 18:50 |
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2006 21:21 | |
Patrolissa ei olekaan jännitteenalentajaa! | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 20.04.2006 05:56 |
Patrolissa outo sähkö(?) vika | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 08.11.2005 23:17 |
patrolissa pehmeä jarrupoljin | patrol88 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 15.11.2004 16:09 |