Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.08.2009, 22:16
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Retku


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -pajero- Näytä viesti
täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat?
toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista????
Juu,mä olen se kuningas retku.Retku keulalla oon ajanu nyt kaheksan vuotta.Ei sitä mun mielestä oikeen voi suoraan verrata putki akseliin,se vaan käyttäytyy eri lailla.Ajotapakin on vähä eri.Monet monituiset kerrat on putki axeli miehet/naiset äimistelly etenemis kykyä.Oma kehun lisäksi vetoan esim.WARN trophy -05 yleisö EKlla kun volvo 303 tuli narun perässä taka perin ni siitä retkukeulalla laulaen yli.Toki kaiken maailman jossittelijoita ja mutku mutkua kuultiin sitte jälki ajoissa.Samaisella reissulla appari väänsi apusimpukan kaheksikolle,määrätyissä paikoissa se antautuu herkästi.Joustot on kanssa aika heikot,itteä eniten ahistaa ku ei sihen saa lukkoa.Eli siis siinä on hyvät ja huonot puolensa mut porukka taitaa eniten vaan tietämättömyydestä sitä vieroksua.Onhan näitä epäilijöitä aina niinku japsi/britti/jenkki/saksa/venäjä/rungottomat/lukottomat/latijouset/kierrejouset jne jne.Onhan siinä autossa muutaki ku ne rojut,niinku kuski,olosuhteet,tuuri ja miljoona muuta tekijää.Ja toiset ei paljo panosta koko rotteloon,ne vaan tykkää touhuta ja nauttia hyvästä seurasta.Alku aikoina pidin touhua vähä hifistelynä kunnes näin eräänki vehkeen jonka persiissä luki paskarottelo!Omistaja kehui auton olevan iivana jossa oli joku mitsun kone ja loota on kai jostain petfoortista.Eihän ne sihen sovi mut tollai väkisin...Eli ainaki mun puolest sinne mettään mahtuu mitsut ja kaik muutki.Annetaa kaikkien autojen kukkia/hapettua!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.08.2009, 22:27
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Kyllä tuollakin pääsee
Eikä jäänyt edes tuohon kiinni,kyllä siitä kitkalukosta jotakin hyötyä on.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/

Viimeksi muokannut elhapero : 29.08.2009 11:37
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.08.2009, 23:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus



Juu, kyllä pajerollakin pääsee. Joskus kun ajopäivillä nostin Easterbunnyä kyytiin, niin Land Rover-mies tuli kysymään multa että onko mulla lukkoja. Juu, ovissa on, vastasin. Ei meinannut uskoa että akseleissa ei ole. Takana on tietysti kitka, mutta etuperä on rehellisesti avoin. Hänellä oli lukot molemmissa akseleissa, mutta 3 bar paineet renkaissa, mulla 1 bar...

Enkä tässä hae mitään vääntöä eri merkkien välille, ne on lapsellista kinastelua.

Risukeulassa on se huono puoli, että etupää menee kivestä/kannosta yli, mutta takaperä nappaa siihen kiinni.

Pajerolla kun ajaa maastossa, niin helposti joku alkaa ihmettelemään sen kykyä. Ennakkoluulot ovat tiukassa.

Mutta pakki saisi olla tiuhempi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2009, 15:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Juu,mä olen se kuningas retku.Retku keulalla oon ajanu nyt kaheksan vuotta.Ei sitä mun mielestä oikeen voi suoraan verrata putki akseliin,se vaan käyttäytyy eri lailla.Ajotapakin on vähä eri.Monet monituiset kerrat on putki axeli miehet/naiset äimistelly etenemis kykyä.Oma kehun lisäksi vetoan esim.WARN trophy -05 yleisö EKlla kun volvo 303 tuli narun perässä taka perin ni siitä retkukeulalla laulaen yli.Toki kaiken maailman jossittelijoita ja mutku mutkua kuultiin sitte jälki ajoissa.Samaisella reissulla appari väänsi apusimpukan kaheksikolle,määrätyissä paikoissa se antautuu herkästi.Joustot on kanssa aika heikot,itteä eniten ahistaa ku ei sihen saa lukkoa.Eli siis siinä on hyvät ja huonot puolensa mut porukka taitaa eniten vaan tietämättömyydestä sitä vieroksua.Onhan näitä epäilijöitä aina niinku japsi/britti/jenkki/saksa/venäjä/rungottomat/lukottomat/latijouset/kierrejouset jne jne.Onhan siinä autossa muutaki ku ne rojut,niinku kuski,olosuhteet,tuuri ja miljoona muuta tekijää.Ja toiset ei paljo panosta koko rotteloon,ne vaan tykkää touhuta ja nauttia hyvästä seurasta.Alku aikoina pidin touhua vähä hifistelynä kunnes näin eräänki vehkeen jonka persiissä luki paskarottelo!Omistaja kehui auton olevan iivana jossa oli joku mitsun kone ja loota on kai jostain petfoortista.Eihän ne sihen sovi mut tollai väkisin...Eli ainaki mun puolest sinne mettään mahtuu mitsut ja kaik muutki.Annetaa kaikkien autojen kukkia/hapettua!!
Kyssä siihen saa lukon. Jos Pajerosta on kyse niin ARB:ltä löytyy täysi lukko Pajeron keulaan. Vanhemissa Pajeroissa vaan oli se pienempi 7,5" etuperä, mutta se on vaihdettavissa bensamallin isompaan 8" etuperään kohtuullisen helposti ja siihen täysi lukko löytyy. Hintavahan se harmillisesti on. Ja eiköhän se lukko mene L200:eenkin. 2-Gen mallista eteenpäin vissiin ollu se isompi perä yleisempi. Ja 2 gen mallissa taakse tuli SS laatikollisiin oikea kytkettävä lukko vakioksi, joka kompensoi erittäin hyvin pieniä jouston puutteita.

Ja on retkukeulassakin etunsa, siinä on yleensä enempi maavaraa vrt. jäykkään akselin keskellä. Ja toisekseen, ei lähes vakiossa ole mitään valtavaa merkitystä akselityypeillä. Jos ihan oikeasti vertailee joustoja n. vakiomaasturien keulasta, niin ei erillisjousitus paljon häviä. Ja sitä joustoa voi tietyin muutoksin lisätä vakiosta.

Onhan se vähän tietämättömän puhetta väittää ettei niillä tee mitään. Kyse on siitä, mihin autoaan käyttää. Jos aikoo rakentaa paljon, korottaa reilusti ja laittaa isot renkaat, on jäykkäakselinen helpompi lähtökohta. Mutta lähes vakioissa, ei mitään merkitystä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2009, 10:58
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Jonkin verran tonne mitsubishi 4x4 foorumille on sentään jäseniä tullut, mutta
enempikin varmasti mahtuisi.
Laitoin sinne myös osion jossa voi jutella mitsu kuskeille yhteisiä tapaamisia, ajopäiviä jne.
myös mahdollisesta mitsubishi 4x4 yhdistystä voisi suunnitella.
__________________
www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.09.2009, 21:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mietiskelin vain...


Tuntuu vähän turhalta uudelta foorumilta, kun Offipalstalta ja Mitsubishi Club sivuilta löytää jo nykyäänkin kaiken tarvittavan...
Kyllähän Mitsu club järjestää maastoauto ajotapahtumia pelkästään Pajeroille ja offroad henkistä porukkaa pyörii sivuilla paljonkin.


Jos halutaan parantaa Pajeron mainetta, niin pitää käydä oman alueensa ajotapahtumissa näyttämässä miten se kulkee!


Kunhan ajattelin taas ääneen.....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.09.2009, 09:52
Mökki Mökki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Tuntuu vähän turhalta uudelta foorumilta, kun Offipalstalta ja Mitsubishi Club sivuilta löytää jo nykyäänkin kaiken tarvittavan...
Kyllähän Mitsu club järjestää maastoauto ajotapahtumia pelkästään Pajeroille ja offroad henkistä porukkaa pyörii sivuilla paljonkin.


Jos halutaan parantaa Pajeron mainetta, niin pitää käydä oman alueensa ajotapahtumissa näyttämässä miten se kulkee!


Kunhan ajattelin taas ääneen.....
Maastoajotapahtumat ovat KAIKILLE mitsuille eivät pelkästään Pajeroille... kahtena vuotena on ollut jopa henkilöauto ajamassa mukana helpoimpia reittejä. http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/MCF_Seitseminen_9_2008/ ja tänävuonna osanotto oli automäärältää heikompaa mutta muuten mukavaa
http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/MCF_Seitseminen_5_2009/

ps. Itselläni juurikin tuo musta L-200:nen
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.09.2009, 10:30
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Minun mielestä taas oma foorumi 4x4 mitsuille on hyvinkin tarpeellinen ja oma yhdistys olisi myös.
Muutamia pointteja. Siellä ei voi kirjoittaa viestejä anonyymisti (heitellä tarpeettomia/tyhmiä kommentteja),
keskitytään asiaan, ilman shitchattiä, tärkeät asiat löytyy nopeasti, kun ei ole viesti tulvaa ja tietoa
jaetaan tarvitseville.
Minusta on ihan ok ottaa mallia ulkomaisita pajero/4x4mitsu foorumeista, niistäkin on varmasti hyötyä
jäsenilleen? Erityisesti olisis hienoa saada tehtyä yhteistilauksia, ajopäiviä jne.
MCF:in ongelma on se että siellä yritetään olla kaikkien mitsuilijoiden yhdistys, mikä on ajatuksena ok, mutta
se vaan ei käytännössä toimi, mikä näkyy siinä ettei tapahtumiin riitä porukkaa.

Jos suomesta ei löydy 4x4 mitsuilijoita yhdistykseksi asti, niin sille ei sit mitään voi.
Nyt ainakin tarjotaan mahdollisuutta siihen, pajeron ei tarvitse välttämättä olla se ensimmäinen (halpa)
maasturi jolla opetellaan offia ja sit ku huomataan et siinä ei ole edessä paljoa joustovaraa ja
haukutaan se ja ostetaan joku jäykkäakselinen.


tässä viel loppukevennykseksi mun rojekti.

__________________
www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.09.2009, 12:48
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja awd Näytä viesti

Jos suomesta ei löydy 4x4 mitsuilijoita yhdistykseksi asti, niin sille ei sit mitään voi.
Nyt ainakin tarjotaan mahdollisuutta siihen,
Yhdistyksen perustamiseen ei tarvitse kuin 4 henkilöä..
Joten jos suomesta ei löydy Neljää mitsu harrastajaa ni sit on kyl aika heikoilla jäillä
Nii ja Rekisteröidyn yhdistyksen perustaminen verottaa 60€ rahaa..

http://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri.html
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.09.2009, 19:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja awd Näytä viesti
Nyt ainakin tarjotaan mahdollisuutta siihen, pajeron ei tarvitse välttämättä olla se ensimmäinen (halpa)
maasturi jolla opetellaan offia ja sit ku huomataan et siinä ei ole edessä paljoa joustovaraa ja
haukutaan se ja ostetaan joku jäykkäakselinen.
Enä mä usko että tosiasiassa mitään käytännön huonoutta on. Kyse on ennemminkin ihmisten asenteista ja siitä millaista soopaa saa kuunnella "asiantuntijoilta", joiden tietotaito loppuu jo siihen ettei vertailukohtia osata asetella oikein. Eli juurikin verrataan jotain vakio autoa, vähän rakennettuun ja lukolliseen. Sitten ihmiset ensin ostaa Pajeron, ajaa sillä, vaihtavat johonki toiseen. Ja pistävät sen auton piikkiin, kun pääsee pitemmälle, vaikka suuri ero varmasti tulee siitä että ajotaidot ovat kehittyneet.

2. Kopasta eteenpäin Pajeron ominaisuudet ovat käytännössä oleet vakiona samankokoisen tojotan tasoa, nykyään paremmat mitä tojotassa. Lähinnä johtuen siitä, että niihin aikoihin täysi takalukko tuli sekä toki se että 2. koppasen etutukivarsissa on vähän enempi joustovaraa, ja taakse tuli kierrejouset. Tojotista taas on samaan aikaan otettu ne lukot pois. Eli ainoastaan 1.koppasesta Pajerosta puuttuu täysi takalukko ja on vähempi joustava keula. Sen jälkeen nyt 4 koppaiseen asti on taka ja keskilukot löytyneet sekä jousitus kierrejousin.

Harmillista, että erillisjousitus osataan vaan ajatella negatiivisena ominaisuutena. Sen etuhan on maavara akselin keskellä, se aiheuttaa merkittävästi vähemmän vastetta urissa sekä pehmeällä ajaessa kuin jäykkäakseli. Sitä voi jokainen itsekseen pohtia, miksi useimmat maaston ensisijaisesti suunnitellut ajoneuvot suosivat nimenomaan erillisjousitusta, kuten useat sotilasajoneuvot, mönkijät jne. Varsin suuri osa pelkästään maastoajoon suunnitelluista ajoneuvoista käyttää nimenomaan erillisjousitusta.

Offiharrastuksessa jäykän akselin suosiminen ei siis niinkään johdu siitä että sillä saavuttaisi jotain enempi. Vaan siitä, että sitä on helppo modifioida, ja sen muokkaaminen on halpaa. On siis selvää miksi se on suosittu, hinta ja helppous.

Joustoja voi tiettyyn rajaan asti korvata lukoilla, ja tämä on Mitsujenkin insinöörien päissä välähtänyt. Joustothan tekevät vaikeista paikoista tasaisempia ajaa, kun ei tarvitse keinua kahdella pyörällä.

Kai Mitsuilijoiden kannattais silti pysyä tällä palstalla myös. Voihan sen omankin foorumin ja yhdistyksen silti perustaa. Mutta ei se ainakaan oleellisesti paranna tilannetta, että kaikki katoavat, ja vetäytyvät omilleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Foorumi taas toiminnassa offroadjouni Uutiset 0 25.05.2008 11:38
Rc Formula Offroad foorumi Linkit 2 17.10.2006 20:09
uusi foorumi Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 0 08.02.2004 15:37
Frendit foorumi Lars TV / Series 0 14.01.2003 10:33


Sivu luotu: 19:35 (GMT +2).