Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.06.2009, 23:24
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.579
Perusasetus

Herätelläänpä tämä syssystä asti hiljaa ollut ketju, ei ole paljoa asiaa kirjailla kun kopperokin on vaan mököttänyt pihanperällä. Ei se silti kauheen vihainen ole kun aina lähtenyt tulille ajoittaisen verryttelykäyttelyn merkeissä. Josko sitä nyt sais aikaiseksi taas vähän tuunata.

Alkupaloiksi aloitin laatikon pudottamisella, tai siis ei se vielä pudonnut mutta vähän oheishiluja löysäilin. Muutaman vuoden jatkoajalla ollut kytkin katsotaan nyt, meinas jo Euraan porsia viimeksi... moottori bauhas mutta rengas ei pyöri. Samalla lailla luistanut jo tuhannen kertaa, ja jotkut varmaan muistavat että välillä se innostuu rynkyttämään ihan perskeleesti. (että mä vihaan manuaaleja)

Aiemmin pohdittu ergonomic-jakkaroiden vaihto toisenlaisiinkin sai vähän intoa kun purkumakserin penkkiä sovitin kabiiniin. Hyvinhän se istuu, eli laitetaan 929 Makserin penkkiä lisäämään jo muutenkin ylevää tunnelmaa. Sporttijakkaroita ei nyt ole, noi kun ei maksa oikein mitn niin nehän kiinnostaa tämmöistä nuukalaista.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC02289.jpg‎
Views:	667
Size:	72,4 Kt
ID:	6001  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.06.2009, 00:34
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.579
Perusasetus

Laatikot pötkähtivät iltasella maahan, ja se vihoitteleva kytkin saatiin esille. Oli odotuksia parempi, kulahtanuthan tuo on ja öljyä saanut päällensä. Keskiön jouset eivät olleet kovin löysiä vaikka kytkimen raivokas rynkytys antoi aihetta olettaa niiden olevan sproing. Osaa niistä pystyi tosin käsin pyörittelemään joten parasta a-ryhmää ne eivät enää ole.

Nyt pitää vaan ostaa kytkinsetti laakereineen ja kampuran takatiivisteet. Onneksi tavara ei näytä ihan kalkkaania maksavan, joten tämä vielä ehjätään ja nähdään lisää märkiä unia jostain voimamoottorista ja automaatista... Ehkä vielä jonakin päivänä.

Pari kuvaa, vaikka ei niissä mitn erikoista olekkaan. Kovasti on vihmonut ööliä kopan sisälle, varsinkin starttimoottorin bendixin nokassa oli oikein perinteinen visva/dollari-kerrostuma.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC02297.JPG‎
Views:	576
Size:	91,1 Kt
ID:	6068   Click image for larger version

Name:	DSC02298.jpg‎
Views:	577
Size:	81,7 Kt
ID:	6069   Click image for larger version

Name:	DSC02293.jpg‎
Views:	570
Size:	97,6 Kt
ID:	6070  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2009, 20:30
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.579
Perusasetus

Nyt se on tommosessa tilanteessa, tästä on sitten tehtävä päätös jatkon suhteen. Amme on aika kuppanen, joten sen korjaaminen tarttis villusti hitsaamista ja toisaalta taas jonkinmoisen avolava-puolikopin tekeminenkin mietityttää kun olis kiva jos olis yhteensä kolmelle pärsuunalle istumapaikat katon alla ja "lämpöisessä"??

Meinas olla lievästi hiki kun tuunasin tota tänään, pakko oli tehdä tommonen pukki kun ammeen nostelu ei yksinään tahdo onnistua vaikka woimaa onkin. Pitäis olla pitemmät käet.
Tuoreempi Volvo veti sitten auton alta kun amme oli riittävän korkealla, eihän toi liiku ilman kytkintä ja laatikkoa omin voimin mihinkään.

Ehdotuksia ton takaosan suhteen saa tehdä, se on sitten jotain ihan muuta mitä kelpuutetaan. Tietysti jos jollain on suht vähäruosteinen koppa niin semmostakin voidaan ajatella, ja varsinkin halpa. Juu nou.
Yksi varteenotettava vaihtoehto olisi se semmoinen lyhennetyllä hytillä oleva koppi, eli takana olis pikkuruinen lava ja silti reippaat vinssihylkiöt sais matkustaa sisätiloissa silloin kun taitava kuski ei aja tasamaalla jumiin. Siihen tarttis taas kumminkin vähän ehjemmän kaukalon aihioksi. Täh?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC02305.jpg‎
Views:	980
Size:	100,8 Kt
ID:	6114   Click image for larger version

Name:	DSC02302.jpg‎
Views:	1121
Size:	98,5 Kt
ID:	6113   Click image for larger version

Name:	DSC02304.jpg‎
Views:	986
Size:	99,5 Kt
ID:	6112   Click image for larger version

Name:	DSC02306.jpg‎
Views:	980
Size:	80,8 Kt
ID:	6115  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.07.2009, 21:36
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Nyt se on tommosessa tilanteessa, tästä on sitten tehtävä päätös jatkon suhteen. Amme on aika kuppanen, joten sen korjaaminen tarttis villusti hitsaamista ja toisaalta taas jonkinmoisen avolava-puolikopin tekeminenkin mietityttää kun olis kiva jos olis yhteensä kolmelle pärsuunalle istumapaikat katon alla ja "lämpöisessä"??

Meinas olla lievästi hiki kun tuunasin tota tänään, pakko oli tehdä tommonen pukki kun ammeen nostelu ei yksinään tahdo onnistua vaikka woimaa onkin. Pitäis olla pitemmät käet.
Tuoreempi Volvo veti sitten auton alta kun amme oli riittävän korkealla, eihän toi liiku ilman kytkintä ja laatikkoa omin voimin mihinkään.

Ehdotuksia ton takaosan suhteen saa tehdä, se on sitten jotain ihan muuta mitä kelpuutetaan. Tietysti jos jollain on suht vähäruosteinen koppa niin semmostakin voidaan ajatella, ja varsinkin halpa. Juu nou.
Yksi varteenotettava vaihtoehto olisi se semmoinen lyhennetyllä hytillä oleva koppi, eli takana olis pikkuruinen lava ja silti reippaat vinssihylkiöt sais matkustaa sisätiloissa silloin kun taitava kuski ei aja tasamaalla jumiin. Siihen tarttis taas kumminkin vähän ehjemmän kaukalon aihioksi. Täh?
Tee niistä alkuperäisistä pelleistä "leikkaa - liimaa" periaatteella jatkohytillinen lavamalli. Kuvista päätellen hytin sivuseinät ja katto näyttää kovilta, joten leikkelet niistä sopivia paloja ja eiku nippuun migillä. Hytin ja lavan pohjan teet neliöpalkista ja pellistä tai alumiinistä. Noilla opeilla tehtynä mun tallissa makoillee pikkuvolvosta tehty lavapik-uppi. Leimasetä sanoin että tee varulta lavan mitat siten, että täyttyy se 2,25 neliön sääntö. Tarkotus olis saattaa kilpien väliin ennen hirvenpyyntiä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.07.2009, 22:38
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.579
Perusasetus

Joo, semmonen extra-cab on aika vahva ehdokas tällä hetkellä. Kaikki on muuten ehjää/hyvää, paitsi takaosan lattia jäykisteineen. Matkustamo-osa vaatii kyllä hitsausta, mutta ei ole mitenkään erityisen työläs rakenteeltaan eheyttää.
Auto mennee nyt kuitenkin ensin ihan paloiksi, takapää onkin jo ihan pelkkä runko-akseli naku. Keulakoppi pitäis vielä jaksaa ruuvailla pois ja sit sais rungon siistittäväksi.

Pelkkä kytkinremppa... heh, isotöinen on tässä mallissa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2009, 14:21
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.579
Perusasetus

Päätöstä lopullisesta ulkomuodosta ei ole vieläkään tehty, lähinnä ton perän ruosteiden kartoittaminen pitää tehdä vielä nyt kun amme on irrallaan ja mahdollista pyöritellä sitä.
Takanurkat on ihan p***ana, ja samoin matkustamon lattia, kauhiata miten uus rälläkkä syö peltiä... lipsahti koko lattia tolleen. Tuo olis aika näppärä parsia uusiksi kun helmoiksi laittaa neliöpalkin ja siitä jonkinmoisen kehikon jonka päälle uus lattia.


Etukoppikin lähtee pois, yläosa on jo irti pulteistaan. Tarvii joku päivä naapurien kanssa nostaa katto alas. Olkoon nyt vähänaikaa peiton alla ettei sade tärvele sisustaa...
Karvakuonokin siinä vetelee sikeitä.


Ikkunatkin lähti ehjänä, tai kuskin ikkuna lähti saranoiltaan kun vaan jaksoi tapit liotella liikkeelle. Apparin puoli vaati ähräämistä kumitiivisteen kanssa, fiiberilastaa vaan väliin pikkuisen kerrallaan.
Karmit on kupassa, siksi lasit pois.


Varsinkin tuosta keskikarmin alapäästä on ruosterotta nakerrellut aimo palan, siinä oli taannoin joku tunkenut vaahtomuovitullon vetoa tilkitsemään. Kaikesta päätellen oli ollut siinä vuosia, ja kun vuotaa vettä niin tietää miten kuppa muhii.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.08.2009, 20:05
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.579
Perusasetus

Projekti seissyt kuin sulhasen k***ä häissä. Eilettäin talossa oli vieraita, ja nuoret voimakkaat miehet nostivat katon pois kun varovasti arvelin ettei sitä oikein käsin jaksaa nostella...

Esteen poistuttua, innostuin hieman purkamaan alaosaakin. Tuli raksittua turhaa ja toimimatonta hilua irtipois ja samalla vähän muutakin että olis helpompi turata kuppakohdat kuntoon. Ylimääräiset sähköpistokkeet ja joskus ehkä toimineet lampunpesimet luiskaan.

Vähän lohdutonhan tuo on, perskeleen kytkinremppakin vaan jumittaa kun painelaakeri vieläkin tuloillaan. Tuli mokattua rahansiirrot ja oli mennyt väärälle tilille, nyt asia onneksi kunnossa ja laakeri+pari tiivaria olis lähdössä kohti Mänttilää.





Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo S80 2,9l 1999 samid O/M/V Ajoneuvot 5 29.04.2011 19:13
M: 2 kpl Volvo C-303 TML O/M/V Ajoneuvot 0 11.04.2008 10:46
V8 240 Volvo pee Chit-Chat 6 01.04.2008 19:29
Myyty M:volvo F407-79 ja Volvo F408-85 yms... akp O/M/V Muut 8 13.01.2008 20:07
M/V Volvo 740 GLT 2.3 16V Grape O/M/V Ajoneuvot 0 12.08.2006 01:53


Sivu luotu: 08:49 (GMT +2).