![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Retku
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuollakin pääsee
![]() Eikä jäänyt edes tuohon kiinni,kyllä siitä kitkalukosta jotakin hyötyä on.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ Viimeksi muokannut elhapero : 29.08.2009 11:37 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Juu, kyllä pajerollakin pääsee. Joskus kun ajopäivillä nostin Easterbunnyä kyytiin, niin Land Rover-mies tuli kysymään multa että onko mulla lukkoja. Juu, ovissa on, vastasin. Ei meinannut uskoa että akseleissa ei ole. Takana on tietysti kitka, mutta etuperä on rehellisesti avoin. Hänellä oli lukot molemmissa akseleissa, mutta 3 bar paineet renkaissa, mulla 1 bar... ![]() Enkä tässä hae mitään vääntöä eri merkkien välille, ne on lapsellista kinastelua. ![]() Risukeulassa on se huono puoli, että etupää menee kivestä/kannosta yli, mutta takaperä nappaa siihen kiinni. Pajerolla kun ajaa maastossa, niin helposti joku alkaa ihmettelemään sen kykyä. Ennakkoluulot ovat tiukassa. Mutta pakki saisi olla tiuhempi. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja on retkukeulassakin etunsa, siinä on yleensä enempi maavaraa vrt. jäykkään akselin keskellä. Ja toisekseen, ei lähes vakiossa ole mitään valtavaa merkitystä akselityypeillä. Jos ihan oikeasti vertailee joustoja n. vakiomaasturien keulasta, niin ei erillisjousitus paljon häviä. Ja sitä joustoa voi tietyin muutoksin lisätä vakiosta. Onhan se vähän tietämättömän puhetta väittää ettei niillä tee mitään. Kyse on siitä, mihin autoaan käyttää. Jos aikoo rakentaa paljon, korottaa reilusti ja laittaa isot renkaat, on jäykkäakselinen helpompi lähtökohta. Mutta lähes vakioissa, ei mitään merkitystä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jonkin verran tonne mitsubishi 4x4 foorumille on sentään jäseniä tullut, mutta
enempikin varmasti mahtuisi. Laitoin sinne myös osion jossa voi jutella mitsu kuskeille yhteisiä tapaamisia, ajopäiviä jne. myös mahdollisesta mitsubishi 4x4 yhdistystä voisi suunnitella.
__________________
www.mitsubishi4wd.com |
#6
|
|||
|
|||
![]() Mietiskelin vain...
Tuntuu vähän turhalta uudelta foorumilta, kun Offipalstalta ja Mitsubishi Club sivuilta löytää jo nykyäänkin kaiken tarvittavan...
Kyllähän Mitsu club järjestää maastoauto ajotapahtumia pelkästään Pajeroille ja offroad henkistä porukkaa pyörii sivuilla paljonkin. Jos halutaan parantaa Pajeron mainetta, niin pitää käydä oman alueensa ajotapahtumissa näyttämässä miten se kulkee! ![]() ![]() ![]() Kunhan ajattelin taas ääneen..... ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/MCF_Seitseminen_5_2009/ ps. Itselläni juurikin tuo musta L-200:nen |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Minun mielestä taas oma foorumi 4x4 mitsuille on hyvinkin tarpeellinen ja oma yhdistys olisi myös.
Muutamia pointteja. Siellä ei voi kirjoittaa viestejä anonyymisti (heitellä tarpeettomia/tyhmiä kommentteja), keskitytään asiaan, ilman shitchattiä, tärkeät asiat löytyy nopeasti, kun ei ole viesti tulvaa ja tietoa jaetaan tarvitseville. Minusta on ihan ok ottaa mallia ulkomaisita pajero/4x4mitsu foorumeista, niistäkin on varmasti hyötyä jäsenilleen? Erityisesti olisis hienoa saada tehtyä yhteistilauksia, ajopäiviä jne. MCF:in ongelma on se että siellä yritetään olla kaikkien mitsuilijoiden yhdistys, mikä on ajatuksena ok, mutta se vaan ei käytännössä toimi, mikä näkyy siinä ettei tapahtumiin riitä porukkaa. Jos suomesta ei löydy 4x4 mitsuilijoita yhdistykseksi asti, niin sille ei sit mitään voi. Nyt ainakin tarjotaan mahdollisuutta siihen, pajeron ei tarvitse välttämättä olla se ensimmäinen (halpa) maasturi jolla opetellaan offia ja sit ku huomataan et siinä ei ole edessä paljoa joustovaraa ja haukutaan se ja ostetaan joku jäykkäakselinen. ![]() tässä viel loppukevennykseksi mun rojekti. ![]() ![]()
__________________
www.mitsubishi4wd.com |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joten jos suomesta ei löydy Neljää mitsu harrastajaa ni sit on kyl aika heikoilla jäillä ![]() ![]() ![]() Nii ja Rekisteröidyn yhdistyksen perustaminen verottaa 60€ rahaa.. http://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri.html
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not Team Rotta-Racing Ry K-Nummi |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
2. Kopasta eteenpäin Pajeron ominaisuudet ovat käytännössä oleet vakiona samankokoisen tojotan tasoa, nykyään paremmat mitä tojotassa. Lähinnä johtuen siitä, että niihin aikoihin täysi takalukko tuli sekä toki se että 2. koppasen etutukivarsissa on vähän enempi joustovaraa, ja taakse tuli kierrejouset. Tojotista taas on samaan aikaan otettu ne lukot pois. Eli ainoastaan 1.koppasesta Pajerosta puuttuu täysi takalukko ja on vähempi joustava keula. Sen jälkeen nyt 4 koppaiseen asti on taka ja keskilukot löytyneet sekä jousitus kierrejousin. Harmillista, että erillisjousitus osataan vaan ajatella negatiivisena ominaisuutena. Sen etuhan on maavara akselin keskellä, se aiheuttaa merkittävästi vähemmän vastetta urissa sekä pehmeällä ajaessa kuin jäykkäakseli. Sitä voi jokainen itsekseen pohtia, miksi useimmat maaston ensisijaisesti suunnitellut ajoneuvot suosivat nimenomaan erillisjousitusta, kuten useat sotilasajoneuvot, mönkijät jne. Varsin suuri osa pelkästään maastoajoon suunnitelluista ajoneuvoista käyttää nimenomaan erillisjousitusta. Offiharrastuksessa jäykän akselin suosiminen ei siis niinkään johdu siitä että sillä saavuttaisi jotain enempi. Vaan siitä, että sitä on helppo modifioida, ja sen muokkaaminen on halpaa. On siis selvää miksi se on suosittu, hinta ja helppous. Joustoja voi tiettyyn rajaan asti korvata lukoilla, ja tämä on Mitsujenkin insinöörien päissä välähtänyt. Joustothan tekevät vaikeista paikoista tasaisempia ajaa, kun ei tarvitse keinua kahdella pyörällä. Kai Mitsuilijoiden kannattais silti pysyä tällä palstalla myös. Voihan sen omankin foorumin ja yhdistyksen silti perustaa. Mutta ei se ainakaan oleellisesti paranna tilannetta, että kaikki katoavat, ja vetäytyvät omilleen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Foorumi taas toiminnassa | offroadjouni | Uutiset | 0 | 25.05.2008 11:38 |
Rc Formula Offroad foorumi | Linkit | 2 | 17.10.2006 20:09 | |
uusi foorumi | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.02.2004 15:37 |
Frendit foorumi | Lars | TV / Series | 0 | 14.01.2003 10:33 |