Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2009, 09:37
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Juu, huomasin saman itsekkin, eli tuo ruikkupeli vuodesta -89 2606cc lohkolla on MAzdan omaa perua, tosin Mitsun palikoita siinäkin on käytetty bensansyöttöpuolella. Tai siis Boschin lisurilla Mitsun tekemiä. Laatikko on eri, kuin vanhassa 4G54 koneen kanssa käytetty, ainakin välitykset on muuttunut.
Ja kone on 12-tappinen, kun Mitsulla tais olla 8-tappinen.

Ja tuosta Palleron automaagista...kestää se, kun vaan kerran vuodessa vaihtaa öljyt ja suodattimen. Ihan sama, kuin missä tahansa automaagissa poislukien jotkut jenkit. Niille ei tarvii paljoa tehä, sen verran idiootti(amerikkalais)varmoiksi ne on kyhätty.

Kyllä minä varmaan joudun tuosta Mazdasta ehkä luopumaan, mutta ei raaskisi. Huomautuksetta leima ja otteessa 31" kumit. Viispaikkainenkin vielä. Pientä kukkaa havaittavissa näin kevään kunniaksi, mutta ompahan kauniimpi

-P-

__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-

Viimeksi muokannut -P- : 05.04.2009 10:02
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.04.2009, 14:48
hsp hsp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.09
Sijainti: Pattijoki
Viestit: 4
Perusasetus

Diesel kone pitäisi masan keulalle keksiä, onko muita vaihtoehtoja kuin Pajeron diesel ? Joku oli laittanu EGI malliin Daihatsu Rockyn koneen ja kuuleman mukaan ilman välilaippaa mazdan laatikkoon, onko tästä kenelläkään tarkempaa tietoa ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.05.2009, 12:11
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Tere.

Tuli itellekkin tuomonen diisselilöity b2600 -92.

Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =)

Samassa kaupassa tuli myös pajeron 2.5TD kone mutta sehän ei käykkään tähän "uudempi" koppaiseen laatikkoon.
Onko tuo mazdan vaihelootan kytkinkoppa vaihdetavissa "vanhaan" malliin. Eli alle -89?

Miten kytkin? Käykö pajeron kytkinpaketti tuohon maksan laatikkoon/kytkin akselille?
Niin ja sopiiko pajeron moottorin öljypohja sellaisenaan tuonne?

Toisena vaihtoehtona mietin mersun kakslitrasta tiisseliä turbolla. Mutta öljypohjan muokkaamisessa on työtä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.05.2009, 12:43
vhanhisuanto vhanhisuanto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.07
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 130
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =)
Äläs nyt, nuo 2.3 XD3 sekä 2.5-litraiset XD5 Indenorit on ikiliikkujia, mulla oli 900tkm ajettu XD5 -moottorilla ja lähti vielä Afrikan poikiille taksiksi...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.06.2009, 23:51
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vhanhisuanto Näytä viesti
Äläs nyt, nuo 2.3 XD3 sekä 2.5-litraiset XD5 Indenorit on ikiliikkujia, mulla oli 900tkm ajettu XD5 -moottorilla ja lähti vielä Afrikan poikiille taksiksi...
No täältä tulee myyntiin tuomonen 2.3 intenoori kunhan kytkinkoppa löytyy niin pääsee sovittamaan tuota mitsun tiiseliä. =)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2010, 19:45
konttikaira konttikaira ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.10
Sijainti: Sawo
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Tere.

Tuli itellekkin tuomonen diisselilöity b2600 -92.

Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =)

Samassa kaupassa tuli myös pajeron 2.5TD kone mutta sehän ei käykkään tähän "uudempi" koppaiseen laatikkoon.
Onko tuo mazdan vaihelootan kytkinkoppa vaihdetavissa "vanhaan" malliin. Eli alle -89?

Miten kytkin? Käykö pajeron kytkinpaketti tuohon maksan laatikkoon/kytkin akselille?
Niin ja sopiiko pajeron moottorin öljypohja sellaisenaan tuonne?

Toisena vaihtoehtona mietin mersun kakslitrasta tiisseliä turbolla. Mutta öljypohjan muokkaamisessa on työtä.
Itseäkin mietityttää tuo vauhtipyörän / kytkimen sopivuus. Pajeron vauhtipyörä parikyt milliä paksumpi eli tuo asetelmaa saman verran enemmän laatikkoon päin. Aiheutuukohan tästä vielä mitään ongelmaa??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mazda B2600 -P- Tekniikka & Jutustelu 17 27.06.2011 17:05
Myydään Mazda B2600 4x4 vm.-90 Madball O/M/V Ajoneuvot 3 28.09.2008 12:10
Mazda B2600 Tekniikka & Jutustelu 2 24.10.2006 09:44
M: MAZDA B2600 Helperi O/M/V Muut 10 15.01.2005 13:02
MAZDA B2600??? JinX Tekniikka & Jutustelu 5 28.05.2004 10:36


Sivu luotu: 18:25 (GMT +2).