Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.06.2009, 21:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Yhteen Berttaan rakensin HJ:n tehostimen, eikä se nyt ihan bolt on-juttu ollut. Kyllä sitä simpukan paikkaa joutui tovin miettimään ja peltejä leikkelemään että oikea paikka löytyi. Samaten pumpun kiinnityksen joutui värkkäämään.
Haa!!! Vasen käsi ylös virheen merkiksi,eli meikäläisen.

Oikea termi oisi ollut no welding,eli ohjaus osien mitä EI saa hitsata tottakai joutuu poraamaan,ja etsimään sen simpukan paikan,ja pumpun kohdalla hieman hitsoittamaankin.ym.:confused

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.06.2009, 22:09
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

terve ! miulla on kanssa vuos vielä korttiin ja tuo bj pojekti meneillään mukavaa puuhaa aina kun on rahaa millä laittaa..
voin auttaa parhaanimukaan jos tulee kysyttävää!
itellä tulee tuolla hj 61 tekniikalla ja akseleilla, ohjaksen tehostajat on ja soa ja tractionbar takana.

se saabin ahdin To3? on kai aika passeli mitä joskus luin aika alhaalta heräilee.
eikai niis 3litan koneissa paljoa vikoja ole öljypumput tuppaa vaa väljistyy jos on ollu vähillä öljyillä pyöriny kuivana ?
itteeni kans kiinnostais mitä porukat on noille kardaani kulmille tehny jää itellä takana aika lyhkäseks kardaanin pituus ja mitä nyt mallailin niin ei riitä ristikossa varat sellaseen kulmaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.06.2009, 07:15
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Kartaanikulmista sen verran , että kardaanin molemmissa päissä tulisi olla yhtä suuri kulma (tästä on helppo vähän lipsua). Jos jakolaatikon päässä on jyrkkä kulma ja perän kääntää niin että kardaanin siinä päässä ei ole kulmaa juuri lainkaan niin voi toimia metsässä, mutta tiellä juristaa varmasti. Joten perää ei kannata hillittömästi kääntää, PAITSI jos laittaa vakionopeusnivelen (tuplanivel) jakolaatikon päähän. Tällöin tuplanivelen ristikot kumoaa toistensa pyörimisnopeus vaihtelut (juristukset).
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.06.2009, 08:36
jka jka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 20
Perusasetus

Juu eli unohtui mainita että tulossa ihan täysin metsäkäyttöön eli 35 tulee sen puolesta alle ja soa. Toi pajeron ohjausvermeet vaan jäi nurkkiin, kun siitä otettiin kone sedän veneeseen ja siinä oli ostaessa tojotan mekaaninen vinssi joka sekin tulee jonkun maastoauton nokalle. Entäs noi kardaanit kestääkö metsäkäytössä niillä kulmilla mitkä soan tehdessä tulee, kun tielle ei autolla mennä.
__________________
"Kyllä se tosta menee!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.06.2009, 21:30
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- Näytä viesti
Kartaanikulmista sen verran , että kardaanin molemmissa päissä tulisi olla yhtä suuri kulma (tästä on helppo vähän lipsua). Jos jakolaatikon päässä on jyrkkä kulma ja perän kääntää niin että kardaanin siinä päässä ei ole kulmaa juuri lainkaan niin voi toimia metsässä, mutta tiellä juristaa varmasti. Joten perää ei kannata hillittömästi kääntää, PAITSI jos laittaa vakionopeusnivelen (tuplanivel) jakolaatikon päähän. Tällöin tuplanivelen ristikot kumoaa toistensa pyörimisnopeus vaihtelut (juristukset).
Ei se voi 100% varmasti juristaa, koska Range Roverissa esim kulmat ei ole samat perän päässä ja laatikon päässä, eikä myöskään ole tuplaniveliä kardaaneissa Sitä en sitte tiedä, miten britti insenjäärit on tuon laskenu todennu, että ei jurise, mutta käytännössä tuntuu kuitenki toimivan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.06.2009, 21:54
GENOBI:n Avatar
GENOBI GENOBI ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.07.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 498
Perusasetus

malli


tässä ei paras mut toimiva ratkaisu ja saa kopioida ja muokata mut jotain osviittaa metsä rymyttimeen.http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57271
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.06.2009, 13:58
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Kannattaa nyt aluksi laittaa se ihan toimivaksi peliksi näin alkuun. Huomaat kyllä, että se on vakionakin hauska peli ajella. (Nimimerkillä: 2vuotta vakiolla ajanut) Eli olen Bj Andy:n kanssa samaa mieltä.

SOA alustassa joutuu sitten yleensä käyttämään väsähtäneitä jousia, ettei tule liian korkea. Jos lateja menee poikki tms nii joudut etsimään vanhoja lehtijousia. Makuasia, mutta itse en laittaisi SOA:ta kun minun ajamisella pärjää normiasetuksilla. Säästää vois alustasarjaan.

BJ on kyllä kiva peli. Kestää ja kestää.
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.06.2009, 16:17
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Ja vielä semmoinen fundamentalistinen mielipide,että noita metsässä loppuun raiskattuja berttoja lienee suomessa jo aivan tarpeeksi.

Kyseessä alkaa kumminkin olla jo 30 v.ikäistä kalustoa,eli jos jostain vielä ehjä bertta löytyy,niin se kannattaa pitää edes kilpi kunnossa,koska uusia ei enää tehdä,ja samalla vaivalla kun tekee mielestään hauskan näköisen soa viritelmän jollain mammutti renkailla,vain huomatakseen että välitys ym. menee liian pitkäksi,auto ei kestä pyörillään,ajo omituisuudet estää kaiken yli 30 km/h vauhtisen etenemisen,kaikenlaiset hitsatut ohjauslaitteet estää leimaamiset,ja lopuksi koko projekti jää seisomaan sinne samaan paikkaan kun silloin vuonna 95 parin metsäreissun jälkeen kun murrokset/kardaaniristikot ym. on paloina eikä ole enää rahaa tai motivaatiota niiden korjaamiseen,ja lopulta tulee romuauto ja nostaa koko komeuden kyytiin,ja näin katosi taas pala maastoautoilun ah niin ylvästä historiaa,niin samalla vaivalla ja rahalla saa itselleen semmoisen ajopelin jolla kelpaa heittää kylällä rinkiä kaikenlaisten isinostamientuuninki pelien keskellä,ja jos käy flaksi ja tuntuu ettei löydy tarpeeksi rauhallista mestaa,niin veto kepistä ja matka jatkuu pitkälle metsän siimekseen,ja poishan sieltä ei sitten enää kiire olekkaan.

Nimim: Pelastakaa Bertat yr.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ80 kysymyksiä.. LöpöLassi Tekniikka & Jutustelu 2 12.06.2009 22:02
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
Patrolli kysymyksiä Eissä Tekniikka & Jutustelu 2 27.08.2007 23:45
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 20:48 (GMT +2).