![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Niin, se kuva...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestä saa 33:set leimaan laillisesti. LN46 ja LN110 näihin pitäs saada, mut LN65 ei.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia asiallisista vastauksista!
Oletko Härdelli mistä ottanu turbo(i)lle öljyn, kattelin että melko helpolla vissiin pääsis ku lohkon kyljestä näky lähtevän alipainepumpulle öljyletku niin haarottas siitä? Paluuletkuhan ei ole ongelma ku hitsaa öljypohjaan tumpin mutta näytti olevan siihenki oikasun mahollisuus, alipainepumpun paluuletkuun? Vai olenko ihan hakoteillä? Olen kauttarantain kuulostellu tuon koneen turbottamista ja se kuulostas olevan sen asteinen projekti että kyllä se pitäs valkoihoselta mieheltä onnistua. tosin en oo itte tekijämiehiä löytäny jotka sen ois tehny niin päätin täällä kysellä. Ja tosiaan tarkotus ei ole alkaa hulluamaan paineitten kans, käyttöautona tuo on niin ei viitti vasiten ampua kiertokankea polveen. Tuossa olis eholla nyt Pajeron, Toyon 2.4td:n uudehko hyrrä, T5-volvon mulikka ja T3-garretti,lienee jostain Saabista. Muutoskatsastus ei liene ongelma? Edt: sehän se parhautta olis ku jostain löytäs koko 2.4td-pannun mutta kovin kortilla tuntuu olevan. Viimeksi muokannut KepesJokke : 15.08.2009 18:29 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Helpoin ryöstää öljy öljynpaineanturin reiastä T-kappaleella. Sen öljynpaine anturin vieressä on kai joku reikä josta myös sais, en vaan mene vannomaan tarkkaa kohtaa.
Toyotan oma turbo (ct20) ei ole ihan paras mahdollinen hyrrä, paineita ei kannata nostaa edes kiloon. Joku saabin turbo oli mulla paikallaan ja en tykänny siitä yksilöstä, aika kapeaks jäi veto alue. Lie niitäkin useampi eri vedos. Mielumin se saabin ku ct-20. Siitä volvon ahtimesta en osaa sanoa mitää. Kannattaa kysellä holy smoken sivuilta, siellä on muutama guru jotka tietää paljon juurikin 2.2 ja 2.4 toyotan dieseleistä. Edit: Niin, elä käytä sitä alipainepumpun paluu reikää. Hyvällä tuurilla riittää, huonolla ei. Jos saat niin tee se paluu öljyphjaan. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ota noista turboista se mikä on mahdollisimman iso tai ainakin isolla pakopesällä, pienellä ahtimella hajotat vain moottorin!
|
#6
|
|||
|
|||
![]() ahistaako?Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
tojon 2L koneen eri versioiden ahtamisesta tälläkin palstalla sivumetreittäin juttua kun alkaa kaivaa esiin....
kyllä 2L kestää ahdettuna aivan hyvin!! ei ahdin konetta tapa, useimmissa tapauksissa sen tekee ääliömäinen asennus ja vielä ääliömäisempi käyttö. eli kaiken saa hajalle kun oikein yrittää. lienee suurimmat syyt 2ällien huonoon kestoon perustuu siihen että kun laitteet otettu offikäyttöön niin niillä on jo rullattu vähintään 400-500 tkm, siis mekaasisesti jo siinä vaiheessa että jotain pitäis tehdä. jäähdyttimien teho olematon verrattuna ehjään ja puhtaaseen, sit ulvotetaan konetta jossakin spoorissa kaasupohjassa jossa ei paljon ajoviima jäähdytä. ja offi autossa aika useasti jäähdytin niin tukossa että senkään takia ei toiminta ole kummoista. lämpö ja lämmönvaihtelut tekee hubaa kannelle. ahtoja rapiat kilo ja vaikkapa pikkupakkasella tai vähän kylmemmässä heti startin jälkeen vedättelyä kylmällä koneella oikea jalka lattiassa ja kohta kansi halki. sama sitten kun on ajettu kiuas hehkuvaksi niin koneet parkkiin ilman riittävää jälkikäyttöä että lämmöt tasaantuu, ja eikun kantta halki. itsellä kaksi luxia käytössä, arkiautossa 2L2 tai juhla-autossa 2L ahdettuna gattertin to3:sella ja molemmissa coolerit. toisessa paineita karvan alle kilo ja toisessa vähän yli. joskus juhlamallissa reilu 1,5bar mutta hyvin harvoin, tehoetu suhteessa etenemiseen mitätön ja siksi vähän vähempikin riittää. offia voi ajaa niin monella tavalla, valitettavan usein se on sitä että kun eteneminen pysähtyy niin ruvetaan pieksämään autoa apinanraivolla. kun hukataan järki tai jos sitä ei ole ja siitä syystä vehkeet hajoaa niin eihän se auton tai moottorityypin tai mallin vika ole!!! peiliin katsominen riittä syyn löytymiseen.... eli ahdinta 2ällän kylkeen ja eikun metsään!!! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tässä hyvin tuli tietoa ja holysmoken ja turbodiesel bbs-foorumeiltaki näky löytyvän paljon asiaa aiheesta, kiitos vaan tietäjille.
Nyt vielä semmonen typerä kysymys ilmoille että millä ET:llä ja vanteen leveydellä kannattaa Hiluun (82) laittaa 33*12.5"-gummit? Onko TML:n 15*10" ja et -44 vanne jo vähän hulluttelua? Koittelin tänään yhen 4runnerin alta olevia vastaavia renkaita niin ei käyny viereenkään, et tais olla melkosesti plussalla. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Se 33" ei taida vakio alustan kanssa mahtua oikein millään vanteella.Minun piti omaa pieksää lekalla loksuja jo 31x10,5 renkaille. 8" tai 10" leveet, mollemmat käy itse kumille ja ET se -44.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tiedä häntä montako kertaa tähän on vastattu mutta: pajeron turpon noista laittaisin itte. tuo tojon ei tulis kuuloonkaan. pajeron on suunniteltu 2,5td:hen, herää noista varmasti parhaiten. t5- volvossa taitaa olla td04hl-15g tai 16g, erittäin hyviä ahtimia, mutta en ehkä 2,4d:hen laittaisi? ihan vaan heräävyytensä kannalta, saattaa herätä myöhään. ja t3 sama, luultavammin ei heräile.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |