![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Itse toteutin kierrejouset lehtien lisäksi taakse tuli tällä lailla kierrejouset ja eteen tuli tälläinen ratkaisu
__________________
UAZ-315126 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Onko toi laillinen ratkaisu?? Tuota vois itekkin käyttää jos seuraava pirssi on lehtijousilla.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Iskarit rajoittaa ulosjouston,eli kardaanin kulmista ei huolta jos iskarit vakiot ja alkuperäisissä paikoissa.
Pienen muuttelun yleensä kardaanin kulmat kestää. Mitä tarkotit 8:lla riipulla? lehtijousissa on aina vaan toisessa päässä riiput. Ja mun mielestä yks lisäkierre keskellä on parempi kuin lehtien lisäks joka kulmassa.Miks ottaa lehtiä pois ja uudestaan jäykistää nurkat lisäkierrejousilla,toki voihan se vähän pehmeemmäks muuttua. Ite joskus aikoinaan purkasin lehtipakat,otin niin paljon lehtiä pois et lehdet painu suoraks. Sit lisäkierre keskelle et nousi taas haluttuun korkeuteen ja väliin laitoin vielä ohuet muoviliuskat, ja vaseliinia vielä lisäks. Niin tuli mun mielestä ainaki parempi ku alkuperänen. Ja jos paljo joutuu ottamaan lehtiä pois niin se yks tukivarsi keskelle estämään akselin pyörähtämistä, se on helppo tehä vaik jostain jaappanilaisen henkilöauton takatukivarresta. Siitä aiheesta ja rakentamisesta löytyy hakusanalla enemmänkin juttua ja kuvia palstalta. Ongelma ei ole yleensä niin paha jos ei ole lukkoja akseleissa,mut esim.lukot ja ohuet pakat ilman tractionbaria,on yleensä turma. Ja jos innostut enemmän rakentamnaan ja heität ne lehtijouset mäkeen niin vois kuvitella et esim. rangen Tukivarret ja jouset vois olla aika lähellä totuutta,autojen painot aika lähellä toisiaan ja pitkät pehmeet vieterit. Ainoo pikku miinus et aika työläs tehä ja tukivarsista pyydetään aika hyviä hintoja. Aja se koppi ristiriipuntaan,niin et johjaanlyöntikumit on pohjassa ja irrota iskari toisesta päästä,jos iskari menee vielä esim.muutaman sentin kasaan niin uskaltaa vaik sen muutaman sentin muuttaa esim.yläpään kiinnitystä alemmas, niin taas pikkusen paranee joustot. Minkalaiset on sammakkomalliset iskarit? Nappaas jossain välissä kuva etupään alustasta,niin minäkin näen minkalainen tuon auton alusta oikeen on. Viisaammat voi neuvoa lisää,ja niinku sanottua niin toiset tykkää äiteestä ja toiset tyttärestä. Viimeksi muokannut kesis : 27.05.2009 11:45 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
__________________
Pois tieltä!! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
__________________
Pois tieltä!! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
__________________
Pois tieltä!! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Nuo kierrejouset kait parantaa pitoa lähellä maksimi ulosjoustoa ja kenties tuo pikkusen lisä joustoa? Ainakaan jäykistää caprioleen alustaa ei tarvi.
Itäautosafarilla katselin paku uazin sulavaa etenemistä paikassa missä caprioleella sai pitää pään keskellä kapiinia että ei kopissut kaareen
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| O: Pulla Uaz " Ostettu" | lystis | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 19.03.2007 20:11 |
| O:Pulla Uaz pick up | Maajussi | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 14.02.2007 19:39 |
| O: Purkki/Pulla UAZ | Van01 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 25.11.2006 20:54 |
| m:pulla uaz:osia | jokivaara_72 | O/M/V Muut | 1 | 21.11.2005 20:46 |
| M: Pulla-UAZ | O/M/V Muut | 1 | 21.10.2004 22:23 | |