Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.09.2009, 20:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kiitos vastauksista!

Kyseessä on siis KZJ95, vm.-98. Ajettu 170 000km. Vika ilmeni ennen suodattimen vaihtoa, nykyinen suodatin ei ole alkuperäinen, entinen oli.

Sitä on nyt pidetty yöt keula ojassa ja ahteri pystyssä, ei vaikutusta. Ei myöskään ole mitään logiikkaa siinä onko kone kylmä vai lämmin, välillä starttauttaa kylmänä kauemmin ja välillä lämpimänä kauemmin. Saattaa lähteä kylmänäkin suht nätisti käyntiin. Kaverilla on KJ90 ja sama vika.

Onko tuossa tankin ja konehuoneen välissä suodattimia?
Ei oo muuta kuin yksi suodatin siellä moottoritilassa ja siinä on Peten kysymä vedenerotin (letku ja sen päässä hana, pitää ottaa pois telineestä ja kääntää alaspäin). Tuskimpa siellä vettä jos kerran suodatin uusittu eikä suodattimen veden merkkivalo pala, eikä se varmaan tollasta tekiskään.

Laita kokeeks läpinäkyvä letku suodattimelta lähtevän letkun väliin, näet tuleeko ilmakuplia vai ei. Pystyis sulkemaan ilmavuodon pois vasta sen jälkeen.

Edit: niin, ja suodattimessa ei ole mitään takaiskuventtiiliä, se on suodattimen kiinnitysrungossa käsittääkseni. Eli ei vaikutusta onko tarvike vai nou.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.09.2009, 20:58
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ilmavuoto vois olla kyllä mahdollista. Eeberi alkoi juonittelemaan jo talvella ja sen liittimen kohdalla saattaa hyvällä mielikuvituksella nähdä ilmakuplia. Liekö se tuloputki yhtä rautaa tankilta suodattimelle asti?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.09.2009, 22:23
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ilmavuoto vois olla kyllä mahdollista. Eeberi alkoi juonittelemaan jo talvella ja sen liittimen kohdalla saattaa hyvällä mielikuvituksella nähdä ilmakuplia. Liekö se tuloputki yhtä rautaa tankilta suodattimelle asti?
Siinä on tankin lähdössä/tulossa n. 10-15 cm letkua ja vaihtuu taas putkesta letkuksi rintapellin alaosassa.

Eikös Eberin imuputki ole laitettu tankin paluuletkuun? Ainakin mun Webastoon on silleen vedetty.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.09.2009, 17:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuloputkessa tuo on mutta eipä se oo ikinä kunnolla toiminu... Viime talvena se toimi vaan jos oli lämmintä ja tankki täys. Sen pitäis olla kyllä ammattilaisen asentama.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.09.2009, 18:24
Jukkis Jukkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.05
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 139
Perusasetus

Onko kyseisessä mallissa siirtopumppua tankissa?Itellä on bemarin 525 tds jossa oli täysin samat oireet ja siirtopumpun vaihdolla ongelmat hävis.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.09.2009, 22:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jukkis Näytä viesti
Onko kyseisessä mallissa siirtopumppua tankissa?Itellä on bemarin 525 tds jossa oli täysin samat oireet ja siirtopumpun vaihdolla ongelmat hävis.
Ei oo siirtopumppua.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bigmoose Näytä viesti
Eiköhän nu tulpat ole kaikki (12V):lla toimivat. Merkintä 11V tai 4,6V viittaa vain hehkun "nopeuteen"?? korjatkaa joss olen väärässä.
Kyllä sinne 12V tulee hehkujen kiskolle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:05 (GMT +2).