![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#22
|
||||
|
||||
![]() Jatkoja kone/kytkin remonttiin
Noniin, saatiin kone "lihoiksi" ja eipä se sitten vaatinutkaan normaalia enempää osia. Nokka on niin pas2 kulunut, jotta tuskin hiomallakaan saa enään siitä mitään irti! Ja nostimissa oli kunnon "kupit", parhaassa oli jo yli millin monttu, ja parissa oli halkeama pohjassa, joten ne kun olisi "napsahtaneet" niin olisi sitten saanutkin jo uusiaa KOKO lohkon!!! (Eli onnea olikin tässäkin hommassa???
![]() Laakerit oli kanssa jo loppu ja jakopäästä fiiberipyörä oli jo melko kulunut, muuten kyllä toimiva, mutta kun tuli tilattua Paddock:lta uusi niin menkööt samalla paikoilleen (teräspyörät, joten vähän saattaa kolkottaa ![]() Sitten tuo kytkin: Koska edellinen omistaja oli tunnollisesti säästänyt kaikki kuitit, niin katsoin sieltä ja JÄLLEEN kerran on korjaamolla korjattu ja laadukkaasti... - tilauslapussa lukee "kytkin luistaa", on laitettu uusi ylä- ja alasylinteri ja sitten uusittu AINOASTAAN levy + laakeri????? Kuva kertoo tässä tapauksessa HYVIN paljon enemmän! Asetelma on palanut aivan "kokkareille" ja vauhtipyörä oli vaihtanut kokonaan jo väriä!! Kuvasta näkee kuinka paljon kytkimen "nukkaa" kotelossa on (suurimmat pallot otettu pois, jottei sotke paikkoja). Laakeri poistettin jotta näkee kuinka kulunut tuo liukuosa on ja samalla tarkastettiin haarukka ja kuula --> kunnossa! Pintaa olisi vaikka kuinka paljon jäljellä MUTTA koska asetelma on kulunut kartioksi ja täynnä kovettunuita "oksia", ei levy enään pidä (huomasin FOT2008 Hämeenlinnassa pikku3:lla lappu lattiassa, jotta kytkin alkaa mudan keskellä luistamaan??? Tai jyrkässä nousussa kun niittasi läpät suoraksi, niin liusti pikkuisen!! ![]() Tuossa näkee hyvin, miksi kannattaa sorvata pinta --> levyllä ajettu 28.000km ja jousien pesät AIVAN loppu ravistamisen takia! Ei siinä alakerrassa ole hirveästi tavaraa, kannet on jo käyneet pesussa ja on koneistamossa pudotettavana, koska peltitiivareiden tilalle tulee komposiiitit ja sen takia lähtee 0.35mm kansista vege... Samalla (kun takasin tulee) ajetaan venttiilit ja seetit uudestaan, jottei niistä saada vuotoja aikaan ![]() Tuossa samalla kuvaa Bolt-on osista, eli etupää saanut uudet jouset, iskarit, jarrulevyt+palat+sylinterit ja samalla laitettu uudet rasvat napaan sekä säädetty olka-akselit ja laakerit (ja kasattu uusilla tiivisteillä). Onko kukaan käyttänyt olka-akselissa suojusta, joka (varsinkin mudassa) suojaa pallon tiivistettä???? Defen varaosakirjat näyttävät ko. osan, mutta toimiiko, vai kerääkö vain kosteutta ja sitä myöden rikkoo paikkoja???? Jarruletkujen päälle kieputettu hytikkaletkun suojusta, jottei juurakot/puut repäise letkuja jossakin "upotuksessa". Toimineet ainakin tähän asti ihan moitteetta! OT: Vaaralliseksi menee kun NYYBIT alkaa jo "vilosoimaan".... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 26.04.2009 14:03 Perustelu: kiljosut erteeht... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Auton hankintaan neuvoja | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 01.04.2007 15:28 | |
apuja suzukin jousten hankintaan.. | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 23.07.2006 20:45 | |
Kumpi gepsi? | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.03.2005 07:38 |
Kumpi kone | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.06.2004 20:00 |
kumpi liittymä? | leivos | Helpdesk | 3 | 19.04.2004 08:46 |