Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mitsubishi 4x4 väelle oma foorumi? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49135)

awd 26.07.2008 12:06

Mitsubishi 4x4 väelle oma foorumi?
 
Olen innokas mitsubishi harrastaja, jolla ei jää aikaa liiemmin plärätä
monia keskustelupalstoja, kun etsin/jaan tietoa. Isoille foorumeille ne
asiat tahtovat hukkua ja niitä on hankala/hidas löytää.

Lisäksi foorumeilla on tärkeää ja vähemmän tärkeää oheisjutustelua, jota
ei välttämättä jaksa lukea, sehän vie ajan itse harrastamiselta. :)

Eli kaipaisin foorumia jossa voisi keskittyä itse asiaan, jakaa teknistä
tietämystä, vinkkejä, artikkeleita, jne.
Myöskään rekisteröimättömien tyhmiä kommentteja ei jaksaisi lukea.

Jos omistat pajero, L200, delica, tms. mitsubishi nelivetoauton ja
haluat tulla mukaan ideoimaan ja keskustelemaan niihin liittyvistä
asioista niin ota yhteyttä.

Paikka foorumille on jo olemassa.

Pete 26.07.2008 12:33

Eikos Mitsubishi vaelle ole jo oma fooruminsa? Ei tosin pelkastaan pajeroille, mutta loytyy niilta sielta varmaan niillekkin oma kategoriansa

baxxter 26.07.2008 13:01

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/
Miksi tuon + offipalstan lisäksi pitäisi vielä olla joku foorumi? Että tieto olisi vielä enemmän hajallaan ja hukassa? Kannattaa vilkaista suomen asukaslukua ja sen pohjalta miettiä kuinka monelle foorumille riittää kirjoittajia :)
Ja jos tuntuu että tieto ja artikkelit häviävät netin syövereihin, niin voi kirjoitella niitä ylös vaikkapa faq.offipalsta.com sivustolle

Käyttäjä 26.07.2008 13:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PETEBJ75 (Viesti 476856)
Eikos Mitsubishi vaelle ole jo oma fooruminsa? Ei tosin pelkastaan pajeroille, mutta loytyy niilta sielta varmaan niillekkin oma kategoriansa

Kaikille ei vaan Offipalsta kelpaa.

Rekisteröimätön 26.07.2008 16:11

Kannatan
 
"Kaikille ei vaan Offipalsta kelpaa. "

Sanoo joku jonka avatarinakin on SLCK:n logo, eipä teillekkään offipalsta kelpaa land cruisereita puidessa ?!?

Joten onhan land cruiseristeillekkin oma fooruminsa Suomen Land Cruiser Clubin alaisuudessa, ei ollenkaan huono ajatus pistää mitsuillekin oma 4x4 foorumi pystyyn. Pistä vaan foorumi pystyyn AWD. Mitsuclubin sivulle on keskittynyt harmililsen vähän 4x4 porukkaa, voisi tosiaan olla ihan hyvä ajatus. Offipalstalla taas ei kovin paljon keskustelua mitsuista ylipäätäänkään näy. Voithan toki tehdä sinne pienen englanninkielisen osion myöskin kuten mitsuclubin omalla foorumilla on jolloin aktiivisuutta tulee myös ulkomailta.

Käyttäjä 26.07.2008 16:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 476882)
"Kaikille ei vaan Offipalsta kelpaa. "

Sanoo joku jonka avatarinakin on SLCK:n logo, eipä teillekkään offipalsta kelpaa land cruisereita puidessa ?!?

Joten onhan land cruiseristeillekkin oma fooruminsa Suomen Land Cruiser Clubin alaisuudessa, ei ollenkaan huono ajatus pistää mitsuillekin oma 4x4 foorumi pystyyn. Pistä vaan foorumi pystyyn AWD. Mitsuclubin sivulle on keskittynyt harmililsen vähän 4x4 porukkaa, voisi tosiaan olla ihan hyvä ajatus. Offipalstalla taas ei kovin paljon keskustelua mitsuista ylipäätäänkään näy. Voithan toki tehdä sinne pienen englanninkielisen osion myöskin kuten mitsuclubin omalla foorumilla on jolloin aktiivisuutta tulee myös ulkomailta.

Asia ei ole kylläkään kelpaamisesta kiinni,mutta siltikään kaikki cruiseristit ei pyöriSLCK:n voorumilla.
Sitäpaitsi SLCK:n voorumi on ollu aikasemmin kun offipalsta,ja alkumetreillä SLCK:n foorumi oli only for member jolloin se oli toteutettu yahoon sähköpostisydeemillä......
Herr awd on perustamassa uutta voorumia mitsuporukalle vaikka mitsufoorumi on jo olemassa...

Tottakai voi perustaa oman foorumin vaikka joka merkille ja joka mallille,en minä ole sitä vastaan.
Toivottavasti kaikille alan foorumeille ei käy niin kun esim.
Offroad Finland 4X4 foorumille http://p1.foorumi.info/finlandoffroa...forum.php?f=19
Mielestäni**>[täysin oma mielipide eikä offipalstan virallinen]<**tietoa on helppo etsiä jo olemassa olevista paikoista.
Ennen Offipalstaa ei suomessa ollut oikein sopivaa foorumia koko kirjolle.

Kiitos siitä offijounille joka kävi esim.sory:n foorumilla mainostamassa

lavanelikko 26.07.2008 16:34

Eiköhän nämä kaksi foorumia (offipalsta ja mitsun oma) vastaa riittävästi tarkoitustaan, kunhan kaikki vaan tuovat omat kokemuksensa julki riittävän selkeillä otsikoilla, jotta niitä voi mitenkään järkevästi hakea palstoilta. Ei todellakaan ole mitään tarvetta tehdä enää erikseen 4X4 mitsun foorumia, jossa kukaan ei LUULTAVASTI(oma veikkaus) enää jaksa käydä jorisemassa mitään asiaa. Kyllä olemassa olevien keskustelutahojen pitäisi olla riitäviä, jotta tietoa löytyy (kunhan otsikko on kunnossa). Ja jossei muuta niin kuukkeli on aina vaihtoehto.

Ja jossei anonyybi vielä tiennyt/lukenut koko ketjua niin mitsun omilla sivuilla on erikseen alaluokat nelikoille yms. mahdollisille, mitä mitsusta vaan löytyy. Jos tämä oli tiedossa pahoittelen besserwisser asennettani.

(Kovin on vaikeaa kirjoittaa vasen käsi kipsissä, mutta onnistuu kuitenkin...)

awd 26.07.2008 16:50

Tiedän hyvin että mcf:llä on foorumi, osallistun siellä aktiivisesti toimintaan.
Kun alkaa offipalstan 4x4 mitsuista juttuja lukemaan ei niitä paljoa löydy,
aika monesti saa kyllä kommentteja et pajero ei ole maasturi tjms. :cool:

Eikä tarkoitus ole tehdä minkään muun foorumin korvaajaa.
Jos tulevalle foorumille ei löydy käyttäjiä, niin varmaan se sitten kuolee
ennen aikojaan. :p

Tuskin 4x4 mitsuilijoita liiaksi asti on... mutta jos laadukasta keskustelua
löytyy niin sitä tulee. :)

Sitäpaitsi en usko et monikaan tykkäis esim. täällä jos aletaan hieromaan
pikkutarkkoja speksejä mitsujen moottoreista tjms. Tai vaikka jostain
vakioautojen ei offroad jutuista.

Laitoin nyt jonkinlaisen kyhäelmän johon vois hommaa alkaa tekemään.
http://www.offroad.fi/foorumi/

HV 26.07.2008 17:17

toihan on hyvä juttu että on eri merkeillä omat fooruminsa, tietotaito on paljon paremmin saatavilla

täällä offipalstalla valitettavan usein näkee topikkeja jossa joku uus tai muuten vaan tietämätön kysyy jotain niin vastauksena useammin saa että käyttäkää söörtsiä tai jotain muuta turhaa joka ei asiaan välttämättä liity

ja onhan niitä palstoja jo esim. mersullellekkin kaks

-pajero- 26.07.2008 19:38

itsse on hyvä jos jaksais tänkii ain selaa läpi, montaa on samalla turha seurata aikahan menee pelkästään foorumeihin...

nizzan 26.07.2008 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja awd (Viesti 476849)
Olen innokas mitsubishi harrastaja, jolla ei jää aikaa liiemmin plärätä
monia keskustelupalstoja, kun etsin/jaan tietoa. Isoille foorumeille ne
asiat tahtovat hukkua ja niitä on hankala/hidas löytää.

Lisäksi foorumeilla on tärkeää ja vähemmän tärkeää oheisjutustelua, jota
ei välttämättä jaksa lukea, sehän vie ajan itse harrastamiselta. :)

Eli kaipaisin foorumia jossa voisi keskittyä itse asiaan, jakaa teknistä
tietämystä, vinkkejä, artikkeleita, jne.
Myöskään rekisteröimättömien tyhmiä kommentteja ei jaksaisi lukea.

Jos omistat pajero, L200, delica, tms. mitsubishi nelivetoauton ja
haluat tulla mukaan ideoimaan ja keskustelemaan niihin liittyvistä
asioista niin ota yhteyttä.

Paikka foorumille on jo olemassa.

timo.nyholm ät hotmail.com

mitä järkee? eikös se oo mukavampaa kun saa tiedon joka merkkiin yheltä sivulta? ja jos on niin merkkikohtasta et ei pysty lukemaan muita tekstejä ni sitten tiedon saa mitsua myyvältä liikkeeltä

toyota4x4 26.07.2008 20:57

Toyota-mallien tuontimäärät 30.10.2004
tuonti alkoi malli tuontimäärä
1964 Crown 14 660
1965 Corona 18 295
1967 Corolla 271 462
1967 Land Cruiser 16 850
1971 Carina 76 466
1971 Celica 2 171
1972 Hilux 19 059
1973 Hiace 84 649
1974 Dyna 5 719
1976 Toyota Pickup 1000 2 104
1977 Cressida 1 599
1978 Stralet 6 084
1979 Tercel 10 008
1980 Liteace 7 025
1983 Camry 18 145
1986 MR2 137
1986 Supra 210
1990 4Runner 1 623
1991 Previa 1 073
1995 RAV4 3 893
1997 Avensis 45 737
1998 Picnic 348
1999 Yaris 15 312
1999 Yaris Verso 6 652
2001 Avensis Verso 1 640
2001 Corolla Verso 4 302
2004 Prius 89


eli toyota land cruisereita on myyty uutena suomeen yli 16800 kpl joten arvelen sen johdosta olevan suuren osan maasturiharrastajien toyota kuskeja.

sisua45 27.07.2008 00:17

Tästä asiasta voidaan olla varmasti montaa mieltä. Pajero harrastajia sorsitaan eri syistä; erillisjousitettu etupää, kannet menee halki, pajero tarkoittaa runkkaria espanjaksi, ei se ole oikea maasturi, jne.

Mulla itsellä on halpa pajero. Sillä on oikein hauska ajella, ja se etenee maastossa 33" renkailla ihan hyvin. Ottaen huomioon että auto ei ole maksanut tonniakaan, vaikka on uudet renkaat alla.

Mutta silti en kannata uutta foorumia. Mitsubishiclubfinlandin sivuilla olen käynyt, mutta en ole jaksanut niitä sen enempää selata. Offipalstaa sen sijaan seuraan päivittäin, koska täällä on monen merkin harrastajia. Onhan tämä palsta vahvasti toyota-painotteinen, mutta kyllä täällä pajero-kuskitkin saavat äänensä kuuluviin. Ja jos ei saa, niin pitää huutaa kovempaa. :)

Kaikenlaisia powerdiesel sivuja on ollut, mutta kummasti ne ovat kuolleet pois.

-MAKE- 27.07.2008 00:42

Hmm. Kyllä mullakin aika hiljasta on ollut uazfinlandin foorumin selaileminen jos on ollut jotain merkkikohtaista asiaa. Ehkä olis parempi keskittyä hakujen helpottamiseen merkkien kohdalla. Eli kirjoittaa asioista niiden oikeilla nimillä, ettei tarvis söötsii kirjoitella mitsu, mitsubishi, mitsubisi, tsubi tai jotain muuta. Turhaan sitä tietoa tosiaan hajauttaa monille foorumeille. En henkilökohtaisesti ainakaan jaksa montaa foorumia selailla. Täällä juttua riittää yksinkertaisesta kaljanjuonnista aika nippelitietoon asti ja joka merkistä. Parasta on kun isoa osaa tapaa aina silloin tällöin tapahtumissakin:) Osaapa ainakin yhdistää sen yhden nimimerkin yhteen ihmiseen eikä tarvi opetella montaa kun toiset väkisin pitää kuitenkin eri nimimerkkejä.

Nooh, Baltikan voimalla jotain jorinaa....

La tuskaa 27.07.2008 08:13

Joo oon itekkin huomannut L200 omistajana että sillä ei kuulemma tee mitään vaikka ottaen huomioon et toi 98v vehjes on yhtä tehokas mitä 06v hiluxi esim. No tottahan toki se eirillis jousitus vaikeuttaa keulan korotusta mutta entäs sitten. On mitsut ainakin pirun paljon parempia ajaa mitä tojot. Mut ei tää ehkä oo mikään haukkumis palsta niin ei siitä sit sen enempää. Kaikilla on omat mielipiteensä asiosta ja hyvä niin. Ei toi mun nivakaan niin kovin komee ole mutta kiva vehe silti :D. Tällä hetkellä talossa on kolme nelikkoa yks niistä on gti galantti jossa myös taka renkaat kääntyilee tarpeen tullen. Sen ku jaksais turbottaa viel joskus..

ugly_hj 27.07.2008 10:23

Tuskinpa tuo ketään haittaa,vaikka täällä niitä pikkutarkkoja speksejä mitsun
moottoreista puitais.
Kyllähän tännekin mitsujuttuja ja keskustelua tulee
jos mitsumiehet sitä virittää ja pitää yllä,ei kait nyt sentään voi vaatia, että esim.
tojota miehet alkais joistakin mitsuista kirjottelemaan.
Kyllä se kuuluu misubishin omistajille ,tietenkin aina tilanteen mukaan voi muut kommentoida jos tarvetta ilmenee.
Ja huumorintajuista porukkaahan nuo esim.
pajerokuskit tuntuu olevan,paitsi yksi,
josta ei sen enempää.

Antti1 27.07.2008 16:25

Olen mukana kuin peräpukama,jos pitää jotenkin liittyä siis maksu että voi lukee kaikki alueet.
Itse laiska kirjoittaa mut ,nyt vaihdettu esim isompi turbo,pakosarja,3"ahtoputket,keulan kokoinen välijäädytin,lisää syöttöö,imusarja,3"putkisto.Kai joku ehkä tuosta haluaisi kuulla tai sitten ei.

Eli jos joku ei halua omaa foorumia niin turha kiukutella jos joku viitsii tehdä.

Omasta mielestä kommentit tuo paskaa jne jne niitä ei tarvita.

Joku täällä sanoi hyvin, turhat foorumit kuolee.

Ps.olen tod näk se mulkku pajero kuski ,ei haittaa kerran täällä vaan ollaan KAI.

ugly_hj 27.07.2008 16:35

Nii joo unohtu sanoa,ettei sillä huumorintajuttomalla jonka minä tunnen ole enää pajeroa.

sami73 27.07.2008 19:03

Kyl toi huumoria tartee ku menee naperolla mettän. Olen nimittäin onelinen pajeron omistaja.

elhapero 27.07.2008 19:29

Eiköös ne kaikki merkit hajoo aikanaan ja sinne kiinaan ne kaikki palautuu :) :) :)

-pajero- 27.07.2008 21:02

täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat?
toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista????

sisua45 28.07.2008 07:36

Lainaus:

täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat?
toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista????
Ex-omistaja sai pajerostani apusimpukan kieroon, ja välitangon hiukan mutkalle. Apusimpukan suoristin, ja välitangolle en tehnyt mitään. Vauriot tulivat 39.5" renkailla, ja "yritteliäällä" ajotavalla kivikossa. :D Itse en ole saanut 33" kummeilla mitään rikki, joten uskoisin risukeulan kestävän ihan hyvin.

Onko kukaan saanut pajerosta etu- tai takaperää rikki? Tai jakolaatikkoa? Vaihdelaatikoita on varmasti mennyt usempiakin, mullakin kakkonen naputtaa.

Rekisteröimätön 28.07.2008 12:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä (Viesti 476884)
Asia ei ole kylläkään kelpaamisesta kiinni,mutta siltikään kaikki cruiseristit ei pyöriSLCK:n voorumilla.
Sitäpaitsi SLCK:n voorumi on ollu aikasemmin kun offipalsta,ja alkumetreillä SLCK:n foorumi oli only for member jolloin se oli toteutettu yahoon sähköpostisydeemillä......
Herr awd on perustamassa uutta voorumia mitsuporukalle vaikka mitsufoorumi on jo olemassa...

Tottakai voi perustaa oman foorumin vaikka joka merkille ja joka mallille,en minä ole sitä vastaan.
Toivottavasti kaikille alan foorumeille ei käy niin kun esim.
Offroad Finland 4X4 foorumille http://p1.foorumi.info/finlandoffroa...forum.php?f=19
Mielestäni**>[täysin oma mielipide eikä offipalstan virallinen]<**tietoa on helppo etsiä jo olemassa olevista paikoista.
Ennen Offipalstaa ei suomessa ollut oikein sopivaa foorumia koko kirjolle.

Kiitos siitä offijounille joka kävi esim.sory:n foorumilla mainostamassa

No joo, onhan se kyllä noinkin. Offipalstassa ei ole mitään muuta vikaa kuin se miten jotkut suhtautuvat sellaisiin jotka eivät laittele Lc:tä tai suikkaa, tai rangea tms tai muuta valtamerkkiä. Vaan aina ruikutetaan risukeulasta ja perästä ja citymaasturista ja lukosta tai ihan mistä tahansa muusta rosktasta, kyllä sen joskus ottaa ihan vitsinä mutta täällä sitä on jatkunut aika kauan. Etenkin tuo hiluxin ylivoimaiseksi väittäminen kaikkiin muihin nähden suorastaan huvittaa, L200:essa on sentään lukko takana ja keskellä ja muuten täysin sama rakenne kuin hiluxissakin risukeulaa myöten. Samoin pajeroa väitettiin lukottomaksi, Pajerossa on ollut taka ja keskilukot vakiona jo vuosia ja lisävarusteena 90-luvun alusta lähtien, siinä on enemmän lukkoja kuin LC:ssä tänäpäivänä, mistä lie tämäkin aina väitettävä luulotieto tulee ? Myös se että kansi hajoaa väärällä käytöllä kerran 500tkm tekee autosta muka äärettömän epäluotettavan ?

La tuskaa 28.07.2008 18:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 477166)
No joo, onhan se kyllä noinkin. Offipalstassa ei ole mitään muuta vikaa kuin se miten jotkut suhtautuvat sellaisiin jotka eivät laittele Lc:tä tai suikkaa, tai rangea tms tai muuta valtamerkkiä. Vaan aina ruikutetaan risukeulasta ja perästä ja citymaasturista ja lukosta tai ihan mistä tahansa muusta rosktasta, kyllä sen joskus ottaa ihan vitsinä mutta täällä sitä on jatkunut aika kauan. Etenkin tuo hiluxin ylivoimaiseksi väittäminen kaikkiin muihin nähden suorastaan huvittaa, L200:essa on sentään lukko takana ja keskellä ja muuten täysin sama rakenne kuin hiluxissakin risukeulaa myöten. Samoin pajeroa väitettiin lukottomaksi, Pajerossa on ollut taka ja keskilukot vakiona jo vuosia ja lisävarusteena 90-luvun alusta lähtien, siinä on enemmän lukkoja kuin LC:ssä tänäpäivänä, mistä lie tämäkin aina väitettävä luulotieto tulee ? Myös se että kansi hajoaa väärällä käytöllä kerran 500tkm tekee autosta muka äärettömän epäluotettavan ?

Asiaaaaaaa

terppi 28.07.2008 20:12

Ei foorumeista ole haittaa... Turhat foorumit kuolee, niinkuin on muutamaan kertaan todettu.

IMO 4WD Mitsulle ei ole tarvetta omalle foorumille, koska se, mitä ei täältä toyotan maailmasta löydä, löytyy kai sieltä mitsun omalta foorumilta. Ja loput löytyy kysymällä. Enkä pitäis mitsua mitenkään niin erikoisena (hyvässä tai pahassa), että tarvitaan omaa foorumia niille.

Itse NCF:n jäsenenä olen huomannut, että aika hiljainen paikka tuo nissanin oma foorumi on. Toisaalta, turhat paskan jauhamiset loistavat kans poissaolollaan.

Luulen jopa, että suurin osa ncf:n käyttäjistä lukevat kans tätä foorumia. Ja täältä ite kysyisin, jos/kun jotain kysyttävää on. Yleensä kuitenkin tulee etitty googgelilla ja sieltä löytyy monesti vastaus, joka useasti on peräisin täältä.

Ite pari pajeroa omistaneena en usko enää mitsua ostavani, mutta jokaisella merkillä on huonot puolet. Ja suurin osa autoista hajoaa sen takia, että käyttäjä tekee jonkun tyhmän virheen. Esim ahdetuissa kannet halkeaa kai sen takia, että ei viittitä hoitaa moottorin alkulämmitystä tai loppulämmön tasaamista..

Joopajoo.. Meni taas hiukan OT:n puolelleki, mut samase. :)


Sivu luotu: 04:45 (GMT +2).