Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2009, 17:30
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Ahaa,kokeillaan sitten muuttaa noita putkia,ei näistä puhaltimista ole oikein kokemusta niin täytyy hakata päätä seinään välillä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2009, 18:20
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Juu öljysuihku on taattu jos paluuputki sojottaa ylöspäin
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2009, 18:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Ei se mitään, tekemällä oppii. Paluuputken halkaisija voisi olla 10-12 mm tietämissä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.07.2009, 19:58
JP-Patrol JP-Patrol ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.07.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 11
Perusasetus

Öljyn sisäänmenoputki sais olla 5-7mm luokkaa jos liukulaakeriahdin. Jos on kuulalaakeri ni vaatii vielä erillisen kuristusholkin. Öljylinja täytyy olla täysin pystyssä eli ylhäältä sisään ja alhaalta vähintään 15mm putkella pois hyvä olisi käyttää n.19mm sisäreiällä olevaa putkea ja paluu öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle mahdollisimman hyvällä laskulla. Turbon keskiö olisi hyvä olla myöskin öljypinnan yläpuolella reilusti. Muuten tulee mahdollisia sakkaus ja pölläytys ongelmia ja tässä tilanteessa näköjään vähän enemmänkin tullut tota öljyä pakopuolelle
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.07.2009, 23:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ja lisätään vielä että niitä putkien paikkoja ei vaihdella vaan pesät täytyy pyöritellä oikeisiin asentoihin.Ja paluu 19 mm putkella suoraan alaspäin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2009, 23:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Öljyn sisäänmenoputki sais olla 5-7mm luokkaa jos liukulaakeriahdin. Jos on kuulalaakeri ni vaatii vielä erillisen kuristusholkin. Öljylinja täytyy olla täysin pystyssä eli ylhäältä sisään ja alhaalta vähintään 15mm putkella pois hyvä olisi käyttää n.19mm sisäreiällä olevaa putkea ja paluu öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle mahdollisimman hyvällä laskulla. Turbon keskiö olisi hyvä olla myöskin öljypinnan yläpuolella reilusti. Muuten tulee mahdollisia sakkaus ja pölläytys ongelmia ja tässä tilanteessa näköjään vähän enemmänkin tullut tota öljyä pakopuolelle
Pärjää se pieni ahdin hieman pienemmälläkin torvella.

Käytän esimerkkinä aina näitä suomalaisia diesel moottoreita, niihin kun olen laittanut kiinni noin 3000 ahdinta.

Kolme ja neljäsylinterisissä koneissa paluuputki on 12mm. Parissa harvassa on 18mm, mutta niissä on iso ahdin ja 170 hv.

Kuutosissa (100-500hv) paluuputki on 18mm. Näitten ahtimet ovat jo aika isoja, suurin ei sovi normi ämpäriin. Putkien mitat ovat sitten päältä.

Paluuputken alapäässä saa olla pätkä vaakasuoraa, kunhan se on varmasti öljynpinnan yläpuolella. Myös kallistuksissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.07.2009, 00:12
JP-Patrol JP-Patrol ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.07.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Pärjää se pieni ahdin hieman pienemmälläkin torvella.

Käytän esimerkkinä aina näitä suomalaisia diesel moottoreita, niihin kun olen laittanut kiinni noin 3000 ahdinta.

Kolme ja neljäsylinterisissä koneissa paluuputki on 12mm. Parissa harvassa on 18mm, mutta niissä on iso ahdin ja 170 hv.

Kuutosissa (100-500hv) paluuputki on 18mm. Näitten ahtimet ovat jo aika isoja, suurin ei sovi normi ämpäriin. Putkien mitat ovat sitten päältä.

Paluuputken alapäässä saa olla pätkä vaakasuoraa, kunhan se on varmasti öljynpinnan yläpuolella. Myös kallistuksissa.
Juu unohdin kirjoittaa että paluuputkessa saa myös olla mutka ja näin se orkkiksena yleensä onkin. Mutta tosta liian isosta paluusta harvemmin haittaa on
Ite oon suosinu aina vähä isompaa. Prätkäs oli joskus ongelmia ton kans ja pölläytteli sinistä aina moottorijarrulla

Viimeksi muokannut JP-Patrol : 15.07.2009 00:20
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Insa Turbo Sahara 205/80/16 Nivan vanteilla Krisse O/M/V Renkaat ja vanteet 0 03.04.2009 12:13
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
O: Nivan tumppi LENNY O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.08.2006 19:47
Nivan välitykset? kharju Tekniikka & Jutustelu 3 04.03.2005 11:22
nivan gummit? liero Tekniikka & Jutustelu 7 15.01.2005 13:38


Sivu luotu: 14:05 (GMT +2).