Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2009, 08:34
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Niin, se kuva...

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Turbot.jpg‎
Views:	5076
Size:	97,5 Kt
ID:	7059  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2009, 09:57
jjv:n Avatar
jjv jjv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.04
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Mun mielestä saa 33:set leimaan laillisesti. LN46 ja LN110 näihin pitäs saada, mut LN65 ei.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2009, 18:25
KepesJokke:n Avatar
KepesJokke KepesJokke ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.09
Sijainti: Lappi
Viestit: 44
Perusasetus

Kiitoksia asiallisista vastauksista!

Oletko Härdelli mistä ottanu turbo(i)lle öljyn, kattelin että melko helpolla vissiin pääsis ku lohkon kyljestä näky lähtevän alipainepumpulle öljyletku niin haarottas siitä?

Paluuletkuhan ei ole ongelma ku hitsaa öljypohjaan tumpin mutta näytti olevan siihenki oikasun mahollisuus, alipainepumpun paluuletkuun?

Vai olenko ihan hakoteillä?
Olen kauttarantain kuulostellu tuon koneen turbottamista ja se kuulostas olevan sen asteinen projekti että kyllä se pitäs valkoihoselta mieheltä onnistua. tosin en oo itte tekijämiehiä löytäny jotka sen ois tehny niin päätin täällä kysellä.

Ja tosiaan tarkotus ei ole alkaa hulluamaan paineitten kans, käyttöautona tuo on niin ei viitti vasiten ampua kiertokankea polveen.

Tuossa olis eholla nyt
Pajeron,
Toyon 2.4td:n uudehko hyrrä,
T5-volvon mulikka ja
T3-garretti,lienee jostain Saabista.

Muutoskatsastus ei liene ongelma?

Edt: sehän se parhautta olis ku jostain löytäs koko 2.4td-pannun mutta kovin kortilla tuntuu olevan.

Viimeksi muokannut KepesJokke : 15.08.2009 18:29
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2009, 18:43
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Helpoin ryöstää öljy öljynpaineanturin reiastä T-kappaleella. Sen öljynpaine anturin vieressä on kai joku reikä josta myös sais, en vaan mene vannomaan tarkkaa kohtaa.
Toyotan oma turbo (ct20) ei ole ihan paras mahdollinen hyrrä, paineita ei kannata nostaa edes kiloon. Joku saabin turbo oli mulla paikallaan ja en tykänny siitä yksilöstä, aika kapeaks jäi veto alue. Lie niitäkin useampi eri vedos. Mielumin se saabin ku ct-20. Siitä volvon ahtimesta en osaa sanoa mitää. Kannattaa kysellä holy smoken sivuilta, siellä on muutama guru jotka tietää paljon juurikin 2.2 ja 2.4 toyotan dieseleistä.

Edit: Niin, elä käytä sitä alipainepumpun paluu reikää. Hyvällä tuurilla riittää, huonolla ei. Jos saat niin tee se paluu öljyphjaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.08.2009, 19:18
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ota noista turboista se mikä on mahdollisimman iso tai ainakin isolla pakopesällä, pienellä ahtimella hajotat vain moottorin!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.08.2009, 23:37
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

ahistaako?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KepesJokke Näytä viesti
Kiitoksia asiallisista vastauksista!

Oletko Härdelli mistä ottanu turbo(i)lle öljyn, kattelin että melko helpolla vissiin pääsis ku lohkon kyljestä näky lähtevän alipainepumpulle öljyletku niin haarottas siitä?

Paluuletkuhan ei ole ongelma ku hitsaa öljypohjaan tumpin mutta näytti olevan siihenki oikasun mahollisuus, alipainepumpun paluuletkuun?

Vai olenko ihan hakoteillä?
Olen kauttarantain kuulostellu tuon koneen turbottamista ja se kuulostas olevan sen asteinen projekti että kyllä se pitäs valkoihoselta mieheltä onnistua. tosin en oo itte tekijämiehiä löytäny jotka sen ois tehny niin päätin täällä kysellä.

Ja tosiaan tarkotus ei ole alkaa hulluamaan paineitten kans, käyttöautona tuo on niin ei viitti vasiten ampua kiertokankea polveen.

Tuossa olis eholla nyt
Pajeron,
Toyon 2.4td:n uudehko hyrrä,
T5-volvon mulikka ja
T3-garretti,lienee jostain Saabista.

Muutoskatsastus ei liene ongelma?

Edt: sehän se parhautta olis ku jostain löytäs koko 2.4td-pannun mutta kovin kortilla tuntuu olevan.
Juu, nekoneet on kalliita ja kiven alla.eikä niis uudemmis oo paljo eroo.On noita 2.2 koneita yks ja toine ahtanu,tuntuu kestävän ku on vaa oikee tehty.Turboi on monenlaisii vaik päällepäin näyttääsamalta.Mul on omas hiluksis garretin 3 mut niit siipii on monta eri et ei se päälle näy.Varmin tapa on tosiaan ottaa se jostai suht saman kokosest vehkeest.Muistaaksee kyl 900 saabis ois ollu kyl aika sopiva.pikku kooleri ois hyvä kans.Niist pakopaineist sen verran et laita se mittari ennen ahdinta ja paine pitäs olla pienempi ku ahto paine.Suuri pakopaine nostaa lämpöjä eikä oo muutenkaa hyvä.Parhaiten ne vois neuvoo ahdin pajalla.Esim PRO-turbo.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.08.2009, 08:13
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

tojon 2L koneen eri versioiden ahtamisesta tälläkin palstalla sivumetreittäin juttua kun alkaa kaivaa esiin....

kyllä 2L kestää ahdettuna aivan hyvin!! ei ahdin konetta tapa, useimmissa tapauksissa sen tekee ääliömäinen asennus ja vielä ääliömäisempi käyttö. eli kaiken saa hajalle kun oikein yrittää.

lienee suurimmat syyt 2ällien huonoon kestoon perustuu siihen että kun laitteet otettu offikäyttöön niin niillä on jo rullattu vähintään 400-500 tkm, siis mekaasisesti jo siinä vaiheessa että jotain pitäis tehdä. jäähdyttimien teho olematon verrattuna ehjään ja puhtaaseen, sit ulvotetaan konetta jossakin spoorissa kaasupohjassa jossa ei paljon ajoviima jäähdytä. ja offi autossa aika useasti jäähdytin niin tukossa että senkään takia ei toiminta ole kummoista.

lämpö ja lämmönvaihtelut tekee hubaa kannelle. ahtoja rapiat kilo ja vaikkapa pikkupakkasella tai vähän kylmemmässä heti startin jälkeen vedättelyä kylmällä koneella oikea jalka lattiassa ja kohta kansi halki. sama sitten kun on ajettu kiuas hehkuvaksi niin koneet parkkiin ilman riittävää jälkikäyttöä että lämmöt tasaantuu, ja eikun kantta halki.

itsellä kaksi luxia käytössä, arkiautossa 2L2 tai juhla-autossa 2L ahdettuna gattertin to3:sella ja molemmissa coolerit. toisessa paineita karvan alle kilo ja toisessa vähän yli. joskus juhlamallissa reilu 1,5bar mutta hyvin harvoin, tehoetu suhteessa etenemiseen mitätön ja siksi vähän vähempikin riittää.

offia voi ajaa niin monella tavalla, valitettavan usein se on sitä että kun eteneminen pysähtyy niin ruvetaan pieksämään autoa apinanraivolla. kun hukataan järki tai jos sitä ei ole ja siitä syystä vehkeet hajoaa niin eihän se auton tai moottorityypin tai mallin vika ole!!! peiliin katsominen riittä syyn löytymiseen....

eli ahdinta 2ällän kylkeen ja eikun metsään!!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2009, 00:18
KepesJokke:n Avatar
KepesJokke KepesJokke ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.09
Sijainti: Lappi
Viestit: 44
Perusasetus

Kyllä tässä hyvin tuli tietoa ja holysmoken ja turbodiesel bbs-foorumeiltaki näky löytyvän paljon asiaa aiheesta, kiitos vaan tietäjille.

Nyt vielä semmonen typerä kysymys ilmoille että millä ET:llä ja vanteen leveydellä kannattaa Hiluun (82) laittaa 33*12.5"-gummit?

Onko TML:n 15*10" ja et -44 vanne jo vähän hulluttelua?
Koittelin tänään yhen 4runnerin alta olevia vastaavia renkaita niin ei käyny viereenkään, et tais olla melkosesti plussalla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.08.2009, 06:13
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Se 33" ei taida vakio alustan kanssa mahtua oikein millään vanteella.Minun piti omaa pieksää lekalla loksuja jo 31x10,5 renkaille. 8" tai 10" leveet, mollemmat käy itse kumille ja ET se -44.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.02.2010, 20:42
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KepesJokke Näytä viesti
Kiitoksia asiallisista vastauksista!

Oletko Härdelli mistä ottanu turbo(i)lle öljyn, kattelin että melko helpolla vissiin pääsis ku lohkon kyljestä näky lähtevän alipainepumpulle öljyletku niin haarottas siitä?

Paluuletkuhan ei ole ongelma ku hitsaa öljypohjaan tumpin mutta näytti olevan siihenki oikasun mahollisuus, alipainepumpun paluuletkuun?

Vai olenko ihan hakoteillä?
Olen kauttarantain kuulostellu tuon koneen turbottamista ja se kuulostas olevan sen asteinen projekti että kyllä se pitäs valkoihoselta mieheltä onnistua. tosin en oo itte tekijämiehiä löytäny jotka sen ois tehny niin päätin täällä kysellä.

Ja tosiaan tarkotus ei ole alkaa hulluamaan paineitten kans, käyttöautona tuo on niin ei viitti vasiten ampua kiertokankea polveen.

Tuossa olis eholla nyt
Pajeron,
Toyon 2.4td:n uudehko hyrrä,
T5-volvon mulikka ja
T3-garretti,lienee jostain Saabista.

Muutoskatsastus ei liene ongelma?

Edt: sehän se parhautta olis ku jostain löytäs koko 2.4td-pannun mutta kovin kortilla tuntuu olevan.

tiedä häntä montako kertaa tähän on vastattu mutta: pajeron turpon noista laittaisin itte. tuo tojon ei tulis kuuloonkaan. pajeron on suunniteltu 2,5td:hen, herää noista varmasti parhaiten. t5- volvossa taitaa olla td04hl-15g tai 16g, erittäin hyviä ahtimia, mutta en ehkä 2,4d:hen laittaisi? ihan vaan heräävyytensä kannalta, saattaa herätä myöhään. ja t3 sama, luultavammin ei heräile.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 22:13 (GMT +2).