Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.05.2009, 19:20
JulmaJii:n Avatar
JulmaJii JulmaJii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.01.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 142
Perusasetus

Mitäs katsuri tykkää moisesta ratkasusta? Siis siitä "ylimääräsestä" kierrejousesta?

__________________
JulmaJii, Tappaa talossa ja puutarhassa.

Viimeksi muokannut JulmaJii : 25.05.2009 19:23
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.05.2009, 19:39
tepa78:n Avatar
tepa78 tepa78 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: salo, .
Viestit: 1.028
Perusasetus

Eipä sen katsurin siitä pitäis mitään meinata jos on vähänkään asiallisesti toteutettu. kyllähän sinne nyt apujouset saa laittaa.
Onkos uazi kilpipeli vai pelkkä mettärymy vekotin? jos pelkkä mettävehje niin ilman muuta joku kierreviritys alle. jos kilpipeli niin tuottaa vähän enemmän puuhaa että kelpaa katsurillekkin.

Viimeksi muokannut tepa78 : 25.05.2009 19:42
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.05.2009, 20:43
_Offline_:n Avatar
_Offline_ _Offline_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: Halikko
Viestit: 104
Perusasetus

Kyllähän sen viel sais leimattua, mut en sit tiä.. ku sen mitä käy ajamas ni hakee sit koekilvet. Pystyis enempi muutteleen jos pitäis sen vaan mettässä
__________________
Pois tieltä!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.05.2009, 20:53
_Offline_:n Avatar
_Offline_ _Offline_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: Halikko
Viestit: 104
Perusasetus

Mitä kaikkea tulee sitten ottaa huomioon kun otan niitä lehtiä pois ja lisään sen kierrejousen keskelle, mites kardaanin kulmat äärijoustossa?? Mites ne riipukkeet??Tarviiko niitä olla vaan lehtipakkojen takaosassa , vai kaikki 8 kpl??
Yks ongelma tulee viel ku edes on ne ns. Sammakkomallin iskarit.

Jos laittaa kierrejouset ni onko jotain suositeltavia automerkkejä mistä niitä kannattaa ottaa ku toi pulla painaa semmoset 1800kg??

Kysymyksiä on paljon muitakin kun olen vasta aloittanut..
__________________
Pois tieltä!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.05.2009, 13:48
uaz4x4:n Avatar
uaz4x4 uaz4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.07
Sijainti: Vähäkyrö, Finland
Viestit: 423
Perusasetus

Itse toteutin kierrejouset lehtien lisäksi
taakse tuli tällä lailla kierrejouset


ja eteen tuli tälläinen ratkaisu
__________________
UAZ-315126
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.05.2009, 07:39
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uakkerimies Näytä viesti
Itse toteutin kierrejouset lehtien lisäksi
taakse tuli tällä lailla kierrejouset


ja eteen tuli tälläinen ratkaisu
Onko toi laillinen ratkaisu?? Tuota vois itekkin käyttää jos seuraava pirssi on lehtijousilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.05.2009, 11:42
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 934
Perusasetus

Iskarit rajoittaa ulosjouston,eli kardaanin kulmista ei huolta jos iskarit vakiot ja alkuperäisissä paikoissa.
Pienen muuttelun yleensä kardaanin kulmat kestää.
Mitä tarkotit 8:lla riipulla? lehtijousissa on aina vaan toisessa päässä riiput.
Ja mun mielestä yks lisäkierre keskellä on parempi kuin lehtien lisäks joka kulmassa.Miks ottaa lehtiä pois ja uudestaan
jäykistää nurkat lisäkierrejousilla,toki voihan se vähän pehmeemmäks muuttua.
Ite joskus aikoinaan purkasin lehtipakat,otin niin paljon lehtiä pois et lehdet painu suoraks.
Sit lisäkierre keskelle et nousi taas haluttuun korkeuteen ja väliin laitoin vielä ohuet muoviliuskat,
ja vaseliinia vielä lisäks. Niin tuli mun mielestä ainaki parempi ku alkuperänen.
Ja jos paljo joutuu ottamaan lehtiä pois niin se yks tukivarsi keskelle estämään akselin pyörähtämistä,
se on helppo tehä vaik jostain jaappanilaisen henkilöauton takatukivarresta.
Siitä aiheesta ja rakentamisesta löytyy hakusanalla enemmänkin juttua ja kuvia palstalta.
Ongelma ei ole yleensä niin paha jos ei ole lukkoja akseleissa,mut esim.lukot ja ohuet pakat ilman
tractionbaria,on yleensä turma.
Ja jos innostut enemmän rakentamnaan ja heität ne lehtijouset mäkeen niin vois kuvitella et esim. rangen
Tukivarret ja jouset vois olla aika lähellä totuutta,autojen painot aika lähellä toisiaan ja pitkät pehmeet vieterit.
Ainoo pikku miinus et aika työläs tehä ja tukivarsista pyydetään aika hyviä hintoja.

Aja se koppi ristiriipuntaan,niin et johjaanlyöntikumit on pohjassa ja irrota iskari toisesta päästä,jos iskari menee
vielä esim.muutaman sentin kasaan niin uskaltaa vaik sen muutaman sentin muuttaa esim.yläpään kiinnitystä alemmas,
niin taas pikkusen paranee joustot.
Minkalaiset on sammakkomalliset iskarit?
Nappaas jossain välissä kuva etupään alustasta,niin minäkin näen minkalainen tuon auton alusta oikeen on.

Viisaammat voi neuvoa lisää,ja niinku sanottua niin toiset tykkää äiteestä ja toiset tyttärestä.

Viimeksi muokannut kesis : 27.05.2009 11:45
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Pulla Uaz " Ostettu" lystis O/M/V Ajoneuvot 6 19.03.2007 20:11
O:Pulla Uaz pick up Maajussi O/M/V Ajoneuvot 12 14.02.2007 19:39
O: Purkki/Pulla UAZ Van01 O/M/V Ajoneuvot 0 25.11.2006 20:54
m:pulla uaz:osia jokivaara_72 O/M/V Muut 1 21.11.2005 20:46
M: Pulla-UAZ O/M/V Muut 1 21.10.2004 22:23


Sivu luotu: 08:30 (GMT +2).