![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mallitässä ei paras mut toimiva ratkaisu ja saa kopioida ja muokata mut jotain osviittaa metsä rymyttimeen.http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57271
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa nyt aluksi laittaa se ihan toimivaksi peliksi näin alkuun. Huomaat kyllä, että se on vakionakin hauska peli ajella. (Nimimerkillä: 2vuotta vakiolla ajanut)
![]() SOA alustassa joutuu sitten yleensä käyttämään väsähtäneitä jousia, ettei tule liian korkea. Jos lateja menee poikki tms nii joudut etsimään vanhoja lehtijousia. Makuasia, mutta itse en laittaisi SOA:ta kun minun ajamisella pärjää normiasetuksilla. Säästää vois alustasarjaan. BJ on kyllä kiva peli. Kestää ja kestää. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja vielä semmoinen fundamentalistinen mielipide,että noita metsässä loppuun raiskattuja berttoja lienee suomessa jo aivan tarpeeksi.
Kyseessä alkaa kumminkin olla jo 30 v.ikäistä kalustoa,eli jos jostain vielä ehjä bertta löytyy,niin se kannattaa pitää edes kilpi kunnossa,koska uusia ei enää tehdä,ja samalla vaivalla kun tekee mielestään hauskan näköisen soa viritelmän jollain mammutti renkailla,vain huomatakseen että välitys ym. menee liian pitkäksi,auto ei kestä pyörillään,ajo omituisuudet estää kaiken yli 30 km/h vauhtisen etenemisen,kaikenlaiset hitsatut ohjauslaitteet estää leimaamiset,ja lopuksi koko projekti jää seisomaan sinne samaan paikkaan kun silloin vuonna 95 parin metsäreissun jälkeen kun murrokset/kardaaniristikot ym. on paloina eikä ole enää rahaa tai motivaatiota niiden korjaamiseen,ja lopulta tulee romuauto ja nostaa koko komeuden kyytiin,ja näin katosi taas pala maastoautoilun ah niin ylvästä historiaa,niin samalla vaivalla ja rahalla saa itselleen semmoisen ajopelin jolla kelpaa heittää kylällä rinkiä kaikenlaisten isinostamientuuninki pelien keskellä,ja jos käy flaksi ja tuntuu ettei löydy tarpeeksi rauhallista mestaa,niin veto kepistä ja matka jatkuu pitkälle metsän siimekseen,ja poishan sieltä ei sitten enää kiire olekkaan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nimim: Pelastakaa Bertat yr. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Edellinen on hyvin mutta hauskasti sanottu. itse samaa mieltä.
Ipa |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nyt täytyy vielä ilmottaa että jos haluaa alkuperäiskuntoisen bertan niin tehkää se niinkin hyvästä lähtökohdasta kuin omat berttanne, tossa beejiissä ei ole mitään muuta sisustan osaa tallella kuin kojetaulu, etulokasuojat on ihan lommoilla ja läpimädät ovista näkee läpi, takaluukut puuttuu ja takakyljet ovat ruostuneet n. 10 senttiä auki.
Ja noiden asioiden lisäksi paperit ovat edellisellä omistajalla joka kuoli kaheksankytluvun lopussa, joten tuskin jaksan ruveta paperien kanssa pelleileen ja lähetteleen, selvitteleen perillisiä ja soitteleen niille. Ei sillä etteikö alkuperäinen beejii olisi hieno mutta tuosta ei alle neljän tuhannen euron, 8 neliön hitsatunpellin, kuudensadan mikkilankametrin ja kolmen vuoden työn tule alkuperäistä berttaa. Ja jos haluaa säästää hienokuntoisia vanhoja autoja, olen jo osani tehnyt kun omistan alkuperäisen finlandia-saapin jonka pidän alkuperäisenä, en minäkään nyt tyhmä ole vaikka se siltä teistä tuntuukin.
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niin tarkennus on aina poikaa,koska äkkiä tulee semmoinen näky että vuonna kivi ja kirves on papalta jäänyt alkuperäinen helmi seisomaan,ja nyt pojan poika meinaa siitä jotain veret seisauttavaa offihirmua.
No se siitä.Ja onnittelut SAAB hommasta,niitäkään ei ole enää liikaa,varsinkaan 96:sia eikä muitakaan aikalaisia. Tuossa varmaan 6 vuotta sitten kun kaveri käytti omaa kajakkiaan leimalla sanoi katsuri niitä olevan enää jotain 150 kpl leimassa. Hyvät juhannukset!! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Aivan. Kukaan ei ole väittänyt tai luullut sinua tyhmäksi. Monesti vain tulee ensimmäisenä mieleen Bj Andyn kuvaama tilanne. Jos sitä ei kilpiin saa on ja on jo todella huonossa hapessa, niin ei muuta kuin metsä offipeliä rakentamaan. Tekniikaltaanhan noi kestää pitkään.
![]() Iloisia rakentelu hetkiä ja laitahhan sitten projektia foorumille esille! ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ80 kysymyksiä.. | LöpöLassi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.06.2009 22:02 |
Kysymyksiä HJ-45:stä | burton | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 16.05.2009 16:04 |
Patrolli kysymyksiä | Eissä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.08.2007 23:45 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |