Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.05.2009, 13:48
uaz4x4:n Avatar
uaz4x4 uaz4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.07
Sijainti: Vähäkyrö, Finland
Viestit: 423
Perusasetus

Itse toteutin kierrejouset lehtien lisäksi
taakse tuli tällä lailla kierrejouset


ja eteen tuli tälläinen ratkaisu

__________________
UAZ-315126
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.05.2009, 07:39
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uakkerimies Näytä viesti
Itse toteutin kierrejouset lehtien lisäksi
taakse tuli tällä lailla kierrejouset


ja eteen tuli tälläinen ratkaisu
Onko toi laillinen ratkaisu?? Tuota vois itekkin käyttää jos seuraava pirssi on lehtijousilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.05.2009, 11:42
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 935
Perusasetus

Iskarit rajoittaa ulosjouston,eli kardaanin kulmista ei huolta jos iskarit vakiot ja alkuperäisissä paikoissa.
Pienen muuttelun yleensä kardaanin kulmat kestää.
Mitä tarkotit 8:lla riipulla? lehtijousissa on aina vaan toisessa päässä riiput.
Ja mun mielestä yks lisäkierre keskellä on parempi kuin lehtien lisäks joka kulmassa.Miks ottaa lehtiä pois ja uudestaan
jäykistää nurkat lisäkierrejousilla,toki voihan se vähän pehmeemmäks muuttua.
Ite joskus aikoinaan purkasin lehtipakat,otin niin paljon lehtiä pois et lehdet painu suoraks.
Sit lisäkierre keskelle et nousi taas haluttuun korkeuteen ja väliin laitoin vielä ohuet muoviliuskat,
ja vaseliinia vielä lisäks. Niin tuli mun mielestä ainaki parempi ku alkuperänen.
Ja jos paljo joutuu ottamaan lehtiä pois niin se yks tukivarsi keskelle estämään akselin pyörähtämistä,
se on helppo tehä vaik jostain jaappanilaisen henkilöauton takatukivarresta.
Siitä aiheesta ja rakentamisesta löytyy hakusanalla enemmänkin juttua ja kuvia palstalta.
Ongelma ei ole yleensä niin paha jos ei ole lukkoja akseleissa,mut esim.lukot ja ohuet pakat ilman
tractionbaria,on yleensä turma.
Ja jos innostut enemmän rakentamnaan ja heität ne lehtijouset mäkeen niin vois kuvitella et esim. rangen
Tukivarret ja jouset vois olla aika lähellä totuutta,autojen painot aika lähellä toisiaan ja pitkät pehmeet vieterit.
Ainoo pikku miinus et aika työläs tehä ja tukivarsista pyydetään aika hyviä hintoja.

Aja se koppi ristiriipuntaan,niin et johjaanlyöntikumit on pohjassa ja irrota iskari toisesta päästä,jos iskari menee
vielä esim.muutaman sentin kasaan niin uskaltaa vaik sen muutaman sentin muuttaa esim.yläpään kiinnitystä alemmas,
niin taas pikkusen paranee joustot.
Minkalaiset on sammakkomalliset iskarit?
Nappaas jossain välissä kuva etupään alustasta,niin minäkin näen minkalainen tuon auton alusta oikeen on.

Viisaammat voi neuvoa lisää,ja niinku sanottua niin toiset tykkää äiteestä ja toiset tyttärestä.

Viimeksi muokannut kesis : 27.05.2009 11:45
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.05.2009, 16:14
_Offline_:n Avatar
_Offline_ _Offline_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: Halikko
Viestit: 104
Perusasetus

Tossa on joitain kuvia.
__________________
Pois tieltä!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.05.2009, 16:17
_Offline_:n Avatar
_Offline_ _Offline_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: Halikko
Viestit: 104
Perusasetus

Tossa on ns. Sammakkomallin iskari, jokuhan voi tietää sen oikean nimenkin ja tunnistaa helpommin..
__________________
Pois tieltä!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.05.2009, 16:19
_Offline_:n Avatar
_Offline_ _Offline_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: Halikko
Viestit: 104
Perusasetus

Edestä päin.
__________________
Pois tieltä!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.05.2009, 17:42
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Nuo kierrejouset kait parantaa pitoa lähellä maksimi ulosjoustoa ja kenties tuo pikkusen lisä joustoa? Ainakaan jäykistää caprioleen alustaa ei tarvi.
Itäautosafarilla katselin paku uazin sulavaa etenemistä paikassa missä caprioleella sai pitää pään keskellä kapiinia että ei kopissut kaareen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Pulla Uaz " Ostettu" lystis O/M/V Ajoneuvot 6 19.03.2007 20:11
O:Pulla Uaz pick up Maajussi O/M/V Ajoneuvot 12 14.02.2007 19:39
O: Purkki/Pulla UAZ Van01 O/M/V Ajoneuvot 0 25.11.2006 20:54
m:pulla uaz:osia jokivaara_72 O/M/V Muut 1 21.11.2005 20:46
M: Pulla-UAZ O/M/V Muut 1 21.10.2004 22:23


Sivu luotu: 12:42 (GMT +2).